Annons:
Etikettbarn
Läst 1371 ggr
Underbarn
2016-08-21 21:19

Oskyddat sex flera år utan graviditet

Jag är 23 år gammal och har en stadig relation. Jag har varit oskyddat och haft regelbundet sex (alltså 1-3 gånger i veckan) sedan jag var 16 år. Första åren hade jag p-piller. Skulle byta preventivmedel för vill sluta med hormoner men det blev inte av så jag har gått oskyddat nu i 3-4 år, utan att bli gravid (han kommer inte i en jämt heller, inte när ägglossning beräknas osv eftersom vi vill vänta, men det kan ju ändå ske en befruktning tänker jag). Vi vill såklart bilda familj inom några år, när jag tagit examen. Men eftersom jag inte blivit gravid på 3 år blir jag fundersam när det väl är dags och vi vill ha barn, vill inte behöva försöka på riktigt i flera år därefter, känns ju jobbigt. Någon med erfarenhet? Bolla med… Man undersöker väl inte sin fertilitet för än man nått en viss ålder eller om man försökt på riktigt flera år. Kan säga att jag har haft 5 olika partners (en långvarig utöver nuvarande) så det sitter inte i (bara) killen… Har vänner som verkar bli gravida hur lätt som helst men inte då jag.

Annons:
Agafia
2016-08-21 21:22
#1

Du kan kolla om du har någon ägglossning , kontakta en Gynekolog .

Ria74
2016-08-21 23:04
#2

Jag hade väldigt svårt att bli gravid, hade oskyddat sex i flera år där vi inte aktivt försökte bli med barn och sen i flera år då vi verkligen försökte och prickade ägglossning. När jag väl blev gravid upptäckte dom ett flertal myom i livmodern som troligtvis var orsaken till att jag hade svårt att bli gravid.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: