Annons:
Etikettdejting
Läst 885 ggr
aniln
6/7/17, 9:30 PM

Vad ska jag göra med honom?

Hej! 

Jag har ett ganska stort problem. Jag har dejtat en kille i snart 7 månader och vi har pratat varje dag inprincip och vi känner nu någonting för varandra. 

Nu till problemet, när vi började prata hade han precis gjort slut med sitt ex och det var inga direkta problem till en början.  Hon bodde ett tag hos honom pga då hon inte hittade en egen lägenhet. Sen kom problemen, hon flyttade och det blev mer seriöst mellan mig och han trodde jag. Dom sågs trots allt och hade sex några gånger och jag kände mig så äcklad tills jag insåg att vi inte kanske var så seriösa som jag trodde vi var och träffade en annan kille vid sidan av då han kunde ligga så kände jag att jag också kunde det. Var ärlig och sa det till honom, här börjar vårar bråk han tyckte jag var äcklig som låg med någon ''random''. Förklarade för honom att han kan inte paxa mig och samtidigt ligga med sitt ex. Enligt han tycker han att det är äckligt att ''ligga runt'' vilket jag gjorde mycket innan i mitt liv och han har fått veta det. Han stör sig på det och tycker att han inte vill stoppa sin kuk i mig nu när jag låg med någon annan. 

Jag tog avstånd från honom, han skickade tusen sms till mig och förklarade hur mycket han gillade mig och jag gick dum tillbaka till honom och vi pratade om problemet i telefon där han mjuknar upp mig och förklarar att han gillar mig jätte mycket och att problemet är frustration pga vår distans. 

Dagarna går och förra helgen gick jag ut drack lite för mycket, ringer honom på kvällen då jag mår dåligt, han svarar och ''hjälper mig hem'' på telefon. Jag hade tydligen sagt till honom att jag inte vill att han ska ligga med sitt ex han säger okej tydligen och vi lägger på. Dagen efter får jag veta att hon hade sovit där och ätit ''romatisk frukost'' tillsammans. Senare på dagen ringer mitt ex och frågar om jag vill ses och äta bakispizza vilket vi gjorde. Det slutade med sex såklart. Nu är han förbannad på mig att jag är så dubbelmoral att jag ber honom att inte ligga så gör jag det istället. 

Jag vill bli exklusiv med människan men det känns verkligen inte som han har släppt sitt ex men att jag är hans nummer 2 när hon inte är med honom. 

Jag vill släppa honom men samtidigt vill jag ha honom då jag gillar honom. Men jag vet inte vad jag ska göra, känns som jag bara blir tagen för givet. 

Snälla hjälp mig! :(

Annons:
-Aida-
6/7/17, 9:44 PM
#1

Släpp taget säger jag, detta är mycket ohälsosamt, ni kommer ingen vart, det blir bara en ond cirkel.
Han verkar inte vilja ha nåt seriöst med dig ändå från det du har skrivit om hans ex får äta frukost och ligga med honom.
Tänk på dig själv och ditt välmående i första hand.

[Roe Deer]
6/7/17, 9:46 PM
#2

Lillan då… Det låter helt klart som att ni hämnas på varann och samtidigt inte vill ta skit. Ingen vill ju bli trampad på eller gå och vänta på någon som ändå inte vill prioritera en. Hade ni verkligen velat ha varandra så hade ni inte velat ha sex med någon som helst annan. Ni hade bara haft ögon för varandra. I slutändan kommer ni båda bara bli sårade. Jag var tidigare tillsammans med en kille som efter vårt uppbrott låg runt med massor av tjejer. Jag personligen gör inte sådant. Sedan när vi hittade tillbaka till varandra (trodde jag) så fortsatte han ligga runt med flera, samtidigt som jag trodde det började bli seriöst mellan oss två. Vi var i helt olika världar. Tänk till riktigt noga innan du väljer denna karl till att bli din prins om han nu inte prioriterade dig till en början…

Upp till toppen
Annons: