Annons:
Etikettvänskap
Läst 741 ggr
frippsy
2016-12-08 22:07

Borde jag avlsuta vänskapen?

Hej!

Jag har under flera  månader gått och funderat på om jag borde avlsuta vänskapen med en internetvän jag har. Jag kan börja med att ge lite info om henne. Vi har varit bästa vänner i snart 2 och ett halvt år och skypar mer eller mindre varje dag. Anledningen till att jag funderar på om jag borde avsluta vänskapen med henne, är att hon kan vara vldigt elak mot mig och vi bråkar väldigt ofta.  Vi kan ha kul och så med, men jag vet inte om det är värt då jag känner att hon gör mig arg och ledsen flera ggr i veckan. Hon säger nedvärderande saker om mig och får mig som sagt o känna mig sämre. Hon sopar hela tiden mina problem under mattan och börjar prata om sig själv  Men det e så svårt att breaka free från henne. Jag känner henne in och ut och tvärtom. Jag har försökt en gång tidigare men det gick inte för hon fortsatte o spamma mig heeeeela tiden tills jag svarade. Jag har fÖrklarat många ggr för henne men hon förstår helt enkelt inte.  Ändå kan jag inte känna att jag uinte skulle sakna ngt om jag avslutar det.. Help mee!

Annons:
[Hukanson]
2016-12-08 22:24
#1

Lägg ner Skype kontot och börja kommunicera med annat program.

Shailina
2016-12-08 23:23
#2

Eller byt skype-konto om du säger upp bekantskapen och informera de av dina vänner du vill behålla om det nya og lägg en regel att ingen av dina vänner ger ut något konto till någon och att de konsekvent svarar folk som frågar "du får fråga h*n själv".

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Milkshake
2016-12-09 04:00
#3

Det är bara du som kan avgöra om du ska avsluta er relation eller inte. Det är jobbigt att bryta en vänskap, men tar personen mer energi från dig än vad hon ger tillbaka, så hade jag personligen inte tyckt att det var värt det. Vänskap ska inte suga energi eller tära på ens humör.

[Devya]
2016-12-09 17:24
#4

Kan du inte blocka henne? Det är ju inte särskilt svårt att blocka någon på skype, fb eller på telefon.

Upp till toppen
Annons: