Annons:
Etikettdejting
Läst 1370 ggr
vresrosen92
2016-04-27 10:27

Lyckad dejt, men hur gå vidare?

Hej alla!

Jag var häromdan på dejt med en kille. Vi träffades via en nätdejtingsida och hade inte snackat jättemycket innan vi bestämde att ses, framför allt inte så mycket om oss själva. Men vi sågs, promenerade runt och gick sedan hem till honom där vi satt och snackade i ett par timmar. Sjukt trevlig och vi klickade verkligen. Jag sov över o känslan var fortfarande bra på efterföljande morgon. Igårkväll skrev jag till  honom att det hade varit trevligt att ses och han svarade att han gärna ville ses igen.

Och nu till "problemet". Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill träffa honom igen, men jag vill lära känna honom bättre. Jag vill inte bli någon som "är kul att hänga med men som man inte vill ha något seriöst med".

Jag kanske ska tillägga att jag har varit på många dejter och det är sällan jag träffar någon mer än en gång. Jag känner snabbt om det är en människa jag (kan tänkas) tycka om. Samtidigt har jag aldrig varit i ett förhållande och när jag var yngre hade jag väldigt dåligt självförtroende. Det är betydligt bättre nu, men jag kan ibland agera utifrån vad jag tror folk förväntar sig av mig snarare än vad jag själv vill. Och därför blir jag väldigt osäker nu. Jag vet inte hur ett förhållande ska gå till eller hur man tar sig dit, jag vet inte hur man "bör" ta sig dit heller. Jag känner mig bara orolig. Jag försöker övertala mig att ta det lugnt, lyssna på magkänslan, agera utifrån vad jag känner och inte liksom förstora upp saker och ting, men ja, det är svårt.

Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt eller vilken typ av råd jag behöver. Men hur gör ni när ni dejtar? Hur går ni vidare efter en bra dejt?

Don´t worry, Be happy!

Annons:
Calcifer
2016-04-27 10:36
#1

Föreslå tid och plats. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2016-04-27 10:53
#2

Man träffas igen och lär känna varandra.

[kanskemenbarakanske]
2016-04-27 14:26
#3

Tycker du ska slut tänka så mycket. Träffa han igen så får tiden utvisa vad som händer och sker helt enkelt. 

Han verkar vilja träffa dig igen och du vill träffa han. Alltså blev ni båda intresserade av varandra :)

som svar på frågan "hur går man vidare efter en bra dejt" ? Jo, jag tar kontakt med perosnen igen och träffar personen så mycket jag kan för att lära känna han.

vresrosen92
2016-04-28 11:57
#4

Ja, ni är kloka ni! Jag gör allt så komplicerat, så nu ska jag sluta tänka och framför allt sluta döma mig själv.  Tack :)

Don´t worry, Be happy!

_Fisken
2016-04-28 19:56
#5

Messa å fråga om ni ska fika. "Du är ju ganska snygg o trevlig så jag kan tänka mig att du får roa mig lite genom att betala för en fika".

Upp till toppen
Annons: