Annons:
Etikettallmänt
Läst 712 ggr
Novelia
2017-01-15 21:40

Sveriges städer

Jag behöver miljöombyte. Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och vill nu flytta till en annan Stad. Tänker börja med att besöka olika städer för att se vart jag kan tänkas trivas. Vilken stad gillar du, och varför? Vart bort ni? Och hur är människorna där? Och vad kan man roa sig med i eran stad? Jag vill gärna ha en fräsch och ganska städad stad med mycket natur, shopping och socialt liv. Berätta! :)

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
sp0ngeb0b
2017-01-16 15:08
#1

Har bott i Lund större delen av mitt liv, och jag gillar den staden jättemycket! Inte någon enorm stad, men där finns allt man behöver. Väldigt vacker stad! Många affärer, restauranger och liknande inne i stan, samt ett bra köpcentrum i utkanten. Mycket natur runt omrking, samt parker i stan (botanisk trädgård, stadsparken etc). Finns även en hel del pubar och liknande, träningsanläggningar, bio, badhus, ridskolor, konsertlokaler, vad man nu än tycker om… Lundakarnevalen kommer vart fjärde år, nästa är 2018. Även närhet till Malmö, Köpenhamn, Helsingborg och andra skånska och danska städer.

Upp till toppen
Annons: