Annons:
Etikettsingel
Läst 1555 ggr
tiger tok
1/30/17, 8:39 PM

Är det omöjligt för honom att bli kär i mig?

Hej! Det här kanske är en fråga som är omöjlig eller svår för er att hitta svar på, men vore mycket tacksam om ni kunde försöka! Det är så att min crush har blivit ihop med en tjej som går i paralell klassen. Hon är den "perfekta" tjejen, eller så som jag tror att många killar ser som den perfekta tjejen iallafall? Stora byst, tajta kläder, smink osv, och jag är inte det, men det vore ju trevligt om jag visste att jag hade en chans iaf? Så vad tror /vet ni,om man är kär i/tycker någon är snygg, kan man finna någon som inte alls ser ut/är likadan attraktiv också? Vet själv att jag tycker att människor som ser olika ut kan vara attraktiva, men det kanske är jag som är ett undantag? Låter förmodligen mycket barnslig nu,men då får jag väl göra det;) Tack för svar!

Annons:
Honestyisdead
1/30/17, 8:46 PM
#1

Vet inte vad du menar med att han ska bli kär i dig. Han har ju en flickvän så det bästa du kan göra är att släppa det och gå vidare. Finns få saker som irriterar så mycket som människor som inte respekterar att andra har förhållanden.

Som svar på fråga om det man finner attraktivt så brukar personligheten vara det som till slut avgör.

Lizelda
1/30/17, 8:47 PM
#2

Skönhet ligger i betraktarens öga. Och sen är det helt ärligt såhär, du ska inte välja flick-/pojkvän efter vem du vill gå till sängs med utan vem du vill vakna upp med.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aleya
1/30/17, 9:07 PM
#3

Hade du inte pojkvän redan ts? Acceptera att han har tjej istället ts. Och gå vidare

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/30/17, 9:15 PM
#4

#3 Nej ts har ingen pojkvän vad jag kan se i hennes trådar.

Aleya
1/30/17, 9:27 PM
#5

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lukasgraham]
1/30/17, 10:30 PM
#6

För det första: Det är inte kläderna en person blir kär i, utan det är dig som person. Så klart ska man inte sticka under stolen att attraktion också måste finnas, men kläderna tycker inte jag är det viktigaste hos personen. Hel och ren är mitt måtto. 

Sen tycker jag inte man ska tvinga någon att bli kär, utan det kommer som det kommer. Är han inte kär i dig? Då finns det säkerligen någon annan som verkligen kommer bli kär i dig på riktigt. Det finns många fiskar i sjön som man brukar säga… 

Varför lägga ner tid på någon som ändå inte gillar en på samma sätt? När det finns någon där ute som verkligen skulle älska dig för den du är och inte för de kläder eller sminket du bär. 

Stressa inte, utan ta den tid som det tar. Du är värd någon som verkligen älskar dig för den du är. Du kommer hitta någon sådan det lovar jag :-) 

Kram ❤️

Annons:
[Devya]
1/31/17, 6:52 AM
#7

Varför springa efter någon som redan är upptagen? Det om något är mera oattraktivt än då det gäller kläder och smink. Folk lär ha svårt att respektera dig om du håller på så.

Så sluta tramsa dig och börja uppföra dig. Det är mer klassfullt än att försöka få en upptagen killes uppmärksamhet.:)

tiger tok
1/31/17, 7:19 AM
#8

Tack för svar alla! #6 kram på dig med :) Men tycker att ni "hoppar på mig", jag tycker att han är snygg och verkar snäll, såklart stöter jag inte på honom om han har flickvän!! Låg och tänkte på det här igår (efter att jag skrivit inlägget) och inser att vi är nog faktiskt bara vänner, även om jag tycker han är snygg. Och jag är nöjd om han är min vän. Ser även i mina andra trådar att jag ser lite desperat ut,hoppas ni inte ser mig så!:) Men den ursprungliga frågan, som inte behöver ha något med det andra att göra, kan ni tycka att två personer som ser/ är helt olika ut, är attraktiva båda två?

[Devya]
1/31/17, 7:24 AM
#9

#8 Menar inte att "hoppa på dig" men jag tror du måste få ett litet "wake up call". :) Det är inte alls trevligt med tjejer som törstar efter en upptagen killes uppmärksamhet så jag vill uppmana dig till att vara lite försiktig där. Du vill inte bli känd som den där tjejen som springer efter upptagna killar.

Fint om du nöjer dig med att bara vara hans vän. Man kan ju faktiskt ha vänner som är snygga! :)

Herveaux
1/31/17, 8:42 AM
#10

#8 Ja absolut, skulle man rada upp alla som jag finner attraktiva så är deras gemensamma nämnare att jag främst gillar deras personlighet.
Jag finner inte endast en viss "typ" av utseende attraktivt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Lukasgraham]
1/31/17, 9:16 AM
#11

#8: Nej absolut inte :-) 

Jag tycker personlighet är mycket viktigare än utseendet. Som #10 skriver. Först blir jag såklart attraherad av personen, men sen kan det svalna av om jag känner att den personen inte levde upp till förväntningarna. Alltså att ha ett jätte vackert yttre men ett mindre vackert inre. Personligheten för mig betyder så mycket och det är det jag faller för hos en person. Det ska vara som en riktigt bra vän, som man kan ha roligt med, skratta med men ändå älska på en relations/kärleksmässig plan ❤️

tiger tok
1/31/17, 11:02 AM
#12

Ja, personlighet är verkligen det viktigaste! Jag vill inte umgås med någon som är elak ;) Och dem som är mina allra bästa vänner är dem som jag har kunnat skratta och skoja med nästan direkt, dem som får mig att må bra! Och samma känsla vill jag ha från en partner!

Elinmatsdotter
2/8/17, 1:00 AM
#13

Klart killar kan tycka helt olika personer attraktiva men det är ju helt individuellt. Min sambo tex var tillsammans med en liten, smal och blond tjej i ca 5 år sen träffades vi och jag är tvärt om. Jag är längre än honom, större fötter, tyngre än honom och nästan lika stark trots att han tränar på gymm några gånger i veckan. Jag är alltså till utseendet helt olik hans X men det är mig han vill bygga en framtid med! Nu kan jag inte uttala mig om x personlighet då jag bara sett henne på håll. Jag och sambon brukade köra en "lek" där vi försökte leta upp varandras "typer" alltså bilder på skådespelare som vi trodde den andre fann attraktiva och faktum är att det stämde nästan aldrig på någon av oss men vi hade jäkligt kul när vi krossa fördomarna vi hade om varandra om vad den andre tyckte var attraktivt :)

Annons:
Lizelda
2/8/17, 1:31 AM
#14

#13 Vet inte om man kan kalla det samma sak men jag och min sambo har i princip samma smak när det kommer till både killar och tjejer så när vi kollar på tv-serier så sitter vi och dreglar över samma personer 😂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Gaara
2/8/17, 8:50 PM
#15

Ja man kan tycka att folk som ser helt olika ut är attraktiva. Min första pojkvän hade svartfärgat spikrakt hår i någon emofrilla, blåögd, ljus hy och sminkade sig och var 188 cm lång och väldigt smal, min andra pojkvän var 176 cm lång, snaggad, bruna ögon, något mörkare hy och även han väldigt smal. Såg ut som en liten gangster. :P Han var den första brunögda killen jag hade fallit för.

 Min fästman är 184 cm lång, har blont smålockigt hår, blå ögon, kraftigare än de andra två (Japp, han var faktiskt till och med tjock när jag föll för honom men han har gått ner en del sedan dess) Han var den första kraftigare kille jag fallit för och han är mitt allt. :) Han har dessutom glasögon vilket ingen av de andra hade och han är superfin i dem. :D Nuvarande kille och min första har båda smilgropar, vilket jag finner väldigt attraktivt men det finns även en människa jag avskyr som även han har smilgropar, någon som behandlade mig väldigt illa helt enkelt. Insidan är ju det viktigaste. :)

Min fästmans första flickvän var stor och kraftig, hade lite mörkare hy och bruna ögon och hade långt blåfärgat hår. Hans andra flickvän var även hon rätt kraftig men med blont långt hår, vanlig "svenne"hudfärg, blå ögon och acne. Och nu är han tillsammans med mig, som är kortare än de två, mycket smalare, helt plattbystad, kort naturligt rött hår med sidecut, blågrå ögon och väldigt blek hy. :)

Visst att utsidan ger insidan en chans, men det är ingen idé att bara jaga en snygg fasad om man vill ha något hållbart. :)

Upp till toppen
Annons: