Annons:
Etikettförhållande
Läst 1281 ggr
Förvirradtjej
5/28/16, 11:11 AM

Problem ang balen

Hej! Behöver lite råd ang hur jag ska göra med balen. Det är såhär att jag och mitt ex bestämde i ettan att vi skulle gå på balen tillsammans. När vi gjorde slut nu detta året så sa vi att vi skulle gå oavsett vad som händer. Dock hände det lite grejer för en månad sen som gjorde att jag blev sårad. Har pratat med en annan kille om att gå på balen istället för mitt ex. Men vet inte hur jag bör göra? Jag har ju lovat mitt ex tidigare och vi pratar fortfarande. Är jätteförvirrad och känner dåligt samvete. Hur hade ni gjort? (Går i tvåan så balen är nästa år)

Annons:
Namiko
5/28/16, 11:20 AM
#1

Det är ett år kvar, vad som helst kan hända på den tiden så jag tycker inte att du ens behöver fundera över det nu. När det väl börjar närma sig så kan du se om du går med ditt ex, den andra killen eller någon helt annan. Det är fortfarande ditt val och saker kan förändras snabbt mellan två personer. Du och ditt ex kanske är jättenära varandra om ett år eller så händer det mer saker och ni kanske inte pratar alls. Det kan man inte veta i förväg. Att du funderar på att gå med någon annan än ditt ex nu är absolut inget du behöver gå runt och må dåligt över.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maja92
5/28/16, 2:11 PM
#2

Trodde att balen skulle vara om några dagar då det börjar bli student och baltider i slutet på maj, början på juni. Fram till jag läste sista meningen. Hade balen varit om några dagar för dig skulle jag förstå din oro, men om ett år kan vad som helst hända. Kan träffa en helt annan person om några månader. Om inte annat kan du gå själv eller men en kompis. Dom sakerna började jag tänka på en vecka innan balen.

Honestyisdead
5/29/16, 2:52 PM
#3

Det är om ett år. Ingen mening med att tänka på det nu. Mycket kommer hända på ett år.

Upp till toppen
Annons: