Annons:
Etikettallmänt
Läst 2109 ggr
[Tisstassen]
2016-05-02 14:35

Svettas mkt när jag sover med någon

Känns så himla pinsamt att vakna mitt i natten och vara alldeles blöt i nacken, känner mig så ofräsch… I min förra relation var det ingen stor fara, fick en kommentar ibland om de men vi hade känt varandra så länge så jag brydde mig itne så mycket. Nu är jag med en ny kille som jag inte ännu är helt bekväm med… Och jag fattar inte! När jag sover själv är det aldrig något problem! Men när jag sover ihop med honom så kan jag vakna och vara supersvettig… Känns ju bara jätteäckligt… Vill ju vara gosig inte blöt lol… Känns som ett sånt löjligt problem, men det är just vad det är, ett problem… Nån annan med samma problem? Vad säger era partners?

Annons:
Zadeira
2016-05-02 14:49
#1

Min partner bryr sig inte ett dugg om jag svettas på nätterna. Svett är naturligt. Särskilt om man som vi trängs under samma täcke och gärna ligger nära.  Det är ju inget konstigt med att svettas och delar man säng med någon blir det ofta ännu varmare.

[LadyK]
2016-05-02 23:25
#2

Jag svettas en del när jag sover, kan inte ligga under samma täcke eller hålla om någon när jag sover hatar att klibba ihop. 😞Inget större problem vare sig för mig eller mannen, gosar en stund när vi lagt oss sen kryper jag över till min sida för att sova.

[Devya]
2016-05-03 05:09
#3

Jag har nog samma problem där. Hud mot hud blir svettigt och klibbigt. På grund av det här så föredrar jag att ha mitt eget täcke även om min kille är lite sur över det här och vill hellre svettas än att ha egna  täcken. :D

laddare
2016-05-03 21:18
#4

Jag har samma problem, men är i mitt egna fall att jag har så sjukt låg kroppstemperatur normalt och därför svettas sjukt lätt + ännu lättare när man ligger nära någon annan.

Det är ju lätt att säga det, kanske lättare ifall de är någon du "håller på med" än med ett ONS. Jag sa det då jag umgås mycket/"håller på" med en kille nu, jag skrattade lite och sa bara att jag gjorde det (+ att jag nämnde att jag har lågkroppstemperatur and thats why) men är ingen big deal tycker jag

Gaara
2016-05-03 21:51
#5

Jag svettas väldigt mycket oavsett om det är dag eller natt men vaknar ofta sjöblöt. Men min kille är van vid det. ;) Även han brukar kunna bli väldigt svettig ibland så det går ju åt andra hållet med även om jag är extrem på det. Och vi började umgås när det var sommar, så han fick snabbt höra talas om mitt svettande då jag är rätt öppen med det mesta, speciellt när jag är i en relation. X) Han vet allt om min mens osv också hahaha! Men ja, jag svettas MYCKET även vintertid, vilket gör att jag ofta förfryser fingrarna för att jag svettas så mycket om händerna även när jag är kall.

#4 tror jag har lite samma problem som dig. Att jag har så låg kroppstemperatur annars. Jag har nämligen bara två lägen typ. Antingen för varm eller för kall. När jag äter glass så börjar jag sluddra och är kall om läpparna och i munnen långt efteråt medans min kille är varm igen så fort han slutat äta glass. Han blir inte ens kall om läpparna NÄR han äter den. X)

[Ulvarsdotter]
2016-05-04 12:05
#6

Jag och min sambo ligger tätt hopslingrade hela nätterna igenom och sommartid kan det bli väldigt varmt. Jag har skaffat ett täcke som är väldigt tunt (blir alldeles för kallt att ha det vintertid, men annars är det jätteskönt!) Ett tips är kanske att sova så ni inte ligger hud-mot-hud för det blir ju extra svettigt. Det bättre är kanske att sova i något väldigt tunt tyg som andas. Jag själv gillar inte att sova med kläder på och min sambo sover aldrig heller med kläder nu för tiden (mysigare!) så det blir ändå ganska varmt sommartid för oss, och han har problem att sova om det blir för varmt. Så sommartid ligger vi inte lika tätt som övriga årstider. Men det räcker att man skedar med halva kroppen så får andra halvan (överdelen) luftas under natten. (Så ligger man inte jättelångt ifrån varandra heller, för då har jag svårt att somna ;) )

Annons:
IaMiaMaria
2016-05-06 11:27
#7

Jag kan inte sova om jag ligger tätt med nån oavsett om jag svettas eller inte, då jag gärna rör mycket på mig då jag sover. Men tycker också att det blir alldeles för varmt att sova nära varandra, så gos en stund och sen när vi ska sova så ligger vi på varsin sida med varsina täcken.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: