Annons:
Etikettsex
Läst 3504 ggr
[Twinnflower]
2016-06-08 15:13

Vill inte ha sex

Jag behöver verkligen hjälp för jag vet varken ut eller in just nu. I cirka sex år har jag och min underbara sambo varit ett par. Vi är verkligen ett lyckligt par; vi går ut och äter ihop, vi myser i soffan, går ut och gör aktiviteter ihop, reser med kompisar tillsammans etc. Vi bråkar aldrig och vi respekterar varandra, hjälper varandra och ställer upp för varandra. Det finns verkligen inget ont i min kille och jag älskar honom så himla mycket. Han är verkligen min själsfrände. Jag är psykiskt sjuk (bipolär) och när jag har mina skov tar han så bra hand om mig och hjälper mig otroligt mycket, så jag kan liksom inte hitta en bättre eller finare människa. Jag älskar hans familj som om det vore min egen och vi har två katter och en lägenhet ihop.

Men……. Vi träffades när vi var runt 16 år gamla och vi har bara varit med varandra. Jag är ganska känslig och ångestfylld av mig (har haft paniksyndrom och tvångstankar i flera år, dock relativt frisk nu) och när jag väl börjar nojja kan jag typ inte sluta. . Anledningen till att jag nojjar är för att jag inte vill ha sex med min sambo. Det är ingen avsky såklart, jag tänder på honom och tycker han är fin men jag tycker det känns tråkigt bara. Problemet är att jag är rädd att jag ska behöva leka av mig.. Liksom ligga runt och leva livet och typ hitta mig själv som person och vad jag gillar. Jag har dock varit psykiskt sjuk i fyra år:

Panikångestsyndrom + tvångstankar varje dag hela 2012
Deprimerad hela 2013, sökte hjälp 2014 och åt medicin hela det året
Slutade med antidepressiva februari 2015
Blev bipolär våren 2015

Och i vintras var jag djupt deprimerad i över tre månader. Tog mig inte ens upp ur sängen och min sambo fick i princip mata mig.

Då kanske det inte är så konstigt att inte vilja ha sex? Det kanske är därför jag har sådana här tankar? Egentligen kanske jag bara behöver tid för mig själv för att jag har varit så sjuk så länge och inte kunnat njuta av något alls? Jag har knappt lämnat lägenheten eller umgåtts med kompisar på fem år. Allt har kretsat kring min sambo. Mina tvångstankar/min panikångest 2012 kretsade/satte sig kring honom (orkar inte gå in på det men fick tvångstankar över "tabu" tankar, vad man får och inte får tänka i ett förhållande etc. som sedan eskalerade) så allting i hjärnan har ju kretsat kring honom…

Jag har haft superångest i över en månad nu för det känns verkligen som att jag behöver göra slut för vårt sex är inte bra. Jag vill liksom inte ha sex med min pojkvän. Egentligen har jag inte någon vidare sexlust överlag, men den finns där. Det är bara det att jag inte vill ligga med min kille… Och jag får så himla dåligt samvete över detta. Han är ju så himla fin. Jag kan ju inte leva i ett förhållande där jag inte vill ligga med honom. Det är varken rätt mot mig eller honom… Jag tycker att sexet känns så tråkigt och jag vet typ inte ens vad jag själv gillar. Han har ju bara  varit med mig och jag har ju bara varit med honom… 

Min kille föreslår att prova nya platser att ha sex på men jag tänker att det inte är stället som är problemet utan själva sexet, alltså själva görandet… Vad tror ni? Är det någon som känner igen sig? Jag håller på att gå under. 

Jag har ingen egen familj (mina föräldrar har avsagt sig sitt föräldrarskap åt mig och sa åt mig att klara mig själv när jag berättade om min bipolära sjukdom och hur deprimerad jag var i vintras…) så jag hade ju blivit helt ensam om vi gjorde slut. :( Visst hade vi fortsatt vara vänner men han är verkligen perfekt för mig på alla sätt och vis. VARFÖR VILL JAG INTE HA SEX MED HONOM? :(

Kan man hitta tillbaka till varandra efter att man gjort slut? Förlåt för långt och osammanhängande inlägg men jag tror ni kanske hajjar vad mitt problem är i alla fall.

Hjäääälp :(

Annons:
Calcifer
2016-06-08 15:35
#1

Hemskt svårt att ge konkreta tips då det är så hemskt olika för olika människor. För en del är sexdelen otroligt viktig i ett förhållande och för andra inte riktigt lika mycket. Kan du prata med honom om det? Öppet och ärligt, menar jag. Det är inget fel i att tänka som du gör, för ni har som du säger varit tillsammans länge och bara varit med varandra. För en del räcker det och för en del inte. Min brors första flickvän kände till slut likadant och gjorde slut för att hon kände att de hittat varandra när de var för unga och det saknades erfarenhet i hennes liv för att hon skulle kunna veta vad hon egentligen ville ha och sådär. Det är tråkigt men inget fel i det heller.

Så mitt första förslag skulle vara att du pratar med honom om det, så ärligt du kan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Twinnflower]
2016-06-08 15:38
#2

#1 Förstår att det är svårt… Vi båda tycker att sex är jätteviktigt. I början höll vi ju på som kaniner och min sexlust var sjukt hög. Han hade dock en period där han inte hade sexlust på typ ett halvår men mitt problem är ju inte sexlusten utan själva bristen på att vilja ha sex… :( Ja, vi kan prata öppet och ärligt. Det är det som är så fint med honom; han lyssnar och stöttar och tar aldrig illa upp. Vi pratar om detta nästan dagligen för han ser ju att jag har ångest… Vad tycker du vi ska göra? När vi redan pratar om det menar jag…

[Twinnflower]
2016-06-08 15:41
#3

Vi ska åka utomlands om ett par veckor och har pratat om att kanske ta en paus på en månad efter det. Att han liksom flyttar till någon polare ett tag. Har det inte blivit bättre/försvunnit då gör vi slut och får göra vad vi  vill (alltså ligga runt…)… Men fortfarande vara kompisar och träffas regelbundet som vänner. Men jag är så himla rädd att vi inte ska hitta tillbaka, jag vill verkligen hitta tillbaka i så fall. Tror ni att det är möjligt? Tänk om vi inte hittar tillbaka; då kommer jag sitta ensam om 10 år och ångra att jag inte kämpade/höll kvar. För han är verkligen världens finaste på alla sätt och vis 😭

Calcifer
2016-06-08 15:41
#4

Det beror på vad han säger tror jag. Alltså, mitt nästa "tips", så att säga. Vad tycker och känner han kring det? Om ditt liv senaste åren handlat enbart om din sambo pga diverse anledningar kanske det egentligen inte är i relationsdelen du behöver "leka av dig", utan kanske behöver du resa, upptäcka, uppleva, saker som INTE har med relationer eller sex eller så? Hitta vem du är, utan en tanke på sexualitet menar jag.

Sen kan ju det vara helt fel, jag spånar bara lite så du får såklart säga till om jag är helt ute och cyklar. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Twinnflower]
2016-06-08 15:46
#5

#4 Han förstår att jag känner så, men han känner inte så själv. Han tror att jag bara nojjar så att det liksom blir verklighet (likt mina förra tvångstankar), och att om vi bestämmer oss för paus kommer jag vilja bli ihop inom några veckor igen… Han är väldigt snäll och förstående och lovar att vi hade blivit bästa kompisar istället (jag är sivnrädd över att bli ensam för jag har ju bara honom + hans familj) (har inte så många vänner pga varit sjuk och glidit isär från dem). 

Men varför är det sexet jag saknar då? Varför fantiserar jag om passionerat sex med främlingar om det inte är ligga-runt-delen jag saknar… 😕

Calcifer
2016-06-08 15:55
#6

Sorry, du skrev #3 samtidigt som mitt #4.

Ja det är svårt att säga, det kan ju absolut vara så att sexuellt fungerar ni inte med varandra längre. Eller så är det som du säger att du inte riktigt vet vad du gillar och vad som verkligen fungerar på den biten. Då kanske person inte är det som är felet, utan just VAD som görs, teknik, och liknande. Det är något som i så fall kommer vara svårt att "lösa" med nya personer också för felet ligger som sagt inte hos själva personen egentligen utan hos DIG. Eller, ja, inte "felet" som så, men du förstår vad jag menar. :)

Det låter för mig - obs, enbart för mig! - som att det saknas mycket i ditt liv som inte är direkt relaterat till din sambo. T:ex egna vänner, egna intressen, egna grejer. Det kan ju i sig göra att du känner dig rastlös, men att det är just i sexlivet det spelas ut och utmärker sig fast det egentligen inte är specifikt där problemet uppstått. Jag vet att jag själv t:ex kan känna liknande - jag är visserligen singel, men jag kan alltså också drömma om passionerat sex med olika personer och sådär men jag vet att för min del är det inte DÄR det ligger. Jag är uttråkad överlag med mitt liv, för jag är sjukskriven pga asperger, depression, etc, och har inga vänner, inga specifika intressen, lämnar typ aldrig lägenheten, gör aldrig något. Då uppstår tomrum som man gärna vill fylla med diverse saker. Det händer helt enkelt för lite i mitt liv så jag längtar efter saker som inte skulle lösa nåt heller. Jag kan väl ligga runt om jag vill men det löser på längre sikt ingenting. 

Men det är så svårt att säga för det är DU som vet bäst egentligen så jag spånar bara. Kanske behöver ni en paus, kanske behöver du sexuellt få uppleva andra människor. Kanske är det bäst för ER.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Valkyrija
2016-06-08 15:56
#7

Känner du att du inte vill ha sex över huvud taget eller vill du bara inte ha sex med just din partner? 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Twinnflower]
2016-06-08 16:25
#8

#6 Förstår vad du menar! Men vad kan vi göra då? Sexet är så himla förutsägbart. Vet ju precis vad han brukar göra och hur det går till. Ingen spänning liksom…

Så är det säkert. Jag är så sjukt uttråkad och har varit det i några år nu, just för att jag har varit så sjuk och ostimulerad länge! Det har ju också varit ett problem länge. Att jag inte umgås med någon etc… Men hur kan bristen på detta göra att jag inte vill ha sex med honom??? Förstår inte varför det skulle gå till så… :/ 

Jag har sakta börjat ta upp kontakten med mina vänner igen, och umgås med vänner cirka en gång i veckan nu. Jag har också börjat i fotboll igen vilket är kul så det kanske vänder snart… 

#7 Så som det känns nu är det med just min partner. Fast jag vill inte direkt onanera själv heller… Jag förväntar mig att singellivet ska vara som i Sex and The city och american pie typ hahaha… Så jag antar att min bild av singellivet är väldigt romantiserad. Men ändå. :/

Valkyrija
2016-06-08 16:28
#9

Jag förstår. Det är jättesvårt att ge råd typ men vill du ta en paus så får du säga det till din pojkvän. Han kanske inte går med på det men du måste faktiskt göra som du känner för i frågan. Det kan ju vara så att du bara har en svacka också? Krydda till det lite typ haha? Åk till ett hotell över en natt eller något så kanske ditt "intresse" kommer tillbaka? 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Twinnflower]
2016-06-08 16:32
#10

#9 Min pojkvän hade stöttat mig och gått med på en paus. Han förstår ju att jag inte kan hjälpa hur jag känner men jag är så rädd för att ta en paus… Tänk om vi gör slut och tänk om vi inte hittar tillbaka. :( Förstår inte varför det skulle hjälpa… Det kanske hade hjälpt i någon månad men sen då? När vardagen har blivit tråkig igen… :(

Calcifer
2016-06-08 17:23
#11

Sådär direkt skulle jag säga att det tema som verkar vara väldigt återkommande i dina inlägg är att du är uttråkad. Du har tråkigt. Du gör inget. Det kan mycket väl göra att du projicerar det mot sexlivet även om det inte BARA är där problemet ligger. Sen vilka möjligheter du har och så det vet jag inte, men jag skulle ge tipset att innan du gör några val som kan ha årslånga eller livslånga konsekvenser (som att ni gör slut eller att ni tar en paus och du har sex med andra som gör att ni inte kan återuppta relationen) så skulle jag fundera på vad annat du kan förändra. För spontant skulle jag säga att bara att krydda upp ditt sexliv med andra kommer inte hjälpa med tristessen i andra delar av ditt liv = samma problem kommer återkomma med andra personer också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Twinnflower]
2016-06-08 17:33
#12

#11 Jaa… Men tror du inte att jag kanske måste göra slut/vara med andra för att faktiskt inse att det är min kille jag vill ha? Annars kommer jag ju kanske alltid undra… Om min kille inte vill ha mig tillbaka kanske det var lika bra. If it is meant to be, it will be - eller vad brukar citatet säga… :) Gud jag är så kluven :/ Kan inte leva så här i alla fall så något måste hända. Kan inte förändra något mer nu.

frejaspluto
2016-06-08 17:46
#13

#10. Jag kan tänka mig såhär att du har ingen sexlust, du kanske tycker att spänningen är över helt enkelt, du är inne på "just have fun "med andra? Eller? Det kändes lite då som jag tolkade det, men du känner att det finns sexlust men upphetsningen är inte där… Du kanske har kommit i en torr kärleksperiod. Jag tror att många går igenom smekmånads perioden, / svalkperiod. Jag har varit gift i 18 år gifte oss på samma år som vi träffades. Jag är fortfarande ung och vi har ett kärleksbarn tillsammans. Vi var också på varandra som kaniner är det fortfarande i perioder. Nu är det snabbisar, tillfällighet, mkt på kvällarna när vårt barn sover. Nångång har vi det länge. Vårat förhållande bygger mkt på tillit. Ni två måste lita på varandra. Oavsett vilket läge om ni är under pause och inte träffar andra så har ni byggt en tillit. Om ni träffar andra och tar kosevenserna efteråt om ni har träffat andra , hur kan man bygga efter det, . ?!? Ni kan göra hur ni vill prata igenom noga och ha kärleksfull tillit , förtroende, kommunicera mm.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Calcifer
2016-06-08 18:01
#14

#12 Nä, alltså, jag tror personligen inte alls på det där med att man måste vara med andra för att veta vem man vill ha egentligen. Om du vill ha din kille så behöver du inte ligga med andra för att inse det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

frejaspluto
2016-06-08 18:47
#15

Det känns som du har redan gett upp lite faktiskt. Du är redan inne på göra det med andra. Tänk på vad ni vill och kom överens med det

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Gaara
2016-06-08 18:48
#16

Om ert sex är så förutsägbart för att du vet vad han kommer göra osv så får ni väl testa något nytt. Ni är två i relationen så antingen så pratar ni om att testa nya saker i sängen, eller så tar du initiativet att faktiskt testa något annat. Du säger att han är helt perfekt för dig, så det låter ju inte som att det är en bra idé att släppa taget om honom för att du är understimulerad på alla sätt. Och kom ihåg att känslan av nykärhet alltid försvinner efter ett antal månader. Så om det är den kicken du söker när det handlar om sex så vill jag att du ska veta att den är flyktig. Det är liksom inget som förblir för evigt i en relation även om den kan komma och gå igen ibland, men då krävs det att man håller relationen vid liv, att man berikar sitt liv så man mår bra i sig själv också. Som att ha intressen och sånt.

Valkyrija
2016-06-08 18:48
#17

Håller helt med Calcifer i det hen skriver! Det är i slutändan ett val du måste göra och det är bara du som kan göra det valet. Du måste komma underfund med vad du känner och vill 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Twinnflower]
2016-06-08 21:00
#18

#13 Ja, så känns det lite. Vad är smekmånadsperiod för något? Det har jag aldrig hört om. Vad roligt att du har varit tillsammans med din partner så länge! Vårt förhållande bygger verkligen också på tillit. Så som jag skrivit innan är vi verkligen perfekta för varandra. Vad menar du med att vi måste lita på varandra? Är det något speciellt du tänker på då eller? Jag vet inte… Det är ju det jag försöker komma på :/ Men jag har läst andra trådar på typ familjeliv m.m att för vissa var det räddningen att ha paus och träffa andra, för då förstod de verkligen att det var deras partner de egentligen ville ha. Jag är så kluven…

#14 Nä, kanske inte… Men hur vet jag det då 😕

#15 Förstår att det låter så, men det är ju det sista jag vill egentligen. Jag är bara så desperat och är öppen för alla sorts lösningar. Jag vet bara att jag inte kan gå runt och känna såhär i alla fall 😭

#16 Vad är "något nytt"? 😕 Tänker du ställningar, rollspel eller andra ställen då eller? Jag vet att vi är två och jag försöker  verkligen men jag får så dåligt samvete när vi har sex och jag inte känner någonting. Skulle hellre bara softa framför TV:n… Nej jag vet att det vore hemskt… Men vad ska jag göra om tankarna/känslorna inte ändras :( Jag vet… Men tänker att one night stands kanske är superkul men det tröttnar man ju också på i längden, det förstår ju jag också… Men då kanske man är "färdig" med det i alla fall och är nöjd med sitt mysiga förhållande istället… Hur håller man en relation vid liv då? Vi går ut och äter, umgås med andra ihop, reser, tittar på film, är med kompisar utan varandra etc… Hur ska vi göra :(

Calcifer
2016-06-08 22:33
#19

Det är bara du som kan svara på hur ni ska göra, eller snarare hur du vill göra. Men personligen tror jag starkt att om du tror att allt kommer lösa sig bara du får, ptja, ligga runt lite, så tror jag du har otroligt fel och kommer bli väldigt besviken. Sånt komplicerar snarare än förenklar. Det låter ju, som jag påpekat tidigare, som att du överlag är uttråkad. Vilket med tanke på din bakgrund inte alls är konstigt. Men det gör liksom att bara för att du löser A (sexdelen) så kommer inte B-C-och resten av alfabetet att lösa sig automatiskt. 

Hur du vet om din nuvarande är rätt för dig är bara något du kan avgöra också. Men just det där tänket om att du måste prova andra för att veta om du vill ha din nuvarande i längden… det tror jag kommer leda till katastrof.

Med det menar jag inte att du inte får vilja uppleva mycket/många sexuellt, eller att det inte är rätt beslut. Det kanske det är. Men inte i relation till din nuvarande partner.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[LadyK]
2016-06-09 00:26
#20

Kan bara svara för utifrån mig själv som traskat den där vägen med att lämna mitt ex för att träffa andra. Det fungerade inte för mig, sex är som jag ser det tråkigt i perioder och jag fantiserar ofta om andra/annat sex men det är just fantasier och inget jag gjort har levt upp till dessa. Idag är jag nöjd med mitt sexliv som går i perioder ofta ibland mer sällan ibland.

Annons:
OlgaMaria
2016-06-10 09:45
#21

Jag vet inte riktigt vad lösningen är, men det känns verkligen som att problemet sitter i dina tankar, och jag tror inte lösningen är att ligga runt.

Förresten, hur länge har du känt som du gör nu? Är det sen i vintras i samband med depressionen? Isåfall är det ju egentligen inte någon särskilt lång tid i er relation.

Jag tänker att det kan höra ihop ganska mycket med den självbild du har i relation till din sambo. Han har i princip varit som en personlig assistent och du har varit väldigt mycket sjuk - den relationen är kanske inte så upphetsande - dvs - DU blir inte upphetsad på den bilden av DIG SJÄLV. Du kanske önskar att du kunde vara med någon annan som inte känner dig för då skulle du kunna vara vem du vill, gå in i en annan roll.

Jag tror att du behöver tid att läka och svaret kanske ligger i att ni som par får uppleva och göra många andra saker - saker som känns friska. Nu har ni ju spenderat mycket tid tillsammans vid sjuksängen i princip. Ni kanske behöver fylla livet med mycket annat för att återupptäcka passionen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Twinnflower]
2016-06-22 09:06
#22

#19 Tack för ditt svar! :)

#20 Det är nog klokt att se på det så! Allt kan ju inte vara kul jämt :)

#21 Gud du satte verkligen ord på hur det är!!! Jag känner mig så "liten" liksom. Som ett litet barn typ. Inte alls sexig eller sexuell. Jag hade känt så i cirka en månad bara, det försvann typ en vecka efter mitt senaste svar i inlägget. Innan kände jag så i cirka en månad i augisti-september, och i ett par veckor i januari. Jag tror att jag bara var inne i en hypomanisk period (är ju bipolär), då kan jag få sådana där tankar/känslor… Även fast jag vet det känns det som på riktigt varje gång… Svinjobbigt :/ Nu är dessa tankar helt borta och vi har det jättebra. Inte så mycket sex men då och då (typ ett par, tre gånger i månaden) men jag ser det inte som ett problem.

OlgaMaria
2016-06-22 12:01
#23

Vad härligt att det känns bättre nu! Det gläder mig! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2016-06-22 12:22
#24

Sen tycker jag att jobbiga saker ofta släpper när man väl pratat ut om dem. Kanske släppte detta för dig dels för att du släppte ut dina tankar och känslor här!? Kan vara en bra lärdom till framtiden. Prata med någon eller skriv av dig när du har sådana där jobbiga känslor. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Twinnflower]
2016-06-22 13:04
#25

#24 Jo, så kan det också vara! :) Pratar ju mycket med min sambo hela tiden, + alltid skönt att höra tankar/åsikter bland opartiska personer. Det är jätteskönt faktiskt! Speciellt när det handlar om sånt här. Det är skönt att läsa att folk faktiskt inte tycker att gräset är grönare på andra sidan :)

[Devya]
2016-06-23 07:56
#26

#25 Det är ju tyvärr vanligt att folk får tankar som du hade. Om något inte fungerar så lämnar de förhållandet utan att kämpa. I det här fallet lät det verkligen som om ni behövde kämpa för varandra eftersom ert förhållande verkade vara så fint annars.

Jättetråkigt då många ger upp så lätt så det är fint att höra att du inte gav upp.

[Twinnflower]
2016-06-23 09:42
#27

#26 Ja och det är ju egentligen inte konstigt. Men kan tänka mig att man hade lämnat om det höll i sig i flera månader… Man kan ju inte gå runt och "längta ut" i ett halvår tycker jag… Så jag är glad att mitt bara varade i knappt en :) Ja, vi har verkligen ett jättefint förhållande! Tack för dina fina ord!

Annons:
[Devya]
2016-06-23 11:48
#28

#27 Min syster och hennes man har varit gifta i 25 år och de har minsann haft en hel del upp och ner i deras liv. Om hon skulle ha gett upp de gånger de hade det jobbigt så skulle de inte vara tillsammans nu och de är väldigt lyckliga nu. Vissa dåliga perioder höll i sig i ett år som värst, men de båda ville inte ge upp.  :) De visste av erfarenhet att alla går igenom jobbigare perioder och de är ju  också gifta så det är ju meningen att de ska leva tillsammans för resten av sina liv. Ett år är inte mycket i jämförelse då. :)

[Twinnflower]
2016-06-24 15:37
#29

#28 Vad fint att de har hållit ihop så länge! Träffades de tidigt i livet? Det känns verkligen som att alla har det så lätt hela tiden… Inte på internet för jag antar att folk vågar erkänna det när man är lite halv-anonym, men alla mina kompisar och min sambos föräldrar, mina syskon och deras partners etc. har det aldrig jobbigt, bråkar aldrig etc. etc… Så det känns ju som att man har det jättedåligt när alla andra har det så bra… Vad bra att de härdade ut och tog sig igenom det! Ett år är precis som du säger inte mycket i det stora hela. Visst känns det garanterat helt pissigt men när man väl har tagit sig igenom det tror jag att man blir så glad att man faktiskt inte gjorde slut.

Jaguar_
2016-06-26 17:53
#30

Det går upp och ner i allas liv plus att man delar sitt liv med någon som gör att det går dubbelt upp och ner och detta får man kämpa sig igenom och stötta varandra. Att bara ge upp är lite sådär och det är så många i dagen läge som bara ge upp och tror att nästa är bättre… och så blir det en upprepning och kanske än en gång går man vidare till nästa i tron om att det blir bättre igen med den nya.

Om det bara är sexet som är så uttråkande så tycker jag ni kan testa något annat istället. Få inspiration från porrfilm eller vad som och testa er fram för att bli mer spontana. Att tänka på något sexigt medan man har sex med sin partner är inget fel med. I forskningens namn så har det visat sig att Kvinnor behöver oftast detta… det hjälper oss helt enkelt.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Twinnflower]
2016-06-27 11:16
#31

#30 Vet inte om du läst de senaste inläggen men vi har det bra nu. Det var bara jag som var inne i en manisk period. Men tack så jättemycket för tipsen ändå! :)

Jaguar_
2016-06-28 08:19
#32

#31 Toppen! Nej jag missade nog något inlägg 😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[Twinnflower]
2016-06-29 22:44
#33

#32 Ja det är jätteskönt! Haha ingen fara! Tack så mycket för att du tog dig tiden att hjälpa 🤗

Jaguar_
2016-06-30 09:07
#34

🤗 skönt att det ordnat upp sig och att ni har det bra igen! Det kanske till och med stärkt er 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Tanjis
2016-08-30 06:03
#35

Jag känner igen mig! Har precis skrivit om mitt och sambons sexliv här just i dag så om du vill läsa så finns det ju på dagens datum (lite svårt att hitta här ibland tycker jag). Det låter som att du är asexuell i mildare grad som jag. Innan jag accepterade att jag är som jag är var det super jobbigt. Det är jobbigt än i dag och särskilt för min sambo men det finns iaf nu en orsak till varför det inte fungerar (jag vill få det att fungera därför mitt inlägg).

[Twinnflower]
2016-08-30 13:58
#36

Hej! Ska läsa. Men jag är verkligen inte asexuell :P Onanerar själv i perioder och har stark sexlust ibland.

Upp till toppen
Annons: