Annons:
Etikettfamilj
Läst 1180 ggr
[Nalaa]
2017-04-19 09:25

Kommer inte överrens

Vad kan man göra? Min partner och min syster kommer inte överrens. De tycker alltför olika i saker och ting och det blir alltid någon som blir arg, ledsen eller irriterad när vi ses. Det handlar om stort som smått, hur man hjälps åt inom familjen med disk och tvätt, hushållssysslor, sätt att prata till och om varandra… De har försökt prata ut men de klickar helt enkelt inte. Såhär har det varit i tio år! What to do? Jag kommer i kläm och vill ju umgås med min syster men varje gång slutar med bråk eller sårade känslor!

Annons:
Fridaaaa
2017-04-19 09:27
#1

De får helt enkelt låta bli att prata med varandra när de träffas, om de inte kan bete sig

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2017-04-19 09:30
#2

Måste dom träffas?

OlgaMaria
2017-04-19 09:40
#3

Det låter som att någon av dem eller dem båda är väldigt barnsliga som inte kan bete sig bättre efter alla dessa år. Ingen av dem har väl någon rätt att lägga sig i så mycket vad den andre tycker och tänker!? Man måste acceptera andras olikheter och inte trycka på varandras ömma tår så att säga.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nalaa]
2017-04-19 09:48
#4

Då irriterar de sig på saker de gör istället och sen får jag höra det från båda hållen… Åh, jag vet inte vad jag ska göra:-(

Honestyisdead
2017-04-19 09:57
#5

Säg till dom att dom ska bete sig som vuxna.

setfree
2017-04-19 10:04
#6

Varför umgås? Man måste inte träffas bara för att man är släkt.

Eller bara du och din syster själva. Man träffas för att man trivs och har kul ihop, annars inte. Lägg ner det som inte fungerar.

Annons:
OlgaMaria
2017-04-19 11:16
#7

Men säg åt dem att sluta tala illa om varandra inför dig. Acceptera inte att behöva lyssna på sådant från någon av dem. De har odlat en ovana och sådana måste helt enkelt brytas, om de gör det kommer allt förändras.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nalaa]
2017-04-19 13:08
#8

Vi står varandra väldigt nära i vår familj men här brister det. Vi måste hjälpa en nära familjemedlem mycket och eftersom vi bor närmast faller den lotten på oss, min syster hinner inte och det gillar inte min pojkvän. Vi hjälper till mycket men får inte mycket hjälp tillbaka från någon. Men min syster och hennes familj ska alla hjälpa…

OlgaMaria
2017-04-19 13:14
#9

#8 Ok. Ja, jag kan förstå att det väcker irritationer, men det är ju samtidigt inte bra att hamna i skuldbeläggande utan istället fundera på lösningar. Om din syster inte hinner så kanske situationen måste lösas på något annat sätt? Hemtjänst, en granne eller annan person som kan hjälpa lite mer? Det måste ju vara jobbigt för er familjemedlem som är i behov att helt förlita sig på er också ifall ni inte känner att ni räcker till?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nalaa]
2017-04-19 14:16
#10

Ja, vi måste komma på en lösning. Det har alltid funnits irritation mellan dem eftersom de är så olika men det är sedan vi började hjälpa den här personen som det har blivit värre!

Upp till toppen
Annons: