Annons:
Etikettkriser
Läst 1958 ggr
Jungfru82
12/23/16, 11:14 PM

Ensam men samtidigt inte

Det är jul och det är alltid kul och det firas med familjen god mat och julklappar…men syskonen har partner och mitt ena syskon har två små barn men det har inte jag utan ibland kan jag känna mig lite utanför och det är just nu vid familje högtider då man önskar man hade någon vid sin sida…misstänker att det finns fler som känner sig ensamma fast dom inte är det nu i jultid och visst går det över

Annons:
Aleya
12/23/16, 11:40 PM
#1

Varför känner du dig så ofta ensam? Du skriver det ofta i dina trådar. Man kan inte skynda på saker rätt och slätt. Så istället för att sitta och känna dig ensam så njut av jularna som är nu istället. För du vet aldrig när någon ur din familj försvinner och då kommer det tomrummet bli värre än att bara sakna en partner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hannika
12/24/16, 12:35 AM
#2

Jag ska sitta helt ensam hemma hela julhelgen. Det var väl inte tänkt att det skulle bli så men jag har blivit så förkyld att jag tycker det är onödigt att smitta ner alla. Så jag ska kolla på kalle och dricka glögg på julafton. Sen får jag se vad jag hittar på på juldagen.

[Devya]
12/24/16, 5:25 AM
#3

Jag har många jular suttit ensam hemma och firat med glögg och pepparkakor. Jag satt dock inte och tyckte synd om mig själv utan såg till att njuta av lugnet. Det gäller ju att sparka sig själv i röven och se det positiva i saker och ting. Om man väljer att se det negativa så är det ganska självklart att man kan hamna och tycka synd om sig själv.

Jag tycker lite som Aleya, du borde lära dig att uppskatta att vara med din familj och njuta istället för att gå omkring och vara avundsjuk. Det går bara man vill! :)

Agafia
12/24/16, 7:14 AM
#4

Var glad över det du har istället för att fokusera på vad andra har 🎅🏻

Honestyisdead
12/24/16, 10:24 AM
#5

Jag känner att jag saknar en kärlek just vid jul och nyår som är mina favorithögtider och bästa tiden på året. Finns inget bättre än att få dela det med kärleken.

Men det brukar kännas bra igen när jag träffat familj och vänner.

Jungfru82
12/24/16, 6:16 PM
#6

Ja det känns jättebra ikväll

Annons:
Jungfru82
12/24/16, 6:16 PM
#7
Aleya
12/24/16, 7:21 PM
#8

#6 var du sarkastisk? Tänk på dom som inte har en käft att fira med om du nu känner att det är så illa att vara utan partner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
12/25/16, 7:59 AM
#9

Man känner som man känner och det har man rätt till. Saknar ts en partner och det känns extra så på jul då är det så. Hjälper inte att flera andra här börjar "slå"på hen. Att sakna en relation, en extra nära mäniska som man är i samma lag som liksom och upplever saker tillsammans med är inte konstigt alls tycker jag, och klart man kan nli extra påmind t.ex.på jul när man ser andra som har dendär närheten och kanske minns andra jular dör man själv hade det. Längtan liksom sorg är tillåtna känslor.

[Rhonda]
12/25/16, 9:00 AM
#10

#9 Precis. Vi är inte här på jordklotet för att racka ner på andra. Vi är här för att hjälpa varandra o att sprida kärlek. Jag blir så upprörd på folk som rackar ner på andra på forum. Bara för att man är anonym betyder inte att man har rätt att göra det. 

#0 Du är perfekt som du är.  Jag är likadan - jag känner mig utanför när jag är med andra människor (t.o.m när jag är med släktingar) utan att veta varför - det är sådan jag är. Kram Rhonda

PastaR
1/30/17, 11:24 AM
#11

Förstår hur du känner det. Om ett par blir barnlösa, så tror jag att människor förstår att det kan vara en stor sorg. Jag tror, att den som aldrig finner någon att dela livet med , också kan känna en stor sorg. Kände en ung tjej , som av hela hjärtat ville träffa en person att dela livet med. Träffade henne efter ganska lång tid och hon sa: Nej jag har inte hittat någon partner. Men till slut fanns han där och de gifte sig ganska fort. Det var för sent för barn, men han hade vuxna barn ändå. Det finns ett ordstäv som säger: Hellre lyckligt ogift, än olyckligt gift. Så ta det lugnt och njut av livet, så en vacker dag finns din livskamrat där. Viktigt att du behåller självkänslan. Lycka till!!

Ödmjuk

PastaR
2/9/18, 5:28 AM
#12

Jag tycker det är bra att du kan sätta ord på dina känslor. Säkert många som har samma längtan inför livet som du. Skulle vilja trösta dig och säga att det är bättre att ta det lite lugnt inför förhållanden och så hitta rätt partner istället. Njut av att du har en familj, som vill dig väl. Din längtan och önskan inför livet kallar jag inte avundsjuka.

Ödmjuk

Upp till toppen
Annons: