Annons:
Etikettotrohet
Läst 2428 ggr
Mia95
9/4/16, 10:59 AM

Otrohet...

Fick ett meddelande på instagram från en tjej igår som min kille har skrivit med, samt skickat nakenbilder till varandra. Sen hade han skrivit "berätta inte för min flickvän så får du följa mig" Jag blev helt förstörd och frågade honom direkt om det var sant, såklart så svarade han nej och ta bort det där. Men jag såg på hans min att han ljög. Jag älskar honom såklart och det är det som är det jobbiga. Jag vill inte pussa honom och jag låter honom inte få ta på mig som han brukar för jag känner att jag inte duger för honom, för varför annars hade han vilja få nakenbilder från en annan tjej lixom? Jag är så jävla rädd att han ska göra nått sånt igen… Jag skulle verkligen behöva någons stod eller något "tips" Jag skäms så mycket att jag inte vill ha stöd från mina vänner… #hatasittliv

Annons:
_Fisken
9/4/16, 11:03 AM
#1

Du behöver väl inte skämmas? Det är ju han som borde skämmas.

Fransu
9/4/16, 11:06 AM
#2

Låter som du förtjänar en bättre kille. Om han gjort detta du skrev och han dessutom ljög dig rätt upp i ansiktet så är han inte någon att lita på. Dumpa honom, du kommer aldrig kunna lita på honom. Kram. (Och du har inget att skämmas över, det är han som ska skämmas. Så var inte rädd att ta hjälp av dina vänner.)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Hoseok
9/4/16, 11:17 AM
#3

Tycker du ska lämna honom, hur svårt det än är. Han har uppenbarligen ingen respekt för dig och du förtjänar någon mycket bättre.

Aleya
9/4/16, 11:36 AM
#4

Jag ser ingen anledning att du ska fortsätta med denna killen när han gjort som han gjort. Och det är inte du som ska skämmas över hur han agerar. Det är hans problem. Var istället glad att du fick veta vad han går för. Vilket inte verkar vara mycket då han gjort som han gjort.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
9/4/16, 11:37 AM
#5

Du ska inte skämmas och du ska absolut inte känna att du inte duger. Han har betett sig illa, han ska skämmas och han duger inte till dig.

[Devya]
9/4/16, 11:53 AM
#6

Det jag råder dig till att göra är att ta ett allvarligt snack med honom och fråga vad han egentligen vill ha utav det här förhållandet. Varför söker han efter bekräftelse från andra Kvinnor?Om han inte kan vara ärlig, så är det ingen bra idé att fortsätta det här förhållandet. Det handlar om att kunna vara ärliga med varandra trots att man har begått allvarliga fel i ett förhållande. Om det inte är möjligt så är det ju helt och klart tydligt att din kille inte är intresserad av att det här förhållandet ska fungera.

Det är dock inget bra tecken att han redan förnekar att det här har hänt. Han verkar inte vara särskilt intresserad av att vara öppen och ärlig med dig och det är ett stort problem så jag vet inte riktigt om ni kan tar er förbi det här om han håller på och förnekar. Den största sannolikheten är att det här är inte den första gången han har gjort det här. Du ska också vara jääääkligt rädd för att han gör det här igen, speciellt om han inte ens är villig att erkänna vad han har hållt på med.

Jag har varit med om otrohet. Min kille var otrogen men på en helt annan nivå som är tyvärr mycket värre än det din kille har gjort. Vi klarade dock oss igenom det men allt pga att han kunde erkänna vad han hade gjort. Om han skulle förnekat alltihopa trots bevis, så skulle det inte ha fungerat. Det har tagit oss år och vi är fortfarande lite "skadade" men det går framåt för viljan finns. Vi båda vill ha ett förhållande där vi båda är öppna och ärliga med varandra för det är enda sättet för ett förhållande ska fungera. Nu måste du ta reda på om samma vilja existerar i ert förhållande och om du faktiskt klarar av hans svek, för det är inte lätta saker precis.

Annons:
imsuchadiva
9/4/16, 8:14 PM
#7

Lämna honom! Är man otrogen älskar man inte personen man är otrogen mot.

Hoseok
9/5/16, 6:24 AM
#8

#7 Fast det stämmer ju inte helt. Man kan fortfarande älska någon och göra ett sådant misstag. Påstår inte att man ska behöva förlåta någon som gör ett sådant misstag (Tvärt om så uppmanar jag det inte), men jag känner till många fall där jag vet att folk varit otrogna men fortfarande älskat sin partner. Jag var i en liknande situation (Fast jag var killen i TS fall) där jag hade olämpliga konversationer med en kille trots att jag fortfarande var tillsammans med min dåvarande flickvän. Jag älskade henne fortfarande. Kärlek behöver inte vara ensidigt för alla. Vissa kan utan problem älska flera på samma gång. (Kolla bara på folk i polygamiska förhållanden, t.ex.)

_Fisken
9/5/16, 6:32 AM
#9

Den otrogne har i sådana fall en förvriden syn på vad älska betyder. Den som slår sin partner kan säkert hävda samma sak - "Jag älskar ju henne!".  
Det är ett sjukt beteende vill jag påstå och deras "älska" har inte samma innebörd som andras.

imsuchadiva
9/5/16, 8:53 AM
#10

#8 Jo, jag tycker det stämmer helt. Älskar man någon bedrar man inte den man älskar. Det jag menar med ordet älskar i det här sammanhanget är att man älskar en person som mer än en vän.

Hoseok
9/5/16, 5:50 PM
#11

#10 Det är så du upplever det i dina förhållanden, i sådant fall. Det betyder inte att alla gör det. Jag vet att jag fortfarande älskade min dåvarande flickvän. Det är nog ingen annan än jag som vet om den känslan är där eller inte. Sen kan man dra igång en diskussion om vad kärlek är, men just det som är grejen: Alla ser inte samma på kärlek.

imsuchadiva
9/5/16, 6:19 PM
#12

#11 nej precis, alla har inte samma syn på kärlek. Så varför försökte du ens tillrättavisa mig från början? Lite dubbel moral ifrån din sida nu tycker jag. Min åsikt är att om en person är otrogen så älskar den inte sin parter. Min åsikt alltså. Vill du diskutera det här mer kan du skicka mig ett PM.

Hoseok
9/5/16, 7:26 PM
#13

#12 Fast jag menar ju på att alla är olika och därmed kan man inte sitta och säga "Såhär är det"? Jag har aldrig sagt att Din syn på något vis är fel? Vet inte riktigt hur du fick det till att jag skulle tillrättavisa dig mer än att jag ville påpeka att det finns andra synsätt än ditt. 

Du skrev inte "Jag tror inte att man älskar sin partner om man är otrogen". Du skrev "Är man otrogen älskar man inte personen man är otrogen mot". Det är ganska stor skillnad.

Annons:
Mhysa
9/5/16, 7:32 PM
#14

#12 Det är ingen som helst dubbelmoral i #11's inlägg. Det hen skriver är att eftersom alla har olika syn på kärlek, vilket du verkar hålla med om, så borde det ju vara fel att skriva påstådd fakta, vilket du gjort. Det var inget Jag tycker/Tror att före ditt "Är man otrogen älskar man inte personen man är otrogen mot." Du sa det som att det är så det är. Som att det är så alla tycker och tänker, vilket jag är säker på att du själv vet inte är fallet. Det var nog det #11 reagerade på, i alla fall.
#13 Men, smurf! 🤪

alicetrött
9/5/16, 9:00 PM
#15

Självklart kan en del älska fler än en personer samtidigt. Inget snack om saken att polypersoner existerar och inget fel med det.

MEN… Älskar man sin partner så går man inte bakom ryggen på henom och döljer att man skulle vara poly.

Hoseok
9/6/16, 6:31 AM
#16

#15 Nä, precis. Det är ju otrohet fortfarande. Poly handlar ju inte om otrohet. Handlar ju om allas medgivande.

immobilized
9/6/16, 10:39 AM
#17

Sätt dig ner och försök fundera hur du vill göra.
Vill du ge honom en chans till eller vill du lämna honom?
Känns det som om ni behöver prata mer om det som hänt eller vill du inte det?
Vad vill du, vad behöver du för att må bra och kunna gå vidare?
Oavsett om du lämnar eller ger honom en chans till,
så kommer det kännas fruktansvärt jobbigt en tid.
Men tillåt dig att känna så.
Stäng inte in dina känslor, tillit dig själv att ha dem.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

P3pz
9/7/16, 11:18 AM
#18

Den enda som kan bestämma vad du ska göra är du själv! Vill du förlåta och gå vidare så gör det, men ha i åtanke att du kan bli sårad igen. 
Då måste du och din kille ha en öppen kommunikation där ni båda är ärliga med varandra och pratar med varandra om det är någonting. 

Jag har själv blivit sårad (på liknande vis) av min sambo vid två olika tillfällen i vårt förhållande, men jag har förlåtit honom och idag har vi en helt underbar relation även om min tillit till honom inte är helt återställd från det som hände. 
Den ena gången hade vi en bristande kommunikation under en period då jag var bortrest i två veckor och inte hade möjlighet att prata med honom mer än någon gång då och då, han fick då för sig att jag hade börjat internetdejta andra (vilket jag inte hade) så han bestämde sig för att hämnas och det slutade med att han sårade mig utan orsak. Idag har vi gått vidare och jag har förlåtit honom för det.

Och man kan älska någon även om man gör snedsteg, men ska man fortsätta förhållandet måste man ta itu med det som orsakat snedsteget. 
Han kanske ångrar sig jättemycket och aldrig kommer att göra om det och då är det du som får ta reda på det. Min sambo ångrade sig extremt mycket jag har aldrig sätt en vuxen man gråta så mycket som han gjorde när han trodde att jag skulle lämna honom, så nog kan man ångra sig och älska sin partner även om man gör snedsteg.

"There is life after abuse. This is mine"

Linn Is The New
9/7/16, 5:39 PM
#19

En gång otrogen -  risk att vara otrogen igen. Du ska inte skämmas, för du har inte gjort något alls. Tycker det var riktigt onödigt och dumt av honom att göra så mot dig, och för att sedan ljuga dig rakt upp i ansiktet. Ta ett snack med honom om varför han gjorde så och att du kräver en anledning. Man behöver inte dumpa killen så fort som möjligt, utan det är bättre att försöka lösa det på bästa sätt. Men annars är det nolltolerans.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: