Annons:
Etikettförhållande
Läst 6867 ggr
mosebose
2016-12-20 15:00

Förstår mig inte på henne.

För 3 månader sen så lämnade mitt ex mig helt utan förvarning. Det hela började med att hon på morgonen sa att hon inte orkade gå på dansen som vi alltid gick på måndagar. Hon sa att hon inte tyckte det är så kul längre. Och att hon känner att hon har så mycket att göra hela tiden. Hon jobbar heltid och pluggar samtidigt. Då sa jag att då hoppar vi över dansen. Det är inte hela världen. Så fick jag för mig att fråga om det var så att hon kände att jag och vårat förhållande tog upp hennes tid. Det sa hon att det inte gjorde utan det som hon tycker var jobbigt var dansen och plugget. Sen sa hon att man ska inte prata om såna här allvarliga saker på morgonen. Då blev det lite konstig stämning men vi fortsatte till våra jobb som vanligt. När jag nästan va framme på jobbet så kände jag att jag var tvungen att höra av mig och säga förlåt att jag hade tagit upp det där och om vi bara kunde glömma det. Då sa hon att jag inte behöver be om ursäkt. Hon ville bara inte prata om såna allvarliga saker på morgonen när man måste säga hej då. Jag frågade då om hon tyckte att vi behöver prata om det. Då svarade hon om hon kunde komma hem till mig på kvällen och att vi behöver prata. Jag frågade om hon ville göra slut. Hon sa då att hon inte hade bestämt sig för nåt än.

Senare på eftermiddagen så kom hon hem till mig och berättade att hon inte hade dom känslorna som hon behöver känna i en kärleksrelation längre. 

Sen säger hon att jag kanske har märkt att hon har varit lite annorlunda på senaste tiden vilket hon verkligen inte har varit. Jag frågade hur länge hon hade känt såhär och då sa hon att det började för ungefär 2 månader sedan. Sen så började hon gråta jättemycket och ville att jag skulle hålla om henne. Sen kysstes vi flera gånger den kvällen och hon tog initiativ till det flera gånger. Hon sa att hon egentligen inte vill det här och att hon inte vill vara utan mig. Hon får panik bara av tanken på att vi inte ska vara tillsammans. Och att hon blir svartsjuk bara hon tänker på att jag ska vara med nån annan. Hon säger att allt med vårat förhållande är bra att det verkligen inte finns nånting dåligt. Hon känner sig trygg med mig och trivs med mig och tycker om mig jättemycket. 

Till det här hör att hon är den som har tagit flest initiativ till att ses på sista tiden. Hon tog initiativ till att pussas och gulla och till och med ha sex. Hon har kommit med framtidsplaner bara dagarna innan hon gör slut. Bara två dagar innan ville hon inte att jag skulle gå från henne på kvällen. Hon har på sig min pyjamas när jag inte är där för att hon tycker att det känns som att jag är där då. Hon sover sämre när jag inte sover med henne för hon känner sig trygg när jag är där. När jag frågade henne om allt det här så säger hon att hon inte har varit oärlig eller falsk mot mig utan att när hon har gjort allt det är det för att hon har känt för det då.

Hon sa att hon vill bryta helt och hållet. Ingen kontakt. Hon tog bort mig från Facebook direkt.  Jag har insett att jag har varit needy och kanske lite för tillmötesgående under vårt förhållande och att det kan vara en del till varför det tog slut och det är nåt jag verkligen ska försöka jobba på nu så jag inte är det i framtiden.

 Sen så sprang vi på varandra efter ungefär 1,5 månad utan kontakt. Hon blev jätteglad av att se mig och åkte med mig på tunnelbanan fast det inte ens var den som hon skulle med. Det var hon som frågade om hon fick åka med. Hon påpekade flera ggr hur glad och trevligt det var att vi sprang på varandra. Sen skildes vi åt och sa att vi kan väl höras. Sen hörde hon av sig på sms dagen efter och skrev igen hur glad hon hade blivit och att hon saknade mig men att det känns som att vi kommer kunna hålla kontakten och det får henne att känna sig så himla lugn. 

Sen hördes vi inte på en dryg vecka och då hörde hon av sig om en egentligen dålig anledning. Hon skickade en video på en intern grej som vi brukade skämta om och så skrev hon att hon bara var tvungen att dela detta moment med mig. Sen skrev vi lite fram och tillbaka om egentligen ingenting, men det va trevligt. 

Sen Gick det en vecka till utan att vi hördes och då hörde jag av mig och frågade om hon hade lust att ses dagen efter och hitta på nåt. Hon svarade att hon skulle på julkonsert med sin mamma och visste inte hur länge dom skulle hänga men att vi kunde höras dagen efter och se hur det blev. 
Hon hörde av sig på morgonen dagen efter och sa att det nog är bar om jag hittar på nåt annat att göra på kvällen för hon känner inte att hon är redo att ses än för hon är rädd för att bli ledsen och att vara själv, men att hon väldigt gärna vill ses men behöver mer tid. Jag svarade att det inte var några problem vi tar det när det känns rätt helt enkelt och att jag är glad att vi kan ha kontakt i alla fall. Då svarade hon att hon också är glad för det och att hon längtar så himla mycket efter mig och ser fram emot att kunna hänga. 

Så där är vi nu. Jag förstår ingenting. Tycker att hon beter sig som att det vore hon som har blivit dumpad.

Annons:
Aleya
2016-12-20 15:19
#1

Orkade inte läsa allt men: sluta analysera och gå vidare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mosebose
2016-12-20 15:36
#2

#1 Jo det är ju iof lättare sagt än gjort när man inte vill nåt annat än att va med en person, men jag förstår din poäng.

mosebose
2016-12-20 15:36
#3

#1 Jo det är ju iof lättare sagt än gjort när man inte vill nåt annat än att va med en person, men jag förstår din poäng.

Maria
2016-12-20 15:39
#4

Hon beter ju sig väldigt märkligt kan jag tycka.

Jag tycker att du ska vara mer bestämd. Det borde vara du som säger nej och inte tvärtom. Hon har ju dessutom sagt att hon inte har samma känslor kvar så jag hade nog backat undan rejält.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2016-12-20 15:46
#5

#4 Ja det sa hon ju när hon gjorde slut, men samtidigt så säger hon nu att hon är rädd för att bli ledsen och vara själv och att hon längtar så himla mycket efter mig så det är det jag inte förstår. Om hon inte har dom känslorna så vore det väl inget problem att ses eller?

nypisnina
2016-12-20 15:47
#6

Jag tror att hon vill äta kakan och ha den kvar på ett sätt. Genom sina ord och handlingar får hon dig att känna såhär och jag tror ärligt talat att det är precis det hon vill. Hon velar trots att hon inte vill träffa dig på det sättet och du vill träffa henne för att du hoppas på att det kan bli ni igen - och det känns inte som en omöjlighet eftersom hon verkar så kärleksfull emellanåt, stämmer det? Om ja, så inse sanningen. Det kommer inte att bli ni igen och det bästa du kan göra är att gå vidare.

Annons:
Florrpan
2016-12-20 15:50
#7

Hon behöver väl tid för sig själv helt enkelt för samla tankarna och ta reda på vad hon verkligen vill. Alla kommer i svackor någon gång. Överanalysera inte varje detalj, ge henne det utrymme hon behöver.

Det är bra att vara lite självkritisk och fundera på om det finns något du kunde gjort bättre i ert förhållande, fråga hon rakt ut vad som kändes fel. Kommunikation är nyckeln. Du kan inte bra lyfta fram alla bra  saker i förhållandet och fundera på varför hon lämnade dig.

Depression kan vara en grej som gör att hon plötsligt stänger ut och tar avstånd. Det är en jobbig grej att tacklas med, och den är svår att förstå sig på. Min sambo har själv depression, och det är en bergodalbana när det kommer till känslor. Stress med jobb och studierna kan lägga väldigt mycket tyngd på axlarna.

Menar bara att det kanske finns många saker som lett fram till det som hände.

Kyllan56
2016-12-20 15:51
#8

Min uppfattning är att hon både vill ha kakan och äta upp den. Eller du skall inga andra gudar hava än mig. Det är inte snällt! 

Att det är jobbigt för dig kan jag förstå! Det finns nog ingen som inte vet hur jobbigt det är att bli lämnad. Du behöver jobba med dig själv, ta reda på dina behov. Hitta en kvinna, som respekterar och vill vara med dig för att du är en fantastisk person.

Försök att inte ta kontakt innan du tagit reda på varför du är så beroende, innan du kan gå in i en jämlik relation. Först när du respekterar och tycker du är värd kärlek, kan du få det och  ge kärlek på lika villkor! 

Lycka till!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

mejamylove
2016-12-20 15:58
#9

Hon saknar nog att vara i en relation, bara det att hon inte saknar just dig som person. Finns dom som känner sig ensamma och inte är intresserade av någon så de tar det säkra och går tillbaka till ett godtroget ex…

Maria
2016-12-20 15:59
#10

Det verkar nästan som om hon njuter av att veta om din kärlek och att du bara finns där efter hennes nycker. Jag hade nog brutit helt med henne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2016-12-20 16:00
#11

Tycker det är ganska tydligt att hon har lite svårt att hantera att vara ensam. Då är det lätt att falla tillbaka på det man känner till. Samtidigt känner hon ju att hon inte känner rätt för dig och rör ihop allt.

Tycker du ska ta avstånd från henne i alla fall några månader. Så hon hinner tänka efter och känna efter.

Florrpan
2016-12-20 16:03
#12

Väldigt mycket antaganden i tråden. Vad sägs om att inte komma med förhastade slutsatser, och istället försöka förstå sig på situationen och rädda ett förhållande?

Vi kan inte anta att alla som gör så här är ute efter att såra.

nypisnina
2016-12-20 16:04
#13

#12 Tror inte att hon medvetet gör det för att såra, utan det är ett beteende som jag som tjej känner igen.

Annons:
mosebose
2016-12-20 16:42
#14

Samtidigt så är det ju konstigt att hon säger att hon är rädd att ses för hon är rädd för att bli ledsen.

Honestyisdead
2016-12-20 17:13
#15

#14 Även om man är den som gör slut kan man vara ledsen. Du har ju varit en del av hennes liv och lär alltid betyda något.

mosebose
2016-12-20 17:18
#16

#15 jag vet inte. När jag har tappat känslor för nån så är det ju liksom borta så då känner jag varken nån anledning till att ses eller att jag är ledsen över det och definitivt inte att jag längtar efter personen. Kanske första veckorna/månaden av ren vana men sen så inte.

mosebose
2016-12-20 17:33
#17

Men ni tror alltså att det inte finns nåt att göra, att det är helt kört?

Florrpan
2016-12-20 17:35
#18

#17 Det vet du bäst själv. Lyssna inte för mycket på alla andra, dom är inte med i situationen och hör bara din sida av den. Alla sidor är olika och det är upp till dig att avgöra vad som är bäst för er.

mosebose
2016-12-20 17:40
#19

#18 ja jag vet ju faktiskt inte. Jag vill ju hoppas på att det kan bli vi igen, men det är ju omöjligt att veta vad hon vill.

Honestyisdead
2016-12-20 17:42
#20

#16 Jag slutar inte bry mig om någon jag delat mitt liv med bara för att jag slutar älska på rätt sätt. Mina partners har varit mina bästa vänner och ett ex är min bästa vän än idag.

#17 Jag tror inte du kan göra något. Bara hon eftersom det är hon som avslutade det och som nu beter sig Lite förvirrat. Hon måste ju komma underfund med vad hon vill.

Annons:
mosebose
2016-12-20 17:52
#21

#20 Det kanske är därför som hon känner att hon inte kan ses nu och är rädd för att bli ledsen för att hon har börjat känna nåt, men är fortfarande inte helt 100 och därför avvaktar.

Jag känner ju dock att hon är en sån person som jag verkligen vill ha i mitt liv även om vi inte skulle va tillsammans, men då måste vi i såna fall ta avstånd till den dagen jag inte känner att jag har kärlekskänslor för henne.

Honestyisdead
2016-12-20 17:58
#22

#21 Jag hoppas det reder sig på ett eller annat sätt. :)

mosebose
2016-12-20 18:09
#23

#22 Det hoppas jag med. Frågan är om det är okej att höra av sig till henne och önska god jul på julafton.

Honestyisdead
2016-12-20 18:10
#24

Är det det du vill göra så gör det. Det är ju en högtid så det är inte opassande. Tycker mest du ska avvakta med att fråga om ni ska ses.

mosebose
2016-12-20 18:15
#25

#24 jo jag tänker inte fråga henne igen om hon vill ses utan det får hon göra när eller om hon känner sig redo.

Honestyisdead
2016-12-20 18:16
#26

#25 Låter klokt :)

pyromanen
2016-12-20 18:38
#27

Hon beter sig ungefär som jag (tyvärr) gjorde mot min första pojkvän efter jag gjort slut med honom. Låt henne inte "leka" med dig. Var ärlig och sätt tydliga gränser där du står upp för dig själv. Om hon hör av sig så sög att du fortfarande hoppas och har känslor och därför kan du bara ses om det är ömsesidigt, annars gör det dig illa att umgås, hoppet matas. Att hon känner sorg och kanske ensamhet betyder inte att hon älskar dig nu utan att hon sörjer det som varit och är lite ensam.

Annons:
mosebose
2016-12-20 19:06
#28

#27 och varför gjorde du så mot ditt ex?

pyromanen
2016-12-20 19:28
#29

#28. Hmm. Såhär 26 år senare så skulle jag säga att jag var ung och inte stod särskild stabilt själv. Det blev ett jättetomrumm efter avslutet. Han var min första riktiga pojkvän, vi hade varit ihop i 5 år och han och relationen hade betytt så mycket för mig. Kunde bli osäker på om det var rätt beslut också. Vi hade ju så bra ihop på vissa sätt. Velade som fan. Och det att han fortfarande ville bli ihop igen gjorde det möjligt flr mig att vela. Gjorde slut flera ggr och blev ihop igen. Är inget jag är stolt över. Önskar jag hade kunnat bättre men så var det inte.

[Devya]
2016-12-20 19:39
#30

Du behöver väl inte förstå dig på henne. Det enda du behöver förstå är att hon behandlar dig inte väl utan verkar ju utnyttja dig. Hon tänker åtminstone absolut inte på dina känslor utan endast på sig själv. Är det en fin egenskap hos henne måste du fråga dig? Vill du verkligen vara tillsammans med någon som endast sätter sig själv först och struntar i dig och dina känslor?

mosebose
2016-12-20 20:01
#31

Ska väl tilläggas att det här inte är varken hennes eller mitt första längre förhållande. När det har tagit slut innan för henne så har hon kapat helt på en gång och inte velat ha nåt med sitt ex att göra. Men så är det ju inte i vårt fall. Om det nu har nån betydelse.

OlgaMaria
2016-12-20 20:02
#32

Alltså, om hon är intresserad av dig på riktigt så kommer hon visa det. Jag tycker också det låter som att hon leker med dina känslor. Att ha en kille (på avstånd) som vill ha en är väldigt självbekräftande och härligt. Det finns säkert känslor där hos henne, men jag tror det är känslor som handlar om att vilja ha bekräftelse och känna sig önskad, och inte en tro på att du är rätt för henne. Isåfall hade hon inte behandlat dig såhär. När hon säger att hon är rädd för att ses för att hon ska bli ledsen är bara dravel. Påstår inte att hon är medvetet elak och manipulativ, men känslostyrd och bekräftelsesökande.

Du kommer bara inge mer respekt hos henne ifall du är snål mot henne med ditt engagemang. Du nämner att du varit needy under relationen och det kan säkert vara anledningen till att det tog slut. I den situation ni är i nu skulle det inte alls vara konstigt ifall du var avvaktande och lite sur på henne utifrån hur hon gjorde slut utan förvarning och bara tog bort dig på FB osv. Men som jag tolkar det som att du har varit oerhört tillmötesgående mot henne nu när ni setts och i era sms osv. Det kommunicerar att hon skulle kunna bli tillsammans med dig igen vilken dag som helst bara hon ville, och det är inte attraktivt. Det är kanske något hon skulle kunna nappa på i ett svagt ögonblick när hon bara behöver lite bekräftelse, men inte för att hon vill ha DIG. Så visa henne att hon inte har någon speciell plats i ditt hjärta just nu, att du inte behandlar henne som om hon nästan var din flickvän. Ska man vara med dig måste man förtjäna det, DET är attraktivt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-20 20:10
#33

#32 nu har jag ju bara svarat när hon har hört av sig och jag har verkligen spelat som att jag har gått vidare. Aldrig pratat om saker som vi gjorde eller så när vi var tillsammans utan bara pratat om saker jag gjort sen det tog slut och saker jag ska göra. Har alltid varit uppåt och positiv när jag har pratat med henne. Sen så är det klart att jag har ju också hört av mig till henne men då har det gått ett tag innan jag har gjort det. När vi har hörts så är det hon som har varit nostalgisk och så inte jag. Sen anledningen till varför jag svarar när hon hör av sig är för att jag tycker det är väldigt ohyfsat att inte svara. Jag svarar alla som hör av sig till mig. Jag har liksom ingen anledning att vara dryg.

nypisnina
2016-12-20 20:14
#34

Du kanske skulle kanske må bra av att gå vidare genom att säga till henne att du inte vill att ni ska höras. För att gå vidare så är det oftast ett bra sätt att gå tillväga. Det betyder inte att ni aldrig mer kan höras, men när dina känslor för henne har svalnat så kan ni kanske umgås igen. Om hon hör av sig så kan du såklart svara, men svara att du vill att hon ska respektera din önskan om att vara ifrån varandra så att du får en chans att glömma henne.

Annons:
mosebose
2016-12-20 20:16
#35

#34 det är ju så svårt dock. Speciellt när jag har insett att det troligtvis beror på hur jag var som det tog slut. Önskar bara jag kunde visa det för henne och att jag fick en chans till.

nypisnina
2016-12-20 20:23
#36

#35 Du kanske får chansen att visa henne om du bryter kontakten - iaf för nu. Men det är ju såklart inte säkert att du får tillbaka henne för det. Men jag tror du hade mått bättre om du släppte det här och hittade en annan donna som behandlar dig väl och som ger dig den kärlek och lojalitet som du behöver.

Sarah
2016-12-20 20:41
#37

Precis som Pyromanen så känner jag igen mig själv. Jag varit så mot tidigare killar. Man vill inte egentligen, men samtidigt tycker man om personen så pass mycket att man önskar att det kunde funka. Sen glömmer man var problemet var och så vill man igen osv osv. Men undantaget är min nuvarande kille. Vi höll båda på som ditt ex gör, efter det tog slut. Över ettt år höll vi på och velade och träffade andra ibland. Sen bestämde vi oss och nu har vi en dotter, villalån och ett liv ihop. Är snart 8 är sedan vi gjorde slut och jag har aldrig ångrat att det tog slut, men jag har heller aldrig ångrat att vi hade en lång och velig period eller att vi sedan försökte igen :)

mosebose
2016-12-20 21:35
#38

#37 gud va härligt att höra! Önskar det kunde bli så med oss också. Tror faktiskt att det kan behöva ta slut ibland för att komma tillbaka med andra ögon. Jag ångrar inte heller att det tog slut. Jag har trots allt upptäckt saker om mig själv som jag inte hade gjort annars.

OlgaMaria
2016-12-20 22:06
#39

#33 Jag syftar på att du skriver saker som att du är glad att ni kan ha kontakt osv. Det är väl bara så du är - trevlig, men ibland är det inte fel att vara lite snål heller. Hon får dig ju uppenbarligen att tänka mycket på henne, och hoppas, trots att ni gjort slut. Men, men, man vet aldrig vad som kan hända.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-20 23:23
#40

Jag vill ju egentligen inget annat än att säga vad jag känner till henne men tyvärr kan jag ju inte det för det kommer troligtvis göra att hon backar och då kommer jag må ännu sämre än vad jag gör nu. Att det aldrig kan få va okomplicerat…

[Devya]
2016-12-21 07:32
#41

Måste också inflika att det kan ju hända att hon har någon annan på g eller velar mellan dig och sitt ex? Då kan ett sådant här beteende också uppstå faktiskt.

Måste säga att jag själv varit i en liknande situation men jag var alltjämt tydlig med varför jag betedde mig som jag gjorde. Jag ville inte lura någon. Då var situationen så att mitt ex försökte få mig tillbaka och jag velade litegrann mellan honom och en kille som jag dejtade.

Annons:
mosebose
2016-12-21 07:52
#42

#41 det skulle hon nog va ärlig med om det va så. Det var hon nämligen mot sitt förra ex när hon hade börjat träffa mig.

[Devya]
2016-12-21 07:55
#43

#42 Hur länge har ni känt varandra?

mosebose
2016-12-21 08:09
#44

#43 I 2 år. Och ja det är inte så länge, men ska tilläggas att hon gick runt och va kär i mig i typ 8 månader innan det ens hände nåt.

[Devya]
2016-12-21 08:26
#45

#44 Det är en ganska lång tid och ändå tycks hon inte bry sig om dina känslor alls. Det förstår du, eller hur?

Hon har ju  inte varit särskilt öppen med dig och förklarat exakt vad som är problemet. Åtminstone tycker jag inte att det finns någonstans i tråden en ordentligt förklaring till hennes själviska beteende. Det jag då blir att undra över är om det inte finns ännu mer som hon inte berättar om.

mosebose
2016-12-21 08:31
#46

#45 Jag har ju analyserat det här fram och tillbaka med massa olika teorier, en som jag funderar på är att hon egentligen har känslor men just nu passar det inte för henne att ha ett förhållande för hon har så mycket annat att stå i med karriär och allt, men det kan hon ju inte säga till mig för det skulle jag inte tycka är en bra anledning till att göra slut. Men att hon skulle ha träffat nån ny när vi var tillsammans har jag väldigt svårt att tänka mig.

[Devya]
2016-12-21 08:39
#47

#46 Bara för att du har svårt att tänka dig det betyder inte att det är osannolikt. Det behöver ju inte vara någon ny som hon har träffat utan kanske handlar det om ett ex hon inte kan släppa.

Men det ingen roll vad orsaken egentligen är då hon ändå behandlar dig sådär pass dåligt. Hon visar helt klart att hon inte bryr sig om dig.

mosebose
2016-12-21 08:51
#48

#47 Nej det har du rätt i. Hon sätter ju sig själv i första rum, vilket är vad man egentligen borde göra. Vad jag också borde göra. Sen så kan jag hålla med om det där med exet. Nu så hade dom det väldigt dåligt och hade ett distansförhållande och hon var inte så kär i honom egentligen, men det hade bara varit slut i knappt 2 månader innan vi blev tillsammans och det va mycket som hände just då. Hon flyttade, pluggade klart, började på nytt jobb och träffade mig. Så jag kan nog tänka mig att hon inte fick tillräckligt med tid för sig själv innan vi blev tillsammans. Det funderade jag på ibland när vi var tillsammans.

Annons:
Honestyisdead
2016-12-21 10:02
#49

Tänk på att många människor som gjort slut förväxlar ensamhet med känslor för exet. Och att ensamhet ofta får folk att gå tillbaka till ex eftersom många glömmer varför dom gjorde slut just när dom känner sig ensamma.

Vanligtvis gör man inte slut utan anledning.  Mest troligt är faktiskt att hon tappat känslor.

Jag vet att det är svårt att greppa, speciellt när hon gör som hon gör. Men skulle du ärligt talat lita på henne om hon mot förmodan skulle "ta tillbaka dig"?  Hon har ju redan visat att hon kan lämna dig när hon känner tvivel.

mosebose
2016-12-21 10:07
#50

#49 Jag tycker alla förtjänar en chans till så det är omöjligt att veta om hon skulle göra samma sak en andra gång. Plus att jag tycker att jag förtjänar en andra chans också.

Honestyisdead
2016-12-21 10:13
#51

Själv tycker jag att ens handlingar tydligt visar vad vi är för personer.  Har man gjort något en gång har man visat att det inte är en omöjlighet. Definierat sin personlighet.

mosebose
2016-12-21 10:22
#52

#51 Det håller jag inte med om, men det är ju väldigt individuellt så jag kan förstå din åsikt. :)

Honestyisdead
2016-12-21 10:30
#53

#52 Ja det är absolut individuellt :)

Maria
2016-12-21 10:34
#54

#50 Vill hon ha en andra chans då?

Eller är det bara du…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2016-12-21 10:37
#55

#54 Det vet jag inte om hon vill.

Annons:
mosebose
2016-12-21 12:45
#56

Förstår inte hur jag ska ta mig vidare och komma över det här. Känns som att för varje förhållande jag har så blir det bara svårare och svårare att gå vidare efter det har tagit slut.

jessR
2016-12-21 15:46
#57

För mig låter det som att hon är väldigt förvirrad och själv inte vet vad hon vill, dock verkar hon inte vilja gå tillbaka bara för hon känner sig ensam och ledsen utan känna sig stabil innan ni ses vilket jag tycker är bra för er båda. Hon kanske inte mår så bra och behöver reda ut vad hon vill i livet, det är egentligen omöjligt för någon annan att  veta så länge hon inte berättar. Tycker att du kan visa att du bryr dig genom att önska god jul men inte ställa några krav eller pressa. Du låter rätt klok så jag tror du känner bäst själv vad som funkar :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

mosebose
2016-12-21 15:57
#58

#57 Tack! Du låter rätt klok du med. ;) 
Jo jag tänker nog också att det inte vore konstigt att önska god jul, vi har ju ändå sagt att vi ska hålla kontakten. Eller det var till och med hon som sa det. Så då borde jag ju kunna höra av mig. Men som du säger så tänker jag verkligen inte ställa några krav eller sätta press på henne utan hon får ta saker i den takt som hon själv vill. Jag tror verkligen inte att hon gör nånting avsiktligt för att göra mig ledsen eller för att hon bara tänker på sig själv, för hon är verkligen en av de mest omtänksamma människorna jag nånsin har träffat. Så jag tror faktiskt att det är så som hon säger att hon längtar efter mig, sen så på vilket sätt har jag ingen aning om.

mosebose
2016-12-21 17:06
#59

Frågan är dock om jag ska vänta tills hon hör av sig eftersom jag hörde av mig sist?

mosebose
2016-12-22 07:53
#60

En sak som slår mig dock är att hade hon ångrat sig och vill ha tillbaka mig så hade hon väl hört av sig mer?

OlgaMaria
2016-12-22 07:54
#61

#60 Ja, självklart! #59 Ligg lågt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2016-12-22 07:56
#62

#60 Nu börjar du tänka i rätt banor😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mosebose
2016-12-22 08:20
#63

#62 om det verkligen är så så är det för sorgligt :(

Agafia
2016-12-22 11:40
#64

Hur svårt o smärtsamt det än må vara, inse faktum o gå vidare . Att stanna kvar i ett stand by läge drar bara ner dig .

OlgaMaria
2016-12-22 12:28
#65

Att hon klippte så snabbt och definitivt när hon gjorde slut kanske var hennes sätt att vara snäll - så att du skulle gå vidare och inte hoppas. För det hon gör nu är inte snällt - tänder en gnutta hopp och massa funderingar. Men som du säger, om hon verkligen skulle vilja något nu har hon alla chanser i världen att höra av sig mer osv. Det kanske finns något i henne som vill vara med dig, men att hon vet att hon inte vill det till 100% eller i längden. Kanske därför hon inte vill ses "för att hon skulle bli ledsen" - ni båda skulle ställas inför vad som skulle kunna hända mellan er, men som hon måste avstyra, för att hon egentligen inte vill, och det blir ju bara jobbigt för er båda. Du får försöka släppa och tänka på annat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-22 13:17
#66

#65 nja att hon klippte direkt är för att det är så hon alltid har gjort när det har tagit slut innan så varför skulle hon göra annorlunda nu?

Sen så håller jag inte med om det där "till 100%" Antingen har man känslor för nån eller så har man inte. Det behöver inte va mer komplicerat än så. Om det finns nåt inom henne som vill va med mig så är det väl bara att va det. Sen vad som händer i framtiden är ju omöjligt att veta. Visst hon kanske känner igen att nej det funkade inte eller så känner jag att nej det funkar inte eller så händer nåt helt annat, men man kan väl inte gå emot sina känslor för att saker skulle kunna hända. Risken är ju stor att man krockar med bilen men trotts det så sätter man sig ändå i den. Så känner man nåt så känner man nåt och då får man väl köra på det och se vart det bär.

Honestyisdead
2016-12-22 13:23
#67

#66

"#65

 nja att hon klippte direkt är för att det är så hon alltid har gjort när det har tagit slut innan så varför skulle hon göra annorlunda nu?"

Folk förändras. 

I övrigt har du rätt. Det BEHÖVER  inte vara mer komplicerat.  Men oftast är det faktiskt det.

OlgaMaria
2016-12-22 13:26
#68

Man kan vilja vara med någon för att man känner sig ensam och i behov av närhet och bekräftelse, men vill inte ha en seriös relation med just den personen. Då är det bättre att klippa och hålla avstånd, ifall den andra faktiskt är kär på riktigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-22 13:28
#69

#67 Absolut så förändras folk och hon har ju trots allt valt att ta upp kontakten igen. 

Jag tror att vissa har en tendens att krångla till saker fast dom inte är det egentligen. Och när det gäller såna här saker så tror jag att man inte ska fundera så mycket egentligen utan gå på magkänsla. Sen är det klart om man är i ett destruktivt förhållande så kanske man ska lyssna på förnuftet istället.

Annons:
cillal
2016-12-22 13:33
#70

Jag tycker du ska satsa på henne. Det verkar inte spela någon roll att folk råder dig att avbryta kontakten och ta avstånd från henne. För det är inte det du VILL. Gör hur du själv vill och skit i allas råd. Sen får du själv upptäcka om det var rätt eller helt fel att följa din känsla.

mosebose
2016-12-22 13:34
#71

#70 klart att jag lyssnar på vad folk säger och tar in det, men sen så tar jag ju mina egna beslut om vad jag ska göra och jag går mest på magkänslan. Just nu så säger den att jag inte ska höra av mig så då gör jag inte det, men jag vet ju inte vad den säger att jag ska göra imorgon.

Honestyisdead
2016-12-22 13:43
#72

#69 Ja när det gäller känslor krånglar många till det eftersom känslor många gånger är svåra att tolka. Och man försöker ofta känna det man vill känna trots att man egentligen inte känner det.

mosebose
2016-12-22 13:50
#73

#69 därför tror jag att det är bra att få lite tid ifrån varandra efter ett uppbrott så man får känna hur det känns och faktiskt komma över det där stadiet med att försöka känna nåt och bara låta de äkta känslorna styra

Honestyisdead
2016-12-22 13:56
#74

#73 Håller med helt och hållet!

mosebose
2016-12-22 13:58
#75

#74 och vi har ju 3 månader ifrån varandra så det är ändå ganska lång tid att sortera sina känslor tycker jag.

Honestyisdead
2016-12-22 14:05
#76

#75 Velar man fortfarande efter flera månader är det ganska tydligt att man inte känner rätt. Enligt mig.

Annons:
mosebose
2016-12-22 14:09
#77

#76 att man inte känner rätt på vilket sätt?

Honestyisdead
2016-12-22 14:14
#78

#77 Känner rätt känslor för sin partner /ex. Kärlek.

mosebose
2016-12-22 14:18
#79

#77 intressant för jag tänker att det är tvärtom. Om man velar efter så lång tid så är det ju tydligt att man fortfarande har känslor. Annars hade man ju gått vidare. Så fungerar jag iaf.

Honestyisdead
2016-12-22 14:27
#80

#79 Om man har känslor gör man inte slut över huvud taget i min värld ;)

OlgaMaria
2016-12-22 14:28
#81

#79 Hon har dock inte själv tagit kontakt med dig. Det var en slump. Sen har hon bara varit trevlig, vilket kanske är hennes natur och inte mer än så. Chansen att träffas igen nappade hon inte på och har inte kommit med något nytt förslag. Så det finns inte mycket grund till att hon ens velar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-22 14:29
#82

#80 det håller jag däremot med dig helt om! Men ibland kanske man misstolkar förälskelse med kärlek och gör det drastiska och gör slut för att man tror att det är så det ska va. Pirret ska vara där hela tiden annars är det fel…

OlgaMaria
2016-12-22 14:36
#83

#82 Det kan absolut vara så att det fanns potential mellan er och att det inte hade behövt vara nödvändigt av henne att göra slut. Så tror jag att det väldigt ofta är - folk gör slut men hade kunnat rädda sin relation med rätt kunskap/hjälp. Men det är inte lätt när man drar innan man ens pratar om problemet och ger relationen ett försök. Det troligaste tycker jag ändå är att hon var väldigt säker på sitt beslut, annars borde hon väl ha försökt prata med dig och se om det fanns något att göra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Agafia
2016-12-22 14:38
#84

Suck…. Om hon överhuvudtaget är intresserad hade hon väl suttit bredvid dig nu ?! Eller …. ?

mosebose
2016-12-22 14:42
#85

#83 hon pratade inte nånting med mig om det innan det tog slut för att som hon sa ville inte oroa mig. Hade nämligen en flickvän innan som tog upp varje gång hon inte kände att det kändes rätt, och då pratar vi inte om att hon hade gått flera veckor eller månader och känt så utan vi pratar om att hon hade känt så i några timmar. Så det var därför mitt nuvarande ex inte ville ta upp det av den anledningen. Men jag önskar hon hade gjort det och inte låtit det gå så långt som det gick.

Däremot så tycker jag också att det nog behövde ta slut för jag har kommit till insikt med saker som jag inte hade gjort om det inte tog slut.

OlgaMaria
2016-12-22 14:58
#86

#85 Härligt! Man får ta med sig det goda som kommer ur varje jobbig situation.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-22 15:06
#87

#81 jo hon har tagit kontakt med mig. För ett par veckor sen hörde hon av sig för att hon såg en video som påminde om mig. Sen så höll hon igång den konversationen som jag tillslut fick avsluta.

OlgaMaria
2016-12-22 15:20
#88

#87 Jo mindes det, men det kan ju ha känts naturligt och "trevligt" efter att ni sprang på varann. Hursomhelst har ju du föreslagit att ni ska ses, så hon behöver ju inte fundera på om du vill eller inte. Vill hon träffa dig så kan hon ta initiativet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-22 15:28
#89

#88 Absolut! och det är ju hon som får ta det initiativet. Hon har ju sagt att hon vill ses men inte är redo än så det är upp till henne.

Thotis90
2016-12-22 19:41
#90

Kan det vara så att hon gjorde slut för att hon mådde/mår dåligt? Jag har själv varit i den situationen. Jag hade ett förhållande med en underbar kille som var bra för mig (kärleksfull, omtänksam, stöttande, rolig osv), men jag mådde så dåligt i mig själv att jag kände att jag inte kunde ha ett förhållande.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
mosebose
2016-12-22 20:04
#91

#90 så kan det kanske ha varit. Vet att hon är en väldigt känslig person som oftare får ångest. Så det är möjligt. Men hon kunde ju ha sagt att det var anledningen i såna fall.

mosebose
2016-12-22 20:39
#92

Eller så har hon träffat en ny, men då är det ju så jäkla elakt som hon håller på mot mig.

Thotis90
2016-12-22 21:21
#93

#91 Det är inte alla som känner att de kan öppna sig om sitt dåliga mående. Jag har varit deprimerad och haft ångest i hela mitt liv och det är inte lätt att berätta det för en partner. Jag öppnar mig sällan om min ångest just för att jag inte vill vara den personen som bara pratar om negativa saker, som drar ner andras humör bara för att jag behöver prata. Att leva med ångest är jättetufft.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

mosebose
2016-12-22 21:36
#94

#93 jo det förstår jag absolut att det kan va jobbigt att prata om det. Men jag tror inte att det var därför hon gjorde slut. Jag tror hon hade kommit förbi den där förälskelsefasen och misstolkas det som att hon inte va kär längre. Plus att jag var väldigt needy och alldeles för tillmötesgående och det har säkert varit en stor bov i dramat.

mosebose
2016-12-23 21:04
#95

Börjar ju inse att det där med att hon är rädd för att bli ledsen om hon skulle träffa mig bara var ett snällt sätt av henne att säga "jag vill inte ses så hör inte av dig igen" :(

Honestyisdead
2016-12-23 21:34
#96

#95 Då kommer du kunna börja hantera det ordentligt nu. Så du till slut kan få vidare.

mosebose
2016-12-25 00:25
#97

Ja hon hörde ju inte av sig och önskade god jul så det säger ju allt

Annons:
Honestyisdead
2016-12-25 01:27
#98

#97 Ja det är ganska tydligt. 

Tråkigt att det inte var som du trodde/önskade. Men nu slipper du hoppas.

mosebose
2016-12-29 22:13
#99

Vi pratades vid i julhelgen och pratade ut lite. Det känns bra. Hon saknar ju mig betydligt mer än jag trott. Och hon tycks ha svårt att släppa mig.

OlgaMaria
2016-12-30 14:14
#100

Vem ringde/tog initiativet och har hon visat någon ansats till att vilja träffas?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2016-12-30 16:20
#101

#100 det var jag som gjorde det och nej det har hon inte. Hon är fortfarande rädd för att ses.

OlgaMaria
2016-12-30 16:41
#102

#101 Isåfall är det ju omöjligt att veta om hon säger så för att inte göra dig ledsen eller ifall hon faktiskt menar det. Så länge hon inte ringer dig / föreslår att ni ska ses, finns liksom ingen grund för att hoppas.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2016-12-30 16:43
#103

Och som sagt. Att man saknar någon när man gjort slut är vanligt. Det betyder inte att man vill tillbaka. 

Att det åter igen var du som tog kontakt visar ju en hel del.

mosebose
2016-12-30 17:27
#104

Jo ni har nog rätt med det där att hon inte tog kontakten.

Annons:
mosebose
2016-12-30 19:42
#105

Det kan ju vara så dock att hon inte hör av sig för att hon tänker att om hon hör av sig så kommer hon aldrig vänja sig vid att inte va med mig.

OlgaMaria
2016-12-30 19:54
#106

Känns som att jag börjar förstå varför hon gjorde slut med dig. Det kan kännas så jobbigt och kvävande att känna sig så oumbärlig för någon. Du verkar på alla sätt försöka hålla fast vid hoppet. Det är sällan bra för en relation när man inte känner lika mycket för varann. Den som känner mindre kan känna sig oerhört kvävd om den andra är totalt säker. Du måste släppa, helt. Snälla, hör inte av dig mer till henne. Jag tror att du bara minskar dina chanser för varje gång du hör av dig. Snälla, släpp det nu. Ord betyder inte så mycket om gärningarna inte matchar orden, kom ihåg det. Det spelar ingen roll vad hon säger så länge hon inte visar något konkret intresse av att vara med dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2016-12-30 20:13
#107

#105 Då tänker hon klokt.

mosebose
2016-12-30 20:35
#108

#106 isåna fall blir jag så besviken när folk säger en sak och inte menar den. Det är så elakt.

Honestyisdead
2016-12-30 20:56
#109

#108 I det här fallet är det ju bäst att gå på det som sagts.  Hon gjorde slut av en anledning och du gör bäst i att tro på den. Det finns inget bra i att försöka hitta underneningar.

Anta att det hon sa från början är sant. För din egen skull.

mosebose
2016-12-30 21:06
#110

#109 men varför ska man då hålla på att När jag hade avslutat konversationen fortsätta och fråga massa grejer om hur jag känner när jag tänker på henne och sen börja säga hur hon känner för mig och hur ledsen hon är att vi inte är tillsammans och så. Det är ju bara elakt om man inte menar det.

Maria
2016-12-30 21:15
#111

#110 Ja, det är elakt.

Det ger henne säkert en viss bekräftelse att höra hur mycket du saknar henne och genom att säga som hon gör så späder hon på dina förhoppningar.

Betänk att hon har inte hört av sig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
2016-12-30 21:34
#112

#110 Förstår att du lever på hoppet.  Och det är inte konstigt om hon gör så.

Men svart på vitt. HON gjorde slut och sa varför.  DU kontaktar henne och hon får vatten i kvarnen av bekräftelsen. 

Hon har inte på något vis av vad du berättat här ens antytt att hon vill tillbaka till ert. Hon har vad jag kan se bara visat det vanliga "jag kan inte hantera att vara ensam".

Har hon sagt att hon vill att ni blir tillsammans igen? Om inte så måste du tänka om.

mosebose
2017-01-01 22:18
#113

Hon hörde ju inte av sig igår så ja ni hade ju rätt. Såklart.

mosebose
2017-01-09 19:46
#114

Liten uppdatering. Hon hörde av sig i onsdags och frågade om jag ville ta en aw med henne på torsdagen för hon ville så gärna säga grattis till mig på min födelsedag. Så vi träffades och drack lite drinkar och vin. Hade hur trevligt som helst och väldigt kul. Hon berättade att hon tänker på mig varje dag och att hon vill höra av sig varje dag också. Sen bestämde vi att vi ska på bio nästa vecka. Vi va med varandra i 2,5 timma sen skulle jag hem för mina föräldrar skulle hem till mig. Så hörde jag av mig när jag var hemma och tackade för en trevlig kväll och att det var jättekul. Då svarade hon att hon hade haft en toppenkväll och att jag är så himla bra. Och så sa hon tack för att hon fick fira mig på min födelsedag. Och avslutade med ett hjärta. Sen på lördagen så skulle jag ha fest vilket jag berättade för henne när vi sågs och då hörde hon av sig på kvällen och skrev hej fina du! Och att hon tänker på mig och hoppas att jag har en jättebra kväll. Och där är vi nu. Och ja jag vet det behöver verkligen inte betyda nånting utom att hon tycker om att umgås med mig och det är det enda jag kan utgå från också. Men det känns helt ok just nu. Sen så är det klart att jag vill nåt mer i slutändan, men jag vet ju inte vad hon vill.

OlgaMaria
2017-01-09 19:59
#115

#114 Riktigt härligt att HON hört av sig och tagit initiativ. Vilket kanske är ett resultat av att du lagt band på dig själv och inte jagat henne. Tycker du ska fortsätta ligga lite lågt och vänta och se om hennes intresse är på riktigt. Jag tror du bara tjänar på att ligga lite lågt om du vill ha henne tillbaka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-09 21:08
#116

#115 jo det känns bra. Vi ska ju som sagt på bio och hon snackade om en restaurang som hon sa att vi måste gå till nån gång också. Men som sagt jag håller mig på min vakt för det kan ju ändra sig. Man vet ju aldrig.

mosebose
2017-01-11 10:38
#117

Hyr ska jag gå vidare i det här nu? Kom gärna med tips!

setfree
2017-01-11 12:34
#118

Jag tolkar det som att hon saknar bekräftelsen från dig eller någon. Det verkar lite manipulativt. Jag skulle ligga mycket lågt. Agera som om ni är goda vänner.

Det kommer sannolikt att visa sig vad hon vill.

Annons:
melonglass
2017-01-11 13:47
#119

Problemet med att ligga lågt tror jag är att hon kanske förväntar sig att han ska ta någon sorts steg längre medan han väntar på att hon ska göra det. Alltså om ni bara träffas när hon kommit med förslaget. Kan ju hända att hon tänker ''nä, nu är jag förvirrad vad vill han egentligen?'' så vill hon testa och se om du hör av dig. Precis som du testade ifall hon skulle höra av sig. :) 

Säger nog ändå lite som #118, hon verkar sakna bekräftelsen från dig. Du kan ju börja med att i alla fall umgås när hon föreslår det och eftersom hon var den som gjorde slut så kan man  ju hoppas på att hon förstår att du inte vill vara för på och fråga om ni ska ses utan hon tar tag i det själv.

Honestyisdead
2017-01-11 13:51
#120

#117 Ni måste ju prata om det.

mosebose
2017-01-11 14:30
#121

#119 Jag vet ju att vi båda är väldigt försiktiga av oss och tar hellre det säkra före det osäkra.

melonglass
2017-01-11 16:53
#122

Jo det förstår jag eftersom hon var den som gjorde slut! Jag hade nog tänkt lite likadant.

mosebose
2017-01-12 11:17
#123

Hon hörde av sig igår igen.

mosebose
2017-01-12 23:49
#124

Vad tror ni om att sen vi sågs så har hon börjat höra av sig till mig ofta?

melonglass
2017-01-13 00:01
#125

Antingen saknar hon dig eller så saknar hon kärleken ni hade, tror jag. Det är rätt svårt att svara på!

Annons:
Agafia
2017-01-13 03:48
#126

Ts varför inte fråga henne om det ? Bara patetiskt att tramsa om det i evigheter . Vad andra tycker o tänker om ert drama är ovidkommande , lägg energin på att prata med henne istället !

OlgaMaria
2017-01-13 09:16
#127

Det är mycket möjligt att hennes intresse börjar komma tillbaka. Jag tycker dock inte att du ska fråga hur hon känner eller vara alltför på - dock kan ju ett sådant samtal komma fram naturligt vid ett passande tillfälle men då tror jag hon initierar det. Det handlar inte om att vara tramsig eller spela spel, det handlar om att se vart den andre befinner sig och inte gå i förväg med allt så den andre känner sig pressad.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2017-01-13 09:18
#128

Sen får du ju fråga dig själv hur mycket tid du är beredd att ge henne. Någon gång får du sätta stopp och kräva besked för att du själv ska kunna gå vidare om hon inte är seriös.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fem-två
2017-01-13 09:38
#129

Jag tycker ju absolut att ts bör fråga henne vad hon egentligen känner för honom. Om ts nu  är intresserad av ett förhållande med henne. Jag tycker absolut inte det är en bra ide att bara gå och vänta och fundera på vad hon menar när hon gör eller säger si eller så.

Jag kan bara gå till mig själv. Hade jag varit intresserad av en person så hade jag kört på, tagit kontakt, tagit reda på vad personen VILL med oss. Och skulle det få personen att känna sig trängd av att jag tar kontakt då är inte den personen rätt för mig.

Men vill man gå runt och tassa på tå och fundera i massor så kan man ju göra det oxå. Ts får väl göra det som han tror passar bäst

mosebose
2017-01-13 17:18
#130

Känner inte riktigt att jag vågar fråga vad hon vill. Då är ju risken att jag förlorar henne helt igen. Och faktiskt trots att vi inte är tillsammans nu och hon troligtvis inte vill det heller så har vi ändå kontakt och kan ses och det känns bättre än vad det har gjort på 3 månader. Vet inte om jag kommer klara av att förlora henne igen om jag frågar.

Honestyisdead
2017-01-13 17:41
#131

Det lönar sig ju garanterat inte att fråga oss vad vi tror. Så vill du inte fråga henne får du ju leva i ovisshet vad nu det ger.

melonglass
2017-01-14 00:32
#132

Även om vi inte riktigt vet vad han kan göra eller hur relationen ser ut i verkligheten när de väl ses så förstår jag varför han vänder sig hit. Det är ju skönt att bara ha någon att bolla sina tankar med ibland.

Jag tror också att prata med henne någon gång kan vara bra, men eftersom de redan varit tillsammans en gång och hon gjorde slut och verkade känna sig ointresserad när han var ''för på'' så förstår jag varför det är svårt att själv vilja ta initiativet till att prata om att bli tillsammans igen :)

Annons:
Maria
2017-01-14 13:11
#133

#130 Jag förstår inte hur du orkar leva i denna ovisshet. Fråga henne rakt ut. Tala om vad du känner och vad du vill och låt henne sedan komma med något konkret istället för att vela så här fram och tillbaka.

Det är inte OK att leka med någons känslor på det här sättet som hon gör tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2017-01-14 13:26
#134

#133 förstår vad du menar, men av nån konstig anledning så är ovissheten bättre än att veta att hon inte vill ha mig. För som det är nu så finns hon fortfarande i mitt liv. Och skulle jag få reda på det så skulle det innebära att hon försvinner helt. Och jag vet helt ärligt inte om jag klarar av det.

pyromanen
2017-01-14 13:51
#135

Skulle sammanfatta hela tråden med rubriken "jag förstår mig inte på henne" med att det är inte konstigt du inte förstår när ni inte kommunicerar.

Agafia
2017-01-14 15:04
#136

Amen !

TwinPeakss
2017-01-15 00:19
#137

#135 hej mosebose, jag har läst en miljard såna här trådar de senaste två dygnen då jag i föregår blev dumpad av min pojkvän. Finner trygghet i att läsa att andra är i samma sits även om din skiljer sig en aning. Jag har dock varit i din sits med mitt förrförra ex och jag kände som du- att leva i ovissheten var bättre än att förlora personen helt då det kan kännas helt outhärdligt att förlora personen helt och hållet. Det jag dock gjorde var att dra ut på sorgen mycket längre än vad som hade behövts. Jag mådde relativt bättre än sämst när jag levde i ovissheten men jag kunde aldrig må riktigt bra. Du behöver absolut inte vara som jag men du får inte glömma att DU alltid velat vara tillsammans men HON har inte det. Hon kanske vill det nu, men är det då inte konstigt att hon inte säger något? Vänta inte på henne allt för länge. Även om det inte känns så så bryts du tillslut ner av ovissheten. Ta hand om dig, tänk att du inte ska behöva älska dig själv mindre för att få någon annan att älska dig mer. Du måste försöka sätta din lycka för allt annat även om du känner att lycka inte är något annat än att vara med henne. Jag hoppas att det löser sig och att du mår bättre i framtiden.

mosebose
2017-01-23 11:26
#138

Vi var på bio i fredags och det va hur trevligt och avslappnat som helst. Sen slutade det med att vi åkte hem till henne och delade på en flaska vin och pratade jättemycket. Kändes som att vi fick prata ut lite. Hon berättade att hon tänker på mig varje dag och vill höra av sig och att hon saknar mig jättemycket. Jag berättade vad jag har kommit till insikt med om mig själv sen det tog slut. Och då sa hon att det låter som att jag mår ganska bra ändå som att jag har gått vidare och det tycker hon känns jobbigt. Sen blev klockan ganska mycket och jag såg på henne att hon va trött så då sa jag att jag skulle ta och gå hem eftersom det va sent. Då sa hon att hon inte ville att jag skulle gå hem och frågade om jag ty kte att det skulle va konstigt om jag sov över hos henne. Jag sa att ja det kanske är lite konstigt men att jag ville det. Så då gjorde hon iordning sig och satte sig på sängen och då sa jag att jag tar en filt och lägger mig på soffan i vardagsrummet. Då sa hon att hon hade tänkt att jag kanske ville sova i sängen med henne så då gjorde jag det. Så ville hon att jag skulle hålla om henne och när jag gjorde det så sa hon att hon har saknat mig så himla mycket. Sen så ledde det ena till det andra. Men sen dan efter så var det ju ganska så stelt. Ingen som sa nåt om det. Så skjutsade hon hem mig och gav mig en kram och sa hej då. Jag sa att vi hörs. Men det kändes verkligen så jäkla stelt. Typ som att hon hade ångrat allt som hände. Men sen hörde hon iaf av sig senare på kvällen med en riktigt dålig anledning. Typ som att hon bara ville höra av sig till mig. Så det kändes i alla fall bra. Men jag är ju fortfarande väldigt skeptisk till vad hon egentligen vill. Men jag tänker inte va för på nu i alla fall.

OlgaMaria
2017-01-23 12:13
#139

#138 Men du vågar inte fråga henne rakt ut vad hon vill vid det här laget eller? Låt henne inte göra vad hon vill med dig och låta dig sväva i ovisshet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2017-01-23 12:15
#140

I värsta fall driver hon ju dig bara såhär långt, till sängs, för att se om hon fortfarande kan få den bekräftelsen ifrån dig, men av hennes beteende dagen efter att döma verkar hon ju inte alls vilja ha tillbaka dig som pojkvän.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-23 12:26
#141

#140 Men å andra sidan kunde hon väl fått den bekräftelsen från vilken kille som helst på krogen? Och varför skulle hon ens höra av sig till mig samma kväll om hon inte tyckte att det var en bra idé?

OlgaMaria
2017-01-23 13:03
#142

Men om hon verkligen vill ha dig, borde du inte vara rädd för att fråga vad hon vill, och du borde inte få några dubbla budskap. Sen kanske det inte är så enkelt att få bekräftelse på krogen heller.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-23 13:07
#143

#142 Anledningen är att vi är ju båda två väldigt fega av oss så kan ju va därför ingen vågar tala klarspråk.

OlgaMaria
2017-01-23 13:13
#144

Då får du bryta det…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Agafia
2017-01-23 14:20
#145

Men herregud …. Prata med henne och inte med oss !

pyromanen
2017-01-23 15:07
#146

Att du inte "vågar" prata behöver du ta tag i. Oavsett om det blir nåt mer med denhär kvinnan eller inte så är förmågan till kommunikation helt avgörande för att få dina framtida relation(er) att funka. Du behöver stå upp för dig, vem är du annars? Och vem vill vara med nån som formar som en amöba efter nån annan? Du hållar god min och låtsas som ingenting, låtsas ha kommit långt och må bra på egen hand och vill hon plötsligt nån dag ligga så gör du det… varefter du igen går o analyserar och flrsöker flrstå på egen hand…

Annons:
[Devya]
2017-01-23 15:46
#147

Wow, vad är ni för sorts människor egentligen? Fy tusan för sådant där velande. Inte undra på att det aldrig blir något mellan er två då ni är så himla fjantiga.

Kanske dags för dig att bete dig som en vuxen människa och fråga henne vad hon håller på med? Hon vill ju inte bete sig som en vuxen så någon av er måste ju börja göra något av den här konstiga situationen. Just nu leker hon med dina känslor då hon ÄNNU inte tycks alls veta vad hon vill. Så gör man ju inte. Ni är väl inga tonåringar eller?

Om du inte tar itu med det här så har du bara dig själv att skylla om du blir sårad i slutändan. 

Nej usch, jag får fullständigt avsmak för den där tjejen. Hon borde veta bättre än att hålla sådär. Det är verkligen ingen seriös tjej åtminstone.

Maria
2017-01-23 15:50
#148

#138 Du är ju fortfarande väldigt kär i henne och så som jag tolkar det som du skrivit så utnyttjar hon dig och dina känslor numera.

Hon får vad hon vill och sedan så är det bra. Jag tror att du får sätta ner foten och säga NEJ för att se hur hon reagerar.

Så här kan du ju inte ha det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fem-två
2017-01-23 16:01
#149

Du "förstår dig inte på henne" och jag förstår mig inte på dig heller, ts. Ni agerar båda lika märkligt och jag förstår mig inte på eran katt-och-råtta-lek. Men fortsätt med den ni! 😃

mosebose
2017-01-23 16:02
#150

Jag förstår era reaktioner helt och hållet. Men grejen är att när vi pratade i fredags så kom det fram att det verkar som att hon faktiskt tror att jag har gått vidare och mår bra med det. Hon sa till och med det rakt ut och att hon tycker det är jobbigt.

[Devya]
2017-01-23 16:09
#151

#150 Suck… Frågade du inte varför hon kände på det viset?

Om du vill fortsätta med hur ni har det så gör det. Du kommer dock att bli sårad väldigt mycket av den här tjejen för hon tänker absolut inte på ditt bästa utan endast på sig själv. Annars skulle hon inte ha sagt att det känns jobbigt att du har gått vidare.

Snälla. Ta itu med situationen asap innan den spårar ur helt och hållet. Eller tycker du om att ha det på det här viset? Jag förstår verkligen inte hur ni båda orkar hålla på sådär. =/ Jag skulle aldrig kunna göra så. Jag behöver få raka svar och jag ser även till att vara väldigt rak på sak själv.

mosebose
2017-01-23 16:12
#152

#151 Förstår. Jag är nog tyvärr lite mer strategisk lagd.

Honestyisdead
2017-01-23 16:15
#153

#52 Och vad är det för strategi du håller på med nu menar du? Se till så du kan bli så sårad som möjligt?

Annons:
[Devya]
2017-01-23 16:21
#154

#152 Ursäkta om jag låter hård men det är lite frustrerande att läsa hur vuxna människor inte kan alls kommunicera med varandra. Det handlar heller inte alls om en svår sak utan bara att fråga människan rakt ut: Vad är det som du egentligen vill av mig?

Strategi? Det handlar inte om ett strategi spel nu utan människors känslor. Du leker ju lika mycket med hennes känslor som hon gör med dig om du håller på med "strategier".

mosebose
2017-01-23 16:37
#155

#154 Det handlar om riskanalys. Och om risken är överhängande att om jag frågar rakt ut att jag kommer förlora henne helt igen så är inte den risken värd att ta. Då är det bättre att se lite till vad som händer tills man vet säkert.

Shailina
2017-01-23 16:40
#156

 då behöver du ju inte fråga mer här då. Du vill inte veta vad hon egentligen menar och vill. Vi här kan ju inte veta, det är ingen ide att be oss förklara hennes intentioner och handlingar. Sluta tramsa och börja kommunicera, eller gilla läget och sluta fundera.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

[Devya]
2017-01-23 16:43
#157

#155 Låter som om ni båda är väldigt själviska och inte alls tänker på den andras bästa, faktiskt. Jättetråkigt att höra.

pyromanen
2017-01-23 17:35
#158

#150 om hon "verkar tro du gått vidare helt och hållet och mår bra med det", då har ju du lyckat lura henne nu. Vad för gott skulle en sådan lögn göra?

obstitant
2017-01-23 18:49
#159

#150 Så hon vill inte vara ihop med dig, men hon vill inte heller att du ska gå vidare och må bra? Hur egoistiskt låter det, tycker du?

melonglass
2017-01-24 02:11
#160

Hon verkar ju ha lindat in dig runt sitt lillfinger.
Hon vill umgås med dig, säger att du verkar ha gått vidare, att det är jobbigt för henne, så hon ber dig stanna. Det ena leder till det andra, hon får dig i säng och din bekräftelse.

Att få den bekräftelsen på krogen skulle inte jag tro är samma sak över huvud taget. Att ta hem en random snubbe, ha sex, kasta ut, done. Nu blir det ju mer att hon får bekräftelse av en person som verkligen känner henne eftersom ni varit tillsammans förut och på så sätt får hon bekräftelsen. För att hon fortfarande kan få dig, även om hon gjorde slut. 

Låter inte som att din strategi funkat speciellt bra eftersom du hoppade ner i säng med henne så fort hon bad dig.

Annons:
mosebose
2017-01-30 15:11
#161

Nu har vi pratat i alla fall.

Och det hon säger är att hon gråter minst en gång i veckan över hur allt är och att vi inte är tillsammans. Och det har hon alltså gjort konstant i över 3 månaders tid.
Hon känner att allt funkar så bra med oss. Både när det gäller värderingar och intressen. Hon känner mycket för mig och är väldigt attraherad av mig, hon känner sig trygg  med mig och saknar och längtar jättemycket efter mig. Hon har aldrig känt sig så avslappnad med nån som med mig och jag är hennes bästa vän. Och hon säger att hon vill bara att vi ska va tillsammans, MEN det går inte för hon känner sig inte kär och när hon beskriver vad det är som saknas så är det pirret säger hon. Och att hon måste lyssna på det för hon är bara 24 år och vill inte bara "nöja" sig. 

Men då förstår inte jag. Är det mig det är fel på? För jag känner ju allt det där som hon känner, men det där pirret försvann ju för mig när jag inte va nykär längre.  Vad tror ni? Är det bara mig det är fel på?

OlgaMaria
2017-01-30 15:18
#162

Hon gillar dig men vill inte "nöja" sig med dig. Behöver du veta mer? Sen tror jag inte det är till din fördel att du finns "tillgänglig" trots att hon inte är seriös med dig. Det är dags att klippa banden till henne nu. Hon kommer inte vilja ha dig mer för att du "tar vad du får".

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-30 15:25
#163

#162 jag tycker inte att det bara låter som att hon gillar mig. Utan att hon känner väldigt mycket. 

Det jag undrar är att om jag känner exakt likadant som henne och känner att jag vill va med henne är det mig det är fel på då?

Honestyisdead
2017-01-30 15:31
#164

#163 Det är inget fel på dig nej. Ni vill ha olika saker. 

Kan säga att jag alltid känns pirret  i mina flera år långa förhållanden.

mosebose
2017-01-30 15:34
#165

#164 okej, men är pirret och attraktion samma sak?

Honestyisdead
2017-01-30 15:36
#166

#165 Nej attraktion är något man kan känna för folk man inte känner heller. Pirret är något i alla fall jag känner för att jag älskar personen av hela min själ.

mosebose
2017-01-30 15:39
#167

#165 och hur är det du känner att du älskar en person med hela din själ? Svävar du konstant på rosa moln eller? Jag är nyfiken för om det är så det ska va så måste jag ju seriöst börja ifrågasätta om jag nånsin har varit kär i hela mitt liv.

Annons:
Honestyisdead
2017-01-30 15:44
#168

#167 Inte konstant men varje gång jag tänker på eller ser personen. Då känner jag pirret och lyckan.

mosebose
2017-01-30 15:45
#169

#168 okej och det säger hon ju att hon gör också

mosebose
2017-01-30 15:47
#170

Men om jag ska va ärlig så kan jag inte påstå att jag blir pirrig varje gång jag tänker på eller ser den personen. Och det har jag väl aldrig gjort, men det kommer och går liksom.

OlgaMaria
2017-01-30 15:51
#171

#163 Det spelar ingen roll hur mycket hon gillar dig, så länge som hon inte vill vara tillsammans med dig. Vanligtvis klingar förälskelse av och övergår i långsiktig kärlek. Om man känner att man vill fortsätta i relationen är känslorna rätt - då behöver man inte känna sig förälskad varje dag - man vet att man är rätt för varann och att man vill vara med varann ändå. Visst kan det vara så att hon borde kunna känna annorlunda om hon inte var så fokuserad på att känna pirr och förälskelse, men hennes handlingar talar ändå ett tydligt språk, och jag tror det troligaste är att hennes handlingar visar vad hon verkligen vill - att inte vara tillsammans med dig. Sen kanske hon kunde tänka annorlunda kring förälskelse, men nu gör hon inte det, och hon är uppenbarligen inte SÅ ledsen över ert uppbrott att hon vill ta det tillbaka. Det är inget fel på dig, varför skulle det vara det?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-30 15:57
#172

#171 bra skrivet! och ja det är ju trots allt så hennes verklighet ser ut och hade hon velat vara tillsammans så mycket som hon faktikst säger att hon vill så hade hon nog gjort det. Jag tror att det handlar om att hon började fundera på det här vid ett tillfälle och sen gick det överstyr och så är hon rädd för att binda upp sig för att hon bara är 24 år. Risken är ju dock att det kommer bli likadant för henne nästa gång och nästa gång igen…

Honestyisdead
2017-01-30 16:05
#173

#170 Vi är alla olika.

Tyvärr vill hon inte vara tillsammans med dig och nu vet du det.

mosebose
2017-01-30 16:12
#174

Då är det nog så att jag aldrig har varit kär på riktigt i mitt liv heller. Det är bara så att nyförälskelsen aldrig har gått över till kärlek för mig.

Annons:
OlgaMaria
2017-01-30 16:13
#175

#172 Ja, vissa personer verkar inte kunna stanna någon särskilt lång tid i en relation, men vi kan ju inte veta. Kanske hon träffar någon som hon aldrig vill lämna, eller så upprepar sig det här mönstret. Oavsett vilket hoppas jag du träffar någon som kan vara lika överlåten som du. Och jag hoppas du inte låter henne leka med dina känslor mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2017-01-30 16:31
#176

#161 Fint att ni har talat.

Hon har ju helt klart känslor för dig men tyvärr inte då de rätta känslorna för att gå in i ett förhållande med dig. Åh, jag vet av ett par stycken som blir arga på sig själva då de inte kan känna de där rätta känslorna för den perfekta killen. Men det går tyvärr inte att tvinga fram något om det inte finns där. 

Jag hoppas att du kan gå vidare nu åtminstone.

Maria
2017-01-30 16:31
#177

#161 Det är inte dig det är fel på utan hon vill inte att ni ska vara tillsammans för då hade ni varit det, med tanke på vad du känner. 

Det är dags att du släpper henne. Det går inte att skylla på hennes ålder heller. Jag var ex. gift och hade barn med min stora kärlek då.

 Det är väl väldigt bekvämt för henne att du finns till hands och att hon kan linda dig runt lillfingret utan att förstå att hon gör dig illa. Hon är självisk, så som jag kan tolka dina inlägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2017-01-30 16:36
#178

#176 och #177 det är ju det här jag inte förstår. HUR känns de rätta känslorna??

OlgaMaria
2017-01-30 16:40
#179

#178 Man vill vara med personen. Kan inte se det på annat sätt än att du haft de rätta känslorna men inte hon.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
2017-01-30 16:41
#180

#178 Det går ju knappast att förklara hur det känns men man vill ju vara tillsammans och dela allt och det är ömsesidigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-01-30 16:41
#181

#178 Det finns det inget allmänt svar på eftersom känslor är personliga. 

Det viktiga här är ju att hon inte känner rätt för dig. Det är ju inget som på något sätt påverkar hur det känns för dig när du älskar någon.

Annons:
mosebose
2017-01-30 16:43
#182

#179 men hon säger ju att hon vill vara med mig. Hon började tom gråta när hon berättade hur mycket hon bara vill va med mig. Och att hon tänker på mig varje dag och kollar på bilder på sin mobil på mig typ varje dag och det faktum att hon har gråtit varje vecka sen det tog slut. Tycker inte ni att det låter som att man vill va med en person då?

Maria
2017-01-30 16:46
#183

#182 Det är vad hon säger ja….

Varför är hon inte med dig då? Varför utsätter hon sig för detta lidande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2017-01-30 16:50
#184

Lyssnar du bara på det utan att ifrågasätta? Men jag antar att det var sen som hon ändå sa att hon inte vill "nöja" sig? Då är det ju bara att radera allt hon sagt. Uppenbarligen menar hon inte allt det där så himla mycket.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2017-01-30 16:51
#185

#182 Stirra dig inte blind på just det. Tänk på allt det andra hon sa som gör att hon faktiskt inte vill gå in i ett förhållande med mig.

I slutändan spelar det absolut INGEN roll vad hon hon ojjar sig och har sig då hon ändå inte vill vara med dig. Förstår du det? Du kan ju inte tvinga människan att vara med dig om hon inte känner att det känns rätt.

Honestyisdead
2017-01-30 16:56
#186

#182 Du verkar ju helt blunda för det viktigare hon sa. Hon känner sig inte KÄR och vill inte nöja sig.

jag förstår inte vad du håller på med riktigt. Hon vill inte. Vad ger det dig att älta? Hon har ju sagt det rakt ut.

mosebose
2017-01-30 16:56
#187

#183 det är ju det jag undrar också..

mosebose
2017-01-30 16:59
#188

#184 grejen är att jag kan ju inte ifrågasätta det för då kommer hon ju bara ta det som att jag försöker övertala henne till att vara tillsammans med mig och det vill jag varken eller kan inte göra. Det måste ju hon komma på själv i såna fall.

Annons:
Maria
2017-01-30 16:59
#189

#187 För din egen skull måste du släppa henne. Säg nej när hon vill träffas och var kort eller sluta svara om hon ringer.

Undrar hon varför så säg att du inte orkar med det här längre och att du behöver gå vidare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-01-30 17:00
#190

#187 Förmodligen för att du låter henne. Hon känner sig ensam och du finns till hands utan att hon har några förpliktelser. För dom kan hon inte ge eftersom hon inte känner rätt för dig. Därför gjorde hon slut. Därför vill hon inte vara tillsammans nu heller.

mosebose
2017-01-30 17:00
#191

Och grejen är att hon kommer inte komma på det. Inte med mig i alla fall. Utan det kommer va med nån annan. Och då är allt det här bortkastat helt i onödan, men det är skit samma för hon kommer vara lycklig och jag fick dra det kortaste strået för jag är den som kommer sitta ensam.

Maria
2017-01-30 17:03
#192

#191 Du sitter redan ensam. Det är ju över. Du måste nog acceptera det nu hur ont det än gör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2017-01-30 17:56
#193

Det sjuka är att om vi bara antar att allt som hon känner känner hon Men hon är inte kär. Då måste ju det betyda att jag aldrig har varit kär i varken henne eller nån annan i mitt liv. För jag känner ju faktiskt bara dom känslorna som hon säger att hon känner för mig. Inget mer. Jag har nog helt enkelt bara varit förälskad i mitt liv. Och då har jag helt enkelt bara nöjt mig med resten. Hmm. För när man tänker så så vet jag ju nu vad det är jag ska leta efter resten av livet och försvinner det där nykärskänslan så ska jag inte bara nöja mig längre utan då var det inte rätt helt enkelt.

mosebose
2017-01-30 17:59
#194

Och jag försöker inte va sarkastisk utan det här kom faktiskt som en helt ny insikt för mig att det faktiskt är så.

OlgaMaria
2017-01-30 18:02
#195

#193 Du känner/kände väl visst något mer? Att du ville vara tillsammans med henne? Det är en stor skillnad!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
mosebose
2017-01-30 18:08
#196

#195 jo fast nu skrev jag att jag bara utgick ifrån vad hon har sagt. Och hon har aldrig inte en enda gång sagt att hon inte vill vara tillsammans med mig utan att hon inte kan vara tillsammans med mig. Tvärtom så har hon sagt att hon inte vill nåt annat än att vara tillsammans med mig. Men det är stor skillnad på att inte vilja och att inte kunna. Och jag antar att hon känner att hon inte kan för att hon inte är kär. Och det var med det jag menade att då har jag nog inte heller varit kär. Och jag vet vad ni kommer säga att jag inte ska bry mig om vad hon säger utan gå på hennes handlingar med jag måste ju ändå utgå ifrån att hon inte ljuger?

Honestyisdead
2017-01-30 18:14
#197

#193 Nej betyder inget annat än att HON inte är det. Det säger ingenting om dig.

Man kan inte jämföra så med någon annan. Så sluta nu.

mosebose
2017-01-30 18:22
#198

#197 varför kan man inte jämföra? Det låter ju bara konstigt att man inte kan göra det. Vad är det annars du försöker säga? Att jag har lägre standard än hon och nöjer mig lättare? Och i såna fall så är väl det fel? För man ska väl inte nöja sig? Åter igen så försöker jag inte va sarkastisk eller så utan jag har allvarliga funderingar över det här nu.

Honestyisdead
2017-01-30 18:27
#199

Men snälla.  Man behöver olika saker här i livet. Hon behöver pirret och du gör det inte. Svårare än så är det inte. Det handlar inte om att man nöjer sig med sämre utan om vad man behöver.

Känns ju helt befängt att du börjar undra om dunågonsin känt "rätt" Bara för att hon inte känner det för dig.

Du älskade uppenbarligen henne. Det förändras ju inte för att hennes beskrivning av vad hon vill ha inte är samma som din.

mosebose
2017-01-30 18:33
#200

#199 förstår hur du tänker och absolut jag köper det resonemanget. Men då har jag en fråga till dig. För jag har uppfattningen om att du och mitt ex tänker ganska lika på det där med pirr och min fråga är då om du tror att du kommer känna pirret för din partner för resten av livet och om du inte gör det vad gör du då?

OlgaMaria
2017-01-30 18:36
#201

Folk är känslosamma olika mycket och på olika sätt. Folk är kära på olika sätt. Utifrån vad du skrivit (och hur mycket du skrivit) så känns det rätt uppenbart att du varit väldigt kär. I alla fall om jag får bedöma…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-01-30 18:38
#202

#201 eller är jag bara besatt av att få nåt jag inte kan få? Hur vet man skillnaden?

Annons:
Maria
2017-01-30 18:41
#203

#202 Varför analysera så? Det kommer du bara må dåligt av.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-01-30 18:49
#204

#200 Jag har ingen partner nu.

Men jag skulle inte vara i ett förhållande om jag inte känner pirret. För då älskar jag inte på rätt sätt.

#202 Du hade ju henne när hon gjorde slut. Då tvekade du inte på dina känslor. Du ville ha henne när ni var tillsammans.  Så uppenbarligen handlar det inte om att få det du inte har.

Katti
2017-02-01 11:33
#205

Är det något livet har lärt mig så är det att inte nöja mig med att vara den i ett förhållande som helt uppenbart älskar mest. Jag är värd någon som älskar mig på riktigt! Och det lovar jag att du är också ❤️! Den personen finns där ute någonstans, men du kan inte finna henne förrän du har släppt den här, som inte älskar dig..

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

mosebose
2017-02-03 17:04
#206

Nu har jag i alla fall satt ner foten. Det visade ju sig att hon bara träffat mig nu för att det är bekvämt och så. Samtidigt som hon säger allt hur mycket hon tycker om mig och bla bla. Då börjar jag inse hur egoistisk hon är. Så då sa jag att nej det här går inte. Vi kan inte ha kontakt med varandra för jag känner för mycket för henne. Då blev hon helt annorlunda i tonen vilket jag förstår är för att jag helt plötsligt sätter ner foten och hon inte får som hon vill längre. Och så frågade hon om hon får höra av sig och då sa jag att jag inte vill att hon ska höra av sig till mig.

Maria
2017-02-03 17:43
#207

Det var jättebra gjort av dig fast jag förstår att det gör ont.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-02-03 18:16
#208

BRA gjort!

mosebose
2017-02-03 18:16
#209

#207 ja det känns så sjukt jobbigt nu, men samtidigt känner jag att det va på mitt initiativ och mina villkor nu. Det som känns bra är att veta att jag har all möjlighet att höra av mig om jag vill men hon får inte höra av sig till mig.

Annons:
mosebose
2017-02-03 18:54
#210

#208 tack! Det känns jäkligt jobbigt men samtidigt skönt att jag stod på mig. Och jag tror inte hon hade väntat sig det för jag märkte att hon försökte med allt för att jag skulle ändra mig. Först innan jag hade sagt att vi inte ska ha kontakt så va hon väldigt fast med att vi inte kan fortsätta hålla på att sova med varandra och pussas och ha sex. Men sen när jag började berätta hur jag kände och hur jag ville göra. Då blev hon helt plötsligt väldigt kramig och pussade mig på halsen. Sen sa jag att jag ska fundera över natten och vad hände direkt på morgonen? Jo då ville hon helt plötsligt ha sex. Så då gick det tydligen bra. Så vi hade sex i alla fall men den gubben gick inte utan jag stod på mig ändå med mitt beslut!

OlgaMaria
2017-02-04 16:59
#211

Lite tråkigt att det gick så långt kan jag tycka, du kanske borde åkt hem istället för att sova över, men bra i alla fall att du nu sagt ifrån.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-02-06 00:12
#212

Hon hörde av sig mindre än ett dygn efter att jag hade brutit med henne. Trots att jag hade sagt att jag inte ville att hon skulle höra av sig. Hon skrev att hon tycker det här suger och att hon vill kunna höra av sig till mig och kunna träffas. Sen skrev hon att hon förstår att jag måste göra det här och att hon inte ska höra av sig mer. Och så avslutade hon med att skriva att hon älskar mig. Jag svarade att jag också tycker det suger men att jag måste göra det här och tänka på mig själv nu.

Maria
2017-02-06 06:56
#213

#212 Det är klart att det suger för henne att inte ha dig till hands så fort det kniper.😡

Jag tycker inte ens att du ska svara nästa gång. Du måste klippa totalt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2017-02-06 07:09
#214

#212 Wow, vilken egoistisk tjej. " Hon skrev att hon tycker det här suger och att hon vill kunna höra av sig till mig och kunna träffas. "

Ännu en gång så handlar det endast om henne och hennes känslor.

Nä, fy tusan för sådana där människor som ska hålla på och leka med andras känslor. =/ Det verkar ju som om du blir mer intressant för henne då du försöker hålla dig borta från henne.

mosebose
2017-02-06 11:22
#215

#213 #214 Jag håller verkligen med om att det bara har varit på hennes villkor fram tills nu när jag har satt ner foten och då blev det helt plötsligt väldigt intressant och hon tom älskar mig. Jag kommer stå på mig och ta min tid som jag behöver för mig själv och jobba på mig själv. Men såklart så kan jag ju inte förneka att trots att hon är som hon är så vill jag ju inget annat än att vara med henne. Hade känslor varit rationella så hade jag ju inte velat det, men det fungerar ju tyvärr inte så.

pyromanen
2017-02-06 14:57
#216

Bra att du står på dig och står upp för dig.

Annons:
[Devya]
2017-02-06 15:37
#217

#215 Det är säkerligen svårt men kanske fokusera på hennes dåliga sidor och fundera länge och noga om du faktiskt vill vara med och spela hennes spel?

Det kan ju hända att du är kär i en bild som du har av henne och inte hur hon egentligen är i verkligheten.

mosebose
2017-02-06 15:41
#218

#217 Absolut kan det vara så att jag kommer se det med andra ögon när det har gått en tid, men det är klart att jag inte vill spela hennes spel. Det ska vara på lika villkor annars får det vara.

mosebose
2017-02-06 20:27
#219

Det som är det svåra är vad fasen som är det rätta att göra. För nu känner jag bara att jag har tagit helt fel beslut. Ska man lyssna till förnuftet när hela ens magkänsla säger att det är fel?

Maria
2017-02-06 20:36
#220

Du gör precis rätt. 

Du ska definitivt lyssna på ditt förnuft annars så vinner hon och du kommer bara må mer dåligt och hela den här cirkusen kommer att fortgå tills hon inte behöver dig längre.

Du måste sätta emot. Hon är manipulerar dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mosebose
2017-02-06 20:42
#221

#220 ja om man ser livet som ett spel så kanske hon vinner, men är det inte för kort för att hålla på med att spela spel?

Honestyisdead
2017-02-06 20:44
#222

#221 Är det inte för kort för att låta sig utnyttjas? För kort för att slösa på något som inte är äkta?

mosebose
2017-02-06 20:49
#223

#222 det gäller ju att välja mellan pest och kolera. Att sitta ensam hela tiden och må skit eller att träffa sin allra bästa vän och må bra för stunden?

Annons:
Maria
2017-02-06 20:51
#224

#223 Du drar ju bara ut på ditt eget lidande. Hon kommer att försvinna och då har hon utnyttjat dig ett tag och du kanske mår ännu sämre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-02-06 20:52
#225

Eller så mår man dåligt ett tag och har chansen att träffa rätt person som respekterar en och behandlar en rätt hela tiden.

mosebose
2017-02-06 20:53
#226

#225 hahahahahaha. Om jag fick en krona varje gång jag hörde det där… Det finns ingen sån person.

Maria
2017-02-06 20:55
#227

#226 Jo det finns sådana personer. Själv är jag tillsammans med en "sån" sedan 37 år.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-02-06 20:57
#228

#226 Det finns. Men du lär inte träffa den personen eftersom du klänger dig fast vid någon som redan lämnat dig och inte vill vara tillsammans med dig.

OlgaMaria
2017-02-07 08:09
#229

Det jag tycker är lite irriterande är att ni inte verkar ha pratat ordentligt med varann. Och du verkar ju ha varit blockerad inför att ställa alla de rätta frågorna och säga ditt hjärtas mening för att du varit rädd för svaren och för att förlora henne. Och nu har du bestämt dig för att ta avstånd men det verkar som ni fortfarande inte har pratat ordentligt. Hon har visserligen sagt vad som borde räcka som väsentligt. Men det jag tycker du borde säga är "Jag älskar dig också men jag vill ha en relation där vi kan lita på varann. Nu säger du att du inte vill nöja dig med mig men du vill ändå ses och leka med mina känslor gång på gång. Jag får inte ihop det och vill inte träffa någon som gör mig illa. Antingen så vill du ha mig eller så vill du inte det. Jag ställer inte upp på något mellanting. Och jag har dragit mina egna slutsatser att du inte är intresserad på samma sätt som jag är. Därför säger jag hejdå."

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mosebose
2017-02-07 09:24
#230

#229 Jo men nu när vi träffades sist när jag sa ifrån så sa jag allt jag ville säga om hur jag känner för henne. Så jag har i alla fall varit ärlig med vad jag känner, sen så verkar ju hon hoppa väldigt mycket och säga en sak och göra en annan, men det är ju en annan historia…

Annons:
Shailina
2017-02-07 09:35
#231

Jag tror nog hon säger och gör det hon tror vill ge tillbaka kontrollen på situationen till sig själv. Jag förstår inte hur du fortsätter alta det hela. Hon har redan sagt hon inte vill vara med dig, det bara "passar" och är "bekvämt" att strula med dig. Låt bli hela situationen och lägg fokus på en tjej som behandlar dig bra, och lär av dina misstag med kommunikation från denna röran.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

mosebose
2017-02-07 10:05
#232

#231 Jo jag förstår att hon inte vill ha ett förhållande med mig och det får jag acceptera, men jag känner samtidigt att hon betyder mer för mig än att bara vara min flickvän så frågan är om jag bara ska fortsätta träffa henne som vän istället?

Shailina
2017-02-07 10:13
#233

#232 det måste du ju besluta själv, ingen här kan svara på det. Personligen skulle jag inte anse någon förtjänar en så fin status som "vän" efter att ha sårat mig på det viset hon hållit på med dig. Inte ens vänner behandlar varann på detta viset. Om du värkligen vill belöna hon med en halv seger att få dig tillbaka trots du har själv valt säga upp bekantskapen nu så får du väl göra det, men som sagt bara du som kan besluta.  Du måste börja sära på vad som är bra för dig själv mot vad dina kännslor i desperation begär är iaf vad jag tycker. Det känns som att du nu letar vilken som helst ursäkt för att få ha henne i ditt liv. Varför segpinar du dig själv när hon sårat dig så?

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

setfree
2017-02-07 10:16
#234

#232 Jag har upptäckt att det finns många fantastiska Kvinnor ute i världen.

Nu behöver jag inte leta själv, men titta lite så ska du se att det finns helt underbara Kvinnor som också vill ha ett seriöst förhållande som du.

Maria
2017-02-07 10:22
#235

#232 Jag tror att du bara kommer att göra dig själv illa. 

Du vill såklart vara med henne då du är kär i henne men samtidigt så är ju situationen inte omvänd så du förlänger bara detta "lidande" bara för att få en stund med henne.

Var lite snällare mot dig själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2017-02-07 10:24
#236

Det går inte att vara vän med någon man fortfarande  har känslor för. Det är bara att dra ut på lidandet.

mosebose
2017-02-07 10:31
#237

#233 Jo men samtidigt är jag en sån person som inte hyser agg mot nån. Har aldrig gjort det i mitt liv. Och jag tycker ju fortfarande att hennes positiva egenskaper väger över det som är negativt.

Annons:
Sarah
2017-02-07 10:47
#238

Om du vill ha henne som vän så låt det gå ett tag. Så att dina känslor får lägga sig. Som det är nu skriver du att ni har sex. Det är inte bra för den mentala hälsan att ha sex med ngn man har känslor för men som man bara får kalla vän… Även om det är jobbigt nu, så håll ut ett tag.

cillal
2017-02-07 10:49
#239

Bli KK med henne då!   Du fortsätter ju tjata om att du vill träffa henne och hon verkar ju vilja ligga med dig fast hon inte är kär i dig. Och du sa inte nej till sex med henne heller trots att du visste om hennes ickekänslor för dig.

mosebose
2017-02-07 11:02
#240

#238 Om vi ska fortsätta ses så känner jag att jag måste dra en gräns att isåna fall så ses vi bara som vänner och inget annat. Hon sa iof att hon tror att hon kommer falla tillbaka till att vi ses och har sex ändå. Men där måste jag ju isåna fall dra en gräns.

Agafia
2017-02-07 14:15
#241

Nu har du ältat det här sedan den 20:e december 2016 ! Är det inte dags att släppa det hela ? Tror du klarar det utan våran bekräftelse hela tiden ? Det är bara du som kan avgöra vad som är rätt o riktigt för dig eller hur ? Annars är det nog dags att du skaffar en samtalskontakt som kan hjälpa dig .

Calcifer
2017-02-07 14:27
#242

Och jag tycker du 100% ska bryta omedelbart. Annars kommer situationen fortsätta se exakt likadan ut tills surprise surprise hon lämnar dig totalt ensam med orden "jag har träffat någon annan". Då står du utan både kk eller vän eller vad ni nu försöker få till för relation till varandra och hon viftar iväg med sin nya kärlek och lägger inte en enda tanke till på dig då hon nu får allt hon vill ha av någon annan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
2017-02-07 16:25
#243

Det här är egentligen väldigt typiskt. Du kommer att fortsätta vara vän med henne och hon kommer att utnyttja dig. För du kommer inte att kunna motstå henne då du ännu är kär i henne. Du kanske försöker intala dig själv att du kan visst motstå henne och att du följer dina regler och inte hennes, men så fungerar oftast inte verkligheten. I slutändan så står du där kvar, utnyttjad och ensam samt utan "vän".

Jag har sett det här ske så otroligt många gånger och en del av dessa människor som gick igenom det här var några av mina vänner. Det har dock alltjämt slutat på samma sätt. Den ena skuttar lyckligt iväg med en ny spännande figur medans den andra stannar kvar med hjärtat i tusen bitar.

Det spelar ingen roll överhuvudtaget vad vi andra säger. Du kommer att göra som du vill ändå och man lär ju sig ändå bäst av sina egna misstag. :) Jag hoppas bara att du inte blir alltför ledsen då det väl händer och att du klarar dig igenom det utan större svårigheter. Förhoppningsvis har du en bra vän nära dig som kan stötta dig sen.

Gör det som du känner att du måste men kom ihåg att om du väljer att fortsätta vara vän med henne så är det du som får lida. Det är nog tyvärr ofrånkomligt.

Sarah
2017-02-07 17:47
#244

Ja antingen tar du det här nu, eller så kommer du få å igenom det senare. Det positiva med att ta det här nu är att du tidigare kommer att komma över henne och tidigare kan hitta någon som passar dig bättre.

Annons:
mosebose
2017-02-07 18:33
#245

Alltså jag gillar att alla liksom förutsätter att jag kommer träffa nån ny. Det finns ju inga som helst garantier för det! Men det verkar som att folk inte riktigt värdesätter relationer på samma sätt nu för tiden. Det är en mer slit och slängmentalitet. Och det skrämmer mig…

Honestyisdead
2017-02-07 18:36
#246

#245 Ja ditt ex är ju ett lysande exempel på det.

mosebose
2017-02-07 18:39
#247

#246 ja och det är jag medveten om. Och i hennes fall så verkar hon tro att hon inte har några problem alls utan det löser sig när hon träffar den rätte, men det gör det inte för hon har saker hon måste jobba med sig själv först innan det kan funka.

Calcifer
2017-02-07 18:40
#248

#245 Jag sa ingenting om att du skulle träffa någon ny, vad vet väl jag. Men ditt ex kommer förmodligen det och vart tror du att du hamnar på hennes priolista då? Ingenstans.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sarah
2017-02-07 19:02
#249

Hur får du det till slit och släng att jag skriver att du kan träffa ngn som passar dig bättre? Ditt ex har ju kastat bort dig, varför ska du inte ge dig själv chansen att bli lycklig med ngn annan?? Hur får du det till att folk inte värdesätter relationer? 

Jag värdesätter inte dåliga relationer, men jag värdesätter bra relationer väldigt högt. På det här forumet får man ofta två svar när det kommer till frågor om relationer. Gå i terapi eller gå vidare. Det är inte konstigt, folk frågar om dåliga relationer mest. Kanske får man då en bild av att folk inte värdesätter relationer, men så är det inte, folk värdesätter de personer som  mår dåligt i en situation där den personen inte själv sätter ngt värde på sig. Som du gör nu.

mosebose
2017-02-07 19:12
#250

#249 för om jag ska vara ärlig så tar jag hellre ett mindre bra förhållande alla dar i veckan än att inte ha ett förslag alls. Och det är helt sant.

Maria
2017-02-07 19:15
#251

#250 Så desperat kan du väl knappast vara? Det är ju nästan som självspäkning😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mosebose
2017-02-07 19:21
#252

#251 du jag kan säga att det finns inget som är värre än att va ensam. Lider varje sekund.

Calcifer
2017-02-07 19:25
#253

#252 Det finns massor som är värre än att vara ensam. Om du skulle "vakna" en dag när du är 60+ gift med någon som behandlar dig som smuts och med tre barn som du inte ens vet om de är dina så lovar jag att du skulle önskat du värdesatte dig själv lite bättre. Jag är singel helt självvalt och är det hellre i 20 år till än att repetera vissa av mina förhållanden som varit psykiskt, fysiskt, sexuellt och verbalt kränkande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-02-07 19:28
#254

#250 Sorgligt att läsa.

Och respektlöst att säga att det inte finns värre än att vara ensam.

mosebose
2017-02-07 19:56
#255

#254 alltså jag utgår ju bara från mina egna känslor och jag känner så. Så jag kan ju inte ljuga. Sen är det klart att misshandel är värre än att vara ensam.

Calcifer
2017-02-07 19:57
#256

#255 Då ska du med andra ord vara glad över att du aldrig varit med om något som gör att tanken på ett förhållande skrämmer livet ur dig mer än tanken på att vara ensam. Men oavsett så är ingetdera ett hälsosamt synsätt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sarah
2017-02-07 20:31
#257

#252 fast du har fått ditt hjärta krossat precis. Då är ensamheten vidrig. När man tar sig genom det så lär man sig senare också att trivas med att vara själv.

mosebose
2017-02-07 20:49
#258

#257 alltså det är ju inte första gången jag har blivit lämnad. Första gången var jag singel i 5 år och det var hemskt och andra gången så var jag det i 3 år och det var ännu värre den gången. Så jag tycker helt enkelt inte om att vara ensam.

Annons:
[LadyK]
2017-02-08 00:56
#259

Du säger att misshandel är värre än ensamhet men ser inte pga av att du blundar för verkligheten att det ditt ex gör är att misshandla dig psykiskt.

Det du skriver i den här tråden är att hon inte vill ha ett förhållande med dig för hon väntar på den rätte. Hur kan man överhuvudtaget försätta sig i den situationen att man tar de smulor som kastas för att man är rädd för att bli ensam. När hon träffar den rätte vem har du då vid din sida? Och hur lång tid har du suttit vid hennes sida och trånat medans hon utnyttjar dig om och om och om igen.

Du säger att du ska dra en gräns och inte ha sex med henne, tror du att du klarar det när hon vill och eggar upp dig, för det kommer hon att göra om och om och om igen, för att du finns där och för att du inte kan stå emot.

Ett mera dysfunktionellt förhållande/vänskap får man leta efter.

Calcifer
2017-02-08 01:09
#260

#258 Det finns inget fel i att inte gilla att vara ensam. En del gör inte det. Men däremot betyder det inte att du ska nöja dig med vem som helst bara för att slippa, och det låter som om det är precis vad du gör eftersom du låter ditt ex behandla dig illa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

mosebose
2017-04-09 19:28
#261

Hallå allihopa. Tänkte bara säga att nu har det gått ett halvår sen det tog slut och det går verkligen inte att komma vidare. Jag tänker på henne konstant. Så jävla jobbigt för jag vill verkligen inget annat än att hon ska försvinna från mitt huvud. Jag har accepterat att det är slut och vet att det aldrig kommer bli vi igen men ändå så försvinner hon inte ur mitt huvud. Blir galen snart. Vad ska man göra?

Honestyisdead
2017-04-09 19:50
#262

#261 Tyvärr tar det ibland lång tid. Man får försöka hålla sig sysselsatt och göra sådant man tycker om.

Det tog två år för mig att komma över ett ex. Att sluta tänka på honom och sluta sakna det vi hade.

mosebose
2017-04-09 20:02
#263

#262 så frukost jobbigt. Även när jag sysselsätter mig med saker som jag tycker om och försöker distrahera mig så är det som att hon ligger där i bakhuvudet ändå. Som att jag kan tänka på två saker samtidigt där hon är det som konstant finns där. Känns som att det dessutom har blivit värre den senaste veckan. Ingen aning om varför. Va på en dejt för några veckor sen men det gjorde bara att jag fick ännu mer ångest. Kände mig nästan otrogen.

Honestyisdead
2017-04-09 20:03
#264

#263 Ja det är väldigt jobbigt :(

mosebose
2017-04-09 20:06
#265

#264 speciellt när jag liksom vet att det aldrig kommer bli vi igen och bara vill gå vidare. Har tom radat upp allt negativt respektive positivt med henne och när jag tänker rationellt så skulle jag ju inte ens vilja va med henne igen. Men ändå

Annons:
Honestyisdead
2017-04-09 20:50
#266

Tyvärr är känslor varken logiska eller rationella.

[Devya]
2017-04-10 07:03
#267

#261 Nu är det väl ändå mindre än 6 månader sedan ni sågs och hade sex,  om jag har förstått det rätt. Med andra ord har det inte varit länge sedan det har varit helt och hållet färdigt mellan er två.

Ge det lite tid.

mosebose
2017-04-10 09:59
#268

#267 så du menar att från då så är det som att vi är på ruta ett igen? Och varje gång vi hörs eller ses så är det också från ruta ett?

Sarah
2017-04-10 10:10
#269

Det är ju bara två månader sedan du bestämde dig för att dra dig ur det ni höll på med. Två månader är inte lång tid. Klart att du fördröjer processen om du umgås och har sex med henne. Så får du inte sörja ifred.

mosebose
2017-04-10 10:16
#270

#269 nu har jag ju inte haft sex med henne sen dess och knappt hörts nåt heller. Hörde iof av mig till henne i fredags men det var enbart för att jag ville höra att hon var okej och inte hade varit på stan när attacken hände. Men det kanske var dumt att höra av sig?

Honestyisdead
2017-04-10 10:56
#271

Klart det inte är dumt efter något sådant.

mosebose
2017-04-10 17:11
#272

Nu har jag i alla fall blockat henne överallt så hon inte kan höra av sig. Känns som att jag behövde göra det. Så nu börjar dag ett när hon är helt helt borta. Hoppas det går snabbt innan man mår bättre. Jag vill liksom komma till punkten när jag känner att det inte finns nåt behov av att umgås med henne.

Annons:
[Devya]
2017-04-10 17:48
#273

#268 Absolut. Du har ju haft vissa förhoppningar där innan och använt dig av dina såkallade strategier. Det är inte så jädrans konstigt att du har hakat upp dig på henne om ni emellanåt har hört av er till varandra. Såret är ju fortfarande öppet och infekterat.

Ni har endast dragit ut på det oundvikliga och resultatet är att det tar längre tid för dig att gå vidare.

Jag hoppas att du lyckas också fortsätta med att ha henne blockerad. Om inte så drar det ännu mer ut på läkningsprocessen. Jag hoppas att det går dig väl och att du har lärt dig något av allt som har hänt dig. Vi människor är ganska bra dumma då det gäller kärlek. Du är inte ensam där. :)

mosebose
2017-04-10 17:53
#274

#273 tack så mycket. Jo jag har lärt mig otroligt mycket av det här. Både om mig själv och om henne. En sak som däremot är trist är att jag har blivit otroligt cynisk till allt som har med relationer att göra. Jag tror liksom inte på det längre och är faktiskt rädd för att nån gång träffa nån. Det är liksom inte värt det.

mosebose
2017-04-11 10:38
#275

Nu verkar det som att hon har börjat träffa nån ny kille. Och dum som jag är så var jag tvungen att kolla upp snubben. Visar sig att han typ är en kopia av mig…

Upp till toppen
Annons: