Annons:
Etikettvänskap
Läst 1064 ggr
[SuperNaturalBeing]
7/24/16, 9:33 AM

Hur länge innan fråga igen?

Det är såhär att jag nyligen stött på en gammal vän som jag inte umgåtts med på flera år. Vi har haft en del kul tillsammans och så, men livet kommer ju emellan ibland och man tappar kontakten och så. Inget konstigt. Jag föreslog hur som helst att vi skulle träffas någon dag och umgås 'på riktigt' (nu har vi bara haft tid att prata några minuter innan man måste dra vidare) och hon sa visst och att hon skulle "höra av sig." Nu vet jag ju hur det brukar bli med sånt. Hon menar det säkert men det brukar ju bli så att man säger att man ska höra av sig och sen kommer saker mellan och man glömmer och så blir det inte av. Grejen är att jag verkligen vill umgås med den här personen igen då jag saknat henne och dessutom kommer hon flytta långt bort inom en snar framtid så då kanske vi aldrig ses mer. Jag tänkte att jag väntar en tid och om jag inte får något svar så ska jag fråga igen. Dock är jag mycket blyg och har lite svårt att ta kontakt med folk. Vet också att hon har rätt mycket för sig nu med jobb och flytt och studier, och jag vill inte verka tjatig eller störa på nått sätt. Hur länge borde jag vänta innan jag frågar igen?

Annons:
[Rhonda]
7/24/16, 9:51 AM
#1

Det är upp till dig. Ring o fråga om vännen är intresserad av att träffas.

OlgaMaria
7/24/16, 11:32 AM
#2

Jag tycker du kan höra av dig och ge ett förslag. Typ hej, vill du träffas på en fika någon dag i veckan? Tycker inte att det är tjatigt då du inte sagt mer än att det vore roligt att ses någon dag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: