Annons:
Etikettsex
Läst 852 ggr
dontmindme
2016-10-27 14:24

Ångest (långt inlägg)

Hej alla! jag har egentligen ett annat ifokus-konto som jag brukar vara inloggad på men jag kände att jag vill vara lite anonym när jag skriver det här. 

Jag är en kvinna i 20-års åldern och har börjat träffat någon, vilket är väldigt nytt för mig för jag har nästan undvikit det tidigare och byggt murar runt mig. Vet egentligen inte varför, av rädsla antar jag. Men iallafall kände att det var dags att ändra på min attityd kring kärlek och känslor o så vidare för jag vill ju egentligen hitta nån som de flesta andra och kände att det kanske började bli dags. Har inte varit kär på många år, har varit intresserad utav några men det har inte utvecklat sig, tror jag omedvetet inte tillåtit mig själv kanske. Tidigare har jag alltid lyckats skrämt iväg mig själv innan det ens har blivit någonting. 

Men har nu iallafall börjat träffa någon som jag tycker om och jag försöker verkligen styra mina tankar så jag inte flyr fältet som jag brukar. Jag tycker verkligen om att umgås med honom och det känns som han är en bra kille. Vi har inte känt varandra så jättelänge..

Och med tanke på mina trust issues osv så har jag aldrig haft ett intimt förhållande med någon, har inte velat släppa kontrollen och det har känts som jag inte velat gett någon sån makt att såra mig med. Jag har strulat med killar o så men inget innanför kläderna om man säger så.  Eller jo, en gång när jag var tonåring med en äldre kille.. han hade sina fingrar i mig, men det är inget fint minne om jag säger så. 

Men iallafall, jag och den kille jag träffar nu började mysa och det ena ledde till det andra och han tog min oskuld. Det kändes rätt in the moment och det känns fortfarande det, det är liksom ingenting jag ångrar - men nu kan jag inte sluta tänka på det.. oroar mig över hur han tyckte det var, oroar mig över om det blir en nästa gång och hur det ska gå, oroar mig över att jag är nybörjare när det gäller det mesta på det planet osv. Jag vet ju teoretiskt hur sex och allt sånt runt omkring funkar, men jag har ingen erfarenhet av det överhuvudtaget. Det är helt nytt för mig. Såna här känslor är nytt för mig. Och jag vet inte hur jag ska hantera det, jag blir galen. Känns som jag förlorat kontrollen.

Jag önskar att jag hade varit som mina vänner i yngre dar, bara släppt loss och fått erfarenhet. För jag vill att det ska bli bra med den här killen jag träffar nu. Förstår ju själv att man inte är någon sex gud de första gångerna och att övning ger färdighet och allt sånt logiskt men har ändå lite panik över det. Ångesten förstår inte.

Har skrivit lite om hur jag känner till killen ifråga och han säger att jag ska lugna mig och att så länge jag inte ångrar någonting så är han nöjd.

Vet egentligen inte varför jag skriver det här, bara för att få skriva av mig lite tror jag. När jag läser om det jag skrivit så funderar jag på vad för råd jag hade gett nån annan och det är att söka professionell hjälp, att gå och prata med en kurator eller psykolog eller något sånt. Men jag är duktig på att ge råd, men jag är dålig på att följa dem själv…

Annons:
Honestyisdead
2016-10-27 14:30
#1

Ingen är sexgud med en ny sexpartner.  Det kvittar hur många man haft sex med före. Detta beror på att alla gillar olika saker i sängen. Så det spelar ingen roll alls om man haft 20 partners innan. En ny partner får man lära känna innan det blir bra sex.

Så det är bara att fråga vad han gillar när ni är på gång och så testar nu er fram till ni hittar rätt :)

_Fisken
2016-10-28 05:40
#2

Du kan ju vara ärlig mot honom också å säga att "jag är lite nybörjare på detta så du får visa mig". Han kommer att känna sig som en sexatlet och troligtvis bli lite småstolt.

[Devya]
2016-10-28 17:47
#3

Som Hera skriver, det spelar ingen roll! Varje gång man har sex med någon ny så måste man liksom ta allt från början - lära känna varandras kroppar och ta reda på vad den andra gillar. Så är det oberoende om man är oskuld eller ej! 

Första gången jag och min kille hade sex var ingen höjdare och inte de följande gångerna heller! Det tog tid innan vi fann ut vad den andra gillade. Helt normalt. Efter 3 år så har vi riktigt bra sex. 

De känslor som du upplever nu är också väldigt vanligt. Men ta det lugnt bara. Övning ger färdighet, så öva bara på med varandra. ;)

sp0ngeb0b
2016-10-28 19:29
#4

Jag håller med om vad alla andra har sagt! Men jag antar att du har berättat för honom att du är oskuld? Med tanke på att du skrev om dina känslor. För i så fall har du verkligen ingenting att oroa dig för! Men oavsett om du har berättat det eller inte så kommer det gå hur bra som helst. Både jag och min pojkvän hade haft sex med andra innan vi blev tillsammans, och vårt sex var inte alls särskilt bra i början. Men nu är det mycket bättre! Lycka till! :D

dontmindme
2016-10-28 23:10
#5

Tack så mycket för era svar! känner mig lite bättre till mods när jag läser det ni skriver och känner mig lite lugnare. Ska försöka att inte tänka för mycket utan bara ta det som det kommer, även fast det är lättare sagt än gjort många gånger. 🙂

Upp till toppen
Annons: