Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1289 ggr
ama11
5/24/17, 1:18 AM

Dags att göra slut?

Jag och min sambo funderar på att gå isär… Vi bråkar väldigt mycket, nästan varje dag, om skitsaker egentligen. Vi har väl halvhjärtat "försökt" ett år, eller mer, men vi fortsätter bråka jätte mycket och det blir som inte bra mellan oss. Hur vet man egentligen att det är dags? Vi funderar om vi ska pröva försöka en sista gång eller om vi ska avsluta det nu. Jag älskar honom, men vi kanske inte passar i en relation? Är också rädd att bli ensam och att jag kommer ångra mig om vi gör slut, att jag då insåg att vi skulle försökt ännu mer..

Annons:
tinaolof
5/24/17, 8:53 AM
#1

Eftersom att han bland annat sexuellt ofredar dig (vilket kommer fram i en annan tråd) och straffar dig genom att sova hos/med för dig okända tjejer efter ni har bråkat är det utan tvekan dags att lämna. Det är alltid lite jobbigt att bli ensam, men förhoppningsvis har du andra i ditt liv du kan ty dig åt? Ensamhet är inte roligt men det behövs ändå i perioder. Man utvecklas mycket och har lättare för att komma fram till hur man egentligen vill leva sitt liv, och vilka människor man vill ha i det. Att stanna med någon av rädslan att känna sig ensam är en riktig dålig och ohållbar anledning. Speciellt när ens partner behandlar en illa. Att man älskar någon betyder inte per automatik att man bör vara med den personen.

setfree
5/24/17, 9:12 AM
#2

Jag kan inte avgöra hur det är i ditt fall, men är du inte lycklig och ni har försökt så låter det som att ni ska avsluta förhållandet. När jag ser tillbaka på ett specifikt avslutat förhållande så är jag mycket tacksam för att det tog slut. När det tog slut var jag inte lika glad som jag är idag.

Att befinna sig i ett för hållande kan också göra att du inte är mottaglig för en mera "rätt" man om du råkar träffa honom. Det är också mer rätt att först avsluta värdigt innan man träffar en ny person.

Det okända är lite skrämmande, men ibland måste man våga för att vinna något bättre.

Jag önskar det bästa för er båda.

ama11
5/24/17, 5:50 PM
#3

Tack för era svar. Jag vet ännu inte hur det kommer att bli, men känns otroligt jobbigt, och dessutom inte veta någonting just nu hur det kommer bli..

kaninpiss
5/24/17, 6:05 PM
#4

Kan ni gå till nån rådgivning och prata med nån om era problem? Typ parterapeut

Kalli
5/24/17, 8:51 PM
#5

Om man startar en tråd om huruvida man ska avsluta sin relation är det en god indikation att svaret är ja. Dina tidigare trådar gör det än mer tydligt. Att ha ett förhållande ska vara något positivt, inte en ständig kamp.

[Devya]
5/24/17, 10:10 PM
#6

JA! Förlåt, men på basen av dina andra trådar så tycker jag verkligen att det är en god idé om ni avslutar er relation. Han respekterar ju inte dig och det är väldigt viktigt att respektera och ta hänsyn till sin partner (vilket han helt TYDLIGT inte gör med tanke på det du har skrivit tidigare).

Det är alltid lite skrämmande I början att vara nybliven singel men det går över. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: