Annons:
Etikettsex
Läst 2010 ggr
klotterplank
2016-09-14 07:19

Pojkvän kan inte ha sex längre. Vad ska vi göra?

Hej! jag och min pojkvän har ett väldigt jobbigt problem, och jag vet mycket väl att det inte är hit man ska vända sig men hoppas att någon kan ge svar eller förlag på hur vi ska börja igen. Och för att detta ska bli så tydligt som möjligt tar jag det så kort men klart det går från början. Jag har länge haft problem vid smärta vid samlag, (här kanske också nån kan ge tips??) Det gör så ont ibland att vi måste avbryta sex. Jag har fått smärtstillande salva av läkare och det hjälper ofta relativt bra. Dock har jag väldigt svårt att yttra mig vid sex om det gör ont, eftersom jag inte vill förstöra sexet, men det förstör nästan mer om jag inte säger nåt när det gör ont och det vet jag. Iaf så på sistone har mitt sex med pojkvännen varit rent ut sagt kasst. Vi har knappt sex en gång i veckan och jag är inte ens 18. Det kanske inte låter så farligt, men från att gå från sex lite hela tiden till att inte ens få smekningar är konstigt och jag har börjat tänka på sex hela hela tiden och hur skönt det skulle vara. Det är liksom så att det går bra för båda till en början och precis när det är dags att ta det steget längre så måste han gå på toa eller så börjar han prata om helt orelevanta saker, och när jag frågar är han inte sugen eller för trött på kvällen. Så igår tog jag upp detta med honom efter att ha blivit nobbad när jag försökt för jag vet inte hur mångte gången. Jag blev ledsen, likaså han men han sa att han verkligen verkligen vill, men att kroppen säger nej efter en stund och fast han försöker så går det inte. Han sa att det kan sitta i huvudet eftersom han inte alltid vet om det är skönt för mig fast jag säger det och efter en gång då jag höll tyst under ett helt sex och sen mitt i allt började gråta så kan han inte, det går inte eftersom han inte kan lita på vad jag känner. Jag blev ju väldigt ledsen och orolig för detta och jag tror också det är som han säger, eftersom allt utom just sexet är bra, men jag får så dåligt samvete att jag har förstört honom så mycket… Jag sa att vi kan prova ta det lugnt och kanske bara kyssas först och verkligen ta det på hans villkor, för vill verkligen inte att vi har sex om han inte vill. Så har ni något tips på hur man ska starta upp det här på ett bra sätt och kunna ha sex igen så småningom?

Annons:
OlgaMaria
2016-09-14 08:50
#1

För det första - tar du hormonella p-medel? Sådant kan förstöra slemhinnorna och skapa sådan smärta som du beskriver.

Smörj dig gärna med kokosolja.

För det andra - hur hanterar han situationen? Har han sex på egen hand istället? I vilken utsträckning och på vilket sätt? Risken är ju att han hittar ett sätt som känns bra för honom och så behövs inte längre intimiteten mellan er två, och det kan förstöra er relation till slut.

Och förresten - det här är  väl ett jättebra ställe att vända sig när man har jobbiga problem! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gronstedt
2016-09-14 08:51
#2

Är det bara vid penetration det gör ont? För det finns ju massor man kan göra för att tillfredsställa utan att ha regelrätt samlag. Ni kanske kan undvika just den delen och njuta av varandra ändå?

klotterplank
2016-09-14 12:20
#3

#1 jag äter ppiller och börjar se att det nog är de som är boven i dramat. Vad jag har förstått gör han inget mer än att ha sex med mig, han vill ju och är kåt men det tar stopp för att han är osäker vad jag känner fast jag säger och det har liksom satt sig i huvudet på honom. Jag frågade också om nån hade förslag på hur vi ska börja om på nytt med det hela för att han ska få lusten tillbaka, har du förslag på även det? :) #2 det gör ont när han fingrar eller stöter konstant, ibland kan det bli bättre efter en stund, det handlar inte om att vi inte vill utan att jag har haft ont och han inte vet om jag säger att det är skönt fast det gör ont. Tack för era tips!

OlgaMaria
2016-09-14 12:58
#4

God idé att sluta med p-pillrena då!? 

Prata ordentligt om allt. Jag tror ni löser det med varandra om ni pratar öppet och ärligt med varann.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

_Fisken
2016-09-14 13:03
#5

Som kille kan jag säga att om det "sätter sig i huvvet" på en man så måste man börja om från början o inte ta allt så förbaskat allvarligt. Sex ska vara en lek o funkar det inte ena gången så får man nöja sig med att man varit nära. Det måste avdramatiseras. Till sist blir man trygg o så funkar det igen.

oh-la
2016-09-14 13:31
#6

Jag tror inte att självsex är något som påverkar sexet som så. I slutändan är det ju så mycket mer med sex, som närhet, gemenskap, kärlek (i relationer) och liknande som gör sex till en helt annan grej än onani, där målet ju egentligen bara är orgasm. Kan ni starta om försiktigt med annan typ av sex än just den penetterande sexen? Tänker smeksex, oralsex och liknande, alltså gemensam sex utan penetration? Hue är er kommunikation,bortsett från den senare kring sex som ju uppenbarligen inte funkat alls? Kan ni innan bestämma att under en period, sägen månad (eller mer) har ni inte alls den typen av sex som gör ont. Prata om vad som gör ont exakt och vad du uppskattar. Lek fram utifrån det du fixar ochsom ni pratat om innan. Se till att bygga upp en tillit igen. Kanske finns det leksaker ni kan testa? Lite smek och kyssar och upphetsning på andra ställen än där ni brukar? Försök leka fram tilliten igen och prata prata prata!

Annons:
tlover
2016-09-14 14:36
#7

Kanske ska du gå till ungdomsmottagningen angående smärtan tänker jag, tex testa andra P-medel eller på andra sätt hotta orsaken till att det gör ont istället för att bara ta smärtstillande, det kan ju också vara tex svamp, torra slemhinnor (av andra osaker än p-medel) eller liknande.

Att ens partner har ont kan inte vara kul och det förstör nog mycket tänker jag så det kan vara iallafall en del av problemet som måste åtgärdas.

Tills vidare kanske ni ska försöka med icke penetrerande sex som flera ovan tipsat om

l'm back

klotterplank
2016-09-14 15:50
#8

tack för alla tips hörni!

#7 jag har gått på två gynundersökningar där allt såg bra ut och fick bara detta smärtstillande utskrivet, men har tänkt väldigt länge på att sluta med piller eftersom det uppenbarligen inte är bra för kroppen, men lättare sagt än gjort när det är så bekvämt!

OlgaMaria
2016-09-14 16:07
#9

#8 Fast det är väl allt annat än bekvämt egentligen när situationen är som den är?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[silkesnosen]
2016-09-14 17:36
#10

Använd glidmedel och penetrera bara så länge de är okej och sedan får i ha sex på andra sätt. För mig har det hjälpt att tänka att det bara är så och att det iaf inte blir värre om jag slappnar av. Det hjälper. Mys mycket!

tlover
2016-09-14 17:43
#11

Långt förspel kan hjälpa också

l'm back

Aleya
2016-09-14 21:07
#12

Jag har själv problem med smärtor vid samlag. Har haft det i många år. Och många gånger har jag inte ens kunnat ha sex då jag har ont konstant. Jag skulle föreslå att ni bara börjar med att mysa med varandra och kanske lite smek över kläderna. Sen kanske ni har gjort detta så många gånger att ni är sugen på sex. Men testa då att smeka den andres kön. Du på han och han på dig. Tillslut så har ni nog kommit i rätt fas och humör. Liksom att ni gör detta för att bygga upp kåtheten igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
2016-09-14 21:10
#13

Här klampar jag in…men jag måste fråga: Gör det ont på sprattelknappen också? Om ja, när? Inledningsvis eller hela tiden?

Annons:
klotterplank
2016-09-15 17:28
#14

#13 nej det är bara när han är i mig, eller något annat. Men jag har egentligen bestämt mig för att sluta med ppiller eftersom jag antar att de är dem som gör att det tar ont. Har idag pratat lite mer med honom och vi har lite samma tankar om det hela och ska pröva oss fram, utan krav och hela tiden prata, för det är där det brustit lite hela tiden

_Fisken
2016-09-15 20:06
#15

Ja. Du kan ju inte gå å ha ont…

wimms
2016-09-17 12:20
#16

Att det gör ont vid penetration kan även vara Vestibulit, ingenting farligt men kanske är något att titta upp! Men "förhoppningsvis" så är det p-pillrena :)

Upp till toppen
Annons: