Annons:
Etikettkänslor
Läst 1051 ggr
Samida
1/10/17, 1:09 PM

Vill veta vad han tycker om mig.

Hur skulle ni formulera ett meddelande till en kille om ni undrar vad han verkligen tycker om dig?

Och nej,  jag kan inte fråga öga mot öga med honom om detta. Har redan försökt men jag får inte fram något. 

Tänker nu gå vidare antingen med eller utan honom och då känner jag att jag måste veta vad han innerst inne känner för mig.

Behöver verkligen lite pepp och idéer på vad och hur jag kan formulera mig!

Annons:
alicetrött
1/10/17, 1:16 PM
#1

Märker du inte det på hur han agerar utan att fråga rakt ut? Vill han umgås med dig? Hitta på saker? Verkar han intresserad av dig som person?

mangemani4
1/10/17, 1:21 PM
#2

"hej. vad tycker du om mig?". varför krångla till det:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Samida
1/10/17, 1:34 PM
#3

#1 Vet att han tycker om mig, men vet inte vad han vill. Om han kan tänka sig nåt mer? Jag är osäker på honom. Fast och andra sidan så är jag inte så lätt att förstå heller kanske. 

Ses inte så ofta av olika anledningar men han säger inte nej till att ses om han verkligen inte kan och sist gång ställde han t.o.m in att träffa en vän för att jag var i närheten. Trodde först att jag bara skulle få stanna en stund fram tills att han skulle iväg.

Florrpan
1/10/17, 1:42 PM
#4

Du gör det svårare än vad det är.  Du känner han bäst, fråga på ditt sätt.

Honestyisdead
1/10/17, 4:41 PM
#5

Lita på magkänslan.

[Devya]
1/11/17, 8:21 AM
#6

Om en kille inte vill säga hur han känner för en så tar jag det som ett stort tecken på ointresse. Så tänker jag åtminstone och då låter jag det bara vara.

Annons:
Sarafiaklara
1/11/17, 10:42 AM
#7

#6 Fast han är ju inte ovillig att säga hur han känner om hon inte har frågat. Tror att många är rädda att ta första steget och deklarera sina känslor av rädsla för att bli avvisade.

mangemani4
1/11/17, 12:50 PM
#8

jag har fått känslan att tjejer förväntar sig att mannen ska ta första steget, lite synd faktiskt, i vissa fall som jag har varit med om så har tjejen visat en nonchalant/kall sida, typ så att man börjat tro att hon inte var ett dugg intresserad ända tills man avslöjade sina känslor och blir då bemött utav en "trodde aldrig du skulle fråga men äntligen frågade du" inställning och vissa har jag låtit passera just pga deras passiva roll och nonchalans  för att sedan(när det är försent och jag har hittat någon annan) få reda på att de var hur intresserade som helst men att JAG aldrig tog första steget. säger inte att vi killar inte är på samma sätt, men har fått känslan att det förekommer mycket mer hos tjejer.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

melonglass
1/11/17, 1:37 PM
#9

Säger som #2, varför krångla till det? :) Har han svårt att våga säga något då kanske du kan avslöja vad du tycker om honom och hur du känner att du vill fortsätta.

Sarafiaklara
1/11/17, 2:13 PM
#10

#9 Instämmer. Ibland måste man våga chansa. När jag träffade min sambo så var jag så trött på det "sociala spelet" och visade tydligt från första början att jag var intresserad av att träffas mer. Funkade bra för nu har vi varit ihop i elva år och ska gifta oss till sommaren ;)

[Devya]
1/11/17, 4:01 PM
#11

#7 Ah, jag hade tolkat ena meningen fel då! " Har redan försökt men jag får inte fram något. "  Jag trodde hon menade att hon får ingen respons från honom. My bad!

Upp till toppen
Annons: