Annons:
Etikettförhållande
Läst 1228 ggr
[tililili]
1/8/17, 12:22 AM

När är det lagom att en dejt träffa mina kompisat

Har träffat en kille som jag tycker om. På nätet. Vi har träffats 4ggr. Har åkt bil tillsammans i 3.5h som en första träff :p Vi skulle åt samma håll. Tagit en kaffe och gått många varv runt statskärnan. Han har varit här och ätit mat, sett på film, gått promenad. Jag har varit hos honom på ungefär samma koncept. Är det rimligt att jag bjuder hem honom hit för att träffa mina vänner nu? Eller skrämmer jag honom då? Min rumskompis fyller år och det är många av mina närmaste vänner som kommer. Så det är ju inte "till hans ära" Vi har en ganska avslappnad relation till varandra så här långt, mycket skoj och skratt. Men det är extremt viktigt för mig att han funkar med mina vänner, vilket jag till 100% tror. Men jag vill att han ska kunna börja vara med när vi gör saker, det blir ett naturligare sätt att umgås än dejter. Och mina vänner är min familj och mitt allt. Jag har varit singel den största delen av mitt vuxna liv. Mina vänner vet att jag har tyckt att det varit jobbigt i perioder, tröstat och stöttat. Kompisarna är flest killar, men helt underbara när livet ä jobbigt. Men pratar inte om vilka jag träffar med dem och det är ytterst ovanligt att de träffar nån jag dejtar. Pratar med dem i efterhand om jag har behov av det liksom. Så jag kanske gör en för stor grej av det, men för mig är det "allvar", något jag verkligen vill ge ett ordentligt försök, om jag blandar in mina vänner. Går det för fort eller är jag bara fånig?

Annons:
Honestyisdead
1/8/17, 12:33 AM
#1

Det är ju vara att säga att rummisen fyller år och det blir fest och han är välkommen att komma om han vill.

Pytteliten
1/8/17, 12:34 AM
#2

Om du vill och han vill är det väl bara att köra!!!

[134643]
1/8/17, 10:27 AM
#3

Angående ifall du skrämmer honom eller inte, det är väl bara att fråga honom om han vill träffa dina kompisar? Första gången jag träffade min pojkväns släkt var han jättenoga med att se till att det kändes rätt för mig först, var supertydlig med att han gärna ville att jag skulle träffa dem men att det var helt okej om jag inte ville. Så om du vill och han vill, kör! :)

[tililili]
1/9/17, 3:41 PM
#4

Han kommer :) Tack för stödet, jag var nog mest lite fånig :)

Upp till toppen
Annons: