Annons:
Etikettsex
Läst 2237 ggr
eihpos
9/22/16, 6:47 PM

Sexlivet

Är ni nöjda med era sexliv?

Annons:
Scorpio97
9/22/16, 11:32 PM
#1

För mig beror det på vad man menar med sexliv. Måste man ha sex med någon annan för att det ska räknas, så har jag inget sexliv. Om onani och liknande räknas, är jag väldigt nöjd. 

Jag gissar att dom flesta inte räknar in onani i sexliv (eftersom dom flesta inte verkar räkna onani som sex), så jag svarade utefter det. Men det kan vara bra att tänka på att folk har olika definitioner och att det kan vara värt att precisera vad man menar med ett visst ord.


//Jessie

Asexuell
9/23/16, 5:54 PM
#2

I ett förhållande och helnöjd med att slippa ha ett sexliv😃

[LadyK]
9/24/16, 12:04 AM
#3

Gift med mannen som kan det där med sex 😃helt perfekt för mig och är aldrig missnöjd/otillfredsställd.

Lizelda
9/25/16, 5:44 PM
#4

#1 Räknar det inte som sex men det ingår absolut i sexlivet!

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zepp
9/25/16, 6:27 PM
#5

Nämenaltså, jag är 60 år fyllda och singel.. i en stuga ute på landet.. i skogen!

Det är klart jag har ett sexliv.. men det är främst fantasier, drömmar och minnen från fornstora dagar!

En helt annan sak om man levde i någon form av partnerförhållande!

Och ja.. jag har levt i förhållanden med partner där sexliv saknats!

Och i sådana där detta inte saknats!

Sexliv är lixom en sak.. relationer är något annat.. om man har tur här i livet så går de ihop!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[josten]
9/29/16, 9:11 PM
#6

#5 bra sagt !

Annons:
Novelia
10/2/16, 3:27 AM
#7

#2 har du och din partner lika mycket/lite sexlust? Jag börjar tro att jag är asexuell och detta ger mig sjukt dåligt samvete. Jag vet iförsig inte om man kan kalla mig asexuell. Jag tänker mycket på sex och tillfredsställer mig själv men jag vill väldigt sällan ha sex med min partner :(

I have no sympathy for people without empathy

Asexuell
10/2/16, 8:03 PM
#8

#7 Nej vi har löst det så att han får träffa andra och ha sex med. Ja det för naturligtvis vi båda göra men då jag inte har någon lust alls så är det ju inte aktuellt för mig.

Att leva i monogamt förhållande när man har väldigt olika sexlust är så jobbigt. Det har jag gjort i så många år och det har alltid kraschat till slut när mina partners inte accepterat att vara utan sex i längden.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: