Annons:
Etikettdejting
Läst 2554 ggr
secretsundress
12/21/16, 12:28 AM

"Vackra kvinnor"

Till er killar:

Ni är på en fest eller ett event när 4 tjejer kommer in. En är en 4a, en är en 6a, en är en 8a och en är en 10a. Alla har liknande personligheter. Vem skulle du närma dig? Går du efter 10an eftersom du uppenbarligen tycker hon är snyggast, tar du 8an för att du inte riktigt vågar dig på 10an men ändå vill ha något av det bästa, eller tar du 4an eller 6an för att du känner att det är mer "safe" och kanske inte samma konkurrans?

En helt ärlig fråga. Har själv upplevt hur en del killar agerar kring sånahär saker men undrar hur ni tänker.

Annons:
NikkiNa
12/22/16, 11:17 PM
#1

tramsig fråga!

pyromanen
12/23/16, 9:36 AM
#2

Frågan är ställd utifrån att det skulle vara en sjlvklarhet att poäbgsätta efter utseende och dessutom att det skulle finnas 4oers med samma personlighet!? Och att man hade möjlighet att veta om dessa personligheter utan att ha lärt känna personerna!?

Lizelda
12/23/16, 6:31 PM
#3

Frågade min kille och han svarade att de enda man har chans på är 4an eller 10an. 10orna är det ingen som vågar prata med så de är ensamma och 4orna vill ingen ha.

Detta gäller inte förhållande, detta gäller ligg, one-night-stands och dylikt. Är man ute efter ett engångsligg så spelar personligheten ingen roll så tagga ner, det är just utseendet man går på då så chilla.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Devya]
12/24/16, 5:33 AM
#4

Det är ju en lustig fråga men jag kan fråga min kille. Däremot så vet jag med absolut säkerhet att de tjejer som majoriteten av människor ser som en 10 så kan han se som en 1. Så den "mindre attraktiva" i gruppen är oftast den mest attraktivaste för honom. 

Annars så gillar jag  inte riktigt de här skalorna. De är ytliga samtidigt som de objektifierar Kvinnor ännu mer vilket vi inte riktigt behöver. Jag har aldrig uppskattat det då vissa killar har pratat med mig och definierat mig genom att använda en siffra, liksom vadå? Jag är ingen siffra utan en människa med känslor och tankar som inte vill definieras som en siffra på en skala.

Honestyisdead
12/24/16, 10:28 AM
#5

Nu undrar jag hur många som faktiskt ser människor som siffror.  Visst att man omedvetet kan "sortera" bort vissa av olika anledningar  men hur många tänker "där har vi en 6a"?

#3 Tala för dig själv. För många inklusive mig spelar personlighet stor roll även vid ONS. Det första jag ser är utseendet. Men för att komma längre måste jag självklart se vad det är för person.

Maria
12/24/16, 10:39 AM
#6

Det låter som ett ganska ungt och omoget sätt att se på andra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
m2studio
12/24/16, 11:23 AM
#7

Svaret bror på vem man är ute efter och ev. för vad? 

Om man är erfaren? om man är ute efter långvarig relation eller man vill ha ett mycket kort relation? d.v.s en kväll och sedan bye bye.

Förstås alla men inte har lika erfarenheter och psykolog säger att men 90% väljer en kvinna i sin egen klass för att inte höra ett NEJ.

Förstås en man som vågar mycket och känner sig högklassat väljer 10 och stegvis sjunker detta i samband med hur manen känner sig klassat.

I 10% av alla fall detta gäller ej, så man inte kan säga hur men väljer sina Kvinnor.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[Vårnatt]
12/24/16, 1:44 PM
#8

Jag har aldrig tänkt på folk i siffror. Intresset är obefintlig för killar som gör det. Känns som något man kanske höll på med i mellanstadiet om ens det?  Träffar man någon man trivs med så tar man det väl därifrån. Jag har aldrig inställningen att jag "måste" träffa någon, tror många dessutom märker av det.

[Devya]
12/24/16, 2:27 PM
#9

#5 Jag känner/kände ett par killar som höll på sådär. Hon var en helklar 8:a eller hon var inget att, bara en tvåa.

Det var inte särskilt roligt att höra hur de snackade.

[LadyK]
12/24/16, 11:38 PM
#10

Att poängsätta utifrån utseende ligger ju i betraktarens ögon, den du ser som en 10 poängare är kanske bara en 5:a i någon annans så det där är ju som jag ser det helt meningslöst.

Honestyisdead
12/25/16, 1:28 AM
#11

#10 Precis.

Linn Is The New
12/25/16, 5:18 PM
#12

Jag ser inte på folk som en poäng skala om jag skulle vara ute och festa. Dömer inte från utseendet så grovt att jag skulle dissa alla andra och sedan gå direkt till "10:an." Jag tycker personligheten kan göra en person riktigt snygg men också riktigt ful. Om en person ser snäll ut så faller jag oftast för den, och då går jag inte på kropp eller liknande utan setet personen rör sig etc 🙂! Men jag ger alla en chans, men precis som #10 säger så är ju alla olika i allas ögon. Jag har tex fallit för killar som jag tycker är riktigt snygga men mina kompisar säger "usch fy blä" på.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[Meddwín]
12/25/16, 8:52 PM
#13

Har aldrig varit på en fest och skulle inte närma mej någon sådär, men om jag skulle vara det, och de alla hade personligheter som jag gillade, så skulle jag så klart välja 10an. Det är ju ändå ingen garanti att alla andra skulle se 10an som en 10, utan i de andras ögon så skulle kanske den jag såg som 10 vara 4, medan jag skulle tycka att den resten tyckte var 10 istället var 4.

Annons:
secretsundress
12/29/16, 12:37 PM
#14

Det är alltså "10, 4 osv" i Era ögon, men alla andra tycker precis likadant här.
Frågan har heller inget att göra med personlighet, endast utseende. Om 4 personer alla har liknande och bra personligheter, vem väljer man då och vem tror man är upptagen, helt bedömt på hur man ser ut.

Sommarek
12/29/16, 1:23 PM
#15

Utöver alla andra logiska vanföreställningar i den här tråden så undrar jag var kausaliteten mellan snygg och bra i sängen är?  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Hayabusa]
12/29/16, 2:01 PM
#16

Personer som ser väldigt bra ut vet i regel också om det. Den vetskapen gör, ibland, saker med personens ego & attityd. Det är helt omöjligt att svara på hur män generellt reagerar, och agerar, inför väldigt vackra Kvinnor men - en viss "skrämselfaktor" finns säkert. 

Observera att när jag skriver vacker så pratar jag enbart om utseende - inte om attraktion som helhet, vilket innefattar betydligt fler kriterier än utseende.

Tjeja
12/29/16, 2:46 PM
#17

#15 Min personliga erfarenhet säger mig att dessa två går i kors med varandra. D v s ju "snyggare" en person uppfattar sig själv i andras ögon, ju mer arroganta och själviska är de i sängen. Förväntar sig bli servade mer. Eller rättare sagt så här: ju högre "siffra" en person som definierar andras attraktionsvärde i siffror värderar sig själva, ju mer förväntar de sig att få "bra sex" serverade utan att själv behöva anstränga sig. M a o håller helt med ovanstående som skriver att dessa personer är helt ointressanta direkt per definition. Eftersom en arrogant självgod attityd genast förtar all attraktion även från den "vackraste/snyggaste/mest perfekta" kropp och ansikte!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Hayabusa]
12/29/16, 3:13 PM
#18

#17 Ja, det ligger nog något i det du skriver. Frågan är - betyder utseende något? Tja, vi är människor och vi reagerar på det vi ser, inte konstigare än så. En vacker solnedgång i havet är finare att titta på än en höstgrå åker i november. Vilket INTE innebär att det ena är bättre än det andra…givetvis.

Upp till toppen
Annons: