Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1678 ggr
Honestyisdead
2016-08-20 07:41

Hur gör du test

Tänkte bara kolla hur ni använder en del funktioner här på iFokus. Svara ärligt, ingen ser vem som svarat vad i undersökningen. Vill ni får ni gärna berätta i tråden efter :)

Annons:
Maria
2016-08-20 07:47
#1

Brukar det inte komma sådana där procentstaplar när man läser resultatet?

Jag ska erkänna att jag inte läser alla sajters egna regler utan känner att jag kan iFokus grundregler.

För övrigt försöker jag alltid hålla mig till reglerna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-08-20 07:53
#2

Det gjorde förr. Kanske kommer när fler svarat?

Honestyisdead
2016-08-20 07:57
#3

Förresten eftersom jag kryssade i att alla svar var rätt så blir det kanske inga staplar?

Maria
2016-08-20 07:57
#4

Ah, så kanske det är.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-08-20 07:59
#5

Jag firade förresten 10 år som medlem på iFokus i våras. Som tiden går!

Maria
2016-08-20 08:02
#6

Det är länge det😉

Jag kollade nu och i juni hade jag varit medlem i 9 år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Madde
2016-08-20 12:15
#7

Jag är pensionärsmedlem, dvs medlem sedan 2006-02-01. 
Tänk vad tiden går fort.  🙂

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Tibonnanj]
2016-08-20 12:43
#8

I början, tills jag lärde mig så råkade jag gilla något av mina egna inlägg. Jag trodde att det va som på fb att man såg vilka som gillat om man klickade på symbolen :P

Calcifer
2016-08-20 14:54
#9

Jag röstar utan skämskudde på mina egna bra inlägg. När de är bra och bäst, i mina ögon. Vilket har hänt typ 1-2 gånger under mina 5 år på iFokus. ;D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Hayabusa]
2016-08-20 16:05
#10

En stor del är "Pensionärsmedlemmar" och 84% trivs på iFokus - det måste vara ett bra betyg. Sedan är det lite svagt att inte fler än c:a 1/3 läser respektive sajts regler.

TjockaBerta
2016-08-20 17:19
#11

#10 Det gick inte att välja"ibland" så jag tog "aldrig" fastän jag läser dem beroende på vad det är för sajt.

>>>Malum domesticum<<<

[SuperNaturalBeing]
2016-08-20 17:57
#12

Något som stör mig jättemycket är att bara insiders kan anmäla inlägg. Vad är det för konstig regel egentligen? Ser man något som bryter mot sajtens regler eller bara i allmänhet inte är ok så ska man ju kunna anmäla det…

Honestyisdead
2016-08-20 17:58
#13

#12 Det är för att troll inte ska kunna okynnesanmäla inlägg.

Annons:
vendelay
2016-08-20 18:49
#14

#10 Jag valde "aldrig" men majoriteten av sajterna har ju väldigt lika regler. När det gäller vissa sajter där jag tänker att det kanske kan finnas andra regler (t.ex. Barnens, Vegan, Tonåring) så kikar jag igenom dem men oftast handlar det ju om sunt förnuft. Var snäll och visa respekt, sno inte andras bilder, kränk ingen osv.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[SuperNaturalBeing]
2016-08-20 19:16
#15

#13 Så du menar att bara för att man har Insider så kan man inte vara ett troll eller bara jävlig? Nej. Jag står fast vid min åsikt om att det är en dålig regel.

Calcifer
2016-08-20 19:28
#16

#15 Fast det tar ju bort faktorn att folk skulle kunna skaffa x antal nya användare enbart för att anmäla någon annans inlägg.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[SuperNaturalBeing]
2016-08-20 19:40
#17

#16 står fast vid min åsikt :) Har aldrig varit medlem på nån annan sida där inte alla har rätt att anmäla inlägg. Så att det skulle vara en omöjlighet att ha det så här på iFokus har jag mycket svårt att tro.

Calcifer
2016-08-20 19:58
#18

#17 Det beror lite på hur du menar. Om en användare vill kunna anmäla många andra människors inlägg måste de skapa flera olika konton. Och de nya kontona kan inte anmäla andras inlägg omedelbart efter att de har skapats. Så omöjligt? Nä, såklart inte. Men enkelt, logiskt och lättillgängligt? Nej, inte det heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Jennah]
2016-08-20 20:12
#19

JAA ALLA RÄTT :D:D jk

Honestyisdead
2016-08-20 21:51
#20

#15 Det minskar riskerna markant. Systemet fungerar bra och många sajtvärdar är tacksamma över det.

Det fungerar fin fint. Det märker vi i admin. Det kommer aldrig öppnas så nya medlemmar direkt kan använda det.

Annons:
erspers
2016-08-20 22:02
#21

tiden går helt klart..om en månad precis så har jag varit medlem här 10 år också 🙂

[rumelle]
2016-08-20 22:22
#22

Jag tänkte nästan klicka i att jag var en ganska ny medlem, tills jag kom på att jag faktiskt har varit här sedan 2012! Det känns inte alls som att jag har varit här så länge. 😂

Kalli
2016-08-21 17:41
#23

Är Insider när jag får det "gratis" efter att ha skrivit visst antal inlägg, det händer ibland men svarade nej eftersom jag inte är Insider nu.

Har anmält några inlägg, försökt anmäla några innan jag insett att det inte gått för att jag inte är Insider just då. Mestadels har det varit spam eller trådstarter som bara varit ute efter att provocera, annars har jag ganska högt i tak.

Om jag ogillar någons inlägg (alltså inte håller med) så är det väl ganska naturligt att jag håller med inlägg från en "motståndare" och då händer det såklart att jag trycker gillar. Förstod nog inte riktigt den frågan.

När det gäller "tycka synd om" svarade jag nej men vid närmare eftertanke har det nog hänt i någon bildtråd någon gång. Kan känna lite sympati om någon har tagit en bild på ett hög älskat husdjur (är ofta husdjur på de sidor jag hänger) och så har personen inte fått ett enda gilla. Men att trycka gilla på ett inlägg där jag inte håller med om åsikten och/eller som inte är särskilt välskriven enbart av den anledningen har aldrig hänt.

Och just det, får erkänna att jag inte läst alla regler. Håller mig till de universella reglerna för god ton och är det något särskilt, ex. att jag ska lägga ut en annons går jag in och läser om det är tillåtet. Hittills har jag inte fått någon varning så det verkar trots allt fungera.

I det stora hela trivs jag nog bättre på andra forum, iFokus upplägg tilltalar mig egentligen inte men det är inget större fel på sidan. De personer/sidor jag inte gillar försöker jag i största mån undvika, har fungerat såhär långt.

[LadyK]
2016-08-22 00:49
#24

Har Insider när jag får det gratis har anmält inlägg någon gång under mina år. När det inte gått för att jag inte varit Insider har jag använt PM till admin och den vägen bett dem titta över de inläggen, har nog fått positiv respons alla de gångerna. Har bytt konto en gång under mina år då jag upplevde mig ganska ansatt ett tag, valde då att göra en ny.

Vanja
2016-08-26 08:42
#25

Intressant att tre procent svarar att de anmäler inlägg bara för att de ogillar medlemmen som skrivit det.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Upp till toppen
Annons: