Annons:
Etikettförhållande
Läst 1557 ggr
Frida B
2016-07-01 01:20

Har känslorna försvunnit?

Jag är verkligen inte erfaren gällande känslor, förhållande, hela det köret. Så därför hoppas jag på lite goda råd härifrån…

Jag har varit tillsammans med min kille sen i början av året, alltså inte så himla länge. Han är världens härligaste kille egentligen… Men jag vet inte om jag känner någonting för honom längre.

Han sa "jag älskar dig" väldgt tidigt, lite för tidigt kan jag tycka. Jag älskade inte honom då, men lärde mig sen att göra det. Så var det med mitt ex också, jag fick lära mig att älska.. Är det rätt då?

Nu har jag haft det fruktansvärt stressig irl, så har lixom kopplat bort allt som inte har med stressen att göra för att få ordning på mitt liv. Vissa saker har gjort att jag inte kunde träffa honom på 2 veckor… Och jag saknade honom inte. Borde man inte göra det efter 2 veckor?

Sen träffades vi… Jag ville knappt pussa honom, utan gjorde det motvilligt. Eller av ren vana, jag vet inte. Men hade den här klumpen i magen hela tiden… Och på kvällen när han åkt hem, var klumpen som bortblåst…

Kan detta vara ett resultat av stressen? Ska jag vänta ut det? Vad händer? Jag känner mig fruktansvärd över detta, så kommentarer om att jag är en dålig flickvän osv undanbes.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Agafia
2016-07-01 02:01
#1

Låter ärligt talat som om du inte är kär i honom längre . Stress kan göra att du inte orkar känna något just nu , prata med varandra om det hela .

OlgaMaria
2016-07-01 09:52
#2

Det låter mer som att känslorna inte varit där över huvud taget. Men det kanske inte är honom det "är fel på". Du kanske inte ens vill ha en relation i dagsläget?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Frida B
2016-07-01 10:10
#3

#2 det är absolut inte honom det är fel på, därför jag har så dåligt samvete. Får ta en rejäl funderare på hur jag känner… Men vill inte heller förlora honom…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Honestyisdead
2016-07-01 10:21
#4

Låter som du inte har rätt känslor. Släpp honom fri och låt er få chansen att hitta rätt.

IceTee
2016-07-01 13:56
#5

För mig händer sådant i perioder, men det viktigaste är att jag är sjukt kär mellan de där perioderna, sådär galet kär liksom Sitt ner och fundera igenom det här noga. Sätt upp scenariot för dig att du avslutar det. Hur känns det? Tänk på stunderna du brukade vara med honom men inte kan- hur känns dem? Det är klart att man inte behöver sakna varandra hela tiden, men tanken på att behöva vara utan personen resten av livet borde skrämma en lite

Medarbetare på Skor iFokus

Honestyisdead
2016-07-01 15:02
#6

#5 Den tanken skrämmer ju oftast även om man inte längre har känslor kvar. Då är det ensamheten man vill slippa.

Annons:
IceTee
2016-07-01 16:19
#7

#6 nja, det beror definitivt på känslan. Kanske bättre att sätta sig i situationen att man gör något annat med någon annan. För mig har det fått mig att inse att det inte vore ensamheten jag hade mått dåligt av utan istället att vara utan honom. 
Dock är det inget man ska gå på endast, men det är definitivt en riktlinje

Sen är det svårt att säga hur någon annan människa har det eller ska hantera det, alla är individer. För vissa funkar det att tänka så, för andra gör det inte det. Det beror på om man kan skilja på olika känslor antar jag

Medarbetare på Skor iFokus

Gaara
2016-07-01 18:09
#8

Låter inte riktigt som att han är den rätta för dig om du först fått "lära dig" att älska honom och sedan tappat känslorna fast ni varit tillsammans så kort tid. Tror ärligt talat inte att ni har någon framtid tillsammans om du mår dåligt av att träffa honom och inte ens vill pussa honom.

Zadeira
2016-07-03 21:09
#9

Det låter ju som att du inte haft de rätta känslorna från början och att du inte har det nu. Det kan visst ta tid innan man börjar älska någon på riktigt men att behöva lära sig det tyder på att man försöker tvinga fram något som inte finns där.

Det innebär inte alls att du är en dålig flickvän, utan att du behöver lära känna dig själv bättre innan du ger dig in i förhållanden.

Samtidigt ska man komma ihåg att stress kan ställa till en sån otrolig obalans både fysiskt och psykiskt. Du har kanske inte haft tid och ork att känna efter vad du egentligen känner, och då helt enkelt stängt av även kärleken. Ge dig själv tid att verkligen känna efter vad du vill nu, vad du känner för den här killen och ert förhållande.

[silkesnosen]
2016-07-06 08:40
#10

Jag tror inte alls att det finns ett recept på hur man ska känna. Jag tror inte att man behöver bli kär och jag tror att något vackert kan komma ur att lära sig eller kanske tillåta sig att älska en fantastisk person. Stress kan göra att man stänger av sina känslor och det behöver inte ha med din pojkvän att göra. Låt tiden gå och försök att minska stressen i ditt liv. Fråga dig själv hur du mår och vilka relationsmönster du har i ditt liv.

Upp till toppen
Annons: