Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 4466 ggr
[Dagens]
9/10/16, 10:26 PM

Radera sökhistorik

Såg att min partner raderar sin sökhistorik på Facebook. Vet att en av de som sökts på och sen raderats är en gammal flamma. Ska jag fråga eller låtsas som ingenting? Sökningar på min profil ligger kvar. Varför radera detta på Facebook??? Kommer inte på någon Annan anledning än att det är för min del? Vet att han även för vanlig webbhistotik raderar porr.

Annons:
Honestyisdead
9/10/16, 11:28 PM
#1

Varför snokar du? 

Tydligen vill han dölja vem han kikat på. Kanske för att han vet att du hade reagerat negativt?

[Devya]
9/11/16, 10:10 AM
#2

Kanske han bara är nyfiken? Det behöver inte vara mer än så men om han hela tiden kollar upp sitt ex så kanske det inte är så särskilt bra faktiskt.

Du kan ju fråga honom istället för oss för vi har inte svaret, tyvärr.

Honestyisdead
9/11/16, 12:45 PM
#3

Jag kollar in på mina ex sidor ibland.  Men det är av samma anledning som jag kollar in gamla skolkamrater. Nyfikenhet och inget annat.

Fransu
9/11/16, 1:45 PM
#4

Ja, man kan ju undra varför du snokar? Och man kan ju undra varför han raderar? Uppenbarligen vill han inte att du ska se vilka han "kollar upp".

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Aleya
9/11/16, 6:03 PM
#5

Du verkar ju ha grova tillitsproblem eller dylikt då du ens MÅSTE snoka på vad din kille sökt på. Vad skulle du själv tycka om han gjorde samma? Jag måste säga att det du gör är inte okej på nått sätt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rumelle]
9/12/16, 7:21 PM
#6

Han kanske raderar för att han vet att du snokar och tror att du ska få för dig att personer han söker på betyder något.

Annons:
[Devya]
9/13/16, 6:56 AM
#7

Varför antar ni att hon har snokat samt "måste" snoka och att hon har stora tillitsproblem? Hon kunde lika bra ha upptäckt det här av en tillfällighet ju.

Jag har upptäckt liknande helt av en tillfällighet tidigare. Jag snokade inte men råkade se något som han försökte dölja.

Honestyisdead
9/13/16, 12:54 PM
#8

#7 Jag antog det eftersom jag inte ser hur man utan att snoka ser att porr raderas från webbhistorik och namn från Facebook.  Då har man ju först kollat upp så man ser att det finns och sedan igen kollat upp att det är raderat.

MatVeronica
9/13/16, 1:05 PM
#9

Kan ju vara en anledning varför man "snokar" också. Behöver inte vara att man är sjukligt svartsjuk utan det kan vara att ens partner beter sig jäkligt skumt och att man försökt prata med sin partner men man får inga vettiga svar.

Mitt ex var det så med iaf. Han tog med sig mobilen in på toa ett 100tal gånger om dagen och när jag undrade så var hans enda svar att han var dålig i magen. Jaha i hur många månader då? Nej till slut kollade jag faktiskt i hans mobil och mycket riktigt träffade han någon vid sidan av i 3 månader och dom skickade massor av gulligullmeddelanden mellan varann hela dagarna. Men inte erkände han det utan att jag faktiskt fick kolla upp det själv.

Honestyisdead
9/13/16, 1:24 PM
#10

Jag har alltid med mig telefonen på dass. Jag spelar på den. Så det behöver inte betyda något.

MatVeronica
9/13/16, 1:32 PM
#11

Ja fast i mitt fall var det ju inte bara det att han tog med sig den när han gick på dass utan han sprang dit och låste om sig hela tiden.  Inte 5-10 gånger om dagen utan i timmen. Varje dag i 3 månader. Såklart inget konstigt att ta med sig mobil när man går på toa men när man avbryter en måltid flera gånger för att springa iväg osv hela tiden.

Honestyisdead
9/13/16, 1:56 PM
#12

#11 Ja då är det så klart en annan sak. Men jag hade inte behövt snoka vid ett sådant tillfälle. Handlingarna hade varit bevis nog.

Fransu
9/13/16, 2:44 PM
#13

Visst, skulle maken börja bete sig väldigt underligt och misstänkt och jag kände att jag inte fick något vettigt svar på varför. Så hade väl jag också kunnat bli lite "snokig". Tyvärr.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Devya]
9/13/16, 4:34 PM
#14

#8 Jag har lyckats se då min kille har radert sökhistorik på fb samt att jag vet definitivt att han raderar porrhistoriken för en gång då jag använde hans dator och skulle googla så poppade det upp ett par saker som indikerade på porrsidor och nästa gång jag skulle igen använda hans dator så var allt vips borta. Vilket säkert beror på att jag retades med honom första gången jag hittade vad han hade sökt efter! :D

Sen igen angående fb, det finns ett par gånger jag har varit på hans fb för att skriva meddelande till några av hans släktingar (han brukar be mig att göra det då han är så dålig på att skriva)och då brukar det lätt poppa upp vem han har sökt på, på fb. Jag har också i misstag varit på hans fb, då han tidigare loggat in på min dator men glömt att logga ut, och då kan det ta en stund innan jag upptäcker det här. I  varje fall så syns det, oberoende situation, vem han kan ha sökt efter då jag själv ska använda mig av samma funktion. 

Så i mitt fall var det inget snokeri alls utan bara en tillfällighet. Därför vill jag inte  bara anta att ts "måste snoka" samt har tillitsproblem eftersom vi har inte särskilt mycket info att gå på. :) Jag tyckte det bara var lite väl stora antagande då ts har bara skrivit en pytteliten text. :)

Honestyisdead
9/13/16, 4:42 PM
#15

Ja det var kanske dumt att anta.

[Devya]
9/13/16, 6:20 PM
#16

#15 Men visst, det kan ju också vara som ni andra har spekulerat också! Svårt att säga med så här lite info och det tycks inte som om ts kommer att svara.

Zak
9/15/16, 11:23 PM
#17

Det är så tråkigt men människor som inte kan stå för vad de gör. Det är bättre att låta sin partner veta att man faktiskt tittar på porr eller liknande eller att man intresserar sig för vad ens ex har för sig på FB. Ärlighet varar alltid längst och vill man ha en god relation så pratar man om det mesta. Det är när man döljer saker för sin partner som det blir ett problem.  Mitt råd till dig är att försöka ta upp det med honom och diskutera saken.  Då kanske du kan få tillbaka ditt förtroende för honom igen och samtidigt har ni kommit närmre varandra. Hoppas det går bra med det samtalet.

Honestyisdead
9/15/16, 11:25 PM
#18

#17 Nu fungerar det ju inte så i verkligheten för de flesta i alla fall.  Att man redovisar vilka man tittar på på Facebook eller vilka porrfilmer man ser.

Zadeira
9/19/16, 11:24 AM
#19

Inte för att det har med TS inlägg att göra, men jag raderar porr från datorns historik för att det inte ska ligga såna sidor kvar som ofta bidrar till att det dyker upp reklam, popups osv  som är störande när man sitter vid andra sidor sen. Inte för att dölja att jag kollat på porr.

Däremot är det nog inte av samma anledning man raderar vilka man sökt på FB eller vem man besökt på andra hemsidor.

[Forest]
9/22/16, 9:20 AM
#20

Tror han raderar för han vet att du ska snoka.

Annons:
khaleesi
9/30/16, 9:20 AM
#21

Jag raderar min sökhistorik på facebook. Inte för att jag har något att dölja utan för att jag stör mig på det om det står en massa där. Jag raderar min sökhistorik på google också för jag stör mig på det. Så det behöver ju inte innebära att han vill dölja något bara för att han gör det.

[LadyK]
10/2/16, 12:01 AM
#22

Rensar all sökhistorik automatiskt när datorn stängs av har alltid haft den inställningen igång och kommer fortsätta ha det så.

Gronstedt
10/5/16, 3:34 PM
#23

Brukar man inte få rådet att rensa sökhistoriken när iFokus strular? Och man kan definitivt behöva rensa den när Googles idiotiska anpassningar hindrar en från att hitta de sidor man vill ha. Så det behöver inte ha några sinistra undertoner …

Upp till toppen
Annons: