Annons:
Etikettsex
Läst 2632 ggr
Ellan93
2017-05-16 12:24

Tar inte på mig

Hej! Jag har ett problem med min sambo som tär på mig väldigt mycket. Vi har bott ihop nu i ca 4 månader och allt gick vääldigt fort för har varit i förhållande i 6 månader. Han är ur gullig och visar kärlek på alla sätt och vis förutom när det gäller sex. Vi har knappt sex och när vi har det känns det som man har det för första gången i sitt liv, det blir typ pinsamt. Vi har sex högst en gång i veckan och vi är 23 år båda två. Jag behöver sex i mina relationer för då skapar man ett intimtband mellan varandra, men han har inte dom behoven som jag har. Jag är en person som gillar sex och blir väldigt lätt kåt av den jag älskar, men förstår inte varför han inte är sådan. När vi ska ha sex så kysser vi och han smaker på min kropp men aldrig intimt! Han har tagit på mej där nere ca 2 gånger under dessa månaderna och varit nere på mig en gång. Han säger att han inte är så förtjust att få oralsex så jag har aldrig vågar att visa att jag vill eftersom jag gillar att ge någon annan njutningen. Han har kollat väldigt mycket på porr och porr hatar jag, är anti mot det. Så mycket porr och han runkar ofta har han sagt. Så det känns som han hellre gör det än har sex med mig. Vi skulle ha sex för 2 dagar sen och jag frågade om han ville och när vi skulle börja så sa jag till honom att hon där nere kanske måste värmas upp lite och han tittar på mig som jag vore dum i huvet och säger att jag ska värma upp henne själv, men så kommer ju det att jag tar typ aldrig på mig själv för jag får inte ut den njutningen och det intima som jah vill ha med min sambo. Så han sa till mig tror du att jag vill ta på dig där nere när du inte ens tar på dig själv och jag blev helt tom typ. Visste inte vad jag skulle säga eller göra. Har aldrig varit med om att en kille säger så till mig aldrig! I dom andra förhållande jag har haft så har mitt sexliv varit jätte bra och har haft killar som tar på mig och går ner på mig och jag älskar det. När min sambo sa så till mig så fick jag en känsla av att han blir äcklad av mig, har frågar flera gånger och han säger att han tycker jag är jätte sexig och snygg men tror tyvärr inte på det längre. När vi hade haft sexet så va ja typ tom kändes det som, blev ledsen och tänkte massor på det. Han märkte att det va något men säger jag något så kollar han bara snett på mig. Jag vet absolut inte vad jag ska göra, känns som känslor försvinner lite mer och mer och vill verkligen inte det för jag älskar honom. Har aldrig haft såhär dåligt sexliv i hela mitt liv inte ens när jag var singel. Han har berättat i hans andra relationer så var det aldrig den närheten jag vill ha när det blir intimt. Han tycker jag är konstig för jag inte tar på mig själv eftersom hans andra brudar gjorde det hela tiden. Jag börjar tyvärr ge upp, behöver verkligen hjälp här! 😭

Annons:
Gronstedt
2017-05-16 16:23
#1

Först som sist bör du släppa tanken på att det skulle vara något fel på dig. Han vill inte ha sex på samma sätt som du, det handlar inte om ditt utseende på något sätt, utan om att han inte tänder på beröringar på samma sätt som du. Han kanske tycker att det är motbjudande att röra vid varandra intimt, men det är inte DU som är motbjudande, utan hela konceptet.

Det är svårt att ge råd om vad du ska göra. För mig skulle det inte fungera i längden att vara med en sexuellt inkompatibel partner. Visst får man göra vissa kompromisser, men inte hur mycket som helst. Var gränsen går är förstås upp till var och en.

Har han något intresse av att ändra på ert sexliv? Om inte är det nog svårt att komma vidare för er två.

Ellan93
2017-05-16 16:53
#2

Tack för svaret, vi har ju pratat om det några gånger och om hur jag känner. Han har ju sagt flertal gånger att vi ska mer sex när vi har haft det men det blir ju inte bättre. Jag försöker ju att visa men jag blir typ skygg så vågar ju knappt ta på honom för han bjuder inte in mig och är så rädd att han ska dissa mig eller vända sig om som han har gjort ett antal gånger och sagt att jag bara tänker på sex

tinaolof
2017-05-16 16:54
#3

Så han tycker att intim beröring inte har med sex att göra och att du får ha ett eget förspel själv så ni bara kan köra sen? Väldigt respektlöst och avtändande resonemang av honom. Om han dessutom väljer att kolla på porr istället för att ha ett aktivt sexliv med dig tycket jag du ska ta ditt pick och pack och dra. Självklart får man ha sitt eget sexliv, men han verkar ju inte vara kompatibel med dig för fem öre så som han verkar vara inställd till sex. Tycker det låter som omognad och respektlöshet helt enkelt. Att han sedan vill ha mindre sex än dig är en sak, och där får du ju väga om det övriga ni har väger upp mot det.

Gronstedt
2017-05-16 17:06
#4

#3: Olika inställningar till vad som är sexigt och inte behöver inte handla om respektlöshet. Vad som upplevs tändande eller avtändande är väldigt individuellt och väldigt djupt rotat.

TS, din partner verkar ha en ganska krånglig inställning till sex över huvud taget. Han verkar tycka att det är något fult och otrevligt som man bör stöka över så fort och enkelt som möjligt, med minsta möjliga kontakt mellan personerna. Kanske han kan få hjälp av att prata med någon terapeut, men egentligen behöver det ju inte vara "fel" på honom. Däremot är han inte speciellt lustig att vara med.

En av mina partners hade liknande problem. Sex var alltid en otroligt långdragen och generande affär med massor av komplicerade handgrepp. Hen hänvisade alltid till någon viss fetisch som skulle lösa alla problem. Hen ville verkligen inte ha sex utan denna fetisch, men vägrade tala om vad det var för något. Det förhållandet blev inte så långvarigt. Jag är inte intresserad av att leva utan fungerande sex i längden, det är alltför viktigt för mig. Nu var väl hen inte så kul i övriga avseenden heller,  i och för sig …

Ellan93
2017-05-16 17:13
#5

Har precis berättat för honom vad jag kände när han sa så när vi skulle ha sex. Hans svar var att han inte tar på mig eftersom jag själv tycker det är äckligt, så nu har han vänt på grejerna så det är lite mitt fel men han vet så jädra väl att jag vill verkligen att han ska ta på mig och att jag inte njuter av att göra det själv, när han tar intimt på mig så är jag liksom i himlen . Men han blev typ arg lr irriterad.

Gronstedt
2017-05-16 17:25
#6

#5: Han verkar inte speciellt intresserad av att gå dig till mötes. Det är en svag och omogen persons viktigaste härskarteknik att dumpa över ansvaret för det hen själv skäms över på någon annan - särskilt vanlig bland män utan ryggrad och hyfs, enligt min erfarenhet. Det skulle jag se som ett värre problem än sexuell inkompatibilitet och som ett skäl att välja bort den personen ur mitt liv.

Annons:
pyromanen
2017-05-16 18:01
#7

Vad sorgligt det låter. Skulle inte kunna ha kärleksrelation med nån som inte gillar röra vid mig! Känns som han har problem med intimitet och inte beredd att bry sig om vad du gillar. Någea av sakerna du skriver hur han sagt eller gjort skulle göra mig jätteledsen. Nejtack! :-(

Ellan93
2017-05-16 20:50
#8

Ja jag blir ju jätteledsen när han gör såhär, försökte ta upp det på allvar med honom men han blir bara arg och säger det är barnsligt att prata om detta och att vi ska glömma det. Blir så förbannad faktiskt, tur att han är på jobbet för skulle bli galen om han var hemma. Och han tycker jag ska börja ta på mig själv ist så han slipper höra tjatet om att ha sex. Han fattar verkligen inte! Blir så oerhört frustrerad, just nu känns det som att han behöver inte komma hem. Han har rätt grov adhd så han är ju inte som en 24 åring i huvudet. Försöker verkligen ha tålamod

elinnile0
2017-05-16 21:32
#9

Du måste nog acceptera hur han är. Du har ju försökt prata med honom utan att han vill/kan ändra något. Eftersom ni är så olika kanske ni inte ska vara tillsammans. Du får fundera på om du tycker det är värt det.

pyromanen
2017-05-16 21:59
#10

Det är sjålvklart inte "barnsligt" att prata om sina problem i en relation och om det som är viktigt för att en ska må bra i en relation! Det är tvärtom nödvendigt att kunna prata om! Och att föreslå att ni ska "glömma" det som är viktigt för dig!? Nej! Det ska inte glömmas! Att önska sig och förvänta sig att ens kärlekspartner tycker om att röra vid/smeka en är verkligen helt legitimt!

Gronstedt
2017-05-17 08:08
#11

#8: Varför ska du ha tålamod? Han vill inte som du och han vill inte ändra sig för att gå dig till mötes. Det du har att välja på är att fortsätta som det är nu eller att lämna förhållandet och leva ensam eller hitta en partner som du är kompatibel med. Du kan inte ändra på honom och han vill inte ändra på sig själv.

Ellan93
2017-05-17 10:13
#12

Det är ju det att han verkar inte förstå alls! Jag vet att han är känslokall och det säger han själv. Han har varit ett problembarn och har dragits till olika gäng som är riktigt dåliga. Men då sa ja till honom klubben lr mig och han valde mig då, han har lugnat sig på den fronten men säga att vi inte ska diskutera och glömma detta känns konstigt att han säger. Han kan inte ta kritik när det gäller sex och han tror han är världens bästa, det är ett väldigt känsligt ämne för honom men ändå vill han att vi ska kunna prata och kommunicera med varandra. Men varje gång jah försöker prata om detta så blir han bara arg och irriterad. Har tänkt på om man ska prata med hans mor och se om hon kan förklara varför han är som han är. Det snurrar rätt bra i mitt huvud just nu

tinaolof
2017-05-17 14:01
#13

#12 Ibland måste man acceptera att den andre inte förstår och gå vidare utan. Det är inte din uppgift att banka i honom vad du vill gång på gång på gång och att han varken tar åt sig eller försöker förstå. Han respekterar inte dig och verkad vara väldigt ego. Åtminstone inom detta område verkar han inte mån om dig och dina känslor och då måste du sätta ner foten för att behålla din självrespekt. Din åsikt är viktig och om han älskar dig väljer han att lyssna på den, gemensamt komma fram till en lösning och finnas där för dig. Och fastän man älskar någon finns det flera där ute. Man ska ALDRIG nöja sig med en relation som brister både här och var och där den andra parten inte ens är intresserad av att lyssna och lösa det! Nöj dig aldrig. Sen är han väl en vuxen karl? Om hans mamma behöver lägga sig i för att få fram ditt budskap tycker jag du ska lägga energin på någon som vill lyssna på DIG för att DU tar upp problem med honom. Återigen, stor brist av respekt till dig.

Annons:
[Devya]
2017-05-17 15:57
#14

Det spelar väl ingen roll om han har varit ett problembarn eller ej? Det finns så manga som har haft en jobbig uppväxt och umgåtts med fel sortens människor men de behandlar ändå inte sin partner på det där viset.

Det finns liksom ingen ursäkt för hans beteende. I värsta fall drar han ju ner dig så att du börjar tro att det är något väldigt fel på dig, ditt utseende och sexualitet. Det är inte värt det.

Jag tycker att du ska ställa honom upp mot väggen och lägga alla kort på borden. Antingen så lyssnar han på dig och får in I huvudet att han håller på att förstöra något väldigt viktigt för dig och han måste ändra sig illa kvickt eller så flyr du fältet om han fortfarande inte bryr sig om dig och din självkänsla.

_Fisken
2017-05-20 21:42
#15

Jag tror han tappar intresset för han kollar för mycket på porr o drar i den själv för mycket. Så han är som trött humla tidigt på våren. Tom på det mesta.

smellcaramell
2017-05-22 14:13
#16

Tycker det är rätt fascinerande att många i denna tråd tycker att killen gör fel som inte gör något han inte vill. Hade det varit en man som skrivit att "min flickvän vill inte ha oralsex med mig" hade alla sagt åt han att han måste sluta tjata, hon har rätt att säga nej o.s.v.

Alla människor tycker inte om samma saker "i sängen" och därför passar inte alla personer ihop. Trivs du inte med ert sexliv, gör slut

Honestyisdead
2017-05-22 14:55
#17

#16 Nu är det ju en jäkla skillnad på att säga att man inte gillar något och på att säga som ts kille.

smellcaramell
2017-05-22 15:07
#18

#17 Jag kanske missat något då jag läste igenom tråden, men han har väl i princip sagt att TS skulle "sköta förspelet själv" och frågat om hon tror han vill ta på henne "down there" när hon själv inte "vill" göra det. Tror många tjejer någon gång sagt/tänkt ungefär samma som det senare till en kille (tror du jag vill suga och svälja när du inte ens kan smaka på din egen sperma?). 

Att TS sambo sedan inte kan prata om saken på en "vuxen" nivå är en annan femma, det jag reagerade på är just att många förutsätter att killen ska börja göra saker som han inte verkar vilja medan man skulle säga åt en tjej att typ lämna killen och polisanmäla om situationen var omvänd.

Shailina
2017-05-22 15:10
#19

personligen tycker jag förspelet är en del av sexet. Om inte min kille vore intresserat att bidra något alls till nåt förspel för att jag även skall vara kåt och klar är jag med en kille jag inte är kompatibel med sexuellt. Sen får jag själv besluta om jag vill gilla läget eller byta kille. Om man sen pratar med killen och han kommer med kränkande påståenden runt det hela dessutom skulle jag nog själv inte tveka så mycket på det hela. Man kan ju inte tvinga någon att vara med på nåt de inte är intresserat av själv.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Honestyisdead
2017-05-22 15:15
#20

#17 Beror förmodligen på att tjejer oftast BEHÖVER förspel för att bli våta och redo. Inte samma sak som att suga. Vi har inte pratat om oralsex utan att röra.

Annons:
smellcaramell
2017-05-22 15:30
#21

#20 Det är om sagt inte det jag reagerar på utan att många förväntar sig att killen ska göra något han uppenbarligen inte vill. Jag gav ett exempel med oralsex, det hade lika gärna kunnat handla om något annat sexuellt där en kille vill något tjejen inte vill, det hade hur som helst blivit ramaskri om någon föreslog att tjejen skulle gå killen till mötes.

Gronstedt
2017-05-22 15:32
#22

#16, 18: Jag tycker det ser ut som om du missat ganska mycket. När jag läser den här tråden ser jag att folk säger att hans inställning är så långt från hennes att de inte är kompatibla sexuellt och att det är otrevligt av honom att uttrycka sin avsmak i kränkande ordalag och att skuldbelägga henne för sin egen inställning. Det är långt ifrån det samma som att uttrycka att han "borde" det ena eller andra.

[Devya]
2017-05-22 16:16
#23

#21 Det handlar om hur han uttrycker sig om du nu har missat det.

OlgaMaria
2017-05-22 23:22
#24

I min värld är han totalt porrskadad. Jag skulle aldrig kunna leva med någon som har en relation med porr.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2017-05-22 23:27
#25

#21 Vi har nog läst olika trådar.

smellcaramell
2017-05-23 13:48
#26

#22 #23 och #25 som sagt reagerar jag på att många säger att han borde anpassa sig. Sedan håller jag med om att han inte uttrycker sina tankar och känslor på ett okej sätt, han skulle behöva lära sig diskutera och föra dialoger på en mer vuxen nivå. Men det är ändå så att han tydligt visar att han inte vill något och många ändå tycker han ska göra det vilket jag tycker är fel när man inte skulle säga åt en tjej i samma situation att göra det.

Jag tror helt enkelt TS och sambon inte är kompatibla på det sexuella planet och att TS sambo skulle behöva lära sig att föra konversationer och diskussioner på ett vuxet sätt.

Honestyisdead
2017-05-23 14:11
#27

#226 Könet spelar ingen roll.

Annons:
Gronstedt
2017-05-23 14:33
#28

#26: I vilka inlägg säger någon att han borde anpassa sig?

[Devya]
2017-05-23 21:32
#29

#26 Hänvisa gärna till " de många inlägg" det står att han måste anpassa sig för jag hittar inte ett enda just nu, utan endast inlägg där det står om att de passer inte ihop sexuellt och att de måste kunna diskutera med varandra om det här eftersom hon upplever det som ett problem . Om inte bör hon lämna för det här är nog ett så pass stor sak. Det är inte meningen att man ska bryta ner sin partner emotionellt på det viset som han gör (med tanke på hans klumpiga uttalanden).

smellcaramell
2017-05-23 23:12
#30

Ursäktar, det var näst intill ingen som skrivit rakt ut att han borde ändra sig men många skriver på ett sätt som antyder att han borde ändra sig (#3, #6, #11, #13 till exempel). De skrivs om att han inte vill gå TS till mötes och att hon inte får tumma på det hon vill för att inte förlora sin självrespekt medan han tydligen ska kunna tumma på det han vill för att tillfredsställa TS. Men det kanske bara är jag som missuppfattar/uppfattar detta. 

Förstår att de som skrivit dessa inlägg inte menar det men i och med sättet inläggen är skriven på så kan det uppfattas som att det är helt okej att "tvinga"(i brist på bättre ord) en man att ändra sig medan en kvinna alltid ska få som hon vill vilket jag hoppas ingen tycker i vårt samhälle där vi dagligen kämpar för jämställdhet. Blir ju tyvärr ofta så att man skriver något som känns så självklart för en själv men uppfattas på helt fel sätt av andra, precis som många av mina inlägg i denna tråd blivit p.g.a. att jag varit oklar i vad jag menat.

Gronstedt
2017-05-24 06:04
#31

#30: Två av de inläggen är mina, men hur du kan läsa in något sådant i dessa övergår mitt förstånd. Inga av de ord eller antydningar du säger dig ha hittat finns med i inläggen. Tvärt om står det ju uttryckligen att TS inte kan ändra på honom, att han helt ensam avgör om han vill ändra sig och att det enda hon kan göra är att acceptera läget eller söka sig någon annan stans. Diametralt motsatt till vad du tycker dig ha läst, alltså.

Honestyisdead
2017-05-24 08:03
#32

#30 Du tolkar då verkligen fritt. Du borde nog läsa vad som skrivs hädanefter.

Upp till toppen
Annons: