Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 3204 ggr
ama11
2016-12-26 19:49

Ofräscht

Okej.. nu får ni vara ärliga om de är jag som måste sluta tänka så mycket.. Men, jag tycker ofta att min sambo är väldigt ofräsch av sig och jag blir faktiskt lite äcklad av det. Han sitter nästan jämt med handen innanför byxorna OCH kalsongerna mellan benen.. detta stör mig så fruktansvärt och jag säger åt honom hela tiden, men efter en stund är handen tillbaka där igen. Jag är noga med min hygien och speciellt att tvätta händerna! Vilket inte han är. Han går inte och tvättar händerna när han hållt sig på snoppen. Det gör även att jag tycker de är så äckligt när han tar på mig, stryker mig i ansiktet, håret eller var som helst. Tänker bara på att han haft dom mellan benen och att de luktar! Sen kan han sitta och äta mackor, mat eller vad som helst med sin snopphand.. utan att tvätta! Överdriver jag eller vad tycker ni? Säger åt honom att de är ofräscht osv, men han bryr sig inte.

Annons:
mangemani4
2016-12-26 19:54
#1

ptja, får han oralsex? isf förstår jag inte poängen om jag ska vara ärlig=/, tja, om du nu inte pinar dig igenom det också och blir illamående.

men oavsett vad, säg åt honom om du stör dig, alltså att han ska tvätta händerna.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-26 20:02
#2

Förstår dig speciellt om handen luktar efter. Han bör ju först och främst skärpa sin hygien angående könet. Och resten handlar ju om vett. Klart man tvättar händerna även om könet är rent!

Scorpio97
2016-12-26 20:02
#3

Personligen tycker jag inte det är ofräscht (så länge han är ren där nere då, är en annan sak om det luktar äckligt eller liknande när han tar på dig eller på saker), men jag tror jag har hyfsat hög tröskel för sånt. Jag skulle förmodligen inte ens reagera på det och jag skulle inte tycka det var äckligt. 

Men du tycker ju uppenbarligen att det är ett problem, och då tycker jag man måste diskutera och försöka lösa problemet tillsammans. Att du inte vill att han ska röra dig utan att tvätta händerna först tycker jag absolut du kan "kräva", däremot får du kanske acceptera att han inte gör det innan han äter något (det påverkar ju inte dig på samma sätt). Men det är ju något ni två måste komma fram till tillsammans. 

Så försök ta upp det till en riktig diskussion. Kanske inte precis när det har hänt, utan vid ett annat tillfälle. Berätta hur du känner kring det, vad du skulle vilja att han gör och fråga hur han ser på det och vad han kan tänka sig att göra. Sen får ni försöka hitta en kompromiss som fungerar för båda.


//Jessie

ama11
2016-12-26 20:11
#4

Det luktar ju! Och jag gillar verkligen inte snopplukt. Ok när man har sex, men inte annars, så nej, jag har den inte i munnen, klarar inte av lukten. Har pratat med honom flera gånger men han förstår inte. Och att han äter mat utan att tvätta händerna, klart det påverkar mig också. Om han tar en smörgås från en påse är det ju inte direkt så att han bara rör i den brödbiten han ska äta.

[rumelle]
2016-12-26 20:16
#5

Låter ju inte speciellt bra att han luktar därnere. Har aldrig någontsin varit med om att en snopp har luktat något, annat än hud liksom. Antingen behöver han bättra på sin hygien avsevärt eller så kanske en tripp till gynekologen vore en idé.

Scorpio97
2016-12-26 20:30
#6

Ja, det är klart det påverkar dig också om han rör annan mat också, men åtminstone för mig skulle det vara en annan sak (sen ser vi förmodligen på det olika). Men det var kanske en dum formulering/tanke från min sida. Jag tänkte mest att man måste kompromissa och han kanske inte vill/kommer sluta med det helt - då får man välja när man tycker det är viktigast med rena händer.

Om han verkligen inte förstår problemet kan det såklart vara svårt att lösa det. Låter du honom röra dig även när han inte har tvättat händerna, eller ber du honom alltid att tvätta händerna innan..? 
Sen skulle jag nog vara lite besviken om min partner inte kan tänka sig att försöka kompromissa eller komma fram till en lösning även han inte helt kan förstå problemet. I en relation borde man ju vilja göra varandra glada. Skulle jag göra något som min partner tycker är äckligt/obehagligt/liknande skulle jag åtminstone försöka sluta med det (såvida det inte är något superviktigt för mig då, och då kanske man inte passar så bra ihop) eller åtminstone göra så att det påverkar min partner så lite som möjligt. 

Sen tycker jag precis som #5 att det låter konstigt om det luktar äckligt, känns inte som att det ska göra det om han sköter hygienen.


//Jessie

Annons:
liindisen
2016-12-26 20:55
#7

Har full förståelse att du tycker det är ofräscht och äckligt när han inte verkar sköta varken sin handhygien eller intimhygien (eftersom det luktar) Man ska ju alltid tvätta händerna innan man hanterar livsmedel så det låter riktigt äckligt om han grejar med könet och sen tar fram bröd och kanske ost som flera personer ska ta i sedan och äta av. Usch.

Men har han alltid gjort såhär? Hur kunde du i så fall bli kär i en snuskpelle? Om han inte kan tänka sig att börja tvätta sig bättre så får du tyvärr acceptera eller lämna honom.

pyromanen
2016-12-26 20:58
#8

Jag skulle nog reagera ungefär som dig ts. Skulle störa mig på om nån ofta hade handen nere i kallingar/trosorna. Kanske mest för att jag inte vill se det. Ungefär som jag helst slipper se nån sitta o pilla näsan stup i ett. Som nåt man låter bli i andras närvaro. Som en sorts brist på respekt för mig.

Sarah
2016-12-26 23:10
#9

Men det ska inte lukta, då sköter han inte sin hygien. Lite lite lukt kanske, men absolut inte mycket. Nej, äckligt och respektlöst. Jag hade ställt mer krav, haft egen mat osv.

mangemani4
2016-12-26 23:31
#10

sen innan vi dömer ut hennes kille helt här, så vore det ju bäst att veta innan vad definitionen i hennes fall utav "lukta mycket" är. jag får känslan utav att hon är en sån där extremt renlig tjej, alltså EXTREMT som inte tål någon illa lukt i över huvud taget eller att något får bli besmuttsat. killen kanske bara har en svag lukt men som blir extremt stark enligt henne. vet om flera utav dessa tjejer, som märker av då killen börjar att lukta(som typ ingen annan känner) men som de känner då de är extremt känsliga och ibland överdriver. killar luktar lite, oavsett hur renlig de än är, vissa känner av det extremt mycket och andra inte.

jag försvarar honom inte, jag försöker bara vara objektiv här, se det hela från båda hållen, han kanske luktar illa också, på riktigt, vad vet jag.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

hannika
2016-12-27 00:08
#11

Oavsett om killen verkligen luktar mer än andra eller om ts kanske är känsligare än vanligt vad gäller lukter så tycker jag det hör till vanligt vett att förstå att man bör tvätta händerna efter man vidrört sitt kön om man sedan tänkt bre sig en macka tex.

Honestyisdead
2016-12-27 00:19
#12

#10 Oavsett så handlar det om respekt. Tar man på sitt kön tvättar man händerna efter. Speciellt om någon bett om det.

mangemani4
2016-12-27 00:26
#13

nja, vett att förstå var väl att ta i, finns mängder med ohygieniska saker vi dagligen tar i(bakterier och annat smuts) men som tycks kvitta senare i typ alla situationer. har aldrig någonsin varit med om att en person som jobbat ute i en butik och tagit i en massa ofräscha saker ställer sig och tvättar händerna innan han eller hon tar den där kakan och stoppar i munnen på fikarasten, eller vägen fram till mcdonalds tex som är packad med saker som man tar i osv men ändå använder sina smutsiga händer att hålla i och äta skrovet med. bara 2 utav extremt många vardagliga exempel och ingen tycks ha detta självklara "vett att förstå", som du nämner, att man måste tvätta händerna innan. varför är en touch på sin snopp(som förövrigt högst troligt är extremt mycket renare än allt annat smutsigt vi dagligen tar i) så tabu när alla vardagliga saker som görs i vanliga fall med händerna utan att sedan tvätta är ok för?

men störs hon så ska hon ju självklart säga detta till honom, im just saying.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Annons:
mangemani4
2016-12-27 00:30
#14

ja, respekt delen håller jag med om, ber man om en sak som man stör sig då respekterar man det och gör det, men det övriga, varför det är så extremt vidrigt att råka ta på sin snopp när man vardagligen tar i extremt mycket vidrigare saker(utan att tvätta händerna efter) förstår jag inte poängen med

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-27 00:37
#15

Själv tvättar jag alltid händerna om jag rört saker som många andra rör.

mangemani4
2016-12-27 00:48
#16

handkontrollern till TVn? handtaget på alla dörrar? kundvagnarna/korgarna i matvarubutiken? stolpar/ringklockor/handtag på bussar? och en herrans massa mer. då har du nog nått rekord i att tvätta händerna under en och samma dag då, bara att gratta:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

mangemani4
2016-12-27 00:50
#17

nd by the way, "som många andra har rört vid", nu vet jag inte vilket slags förhållande de har, men hur många är det som har rört vid hennes killes könsorgan egentligen?

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-27 00:59
#18

#16 Min tvkontroll är ju inget som andra rör.  Men uppenbara saker som handtag i dörrar och på kundvagnen tvättar jag alltid händerna efter. Oftast tar jag inte på sådant med bar hand. 

Jag har inte sagt att hennes killes kön är något som många rör.

mangemani4
2016-12-27 01:06
#19

knepig sits om du besöker en allmän toalett, då du först ställer dig och tvättar händerna efter du öppnat och stängt dörren men knepigare när du sen ska ut därifrån då du måste uppsöka nästa ställe att tvätta händerna vid, eller drar du på dig handskar varje gång? jaja, hur som helst, strongt att lyckas hålla händerna rena genom hela dagen:)

nej jag vet, min poäng var att den högst troligt är mycket renare och inte ens i närheten lika vidrigt som allt vi dagligen tar i.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-27 01:09
#20

Enkelt.  Efter tvätt öppnar jag med papper mellan eller kläder mellan. Inte knepigt alls.

Annons:
mangemani4
2016-12-27 01:12
#21

okidoki, säger du det så:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

ama11
2016-12-27 09:13
#22

#19 alltså snälla. Tror du alla gör som dig? Själv om jag går på offentlig toalett tar jag och stänger av både vattenkranen och öppnar dörren med papper. Tror många gör det eftersom det är såpass mycket bakterier. Om jag varit och handlar tvättar man självklart händerna när man kommer hem. Och innan man äter. Men nu handlade ämnet inte om det utan om att ta sig på snoppen, vilket är en helt annat sak. Och det är inte som att han råkar ta. Han sitter ju och håller och rör där. Jag kanske är extrem när det gäller hygien speciellt med händerna. Men att ta sig på sitt kön o sen röra i mig, mat eller något annat kan jag inte säga är speciellt trevligt och fräscht.

mangemani4
2016-12-27 12:00
#23

nej, en stor majoritet lider inte utav bakterie skräck och är så extremt renliga/pryda och drar fram papper som ska skydda deras händer när de ska ta i saker som många andra har tagit i. nästa gång du är i en matvarubutik, lägg märke till hur många som går med sina bara händer på kundvagnen och jämför sedan det med de som går med något som skyddar händerna, nej, just det, det är ingen som har något som skyddar händerna, så det är ett väldigt sällsynt och konstigt beteende.

nja, det är samma sak, enda skillnaden är att han är den enda som rör där och därmed så är den mycket renare än allt annat vidrigt som du själv personligen tar i varje dag(utan att ens veta om det tydligen). det som skiljer är att du ser att han gör det.

men som sagt, oavsett vad, om du nu stör dig, så bör han jobba på att sluta med det, men samtidigt så tycker jag även att du borde göra något åt din smutsskräck, visst det är ju bra att vara renlig och så, men det här låter inte sunt, att vara så här renlig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-27 12:33
#24

#23 Är ju mer sunt att tvätta händerna när man rört bakteriehärdar än att inte göra det. Och visst är det många som tex inte tar i dörrhandtaget på allmänna toaletter efter dom har tvättat händerna. Jag känner flera som inte gör det.

Jag trycker inte heller på stopknappar på bussar utan något som tex jackarmen mellan. Håller inte i något på bussen. Speciellt inte nu när kräksjukan går runt.

Sarah
2016-12-27 13:01
#25

#23 hade du tyckt att det var ok att äta ngt som ngn tryckt snoppen mot? Är ju i princip samma sak med din logik.

amandain
2016-12-27 15:23
#26

Äckligt rent ut sagt tycker jag det är att ha händerna på könet och sen greja med mat i kylen utan att tvätta sig innan.

Och ja - det är mycket äckligt på allmänna platser också, men alla måste ju handla mat, det är ofrånkomligt. Jag tar i så lite ytor som möjligt och gör det bästa av situationen. Men jag undviker att stryka med händerna i mitt ansiktet och sådant när jag vet med mig att jag tagit i kundvagnar och andra ytor mm. Och när jag kommer hem tvättar jag händerna med tvål det första jag gör. Och definitivt alltid handtvätt före jag grejar med maten.  Trodde det var en självklarhet för de flesta att tvätta händerna före matlagning även om man inte gjort något orent innan :)

[Hayabusa]
2016-12-27 17:39
#27

Då kommer jag osökt att tänka på sex - hur fräscht är det? :)

Annons:
Honestyisdead
2016-12-27 17:45
#28

#27 Inte speciellt fräsh om man inte är ren.

[Hayabusa]
2016-12-27 17:57
#29

#28 Nä, och hur blir man/kvinna det - till 100%?

amandain
2016-12-27 18:01
#30

Jag skulle aldrig gå till kylskåpet och ta något direkt efter sex heller. Naturligtvis tvättar jag händerna innan.

[Hayabusa]
2016-12-27 18:05
#31

Bäst att låta bli helt :)

[Devya]
2016-12-27 18:10
#32

Min kille måste nu som då klia sig där nere. Han har enormt stora bollar så det blir varmt väldigt snabbt och då kliar det. Jag har inget emot det men märker jag att han hans händer luktar så får han ta och tvätta dem innan han rör mig. 

Nu är det dock så att han kliar sig där nere mest just efter att han har kommit hem. Sen då han har bytt om till något luftigare så håller han inte på sådär.

Som tur är gör han ju inte det här av rena rama nöjet utan för att det är nödvändigt efter att ha suttit på kontoret hela dagen och sen kört en lång väg hem. 

Om jag vore ts så skulle jag ta ett allvarligt snack med killen och förklarat precis hur jag känner. Om inte ts har gjort det så verkar nog inte killen bry sig särskilt mycket om hennes känslor och tankar.

Gronstedt
2016-12-27 18:10
#33

#27, 31: Sex är förhoppningsvis något man ägnar sig åt för att man vill ha sex. Det är en helt annan sak än få flänsost på mackan antingen man gillar det eller inte.

Honestyisdead
2016-12-27 18:15
#34

#29 Man blir inte 100% ren. Inte av att tvätta händerna heller. Däremot  får du bort mer skit pm du duschar än om du inte gör det.

Du får bort flens tex. 

Varför skulle man låta bli sex?

Annons:
[Hayabusa]
2016-12-27 18:15
#35

#33 Eller få flabben full av någon "överraskning" :)

[Hayabusa]
2016-12-27 18:17
#36

#34 Varför låta bli sex? Tja, det finns en hel del argument för det.

Honestyisdead
2016-12-27 18:18
#37

#36 Vilka är dessa argument?

[Hayabusa]
2016-12-27 18:25
#38

#37 Oh, nej…det minfältet ger jag mig inte in på :)

Honestyisdead
2016-12-27 18:29
#39

Då.tar jag det som du saknar argument för det.

[Hayabusa]
2016-12-27 18:36
#40

#39 Inte då. Känns bara onödigt att röra upp känslor & damm. Som sagt - vissa minfält ska man inte ge sig in i frivilligt :)

Honestyisdead
2016-12-27 18:43
#41

Varför skulle dina argument om varför man inte ska ha sex röra upp känslor och damm? Låter bara tramsigt när du kallar det minfält.

Du lever alltså utan sex gissar jag.

Annons:
[Hayabusa]
2016-12-27 18:50
#42

#41 Tro vad du vill :) Ett minfält kan verka tramsigt - ända tills du går in i det :) 

Men ett exempel:

Min kvinna sitter gärna med handen innanför trosan och fingrar på sitt kön. Det tycker jag är ofräscht. Däremot ger jag mer än gärna henne oralsex - det är inte ofräscht.

Var är logiken i det?

Honestyisdead
2016-12-27 18:56
#43

#42 Jag tycker även oralsex är äckligt om man inte är nytvättad.

[Hayabusa]
2016-12-27 18:59
#44

#43 Jo, men "den" kan ju vara nytvättad i båda de fall jag beskriver.

Honestyisdead
2016-12-27 19:11
#45

Jag har inga problem med att någon sitter med handen på sitt kön i sitt hem. Så länge jag inte får fingrarna i ansiktet eller maten. Oralsex väljer man.

Honestyisdead
2016-12-27 19:12
#46

Och i ts fall ger hon inte oralsex heller. Så det är ju inte en aktuell diskussion

[Hayabusa]
2016-12-27 19:24
#47

#46 Eller så är det en annan diskussion, helt enkelt.

nypisnina
2016-12-29 15:58
#48

Rolig diskussion det här, blev full av skratt - fast förstår att det är allvarligt för ts. Usch ja! Jag hade sagt åt honom och tagit ett allvarligt snack. Renlighet är superviktigt. Jag har väl lite bacillskräck och gör som flera i tråden gällande toalettbesök på allmänna platser, tvättar händer ofta men jag är inte lika rädd för bakterier som jag har i mitt hem som på allmänna platser. Men jag hade inte velat ha en snopp-hand någonstans och verkligen inte i maten. Och om det luktar så är det ju verkligen dags för en dusch! Nä, jag hade blivit avtänd. 🤮

Annons:
Linn Is The New
2016-12-29 16:47
#49

Fast nej, det är inte okej. Visst, ett naturligt ställe men jag skulle inte tycka det var roligt att få en penis stinkande hand smekandes över ansiktet. Jag hade blivit riktigt avtänd. Sen tycker jag väl inte att det är så konstigt att ha handen innanför byxorna, har själv det när jag fryser eller bara är slö och sitter vid soffan. Men jag skulle aldrig ta min hand innanför trosorna, peta lite där, och sedan klappa min pojkvän på kinden. Har inte med att jag inte duschar, vilket jag gör minst 1 gång varje dag, utan respekt. Tror inte att han skulle uppskatta att hans kinder fick pussy lukt faktiskt, skulle nog bli lite irriterad på mig tror jag… Oral sex har väl inget med ämnet att göra, TS nämnde inte ens det i sitt inlägg.  Och om han är sexuellt frustrerad tycker jag det är hans jobb att säga det till TS, så hon slipper få snopp handen i håret och på sin mat i kylskåpet. Om jag skulle röra mig själv innanför trosorna skulle inte jag gå och ta i maten som alla ska äta, utan då tycker jag det är en självklarhet att tvätta händerna innan. Kallas respekt för sin omgivning OCH hygien. Ts, du kanske ska visa denna tråd för honom? Kanske får honom på andra tankar.. 🤪

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Agafia
2016-12-29 20:11
#50

Ärligt talat om det stämmer det du skriver , varför är du tillsammans med en sådan snuskpelle ?

Gaara
2017-01-04 22:33
#51

Eftersom han luktar illa där nere så känns det ju som att du definitivt borde kunna få honom att förstå vikten i att tvätta händerna när han ska ta i saker ni båda ska äta ifrån samt det där om att röra vid ditt ansikte och liknande. Sedan till de som tycker det låter konstigt att han luktar illa där nere. Kan  ju vara så att han har trång förhud… Det hade min första pojkvän och det gav mig en lätt snoppfobi för jag fick verkligen kväljningar av lukten. Kan säga att den killen definitivt gjorde så att jag aldrig sett grejen med oralsex. ;) De två andra killarna jag haft har INTE luktat där nere. Men som sagt, för trång förhud ger ju problem att tvätta sig ordentligt. Det fastnar äckel under förhuden som ligger och gror… Men ett sånt problem kan man fixa med ett lätt ingrepp hos en läkare.

melonglass
2017-01-04 22:45
#52

Jag skulle nog inte heller tycka det var särskilt fräscht ifall min partner höll sig vid könet och sen tog på mitt ansikte. Fine om han vill hålla sig där och äta sina mackor så, men att ta i tex. påläggen som du kanske också vill äta av eller att han tar dig i ansiktet/håret efter att ha haft handen där i är ju något du har rätt att säga till om oavsett hur det luktar.
Har du pratat med honom mer?

Annielle
2017-01-07 10:23
#53

Ett REJÄLT snack är på sin plats, ni är ju ett par, alltså respekterar man varandra!

Eftersom detta beteende inte är ok alls för dig (skulle det verkligen inte vara för min del heller) behöver han ju bry sig om dig och göra något åt detta!

Om han inte tar till sig det ändå skulle det ju kunna vara en bra ide´ att testa att dra dig undan när han försöker ta på dig och hänvisa till att han jättegärna får ta på dig om han är ren om händerna/ tvättar händerna först.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

fem-två
2017-01-07 14:37
#54

Usch säger jag bara. Inte kan man ju mena på att om han får oralsex så borde detta vara okej beteende också. VERKLIGEN inte! Man kanske inte har något emot att pyssla med partnerns kön eller ha det i munnen i en sexuell situation. Men sedan när man grejar med mat och liknande så vill man ju inte blanda in könsorgan i det.  Då vill man ha tvättat sig innan

Bara för att jag tycker det är skönt att pilla mig i rumpan i sexuella situationer så ser jag ju till att inte peta mig där i andra situationer och sedan röra på min partner eller röra vid mat. Nej usch. Man tvättar händerna före. Alltid.

Ria74
2017-01-08 12:28
#55

Tycker inte det är okej att sitta med handen i byxorna alltid oavsett om det luktar eller inte. Visst kan det klia ibland och då ska man ju såklart få klia men att sitta med handen på könet jämt är ju lite udda beteende i mina ögon.

Sen om det luktar så lämnar ju hans hygien en del övrigt att önska och då hade jag sagt till honom att det var dags att rengöra eftersom det luktar illa och att jag inte vill han rör vid mig eller mat innan han är ren.

Jag har definitivt inte bacillskräck, är ganska svårt när man är småbarnsförälder 😉tvättar t.ex sällan händerna när jag varit och handlat. Stänger dörrar och kranar med bara händer även när jag är ute.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Honestyisdead
2017-01-08 13:02
#56

#55 Det är långt ifrån ett udda beteende. Det är ganska vanligt, speciellt hos det manliga könet, att ha handen på könet. Verkar som det är lugnande eller något.

Ria74
2017-01-08 13:06
#57

#56 Inte i min umgängeskrets i alla fall så för mig är det ett udda beteende.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
2017-01-08 13:09
#58

Jag vill påstå att det är ganska svårt att säga att det inte pågår. Många skyltar ju inte med det bland folk. Det är något man gör hemma för sig själv och eventuellt partnern.

Läste en studie om det för ett tag sedan om att det är vanligare än man tror.

Du kanske tycker det är udda, men det är tydligen inte det.

Ria74
2017-01-08 13:15
#59

#58 Jag kan bara svara för min familj och där är det inget som är vanligt. Klia nån gång ja, men inte sitta med handen i brallan jämt. Varken som kvinna eller man.

Jag har aldrig sagt att det inte pågår, jag sa att jag tyckte det var udda.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: