Annons:
Etikettsingel
Läst 2407 ggr
dementia
2016-02-25 00:01

Våga onlinedejta

Jag har haft tinder i ungefär ett år nu och skrivit med massor med killar, men jag har aldrig vågat träffa någon av dem! Många har frågat om jag vill träffas på en fika eller liknande men jag har alltid fegat ur, ibland samma dag till och med…. Jag är rädd för att personen jag träffar ska bli besviken och inte tycka att jag ser lika bra ut i verkligheten som på bilderna , även om jag har sett till att ha bilder där jag ser ut som mig själv på. Annars är jag inte blyg alls, och att dejta killar jag redan träffat tidigare är inget problem. Det är just när man aldrig setts förut som det känns så himla jobbigt, även om det på ett vis vore kul…

Hur ska jag göra för att våga? Hjääälp

Annons:
Kanja_
2016-02-25 00:13
#1

Go for it! Om de inte gillar de dom ser så är de inget att ha. De är insidan som räknas. Lär känna dem, ni kanske har något gemensamt, man kommer ingen vart bakom skärmen ;) .

[Tisstassen]
2016-02-25 10:21
#2

Jag träffade min första pojkvän på en internetsida, vi höll i 3 år ^^ det kan vara värt det att träffa någon även fast man inte vågar ;)

Em_
2016-02-25 17:37
#3

Det är lite som att hopa från högsta hopptornet, man tar ett djupt andetag, blundar och gör det :P Försökt att inte tänka för mycket. Det är ju inte som att de kommer säga att "oj, vad ful du är" och vända i dörren ;) Kan vara bra att ha någon praktiskt grej att ta i tu med direkt, typ välja café, så man har något att fokusera på/prata om. Sedan flyter det oftast på. Lycka till!

Edit: Min kille var inte alls lika välklädd/stylad som på bilderna, så min första tanke när jag såg honom IRL var " WTF!!!" , haha! Första dejten var jätteseg för han var blyg, men jag chansade och träffade honom en gång till, och nu några år senare är vi förlovade. Så kan det gå 👍


[WiresInABox]
2016-02-27 18:09
#4

Det behöver inte vara en så stor grej att man aldrig träffats innan, man träffar ju alla man känner första gången någon gång, liksom? Jag tycker det känns tryggt att det inte är en komplett främling jag ska träffa, att vi hunnit checka av att vi har saker att prata om, är på samma nivå och så innan dejten. Den fördelen har man ju sällan annars! :) Sen är det klart att det finns risk att bli besviken och man upptäcker att man inte passar ihop men det är ju inte exklusivt för online-dejting. 

Själv är jag väldigt blyg och har BARA dejtat killar jag träffat online, jag vet inte hur man gör det på något annat sätt (jag är transkille och bög så det är lite svårt att hitta folk med matchande preferenser). Jag tycker alltid det är lite läskigt att träffa någon ny, men det känns som jag förlorar för mycket på att inte utforska möjligheten när jag får chansen, även om jag vet att jag kan bli besviken och ledsen, typ om jag känner att relationen är värd att utforska men inte den andra personen. För ett stort problem är att jag tycker folk är så snabba på att nobba en, själv känner jag att jag behöver mer än en dejt och skulle aldrig ens komma på tanken att nobba någon efter bara en dejt (såvida det inte var ett riktigt jävla asshole vill säga). Om jag fick bestämma så skulle inte första dejten betyda så mycket som den verkar göra för många, utan mer som lite uppvärmning där inget behöver stå eller falla. Det hade gjort allt så mycket lättare.

Upp till toppen
Annons: