Annons:
Etikettallmänt
Läst 1302 ggr
Honestyisdead
9/24/16, 12:18 AM

Helg

Skulle vara kul att få veta vad ni hittar på i helgen. Och vad ni brukar hitta på på helger.

Annons:
Honestyisdead
9/24/16, 12:21 AM
#1

Den här helgen blir det städning,  fix med cykel och besök hos mina föräldrar. 

Jag brukar träffa vänner och familj på helger. Vi gör inget speciellt, bara umgås. Brukade gå på fest och ut innan men det lockar inte ofta längre. Måste vara åldern ;)

Lia
9/24/16, 12:23 AM
#2

Vi ska på äppelmarknaden här. Första gången på många år, och det tar upp hela helgen.

Honestyisdead
9/24/16, 12:26 AM
#3

#2 Vad gör man på en äppelmarknad mer än köper äppelprodukter? Tänker eftersom du skrev att det tar hela helgen.

Aleya
9/24/16, 12:34 AM
#4

Ska tvätta. Försöka kurera halsen så jag inte låter som Sven Wollter. Kanske ut och jaga pokémon om jag orkar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Dioramabyggare
9/24/16, 1:03 AM
#5

Geocaching (ibland), Yatzyspel, läsning, korsord, då och då tittar jag på filmer eller dokumentärprogram i tv. Ganska mycket radiolyssnande.

Lia
9/24/16, 1:16 AM
#6

#3 Det är både lördag och söndag, det finns massor av grejer att provsmaka och ännu mer att handla. Och så får man se äppeltavlan och sånt. Väldigt höstigt och mysigt :-)

Annons:
JoannaLi
9/24/16, 1:19 AM
#7

Jag ska försöka skaka av mig den här jädrans förkylningen och migränen. Lyckas jag (eller om jag blir nog rastlös) blir det hundträning. 

…Så, det blir hundträning helt enkelt.

Silent_Hill
9/24/16, 6:40 AM
#8

Vi brukar träffa vänner, ibland går vi ut och äter, tar en långpromenad eller så fixar vi med någonting här hemma. Denna helg blir det att träffa en vän på förmiddagen idag. Sen ska vi kika lite på ringar och försöka skruva ihop en säng. Kanske går vi ut och äter också om tiden tillåter det :)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

_Fisken
9/24/16, 8:17 AM
#9

#8; Ringar?

Jag ska på fika med kompisar kl 10 idag lördag. Vi träffas varje lördag samma tid, samma fik sedan flera år tillbaka. Sen till en kompis o hjälpa han med ett projekt.
På em blir det surströmmningsskiva utanför här. Jag grillar dock. 
På söndag blir det dejt.

Åsa S
9/24/16, 8:23 AM
#10

Långpromenad idag + disk och städ + ett möte¨på jobbet.

Silent_Hill
9/24/16, 8:43 AM
#11

#9 Ja, förlovningsringar 🙂

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

_Fisken
9/24/16, 8:44 AM
#12

#11. Va roligt. Grattis!

Silent_Hill
9/24/16, 8:55 AM
#13

#12 Tack! 🙂

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Fridaaaa
9/24/16, 9:45 AM
#14

Blir städning, promenader och så. Verkar bli fint väder så mycket ute hade jag tänkt :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
9/24/16, 10:06 AM
#15

Min helg började igår med jobb, sen till katthemmet för att se om vi den här gången hittade en vi klickade med (vilket vi gjorde) och sen på middag med min sambos släktingar och till slut lite kvällskörande i en old timer.  Idag så tvättar jag en massa kläder och ser till att allt är snyggt och redo innan jag åker och hämtar katten. Min sambo är chaufför för ett brudpar idag så jag lär vara ensam med kissen, men sen då han kommer hem igen så ska jag på middag hos ett par klasskamrater. Kan dock  hända att jag ställer in middagen om jag blir alltför fäst vid kissemissen. Imorgon var det tänkt att jag skulle med min sambo till hans jobb för han ville jobba lite, men troligtvis blir jag hemma,, äter lite pizza och gosar med katten samt kanske ser på några filmer. 

Jag har en jättefin helg på gång med andra ord.

Honestyisdead
9/24/16, 10:10 AM
#16

#15 Grattis till katten. Med tanke på att den kom hem till er nu gör du rätt i att stanna hemma med den :)

[Devya]
9/24/16, 10:15 AM
#17

#16 Tack! Jamen, precis! Det känns som om jag måste (vill) vara hemma. :) Jag stannar faktiskt jättegärna hemma med kissekatten. :)

[Giiisella]
9/24/16, 10:50 AM
#18

Idag blir det hundpromenader, köra mannen till flygplatsen, stanna till på hemvägen och springa en lite längre runda i skogen (perfekt väder idag ☀️) och sedan blir det några timmars jobb ikväll! Imorgon får det nog bli plugg, kanske hundpromenad i skogen och ännu lite mer jobb på kvällen. 😄

Zadeira
9/24/16, 2:35 PM
#19

Ska vara hos pojkvännen som vanligt om helgerna. Blir lite pokemon-promenader, god middag, kolla film och nån tv-serie.

Scorpio97
9/24/16, 4:08 PM
#20

Igår kväll blev det middag på en lite finare restaurang för att fira min brors födelsedag, hela familjen (är inte så ofta alla syskon är hemma samtidigt). Sen är syrran hemma över helgen så ikväll blir det film och mys.

För mig är helgerna oftast ungefär som vardagarna, och jag gör ungefär samma saker. Jag brukar dock ta paus från plugg på helgen. Sen händer det att mamma vill göra något vissa helger, eftersom vi inte ser varandra så jättemycket på vardagarna.


//Jessie

Annons:
oh-la
9/24/16, 9:53 PM
#21

Kom hem med bebis från BB igår kväll, så den här helgen blir nog bara till att vänja sig vid att vara tre i hushållet istället för två :P i vanliga fall brukar vi passa på att umgås de helger vi kan jag och min man. Vi jobbar skift båda två så man får passa på att ses och hitta på saker när vi är lediga båda två.

Honestyisdead
9/24/16, 10:01 PM
#22

#21 Grattis :)

oh-la
9/24/16, 10:20 PM
#23

#22 tack :)

[Hayabusa]
9/25/16, 9:41 AM
#24

En megalång arbetsvecka avslutas med - jobb :( Är dock ledig idag, men är jäkligt sliten & trött. Fint väder ute så det kompenserar, blir en lugn söndag i stilla tempo.

Upp till toppen
Annons: