Annons:
Etikettallmänt
Läst 2240 ggr
[memoirsofaclone]
2017-03-30 17:56

äldre människor

Jag som är ung har ofta fått höra att man ska visa extra respekt för äldre osv. Men varför ska någon behandlas extra bra bara på grund av sin ålder? Om den personen har betett sig som skit hela livet betyder det väl inte att den automatiskt blir bättre bara för att den blir äldre? Tycker ofta att de äldre människor jag träffat, både i släkten och andra, är sura, otrevliga och vissa rentav elaka. Vet att jag förmodligen har haft otur men vissa verkar tro att alla äldre är oskyldiga änglar och ska behandlas därefter? Jag anser att man borde behandlas som man behandlar andra, oavsett ålder.

Annons:
tlover
2017-03-30 18:03
#1

Äldre har ju glömt mer än vad du någonsin hunnit lära sig. Dessutom har många av dom i likhet med många flyktingar har gått igenom saker som krig, ransonering, svält osv och bara att ha gått igenom det och kommit hel ut på andra sidan är värt respekt för mig (på samma sätt som maskrosbarn respekteras av mig).

Sen så har ju alla ett mänskligt värde även om denna är en skitstövel.

Men ang att månag är sura, ofta har det att göra med att folk inte umgås med dom, barnen kanske hälsar på vid födelsedagar eller jul, har dom inga barn blir det ofta mer sällan om ens dom får träffa vänner och familj. Extremt många äldre är extremt ensamma idag.

Något jag märkte när jag jobbade inom äldrevården var att de sura "gubbarna och kärringarna" ofta var heltrevliga personer bara man lyssnade på dom och lyssnade på riktigt. Testa det nästa gång du stöter på en "surkärring" eller "surgubbe" det hjälper nog. I värsta fall har du övat på något livsviktigt, att lyssna.

l'm back

mangemani4
2017-03-30 18:03
#2

man brukar ju säga att de äldre har bidragit till det som de unga har idag och därefter ska man behandla de med respekt, har liksom inget med personligheten att göra, utan vad de har gjort. men jag håller med, en hel del är sura och griniga.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[memoirsofaclone]
2017-03-30 18:24
#3

Tror nog inte att så många idag har varit med om krig elr extrem fattigdom, nästan tvärt om. De som är äldre (40-talisterna främst) idag växte ju upp i tiden efter kriget då allt byggdes upp och började bli bättre. Förmodligen under den bästa tiden som Sverige någonsin har fått skåda sett till sysselsättning osv. De äldre jag har träffat i min släkt har haft det bättre än vad jag har och varit bortskämda genom hela livet, samtidigt säger de bara elaka saker. Men som sagt så har jag nog haft en väldig otur här. Det stör mig bara att även dessa personer ska höjas upp just för att de levt en längre tid.

Såklart kan alla ha en anledning att bli bittra, jag är själv rätt bitter och inte alls den där ''optimistiska ungdomen'', men ibland får man skärpa till sig. Om en människa gått omkring hela livet och gjort livet surt för andra, så ska väl inte han/hon ha något sorts privilegium för sin ålder.

Herveaux
2017-03-30 18:30
#4

Jag är inne på #2´s spår. Jag respekterar äldre för allt vad dom har bidragit med under sitt liv. Dom har så mycket erfarenhet och kunskap.

Tycker det är spännande att få lyssna på deras historier och äventyr. Senaste samtalet kom spontant på tåget hem när jag frågade en äldre herre om han ville läsa min Metro som jag bläddrat igenom. Vart istället att vi satt och pratade (eller nja, han pratade mest och jag lyssnade 🙂) under resten av resan.
Visade sig vara en gammal sjöbjörn som seglat över hela världen.

Har träffat en del surisar, men dom flesta tycker jag skiner upp bara man ger dom lite uppmärksamhet och vänlighet.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
2017-03-30 18:32
#5

#3 Min mormor och morfar var unga under kriget och upplevde ransoneringen och krigsflyktingar. 

Morfar började arbeta i skogen med att köra timmer med häst när han var 12 och har arbetat sen dess fast efter att han gick i pension jobbade han i sin egna skog.

Innan dess var han getarpojke, dvs var ensam ute i skogen och vaktade korna.

På den tiden var det svält iallafall i våra delar av landet i perioder även om det såklart var värre en stund före kriget.

Dom har slitit och fått nästan inget tillbaka, nej dom har inte varit med om de där "goda tiderna" som du beskriver.

l'm back

landsbygdsbo
2017-03-30 18:34
#6

Du ska respekteras utifrån den du är och vad du gjort.

det är det ena, det andra är att du ska visa respekt för en äldre människa som kanske behöver sittplatsen i bussen, på tåget bättre än du.

Så kan du ju hoppas på att nästa generation visar dig samma respekt..

Sedan är det ju så, att en kvinna på 80 år med all sannolikhet torkat fler snorungar i ändan än en ung tjej på 15 år…..och det är värt respekt om något😎

Annons:
Gronstedt
2017-03-30 18:36
#7

#3: "Tror nog inte att så många idag har varit med om krig elr extrem fattigdom, nästan tvärt om." Det är inte så att du bara ser till dem som fötts och levt hela sitt liv i vår lokala nordiska ankdamm? För det finns många, många människor som inte bara varit med om utan fortfarande lever i både krig och extrem fattigdom. Unga som äldre.

tlover
2017-03-30 18:43
#8

#7 och även i Sverige så fanns det svält, iallafall i norra delarna i början av 1900 talet och många har erfarenheter av tex ransoneringen och annat som hade med andra världskriget att göra. Det var ju inte så att vi var helt oberörda av andra världskriget bara för att vi inte var med i det

l'm back

tlover
2017-03-30 18:46
#9

En annan sak är även då vi inte hade krig eller svält så var jobben ett slitgöra på en helt annan nivå förr än nu. De flesta födda på 80 talet växte tex upp med rinnande vatten hemma, det gjorde inte många förr (från de områden som jag träffat äldre från) och att bära vatten är ett j***a skitgöra som ett exempel.

Få ungdomar nu skulle klara av sådana "lyxliv"

l'm back

Sindri
2017-03-30 18:46
#10

Angående "sura" människor så är mitt favoritmantra; Kill them by kindness! Funkar förvånansvärt ofta!

Aleya
2017-03-30 18:50
#11

#0 jag kan ju fråga samma fråga: Varför ska jag respektera och tolerera tonåringar som beter sig illa, är stökiga och är otrevliga? För det tillhör vett. Sedan kanske du i framtiden lär dig att äldre människor är kanske inte så sura och buttra som du verkar tro. Man kan lära sig så mycket av den generationen som är äldre. Fast trots att det inte varit krig i sverige har det funnits andra orättvisor att kriga för som dom äldre har varit med och slagits för. Det är dom som har varit med och gjort att Sverige är så bra som det är idag med skyddsnät och sådant. Men kan ju samtidigt tycka att din generation ts inte behöver kämpa ett strunt för att få nått. Utan det bara serveras framför er näsa. Och slippa lyfta ett finger. Ne du kommer nog längre om du lär dig respektera andra människor istället för att klumpa ihop alla och säga blä. Skulle du vilja att din mormor eller farmor skulle ses på samma ögon som du ser på äldre?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jackiejohn
2017-03-30 20:28
#12

#11 Beskriver det jag själv tänkte väldigt bra när jag läste tråden. 40-talisterna är långt ifrån de äldsta som lever i vårt samhälle idag, finns fortfarande en stor del av befolkningen som föddes både innan och under andra världskriget och även om kriget i sig inte utspelade sig i Sverige så klart det påverkade. Jag kan nog med handen på hjärtat säga att den äldre generation är mycket trevligare än många ungdomar idag som bara ska ha och ha men helst inte jobba för de. Som aldrig slitet med riktig skitgöra ens en dag i sitt liv men ska ändå självklart ha senaste mobilen/kläder osv.. ska skjutas hit och dit eller håller på att dö om inte hållplatsen är ett par meter från ytterdörren (vet att jag drar till extremen nu) Nej äldre ska respekteras för det de gjort för Sverige, utan dom hade faktiskt inte Sverige sett ut som det gör idag, och de ska respekteras just för att de är äldre och ja de behöver sittplatsen på tåget bättre än vad en tex en 20 åring gör.

Carolineee
2017-03-30 21:10
#13

Man ska visa alla människor respekt oavsett hur gamle eller unga de är. Barn, ungdomar, medelålders, äldre. Ålder kvittar, alla ska behandlas med respekt, borde vara självklart.

Annons:
mangemani4
2017-03-30 21:29
#14

nej, det är inte en självklarhet, finns inte en chans att jag visar någon som helst respekt mot våldtäktsmän, pedofiler, mördare osv, oavsett ålder, kön, etnicitet. att alla ska behandlas med respekt för stå för dig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Åsa S
2017-03-30 21:33
#15

Tror det finns olika slags människor av alla åldrar tyvärr sticker ofta de som inte beter sig trevligt ut både gamla och unga, och de ser man lätt. Jag är ingen ungdom ifall inte 45 räknas som det. Efter att jag genomgick en större operation i våras i magen så mötte jag tyvärr en hel del av de där sura äldre, jag hade problem med att både gå och stå men jag var ju tvungen ta mig till läkarbesök och liknande och behövde då sitta och blev mer än en gång utskälld av äldre i kollektivtrafiken en försökte till och med knuffa bort mig och sa vi äldre måste sitta ni unga kan stå och blev helt rabiat när jag försökte förklara att jag inte kunde stå på tunnelbanan i de där tvära svängarna eftersom jag var rätt nyopererad. Och detta var inte ens på en handikapplats jag satt men sedan vet jag ju att det finns många trevliga äldre med, men man blev ju lite chockad över att nån levt så länge och inte lärt sig behandla andra människor på bättre sätt.

[memoirsofaclone]
2017-03-31 03:08
#16

Märker att vissa här på något sätt helt har missat vad jag skrivit alternativt endast sett den här tråden som en chans att få säga sitt om ungdomar. Jag vet att det var svårt här förr, min farfar född i början av 1900-talet var tvungen att jobba i skogen istället för skola, ingen el elr vatten, lite mat  osv. Men han dog för 20 år sedan, nästan 90 år gammal, den generationen som faktiskt upplevt detta finns det inte så mycket kvar av, och ja såklart förtjänar de som slitit för att bygga upp det vi har idag en viss respekt. Men det finns alltid rötägg ändå.  Och alla har inte hjälpt till med detta heller. 

Har aldrig sagt att unga inte kan bete sig illa, det vet jag mycket väl då jag träffat många otrevliga i min ålder också.  

Och snälla, jag har INTE generaliserat alla äldre. Har skrivit flera gånger att jag förmodligen haft otur med släkten osv och jag pratar såklart om de som faktiskt beter sig illa, de flesta i alla åldrar besitter ändå ett normalt vett. Anledningen till tråden är just att det finns en allmän uppfattning om att äldre ska visas en särskild respekt just pga deras höga ålder. Mina otrevliga släktingar som jag pratar om var födda under 40-talet och har haft det väldigt bra, kunnat resa, köpa hus osv. När de rent ut sagt hånar en för allt möjligt, utseende, personlighet, ekonomi osv är väl det lika illa som om någon yngre hade gjort samma sak? Detta är ju inte så vanligt men de finns.

Slutligen bör man  inte generalisera min generation heller, jag tycker också att många är lata, bortskämda, bara bryr sig om sociala medier, kändisar osv men inte alla. Jag har inga sociala medier och en urgammal mobil t ex, konsumerar nästan ingenting heller, har haft samma kläder och saker i flera år, tills de går sönder/inte kan lagas. Jag är mycket medveten om hur bra vi ändå har det idag och att det lätt skulle kunna bli sämre. Samtidigt finns det andra saker idag som är svåra, vi lever i ett utvecklat men dekadent samhälle, hög press på att plugga, bostadsbrist (som det även varit förr), hur man ska hantera klimatförändringar osv.  Dessutom lär det komma någon form av ekonomisk kris. Vi lever i en konstig konstgjord tid där folk bara tror att de ska roa sig hela tiden, det är min åsikt. Framtiden ser inte direkt ljus ut.

[memoirsofaclone]
2017-03-31 03:09
#17

#7 menar nu Sverige, då vi bor här. Hur det är i andra länder är en annan diskussion.

tlover
2017-03-31 07:45
#18

#17 Gissar du syftar på mig. Andra världskriget påverkade Sverige även om vi tekniskt inte var i krig.

Dessutom finns det många i Sverige som kommer från länder med krig (även om det inte alltid märks)

l'm back

Aleya
2017-03-31 07:49
#19

#6 fast du var ju inte född under 60 och 70 talet då dina släktingar var vuxna. Och att det var ett helskotta med exempelvis att vara kvinna och jobba, abort och rätten till att säga nej till sex i ett äktenskap (ja, mannen hade laglig rätt att kräva sex av sin fru. Våldtog han henne så var det inte våldtäkt då det skedde inom äktenskapet och kvinnan var skyldig att ge han detta) och annat. Nu kanske inte dina släktingar var aktivister, men du påstår att dom är sura och bittra på dig. Det kan inte vara som så att du bara sitter och rullar tummarna? För jag läste din tråd om jobb innan och jag vet som inte om jag ska skratta eller gråta. Ja jag vet inte vart du varit dom senaste åren men det var ju en kris i ekonomin 2008. Så du har ju varit med om en. Vet inte vad det är att vara orolig för. Har varit med om två och överlevde båda. Sen väljer man om man vill pressa sig när man pluggar, och den pressen är inte heller ny. Sen har du ju andra faktorer som spelar in hur folk beter sig mot en. Enkelt: hur du beter dig speglar av sig hur andra beter sig emot dig. Det man ger får man tillbaka liksom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pytteliten
2017-03-31 09:35
#20

#14 skrev 

"nej, det är inte en självklarhet, finns inte en chans att jag visar någon som helst respekt mot våldtäktsmän, pedofiler, mördare osv, oavsett ålder, kön, etnicitet. att alla ska behandlas med respekt för stå för dig."

Då är min fråga till dig Hur många kända pedofiler, våldtäktsmän och mördare träffar du? Jag har då aldrig träffat någon (som jag vet om), så att behandla alla med respekt är nog ändå en bra idé kan jag tycka!

Annons:
Maria
2017-03-31 10:46
#21

Jag kan förstå TS tankar.

Man blir inte per automatik en bättre människa för att man blir äldre. Man har visserligen en massa år av erfarenhet men det hela beror ju på hur man förvaltar den erfarenheten.

Jag har även svårt för att man ska respekteras för vad man gjort. Det exkluderar ju en mängd människor som handikappade och sjuka som kanske inte har kunnat bidra med så mycket i samhället utan snarare behövt stöd.

Man ska respektera äldre på så sätt att de är skröpligare och mer värnlösa. De kanske behöver en hjälpande hand eller en sittplats osv. De ska som grupp i samhället ha samma rättigheter som alla andra och åldringsvården behöver ses över ordentligt.

Jag har arbetat med äldre i många år inom geriatrik och träffat på dem i min arbetsdag i hemmet, på boenden och på sjukhus.

Äldre människor är som vem som helst. Har du varit en skitstövel i hela ditt liv så blir du förmodligen inte mindre skitstövel för att du fyllt 80. Kanske bara en skröpligare skitstövel😉

Jag tycker man ska respektera alla människor lika mycket oavsett "grupp" i samhället." Lilla Lisa" kanske också behöver sittplatsen på bussen. Allt är inte svart eller vitt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mangemani4
2017-03-31 11:52
#22

#20 ja det där får stå för er som sagt, dra inte in mig i ert tänk. man måste inte ha träffat en våldtäktsman, pedofil osv för att inte respektera dem, det är deras handlingar som gör att jag inte respekterar dem. men tycker ni att våldtäkter förtjänar respekt så är det väl bara att tuta och köra, men dra för guds skull inte in andra i ert extremt skrämmande tänk.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Pytteliten
2017-03-31 12:06
#23

mangemani4, du tänker precis vad du vill! Men här handlar det om att bemöta och behandla sina medmänniskor med respekt. För det måste man träffa dem, eller i alla fall kommunicera med dem!

mangemani4
2017-03-31 12:20
#24

din dotter träffar en kille(som du träffat och kommunicerat med), killen våldtar, brutalt misshandlar henne och lämnar henne helt övergiven i ett dike någonstans och du väljer då att kalla denne för en medmänniska och behandlar denne med respekt? jag hoppas för din egen skull att du förstår vad det är egentligen du sitter och säger här. annars skrämmer du iaf mig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Pytteliten
2017-03-31 13:44
#25

Jag hoppas att du medvetet väljer  att inte fatta min poäng. Jag pratar om människor som man inte känner eller vet så mycket om. Att utgå ifrån det goda helt enkelt. Vet man något annat så handlar man ju utefter det.

mangemani4
2017-03-31 13:59
#26

jag pratar om våldtäktsmän, pedofiler osv, dömda brottslingar. man behöver väl inte träffa eller prata med sådan vidriga människor för att tappa respekten för dem och inte se dem som medmänniskor(förutom du då tydligen som utgår från det goda tills du har satt dig ned och pratat ut med dem). huga, hoppas du tänker till lite, för det där låter inte sunt.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2017-03-31 14:59
#27

Alla ska mötas med respekt till dess att dom visat att dom inte förtjänat det.

Annons:
[memoirsofaclone]
2017-03-31 15:46
#28

#19 Nu råkar det vara så att dessa släktingar knappt har jobbat heller, kanske har dem någon dold psykisk sjukdom som gör dem till vad de är men de har i alla fall inte gjort någon något gott. Vet att detta är ett extremfall men jag tvingas träffa dem några gånger per år och varje gång kommer dessa oprovocerade anfall. Och det var helt enkelt det jag vill belysa, då både de själva  och andra har sagt till mig att ''det är synd om dem som är så gamla etc''. Varför ska jag tycka synd om någon som uttryckligen har önskat bort min och min familjs existens? Det är säkert inte så roligt att bli gammal men har man betett sig så genom hela livet så kan man inte vänta sig någon större förståelse. Jag har aldrig sagt något sånt till någon. Hur trevlig man än försöker vara så slutar det med något sånt i alla fall, skulle gärna bryta kontakten men vissa i min familj vägrar av någon anledning. Som sagt så var det främst just dessa personer jag tänkte på när jag gjorde den här tråden, inte att äldre i allmänhet skulle vara otrevliga, för det tror jag inte.

Inte för att det har med ämnet att göra men skulle vara intressant att höra vad som var så konstigt med den där jobbtråden? Jag är medveten om att jag har lite annorlunda tankar ibland men ser inte direkt något märkligt med det jag skrev där förutom att det inte är så vanligt i dagens samhälle. Jag vill bara att jobbet ska vara just ett jobb, där man gör jobbet helt enkelt, inget annat. 

Jag var 10 år 2008 så det är möjligt att jag inte märkte så mycket där. Men bara för att det varit lindriga konsekvenser förr så betyder det ju inte att det alltid kommer att vara så. Det var bara ett exempel, poängen var att dagens ungdomar kommer att få andra problem, även om det inte nödvändigtvis innebär just krig och svält. Man ska inte ta för givet att det alltid kommer att vara som det är just idag.

Herveaux
2017-03-31 16:46
#29

#28 Oavsett ålder eller blodsband så väljer jag att inte ha kontakt med människor som bara sprider negativitet i mitt liv.

Förstår att det kan vara svårt för dig om du tex fortfarande bor hemma och tvingas umgås / följa med på diverse släktsammankomster där rötäggen är med.
Försök att undvika dom så gott det går.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

landsbygdsbo
2017-03-31 17:57
#30

Att inte vilja umgås med energitjuvar är en sak, att inte respektera gamla är en annan.

Gronstedt
2017-04-01 10:05
#31

#17: Det finns många människor i Sverige som upplevt krig, svält och extrem fattigdom, en del av dem så sent som 2017. Har du missat hela rapporteringen om förhållandena i Syrien, till exempel?

För övrigt är det inte ålder som är värd respekt, utan erfarenhet. Erfarenhet följer bland annat av tid, därför finns det ofta korrelation mellan ålder och erfarenhet. Nedsatt  funktion av olika skäl är värt hänsyn och omtanke, men det är en delvis annan diskussion.

landsbygdsbo
2017-04-01 10:07
#32

Vissa ungdomars åsikt att äldre inte behöver respekteras har en förmåga att ändra sig med tiden😎

[Devya]
2017-04-01 10:17
#33

Man ska väl visa respekt mot alla sina medmänniskor och inte bara de äldre. Oberoende hur griniga och sura folk kan vara så tycker jag man ändå kan ha lite respekt eller åtminstone visa sig vara lite större än dem och ha lite medkänsla. Vi vet inte vad de har gått igenom, oberoende om det gäller äldre eller yngre människor.

"Jag anser att man borde behandlas som man behandlar andra, oavsett ålder." Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Jag tycker det fungerar bättre. Lite respekt är aldrig fel och kan man visa att man har huvudet på skaft och inte behandlar andra dåligt bara för att de själva kan vara griniga, så kan det ha en bra effekt på dem om man har tur.

Aleya
2017-04-08 21:15
#34

#28 och allt behöver inte ha att göra med att folk är sjuka. Vissa är som dom är utan någon speciell orsak. Gällande din fråga om jobb är det som att du förväntar dig att jobbet ska anpassas efter dig och att du ska göra så lite som möjligt och helst inte en uns mer. Man kan inte direkt vara kräsen gällande jobb, utan du lär nog få ta flera jobb som inte du tycker är speciellt kul. Men man måste för att överleva. Men då får man lära sig att spara för när det blir sämre tider. Så har man sitt på de torra. Folk har överlevt kriser förr så varför skulle det bli svårare för nästa generation? Eller har föräldrarna helt gjort sina avkommor handlingsförlamade?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[memoirsofaclone]
2017-04-09 00:44
#35

#34 Tror du har missförstått det jag skrev för det var inte så jag menade. Jag skrev att jag VILLE ha ett jobb där man jobbar effektivt och har saker att göra hela tiden. Jag har inte heller sagt att man inte skulle klara sämre tider, tvärt om tror jag att det skulle behövas (även om det inte är så kul kanske).

Alltså ärligt, är det något i sättet jag skriver på som gör att vissa här tycks tolka saker tvärt om emot vad jag menar? Händer lite väl ofta.

Aleya
2017-04-09 12:51
#36

#35 vad jag menar med att du vill göra så lite som möjligt är att du vill inte ha uppgifter utöver det du ska göra. Att du vill göra så lite som möjligt. Utan bara sitta och jobba som om det vore en skola, och skulle chefen säga: "jag vill att du tar på dig denna uppgiften också" Ja då kommer du helst inte vilja. Jag brukar svara utifrån det jag läser, så det kanske är bara så att du inte får fram det du vill ha fram. För som jag uppfattar dig från många trådar är en ovilja att förstå vissa saker och att du vill ha det på ditt vis. (Så har jag uppfattat dig via det du skriver, jag säger inte att du är så men det är så du framstår)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[memoirsofaclone]
2017-04-09 16:03
#37

#36 Det var i alla fall inte så jag menade, det jag menar är att jag har svårt för dötid, där man bara sitter och slösar bort tiden med att göra ingenting, som det ofta är i skolan. De som är mer sociala verkar uppskatta sådana tillfällen mer, då de kan sitta och snacka. Har själv haft en provperiod på ett jobb (cafe) och det var urtråkigt just pga att man fick stå och vänta hela tiden då det inte fanns några uppgifter.

Aleya
2017-04-09 16:09
#38

#37 hört om att då kan man gå och se om det finns nått att göra? Städa eller annat. Du kan inte tro att folk ska konstant säga vad du ska göra. Man får hitta på uppgifter själv genom att de vad som finns att göra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[memoirsofaclone]
2017-04-09 16:37
#39

#38 Vilket jag såklart gjorde, mitt jobb var i princip att städa undan saker, men det här är off topic.

Upp till toppen
Annons: