Annons:
Etikettallmänt
Läst 562 ggr
Äntligen myndig
5/23/17, 3:26 PM

Mors dag

Brukar ni hitta på något speciellt för er mor den dagen eller går den dagen obemärkt förbi för er?

Annons:
Scorpio97
5/23/17, 3:44 PM
#1

Min mamma brukar inte vilja att jag/vi ska göra något särskilt på morsdag, så jag brukar bara säga grattis och köpa någon blomma eller baka något. Något år har vi gått ut och ätit.


//Jessie

[7w875]
5/23/17, 8:13 PM
#2

Att göra något verkar trevligt; en utflykt, gå ut och äta, ta en fika hemma och ta med en blomma…

[Hayabusa]
5/23/17, 8:14 PM
#3

Precis som "Fars Dag" så är det inget som jag firat - någonsin.

[7w875]
5/23/17, 8:26 PM
#4

Inte för sent att börja om du har föräldrar eller själv har barn. Man kan alltid ta det som en förevändning att ses och ha lite trevligt, kanske äta något gott eller göra något roligt tillsammans.

Lona
5/24/17, 1:57 AM
#5

I GP finns det en liten tecknad "humorbild" ("PS") på sista sidan, av tradition är det en ganska knackigt ritad blomma och lite bakvänt stavat "Till mor" varje år på Mors dag. Min mamma brukar få den utklippt ur tidningen, that's it ;-) . Numera har jag ingen GP, som ett internt skämt ska hon få såna där "hemgjorda tomtar av äggkartonger" som man gjorde i förskolan. Så nej, vi firar egentligen inte Mors dag, mer än med någon mindre lustighet.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: