Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2075 ggr
ecino
2017-03-09 07:30

Döljer saker?

Jag och min sambo kom överens för ett tag sedan att han skulle uppdatera mig om vad som händer kring han och hans ex. Det var snart 2 år sedan det tog slut och vi blev tillsammans i samma veva. Det är bara det sista som ska lösas.

Han hade glömt att logga ut från sin mejl på vår laptop som jag satt vid här om dagen. Då såg jag att det hade kommit ny info om det som han dessutom hade tagit bort inkorg-taggen för så att det inte syns i inkorgen. Han har inte nämnt något och detta skickades i förrgår. Samt att han mejla angående detta för en vecka sedan.

Jag vet inte hur jag ska ta upp detta. Då det känns fel att läsa hans mejl, men har gjort det då det känns som att han döljer saker och att jag aldrig får reda på hela sanningen.

Annons:
Niklas
2017-03-09 07:41
#1

Är det viktiga saker som påverkar din och hans relation det handlar om?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
2017-03-09 08:51
#2

Kommunikation säger jag…är det viktigaste i ett förhållande. Prata om det och säga som det är för ärlighet varar längst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

eihpos
2017-03-09 09:10
#3

Men kan det inte bara vara något vanligt neutralt mail då? Något som inte påverkar ert förhållande ett endaste dugg? Eller måste han meddela allt till dig, om han råkar prata med sitt ex? Vad är det du misstänker? Att dom fortfarande är ett par?

Har du läst mailet? Var det kärleksförklaringar i det?

OlgaMaria
2017-03-09 09:18
#4

Om jag råkat se något mail som gjort mig orolig så hade jag ju tagit upp det. Annars skulle det ju bara ligga och skava mellan oss. Jag tolkar det som att det mest bara blev så att du kollade, inte att du medvetet tänkt innan att du måste kolla hans mail i smyg.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ecino
2017-03-09 20:51
#5

Det är inga misstankar och egentligen ingenting som påverkar oss. Bara irriterad över att han inte berättar då vi hade kommit överens om att han skulle säga hur det gick.

Det handlade om en sak som är hennes men som står i hans namn som skulle läggas över till henne. Nu är allt egentligen klart.

Det enda jag  kan komma på är att han är rädd att jag ska bli sur eller tycker att det är jobbigt att prata om det.

Niklas
2017-03-09 22:32
#6

Jag skulle låta det vara. Det verkar inte vara någon stor sak.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
mangemani4
2017-03-10 02:45
#7

ibland låter allt det som partnern säger så bra, när det lovas saker hit och dit, men ibland så sägs det bara för att göra den andre partnern glad, tyvärr, ibland får man, trotts löften, ta första steget själv och fråga det man nu undrar över. har själv dejtat tjejer som har sagt "jadå, inga hemligheter, jag berättar om det är något" men i slutändan så har man fått dra ur sanningen/hur det ligger till, ur dem. det jag vill säga är, funderar du på något, vänta inte tills han berättar, utan fråga själv.

nu är det lite luddigt om du läste mailen eller inte, men jag hoppas du inte gjorde det, totalt respektlöst isf, lika illa som att öppna och läsa en annans post eller rota igenom någon annans mobil för att få reda på info, istället för att bara fråga.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Herveaux
2017-03-10 09:43
#8

Det kan inte ha blivit en liten miss i överenskommelsen bara då?
Jag menar, du kanske menade att han skulle berätta samma dag som det kom ett nytt mejl eller så fort det har blivit minsta framsteg i det som är kvar att ordna upp mellan din partner och hans ex, medans han kanske tolkade det som att det räcker att han avrapporterar när saken är mer eller mindre löst?  

Jag spånar bara, men när du skrev #0 så hade mejlat kommit i förrgår, då har han inte väntat med att berätta spec länge, iaf inte enligt mitt tycke.
Kanske tycker han det är jobbigt att nämna exet för ofta eller tror du ska bli misstänksam om han nämner denne för ofta, som att dom har tät kontakt?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

ecino
2017-03-20 19:47
#9

#7 jo jag läste mejlen med flit. Då jag känner att han inte berättar allt om och om igen. Jag vet att det är fel och att det är helt respektlöst.

#8 han har fortfarande inte berättat så antagligen får jag fråga själv. Jag kan nog inte ha varit mer tydlig än jag har varit.

Sarah
2017-03-20 20:16
#10

Du kanske har varit tydlig med dina önskemål, men hur gärna gick han med på det? Är det ngt du pushat honom att gå med på? Sen tycker jag att det är konstigt att det ens behövs diskuteras, att man diskuterar saker i en relation. Om er relation var öppen och vänskaplig skulle han väl säga allt oavsett önskemål från din sida?

mangemani4
2017-03-20 20:34
#11

ingen som  helst ursäkt att han inte berättar saker för dig, du eller någon annan har ingen som helst rätt i att snoka runt i andra människors privata ägodelar. du vet att det är fel och respektlöst men ändå så gör du det. du har mycket med dig själv att arbeta med innan du ens ska börja att oroa dig för om han berättar saker eller inte, bla din tillit till folk och hela den här biten med att vet man att något är fel så gör man det inte. där bör du nog starta, att fixa till dig själv.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Pytteliten
2017-03-21 00:28
#12

Utan att ha hela bilden klar för mig undrar jag om din misstänksamhet är ett problem. För honom? För dig? Om det är så att du är orimligt misstänksam så förstår jag att han inte rapporterar oviktiga händelser. 

Jag kan inte tänka mig en situation där jag skulle avkräva min sambo total rapporteringsskyldighet faktiskt. Däremot hoppas och tror jag att han väljer att ta upp sånt som har betydelse med mig.

Maria
2017-03-21 08:58
#13

Du skriver i första inlägget att ni kommit överens om att han ska uppdatera var som händer kring han och hans ex. Det låter som en mycket märklig överenskommelse. Varför?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: