Annons:
Etikettallmänt
Läst 1435 ggr
sunflower185
2017-02-22 20:28

Drömmer om mitt ex.. varför?

Vad betyder det när man drömmer om sitt ex? Det är över 6 år sedan vi skildes åt, men ändå dyker han upp i mina drömmar då och då.  Senast inatt.

Vi hade ett underbart förhållande. Jag träffade honom när jag var utbyteselev i USA, jag åkte hem igen och gjorde klart skolan. Under tiden hade vi nån form av långdistansförhållande i ca 1,5 år och han kom hit och hälsade på mig en gång. När skolan var klar åkte jag tillbaka till USA för att jobba ett år och bo hos honom. Det var helt klart det bästa året i mitt liv. Jag har nog aldrig varit så lycklig som jag var då, jag levde i en drömvärld känns det som. Han var underbar mot mig, beskyddande och så otrolig omtänksam och det kändes som att jag var hans prinsessa. När mitt visum gick ut och jag var tvungen att åka hem så slutade vårt förhållande där och då. Ingen av oss ville väl egentligen att det skulle ta slut, men samtidigt var ingen av oss villig, eller tillräckligt modig, att lämna allt och alla för att flytta till andra sidan jorden. 

Det tog mig över ett år att komma över det. Vi har ingen kontakt idag men jag vet att han har egen familj. 

Idag bor jag med en fin man och vi har en dotter. Det låter hemskt att säga, men jag har aldrig känt samma stormande kärlek med min nuvarande partner som jag gjorde med mitt ex. Givetvis älskar jag ju honom och skulle aldrig vilja vara utan honom, men samtidigt saknar jag de där "överväldigande" känslorna som jag hade med mitt ex. Säkert spelar ju den vanliga vardagen in också, det blir väl inte så spännande sist och slutligen när allt rullar på som det brukar här hemma. I USA såg ju vardagen helt annorlunda ut, ny miljö, nya människor och jag kände mig så levande. 

När han dyker upp i drömmarna blir jag helt uppochner dagen efter. Drömmarna känns så verkliga, och när jag vaknar och inser att det bara var en dröm blir jag nästan besviken.

Alltså jag känner mig helt hemsk, har jag inte kommit över honom på dessa 6 år eller vad? Varför fortsätter jag drömma om honom?

Annons:
lordgortor
2017-02-22 20:37
#1

Om drömmar.

Thomas Jefferson om uppenbarelseboken: Endast en dåres fantasier, inte mer värdiga att tas på allvar än våra egna nattliga drömmar.

[SuperNaturalBeing]
2017-02-23 08:03
#2

jag tror bara det är en slump. Visst, har man tänkt på något jättemycket är det inte konstigt att det dyker upp i ens drömmar, men det behöver inte ens vara så att man tänkt på nått en massa. En gång drömde jag att jag var i en relation med en kille från grundskolan. Knappt pratat med killen, aldrig varit hans vän, inte tänkt på honom nånting sen jag slutade nian, och hade typ glömt att han fanns , men ändå dök han upp där. Drömmar är inte alltid logiska.

IaMiaMaria
2017-02-23 16:00
#3

Mina ex dyker också upp i mina drömmar ibland, lika som andra människor som jag haft i mitt liv på nått sätt.

Varför man drömmer om olika saker är det ju ingen som riktigt vet.

Men hade också en lite knepig dröm om ett ex sen många år tillbaka bara här om natten. Han och hans nuvarande tjej bodde i en flott herrgård med massa fina bilar och jag jobbade där som betjänt.

Har också funderat mycket över den drömmen då jag inte har känslor kvar, iaf inte vad jag vet. Men människor som man haft i sitt liv har ju betytt något och gjort ett avtryck hos en själv, så att de dyker upp i drömmar tycker jag inte är så konstigt egentligen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: