Annons:
Etikettallmänt
Läst 1592 ggr
Fridaaaa
2016-10-15 14:09

Idag fyller min sambo år...

… och jag har fortfarande inte hittat present till honom.
Känner mig värdelös! Han tycker inte det men jag tycker det.
Jag vill ju ge något men funderat flera veckor men inte funnit något och inte fått något vettigt svar från han heller. Inte som jag personligen har råd med i alla fall. Och presentkort vill jag inte ge.

Ska redan fixa middag och sånt ikväll. 
Blöö, hatar verkligen att komma på något att ge. Men vill ge något.
Tycker det är sjukt svårt att komma på, svårare för varje år :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
-Aida-
2016-10-15 14:15
#1

Du behöver inte he något föremål, du kan ju göra en extra mysig filmkväll, med tändna ljus, nån ros kanske.

Fridaaaa
2016-10-15 14:18
#2

#1 Jag vill som sagt ge något :)
Och middag mm ska som sagt redan göras :) Vill ge något också, sån är jag  :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mangemani4
2016-10-15 14:20
#3

det är väl tanken som räknas, inte vad du köper, tror knappast din sambo blir sur om han tex får en tröja istället för något som han kanske har mer intresse för. bara själva grejjen, att du engagerar dig och att du ska fixa middag uppskattas nog tillräckligt redan.

men om du nu ska köpa en present men inte kommer på något, så är väl dessa kits med duschcreme, deo spray och rakvatten en fail proof present, kostar inte så mycket heller.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Fridaaaa
2016-10-15 14:22
#4

#3 Absolut är det så men jag tycker det samtidigt inte man ska köpa något "bara för att" utan något han vill ha eller ha användning för :) VIll inte ge något jag vet att han inte vill ha :) 

Visst uppskattas det, men som jag skrev i #2 är jag sån person som vill ge något också :) 
Sånt har han redan mängder av :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-15 14:42
#5

Middag blir väl mysigt❤️

Det känns svårt att ge tips när det är idag han fyller så du kanske får fundera på julklapp istället eller nästa födelsedag😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-10-15 14:50
#6

#5 Ja det är mysigt men vill ge något med :) 

Nja inte så svårare än om det varit tidigare? Han måste ju inte få det på pricken idag :) 

Julklapp är redan bestämt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
alicetrött
2016-10-15 15:20
#7

En korg med lite smått & gott som du vet att han skulle uppskatta. Typ ostar, kex, vin, te, kaffe, choklad (Bara exempel, fyll korgen med det som han tycker om)

Fridaaaa
2016-10-15 15:31
#8

#7 Hmm bra ide men vet bara inte vad. 
Då han tränar och så, vill jag inte ge massa onyttugt hmm hmm klurigt :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lisa90
2016-10-15 16:05
#9

#8 Då kanske du kan fylla korgen med träningsvänlig mat, typ jordnötssmör och/eller nötter, nåt proteinpulver kanske, torkad frukt, sportdryck lr energidryck, mörk choklad, kokosolja, kokosmjöl, mandelmjöl, sportstrumpor, lyxigt knäckebröd, riskakor etc. Finns också massa roliga nyttiga saker på hemsidor för träningsmat :)

Fridaaaa
2016-10-15 16:12
#10

#9 Han är rätt bestämd med vad han ska äta och inte äta :P Så vet inte om jag vågar mig på det riktigt xD Rädd att det blir fel så att säga :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

alicetrött
2016-10-15 16:13
#11

och måste inte vara bara ätbart heller såklart. Utan annat småplock eller något som du tillverkat, om du pysslar med nåt.

Fridaaaa
2016-10-15 16:13
#12

#11 Nej pysslar inget, inget för mig :) 
Nej tycker sånt är så svårt och han säger att han har allting han behöver kring träning mm.Frågade för några dagar sedan

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mangemani4
2016-10-15 16:31
#13

kan du inte ge honom den bestämda julklappen? jag menar, det köper dig ju lite tid, till att sedan komma på att vad att köpa i julklapp;)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Fridaaaa
2016-10-15 16:34
#14

#13 Nej för vi ska köpa någon gemensam julklapp till oss.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-15 16:40
#15

Du kanske kan ge honom ett "hemmagjort" presentkort på något trevligt. Bio kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-10-15 16:40
#16

#15 Vill inte ge presentkort :)  annars bra ide :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-15 16:43
#17

Jag håller med om att presentkort är tråkigt men ett hemmagjort är ju lite annorlunda och kan vara vad som helst och du har ju som sagt inte mycket tid eftersom han fyller idag.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-10-15 16:45
#18

#17 Som jag skrev ovan, måste han inte få det idag 😉
Men han kan få besked om vad han ska få men han måste inte få saken idag 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-15 16:47
#19

Ok

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-10-15 16:51
#20

#19 Men annars var det bra förslag. 
Vet inte vad jag ändå hade kunnat ha på sånt presentkort, som vi inte brukar göra normalt sätt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
mangemani4
2016-10-15 17:53
#21

vad är han ens intresserad utav din sambo? får man reda på det så öppnas ju nästan oändligt med förslag upp:), kring utrustning och dylikt.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Fridaaaa
2016-10-15 17:54
#22

#21 Tv&datorspel, motorfordon, fiske, träning främst.
Men han har just nu ingen egen bil, och har allting med träning, fiske som han behöver (frågat)Vill helst inte sponsra till mer spel. Så sitter fast xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mangemani4
2016-10-15 18:05
#23

"allt" när det gäller träning och fiske kan jag säga här och nu att han inte har;), då det finns en hel uppsjö utav saker till båda intressena, han kanske har allt han behöver:P. men iaf, när det gäller träningen, köp ett gäng påsar protein åt han, det är ju något som går åt fort, kanske inget som behövs, men ändå, det uppskattas nog:), eller släng ihop ett paket med vitaminer/mineraler, protein, omega-3 och lite sånt.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Fridaaaa
2016-10-15 18:15
#24

#23 Om du läser hela meningen står det just "som han behöver" ;) 

Han tar inte vitaminer, mineraler mm. Dvsinga såna kosttillskott
Är proteinpulver han kör men det har han precis köpt och har flera månader framöver så :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
2016-10-15 18:52
#25

Träningskläder/skor kanske? Träningsväska eller någon annan "accessoar" för träningen, t.ex mobilhållare eller vad han nu kan ha nytta utav!

/Christina

[Devya]
2016-10-15 18:55
#26

Jag tycker att det med en korg med lite småplock lät kul. Köp/beställ en kul handduk med träningstema, en rolig t-skjorta han kan ha då han är och tränar osv. Sen måste du väl veta vad för sorts proteingpulver eller dylikt han använder sig av? :) Om inte så får du börja leka detektiv. :)

mangemani4
2016-10-15 19:44
#27

detta börjar likna avsnittet där mickan ska köpa en present åt fredde i solsidan:P, antingen såå har han det eller så behöver han det inte:). hmm, du skrev att "du inte ville uppmuntra" spelandet, men ändå, finns det något online spel han håller på med? isf kan du ju köpa ett time card, alltså så att han kan fylla på tiden som han kan spela, det är något han behöver iaf om han nu spelar. eller om han kör med xbox, så kan du köpa poäng, ja nått i den stilen. eller försöker du få honom att sluta spela? isf kan du ju stryka detta förslaget då:P

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
Honestyisdead
2016-10-15 19:56
#28

#10 Efter alla år tillsammans vet du väl någorlunda vad han gillar och inte, så en delikatesskorg borde ju gå bra.  Och so what om du råkar köpa något han inte gillar. Han är väl inte otacksam som skulle påpeka det?

Annars så kolla vilka fiskedrag han har och beställ något han inte har. Finns massa kul på nätet. Tex tradera.

[Devya]
2016-10-15 20:26
#29

#28 Jag tycker lite likadant.

Sen tror jag han blir riktigt glad oberoende om det är något han behöver eller ej. Ibland är det ju riktigt roligt att få tramsiga saker, man blir helt enkelt glad. Åtminstone är jag sådan. :)

mangemani4
2016-10-15 20:58
#30

jag skulle iaf bli glad om jag fick något "tramsigt" när jag fyller år. när man blir vuxen så verkar allt bli så stelt och grått när det kommer till presenter tycker jag, det ska vara så fint och så vuxet som möjligt. nu har jag ingen aning om hur hennes sambo är och hur han tänker, så jag pratar bara för mig själv nu, men jag skulle bli skitglad om jag tex fick någon enkel, busig och tramsig grej, typ en sån där pryl som man kan stänga av vilken tv apparat som hest med, poänglös, men rolig, eller varför inte en laser pekare som man kan leka med katten med, eller ett sånt där klurighets pussel, ja vad som helst, nått tramsigt bara. men alla är ju olika:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-10-15 21:07
#31

Jag älskar att ge bort skämtpresenter :) För när man är vuxen och folk ofta inte önskar sig något men man gillar att ge saker så är det perfekt. Förutsatt att mottagaren har humor då.

mangemani4
2016-10-15 21:16
#32

fick en påse godis en gång när jag fyllde år, godis som jag hade ett enormt sug efter, stoppade in en i munnen och fick smaken utav paprika, de hade då köpt sånt där skämtgodis med "udda innehåll", vi fick oss ett gott skratt:P

men nu börjas det att vandra iväg lite från ämnet här, sorry, det var inte min mening:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Fridaaaa
2016-10-15 23:14
#33

Så olika vad man tycker :) jag vill verkligen något han kan använda och ha nytta av :) #31 han har humor :) Men vill ej ge något sånt :) #30 jag som vill ge något med poäng sån är jag :) #28 nej han är inte otacksam :) bara jag som tycker att det är slöseri med pengar om det sedan slängs eller inte används;:) Hjälper ej. Sitter fast. Känns ju tråkigt att ge saker man redan Gett mer än en gång tex :) eller som han rean har :) #27 nej försöker inte få honom att sluta spela då dett är hans hobby men vill inte uppmuntra till mer spelande för blir lätt att han fastnar och så glöms träning mm av istället. Han vet det själv med så jag illa inte bidra till att det blir så igen :) #26 han har som sagt allting han behöver till träning. Redan frågat honom :) Han har själv med nyligen köpt proteinpulver mm så :/ #25 bra förslag men han har som sagt redan allt han behöver inte träningsvög enligt han själv så :/ --- Bra förslag av er men vill köpa något han har nyttagit av helt enkelt :) så får klura vidare och se vad jag kommer på. Sagt till han att han får det senare :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2016-10-15 23:21
#34

Lycka till då!

Annons:
mangemani4
2016-10-15 23:38
#35

verkar aningen hopplöst :P, men jag får önska lycka till jag med, det kommer du uppenbarligen att behöva för att knäcka denna nöten:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

emms
2016-10-16 00:36
#36

Alltid kul att ge bort en upplevelse. Behöver inte vara så dyrt heller. Gå på någon föreställning, humor/stand-up, konsert eller liknande :) Så kan man göra det till en helkväll och gå ut och äta innan/efter, ta en mysig promenad och spendera tid tillsammans.

Emma

hannika
2016-10-16 01:01
#37

En tidningsprenumeration eller en spännande bok kanske.

En massa bra förslag i tråden tycker jag. Men inget som passade och mitt förslag ratas säkert också😃

Fridaaaa
2016-10-16 10:17
#38

#36 Brukar kosta mer än 400 kr för 2 per.

#37 Jag har dock inte ratat några förslag :P Men ok…
Bra förslag men han läser ej böcker.
Tidning tja beror på om jag hittar någon vettig motortidning eller liknande. Vet du någon?

#36 Tack men upplevelser för 2 brukar kosta mer än 400 kr och sedan är det mesta en bit bort, som han ens har intresse av så. Men annars bra förslag, kollat det redan men ej funnit något som är inom rimlig körväg tråkigt nog :/ 
Ja konserter mm får han hitta i så fall någon annan att gå med.

#35 Bara man kommer på det, är det inte så svårt :) Nackdel när han inte själv säger något han vill ha eller behöver, som jag har råd med. Och han är alltid sånt alltid varit "vet inte vet inte": så frågan han brukar aldrig vara till hjälp xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2016-10-16 10:20
#39

Var så dumt att han hann beställa saker till träningen annars hade jag haft där eller om han hade haft egen bil hade jag kunnat köpa saker där :/ 

Ingen som vet vart man kan köpa egendesignade shaker eller roliga shaker till proteinpulvret? Googlat men fann inget

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2016-10-16 10:20
#40

Det verkar hopplöst. Du får fundera på nästa födelsedag för då har du ett helt år på dig😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2016-10-16 10:23
#41

#40 Ska köpa något nu med ;)

Nädå klart det finns något :) Finns det för alla :) Som jag skrev i #39 hade de sakerna underlättat xDSamt ställde fråga :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ria74
2016-10-16 23:34
#42

#39 Egendesignade vet jag inte, men kolla i appen wish på shaker. Finns massor av olika till väldigt humana priser :) Dock är det väldigt lång leveranstid, ofta runt en månad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Devya]
2016-10-17 07:02
#43

#39 Då har du nog inte googlat särskilt bra måste jag kommentera. :) Det finns ju massor! 

Kolla på etsy, ebay, amazon osv.

[Forest]
2016-10-17 10:06
#44

Parfym har jag på min lista att köpa till min man i julklapp, så det får vara mitt tips :)

Fridaaaa
2016-10-17 10:10
#45

#44 Han använder inte parfym tyvärr

#39 Redan kollat dem sidorna, men ej hittat egendesign.
Och inga roliga heller som skulle passa honom, därav min kommentar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2016-10-17 10:11
#46

Men, vi har kommit överrens som att jag ska stå för nästa gång han beställer proteinpulver. Kom inte på något annat så får vara så denna gång.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

creizy
2016-10-17 11:10
#47

Nu är det ju redan fixat så min kommentar är överflödig men jag skriver ändå.

Jag tycker absolut inte att ett presentkort är tråkigt eller dåligt att få. Jag tycker precis tvärtom. Jag har fått så många "onödiga" prylar i present som jag hellre hade varit utan. Det är ju skitsvårt för folk att veta vad de ska köpa och då blir det lätt bara nån "tramsgrej" istället som hamnar i nån hylla eller garderob och inte används.

Så jag är absolut en person som värdesätter ett presentkort i någon butik som har lite av varje där det kan finnas något bra för olika smaker :)

Fridaaaa
2016-10-17 11:49
#48

#47 Jag gillar presentkort, ibland, Men han gillar inte att få det :) Visst han säger inte "nej vill inte ha" men han är ingen "Presentkort"person :) Och jag är en "integepresentkort"person mer än "nödvändigt" så att säga :) Så vi möts bra där när det kommer till detta :)
Just därför är jag noga med vad jag ger, för att han inte ska få "onödiga" prylar :) 
Ja vissa är såna men inte jag  :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: