Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2011 ggr
[Aalmss]
2016-08-22 13:27

Glidit ifrån varandra..

Okej, dehär kanske blir ett rörigt inlägg, behöver mest skriva av mig.. Känner att jag och min sambo glidit ifrån varandra rejält, speciellt de senaste månaderna. För det första kanske ni ska veta att jag är i en depression, dock är det lite bättre. Men den här närheten och sex är inte något jag tänker på nu, tänker mer på att må bra. Så vi har inte haft sex på flera månader. Och jag känner mig inte ens sugen på det heller. Min sambo har jobbat jätte mycket och tagit massa extrapass så han har inte varit hemma speciellt mycket och när han väl är hemma så spelar han mest, sitter vid mobilen, är trött o lyssnar knappt på vad jag säger. Dessutom skaffade vi en valp TILLSAMMANS. Då sa han att han inte skulle ta massa extra pass, vilket han gjorde iallafall. Jag visste att jag skulle få ta mer ansvar för våran valp, vilket inte gör mig något, men när han då kommer hem och inte ens orkar gå ut med hunden för att han spelar funderar jag ens varför han ville ha hund. Jag frågar om han ens bryr sig om hunden, vilket han säger att han gör. Och såklart tar jag hand om allt annat här hemma till 90%. Det kanske därför jag blir så less också, att jag får ta hand om allt, o då bråkar vi mer, men jag blir less att behöva tjata om städning osv, han är ju inget barn längre! Så vill han alltid göra de roliga sakerna, som att åka iväg osv. Visst ska man få göra det. Men då kan man väl göra de tråkiga sakerna hemma som att städa osv nångång också. Blir less för att jag alltid städar och han säger att han inte hinner för att han tex ska åka till en kompis. Då säger jag att man får prioritera saker ibland. Om jag har tjatat länge på att han ska dammsuga kan man väl göra de innan man far iväg då? Och sen en till sak. Vet inte om man ska ta de som en ringklocka, förstår det inte ens själv. Igår skulle han "smiska" mig på rumpan, men han tog i så j*vla hårt att de gjorde så ont att jag började gråta. Han sa ju förlåt och trodde inte det skulle göra så ont o ville krama om mig, men ville inte ha någon kram då. Frågar han hur det ens är möjligt att ta i så hårt mot någon man tycker om, att man aldrig kan ta i så hårt mot en människa man gillar. Sa att han måste ha gjort det med mening för så hårt, så måste man ju ha tagit i. Men han sa att det verkligen intw var med mening osv. Jag vet inte, men jag förstår fortfarande inte hur man kan råka smiska så HÅRT att jag börjar gråta. Och nej, jag är inte extra känslig eller så. Jag vet inte vad jag ska göra med oss. Känns som att vi glider ifrån varandra mer o mer o hittar inte tillbaka, och när jag kollar filmer inser jag att de var länge sen jag var kär…

Annons:
Accalia
2016-08-23 16:02
#1

Låter som ni kanske borde göra slut, om du inte är kär längre.. Annars får du nog berätta hur du känner så får ni prata om problemen o försöka lösa det

_Fisken
2016-08-23 20:19
#2

Det har pågått några månader säger du?  Som du säkert också vet så har förhållanden sina upp- och nergångar. Speciellt om det finns depp med i bilden.  Jag tänker inte ge dig några råd men dåliga perioder kan vara långa o beror inte på kemin mellan

er

utan det beror på yttre omständigheter.

[Forest]
2016-08-24 08:43
#3

Har du försökt att prata med honom om allt? Det är väl det första man gör när man känner att saker inte stämmer. Det är bra att ta upp att du skulle behöva prata med honom och att ni ska sitta ner UTAN mobil/data/tv på.

 Jag håller med 2 förhållanden kan dala vissa mer andra mindre, det gäller dok att man kan prata med varandra och ge varandra tid.

[Aalmss]
2016-08-24 23:27
#4

Ja.. Nu har han inte jobbat lika mkt så vi umgås mer och kommer närmare varandra igen på bara några dagar

XeZafir
2016-08-27 13:30
#5

Kärlek är värd att kämpa för. Båda måste dock inse att det är kämpardags.

Lycka till ❤️

_Fisken
2016-08-27 13:35
#6

Som en familjeterapeut sade om förhållanden som hållit länge och som ska hålla länge till: Man måste bestämma sig för att "denna människa ska jag älska".  

Det var hennes råd. (GIVETVIS finns det undantag…)

Annons:
Upp till toppen
Annons: