Annons:
Etikettallmänt
Läst 1658 ggr
Azeman86
5/3/16, 4:19 PM

Brudklänning åt en brud med dåligt självförtroende

Har ni tips på någon enkel brudklänning som inte kostar så mycket? Plus i större storlek. Gärna något där det tjocka inte syns om armarna och magen.

Annons:
Huygens
5/3/16, 4:27 PM
#1

Min tanke är en klänning med puffärmar, ungefär som ärmarna på Disneys variant av Snövit. Det ger bättre proportioner.

Puffen sitter uppe runt axeln och överarmen.

obstitant
5/3/16, 5:45 PM
#2

Ett tips om man vill dölja armarna är att det inte måste vara själva klänningen som har ärmar, men kan ha en liten bolero, kofta eller sjal som döljer armarna.

Honestyisdead
5/3/16, 7:37 PM
#3

Puffärm framhäver snarare armarna än döljer enligt mig.

Däremot en bolero är bra. Då kan man välja den klänning man vill ha.

Är man stor ska man undvika stora lösa kläder. De får en att se större ut.

En klänning med korsett tror jag hade varit bra.

Shailina
5/3/16, 8:07 PM
#4

Alternativet är att ha en korsett som underkläder, det frigör absolut att kunde köpa billiga och riktig fina klänningar. Skall du ha en bröllopsklänning med korsett-del springer priset fort iväg då dessa borde måttanpassas, men att köpa underbust korsett är smidigt och enkelt. Exempelvist ett som detta

Som #3 redan säger, om man välger för stora och påsiga kläder får det en att se större ut. Det är mycket bäddre att gå för figursytt, och om du använder korsett får du en vackert definerat midja, du behöver inte alls snöra åt särskillt hårt för att uppnå detta. Att använda en snygg klänning som sitter fint och kanske en bolerojacka, en snygg jacka, eller en sjal så kan du få känslan av att dölja armar och sådan utan att du ser "påsig" ut. 

Denna klänningen är ett exempel på en enkel, snygg klänning med V-utrigning (får hals att se längre ut och överkropp att inge en optisk illution om att vara smalare), a-linjeformad som jag hört fler stylister säger får en lite rundare kvinna att se längre ut än hon kanske är, som går ner förbi knäna , vilket igen skulle vara fördelaktig för att inge illution om mer längd (och undvika att kjol-delen slutar där smalbenet är på sitt bredaste, det får en att se tjockare ut, igen en optisk illution, varpå en fotsid klänning även motarbetat försöket att se smalare ut har jag läst nånstans). en korsett under en sådan och en chiffongchal tror jag skulle bli alldeles utmärkt för dig i dina önskemål. Priset är inte helt skogstokig heller tycker jag.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

mollyt
5/12/16, 12:20 PM
#5

Jag sydde upp min bröllopsklänning - betydligt billigare än att köpa i bröllopsbutik och jag fick den precis som jag ville! Rekommenderas! Betalade 3000-4000 tror jag.

frejaspluto
5/12/16, 12:58 PM
#6

Ligjtinthebox.com eller se. Du kan se i svensk valuta, det är stor Kina grossithandel. Tar du i express 3-5 dgr. Inte 10-15 dgr. Ibland s-möte man skriva på svenska i Sökrutan eller engelska jag skulle prova plus size dress.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Aleya
5/12/16, 4:49 PM
#7

#6 fast man ska nog vara lite vaksam med just sidor från Kina. Dels kan kläderna inte vara ett dugg lik bilden och då blir man bara besviken. Sen kan storleken variera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

frejaspluto
5/12/16, 6:16 PM
#8

Ja det säger du 7 , Jag har handla där många år nu och vet vilka sidor som jag kan rekommendera , så länge det funkar för mig så kan man rekommendera. Tack ändå!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Aleya
5/12/16, 6:29 PM
#9

#8 fast det verkar tyvärr som om fler är besvikna än nöjda med den sidan. Jag skulle säga att det är bättre om ts gå till en skräddare än att lägga pengar på något som inte ens kanske liknar de kläderna som finns på sidan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
5/12/16, 6:33 PM
#10

Kvalitet speglar sig ofta i priset.

Och speciellt kläder från Asien kan ha riktigt dålig kvalitet.

[Devya]
5/13/16, 9:40 AM
#11

Mm…. jag har köpt kläder från kina och jämt blivit besviken. Att köpa från nätet i allmänhet kan lätt bli en stor besvikelse.

frejaspluto
5/13/16, 10:20 AM
#12

Det gäller hitta rätt webbsida, jag har kläder från Kina , har kläder från HM , Gucci, Michael Kors, mm. Jag handlar kläder överallt . Jag är nöjd! Att endel här inne är missnöjda så får det vara så. Men inga problem för mig, handla kläder där du vill och testa dig fram! Du ska inte lyssna på rykten hörsägen. Du måste testa vart än handlar svenskt,italienskt, mm. Jag lyssnar aldrig på rykten , hörsägen. Det är det dummaste man kan göra. Man måste testa sig fram .

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sarah
5/13/16, 10:50 AM
#13

Fast att läsa användarrecensioner är ju det bästa sättet att känna sig trygg i att man får det man betalar för.

Annons:
[Devya]
5/13/16, 11:51 AM
#14

#12 Det handlar ju inte om rykten utan om andra människors erfarenheter.

I allmänhet stämmer det mycket väl att man får oftast sända tillbaka sådant man köper på nätet för man har ju inte haft en chans att testa dem. Vanligtvis lämnar man kvar med plagget för att man är för lat för att sända tillbaka det. Det är alltid en risk om man köper kläder utan att prova dem! Det är upp till en själv om man väljer att ta risken eller ej.

Jag vet att jag lyckas ju även med att köpa fel kläder i butikerna fast jag har provat på dem en gång där. Då jag kommer hem och ska testa dem igen inser jag ganska snabbt att oj, inte passade den så bra iallafall.

LaSadie
5/13/16, 11:58 AM
#15

Jag köpte en bröllopsklänning från Kina där mina mått var exakt som måtten på klänningen. När den kom fram så var bysten tok för stor. Som om de tror att man har megaboobs 😁 min kollega som beställde från samma sida hade samma problem och en vän som beställde en vanlig klänning från en annan kinesisk sida med sina egna mått hade exakt samma problem. Men visst, klänningarna är billiga och man kan sy in bysten om den är för stor.

Honestyisdead
5/13/16, 12:18 PM
#16

#12 Tvärt om. Det dummaste man kan göra är att INTE lyssna till andras omdömen. Har en sida fått väldigt mycket negativ kritik gör man bäst i att låta bli den. Är ju rent idiotiskt att handla från ett ställe som många varnar för.

Du kanske har råd och vill sspendera pengar för att "testa". De flesta har varken råd eller viljan till att slösa pengar på det viset utan väljer sidor med bra omdömen istället.

Aleya
5/13/16, 2:36 PM
#17

#12 tycker det låter mer som skryt än som råd det du ger.

Och det är väl bra att ts får höra två sidor av myntet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: