Annons:
Etikettallmänt
Läst 3438 ggr
[Intryckt]
2017-06-11 02:36

Bajsa med öppen dörr?

Min pojkvän o jag har sett varandra sedan februari och nu har han redan börjat ha dörren öppen när han bajsar, jag förstår inte grejen? De är väl bara att stänga? De både luktar o låter, vet jag måste säga till men vi är fortfarande ganska nya och vill inte göra de till en stor sak. Gör ni liknande? Varför? Bara nyfiken

Annons:
Honestyisdead
2017-06-11 02:38
#1

Jag stänger dörren. Och hade bett min partner göra det samma om denne lät dörren vara öppen.

Halvdansken
2017-06-11 06:01
#2

Jag och min man har varit samman i snart 20 år, och vi stänger dörren till toaletten.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Babydino
2017-06-11 07:18
#3

Fattar ej helt grejen med att störa sig på att dörren är öppen??? 
Om jag är själv eller om jag är säker på att jag inte kommer skrika ut korven så stänger jag inte.. 

Självklart om det är ANDRA där. 
Men någon man ändå är intim med och har visat sig för och gjort massa tokigheter med… ingen big deal..

[Devya]
2017-06-11 07:58
#4

Hmm, vet ej när min kille började lämna dörren öppen när han ska bajsa. Tror det började då vi flyttade ihop. Vi ser det dock som något väldigt naturligt så jag bryr mig inte om det. Vi är så pass bekväma med varandra, eller han är. Jag håller fortfarande dörren stängd. Den enda som får komma in är kissekatten som ibland vill sitta i famnen!! 😁 Om jag ska kissa så är det dock helt annorlunda för mig. Men då jag ska bajsa vill jag helst göra det ifred, speciellt om min mage är i uppror. Om du inte vill att han ska ha dörren öppen, så stäng den.

[Devya]
2017-06-11 08:00
#5

Sen kan jag tillägga att min kille började på att prutta inför mig redan efter första gången vi hade sex. :p Det har int jag ännu kunnat göra. Jag tycks vara mer privat av mig.

Maria
2017-06-11 08:09
#6

Min man och jag har varit tillsammans i 37 år och både han och jag stänger dörren. 

Det är numera inte av blygsel utan snarare för att det är skönt att vara i fred på toaletten och man behöver ju inte sprida doften i onödan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Thiah]
2017-06-11 08:25
#7

Jag hade bara stängt till toadörren om han inte gör det. Stänger till när sonen bajsar för jag vill inte höra/lukta på hans bajsande. Vi har dessutom toan nära köket.

Maria
2017-06-11 08:26
#8

Har man småbarn så är ju läget lite mer annorlunda så klart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Thiah]
2017-06-11 08:27
#9

#8 Jo såklart men jag brukar ändå stänga till om han själv inte gjort det. Laga mat i bajsdoft är inte direkt trevligt (men hände när sonen var yngre..)

pyromanen
2017-06-11 08:33
#10

Tycker det är respektlöst att inte stänga. Luktar ju inte gott oavsett vem som bajsar och vill inte ha bajslukt i övriga rum. Har i o för sig bättre luktsinne än dom flesta, andra kanske inte skulle bry sig men i mitt hem gäller i alla fall stängd dörr och ifall man "presterat" nåt extra i luktväg gäller också att man öppnar toafönstret och vädrar efter sig.

[Devya]
2017-06-11 08:42
#11

#10 Vi har tyvärr inget fönster inne på toan och jag antar att min kille vill inte sitta instängd inne på en liten toa och därmed har han dörren öppen. Det är dock två korridorer mellan toaletten och köket så jag ser inga större problem med det. :)

Sen upplever jag också att lukten sitter i bra mycket längre om man inte håller dörren öppen efteråt. Har dock upp fönstren i övriga rum istället.

Jag har tyvärr också ett väldigt bra luktsinne. Det är inte alltid en bra egenskap, tyvärr. Men jag har lärt mig att tolerera vissa lukter.

Honestyisdead
2017-06-11 09:32
#12

#3 Kvittar hur bekväm man än är med sin partner. Skit luktar skit oavsett och det vill i alla fall inte jag lukta på om det inte är nödvändigt.

fruktgumman
2017-06-11 09:32
#13

Har alltid haft stängd dörr när jag sitter på toa. Även om jag skulle vara helt ensam hemma så går det av bara farten att jag stänger dörren om mig.

Annons:
Fransu
2017-06-11 15:42
#14

Vi har hängt ihop i 12 år nu och för oss är det självklart att ha dörren stängd när vi är på toa, oavsett vad vi hittar på där inne. Vill inte dela allt med min man trots att han är det bästa och viktigaste jag har.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

SuperLimm
2017-06-11 16:33
#15

I mitt förhållande anser vi båda att börjar man bajsa med öppen dörr eller när den andra är i samma rum är kärleken slut. Kissa är inga problem för någon av oss men bajsa gör man med stängd dörr.

Mvh Linn

[rumelle]
2017-06-11 20:40
#16

Nej, vi bajsar inte med öppen dörr. Det luktar ju skit.

andersson..
2017-06-11 20:42
#17

Stängd och låst dörr

Babydino
2017-06-12 06:26
#18

Tror de har hur man växt upp också. Aldrig låste mina föräldrar dörrarna och vi kunde komma och gå som vi ville. Jag hör till de som tycker sådant är pinsamt och genant men blir jag bekväm med någon har jag absolut inga problem med det.

Honestyisdead
2017-06-12 07:04
#19

#18 så hade jag det hemma jag med. 

Jag vill trots det inte lukta på min partners bajs.

[Devya]
2017-06-12 07:32
#20

#15 Så om någon av er plötsligt har dörren öppen då ni bajsar så är kärleken död mellan er två?

Wow, visste inte att det var ett tecken på att kärleken har dött. Tack och lov fungerar det inte riktigt så i mitt förhållande utan är bara ett tecken på hur pass naturliga vi kan vara med varandra. Jag har även fått uppgiften att kolla honom i rumpan för att se om han hade hemorrojder eller vad det nu kunde vara som han hade problem med. Känns jättefint på ett sätt att han är så pass bekväm med mig och jag har inget emot att göra sådant. Jag har dock jobbat inom hälsovården så för mig är det inte äckligt på något vis, tack och lov. :)

Annons:
pyromanen
2017-06-12 07:35
#21

kanske är det så att ts partner kommer från ett hem där det är normen/ok att det luktar skit i hemmet ibland och inte lärt att andra kan tycka det är otrevligt? I så fall läge att ts söger: jag vill att du stänger om dig när du bajsar när du är med mig! Fö inte så många decennier sedan kiss o bajs kom in i våra hem. Dasset var ofta placerat långt borta från hemmet, bakom nån lada eller lite flr sig självt. Och på många håll i världen är det fortfarande så att baksa är nåt en gör "lite undan". Och det känns för mig naturligt och vettigt att hålla bajs "lite undan" från där man äter och sover.

[LarssonA]
2017-06-12 07:38
#22

#15

Oj, det var ett annorlunda sätt att visa att kärleken är slut… men alla har sitt sätt.

Hos oss stänger vi i bland och har öppet ibland. Det spelar ingen roll. Vi är bekväma med varandra och har inga problem med det! Har vi folk hemma eller dottern har kompisar stänger vi självklart, men är det bara vi i familjen hemma kvittar det lika.

Honestyisdead
2017-06-12 08:04
#23

Kan någon av er som har öppet när ni bajsar förklara varför?

Och varför inte med gäster om det är nära vänner.

jackiejohn
2017-06-12 08:43
#24

Kan ärligt säga att jag sällan stänger här hemma, men det beror på att jag är mammaledig och har två små ungar så att stänga in sig på toaletten för att vare sig jag ska kissa, bajsa eller byta tampong är inte att tänka på. Och ja, jag glömmer bort att stänga dörren ibland när maken är hemma är han i närheten ber jag oftast honom att putta igen dörren men då dröjer det oftast en halv minut innan äldst hänger i handtaget (hon är 2,5år) När jag kan sköter jag helst mina toalettbestyr bakom stängd dörr. Men vi har bara en toalett och med två små blöjbarn och ensam större delen av tiden så sker det endas när vi är bort och även då är nån unge oftast med av olika anledningar. Vi springer inte in på toaletten när den andre är där om det går att undvika men det blir ingen hysteri eller äckelkänsla av det om det händer.

JazzBass
2017-06-12 09:25
#25

Nånting jag alltid irriterade mig på hemma som barn var att speciellt mamma var så dålig på att stänga och låsa efter sig på toaletten. Kanske var det en vana som blev på efter småbarnsåren man inte minns, men det gjorde inte saken mindre störande när man blivit lite större. Superstörande speciellt att stega in och märka att det är upptaget. Har man inte småbarn förstår jag inte varför man inte skulle stänga efter sig, speciellt vid nummer två. Är båda helt tillfreds med att den andra gör det med öppen dörr är det väl okej förstås, men själv vill jag helst slippa se och höra andra uträtta sina behov om det går att undvika. Hos oss stänger och låser vi som regel, eventuellt bortsett från då nån av oss är ensamma hemma med småttingarna.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

SuperLimm
2017-06-12 11:04
#26

#20 #22 Det är så jag och min kille anser att vi gör i vårt förhållande och det har vi varit överens om sen vi började träffas. Hur andra gör i sina förhållanden bryr vi oss faktiskt inte om. Men det är detta vi är överrens om och anser båda två.

Mvh Linn

[LarssonA]
2017-06-12 11:19
#27

£26

jag säger inte att det är fel, jag blev bara förvånad!

Annons:
Maria
2017-06-12 12:18
#28

#26 Men om ni av någon anledning som ex sjukdom behöver att någon har koll. Är kärleken död då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

elinnile0
2017-06-12 12:31
#29

Även om jag och sambon är 100% bekväm med varann och även om bajsa är den naturligaste saken i världen så finns det väl ingen anledning att ha dörren öppen bara för att det är naturligt med bajs.  Jag antar ju att de flesta inte tycker  att avföring luktar gott så jag förstår verkligen inte varför man inte vill stänga dörren om sig när man uträttar sina behov. Naturligtvis är det en sak om man måste lämna öppet för att man behöver tillsyn osv. Men när inte så är fallet är det väl bara onödigt att sprida dofter när det är lätt att undvika genom att stänga dörren.

Honestyisdead
2017-06-12 12:39
#30

Haha ja jag förstår inte heller varför man väljer att bajsa med öppen dörr om man inte har tex barn.

Lojs
2017-06-12 13:41
#31

Det är väl ett beslut man får prata igenom. Jag tycker det är naturligt att stänga dörren mest för luktens skull, men även för att jag vill vara ifred och ha lugn och ro på toa. Hade maken börjat ha dörren öppen så hade jag bett honom att ha den stängd, kan jag undvika lukten så gör jag gärna det. 

VI är dock bekväma med varandra ändå tycker jag. Är det till exempel något man behöver på toa när den andra sitter där så frågar vi om det är ok att komma in eller om den andra ändå är klar snart, inga konstigheter liksom.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Roe Deer]
2017-06-13 14:21
#32

Alla är olika och har olika syn på "naturlighet". Jag personligen har ett utomordentligt luktsinne och kräks nästan av olustiga odörer. Jag kan inte rå för detta. Andra finner kroppsfunktionerna fullt så naturliga att man absolut kan dela denna med andra… jag tycker det är egoistiskt att ta för givet att öppen dörr är ok. Jag är en pryd jänta som inte vill väcka några som helst inre bilder hos den andre om vad jag gör på toaletten. Jag ogillar klet, skumma odörer och respektlöshet. Så nej, jag skulle aldrig förmå mig att ploppa med öppen dörr eller finna partnern särskilt attraktiv om denne gjorde det. Fy bubblan.

SuperLimm
2017-06-13 14:58
#33

#28 Sjukdom är en helt annan sak. Varken jag eller min pojkvän är särskilt känsliga. Behöver den andra hjälp med att kolla något konstigt vid analen eller liknande är det inget problem. Men vi anser bara att bajsa gör man med stängd dörr när man inte är ensam hemma.

Mvh Linn

Maria
2017-06-13 15:01
#34

#33 Då är vi överens😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
dejtbar
2017-06-13 15:53
#35

Nej tack till öppen dörr. Jag kommer i kontakt med så mycket av dessa odörer i mitt jobb så hemma vill jag slippa annan bajslukt än min egen.

Ria74
2017-06-14 23:49
#36

Jag har allra helst dörren stängd och låst när jag är på toa men med en snart 4-årig dotter är det inte att tänka på just nu. I bästa fall får man ha dörren tilldragen i alla fall. Jag brukar förebygga med att öppna fönstret innan så den värsta odören drar ut direkt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Intryckt]
2017-06-15 04:22
#37

# 15 lite dum kommentar jättemånga bajsar med öppen dörr bara för dem känner sig bekväma så, sen är det ju en fråga om respekt om de är ngn mer i samma hushåll kan jag tycka. Alltså om båda parter är ok med det: #3 ingen big deal för dig inte men för andra kan det vara det även om Man är i en intim relation, jag är inte alls petig eller känslig på andra plan. Vill bara inte känns bajslukt när man faktiskt kan stänga dörren lol

JazzBass
2017-06-15 08:26
#38

Så gott som varenda badrum/toalett är försedd med ett ventilationsrör för frånluft (utsug) för att förhindra att lukter och fuktig luft sprids till andra rum, så luktspridning behöver man knappast oroa sig speciellt mycket för. Jag är inte heller speciellt känslig när det kommer till såna här men jag tycker ändå det är otrevligt att behöva se på folk som uträttar sina behov, när de gott och väl så gott som alltid kan uträttas mer privat med dörren stängd. 

Jag är lite nyfiken på vad det är som gör att vissa vill lämna dörren öppen (bortsett från småbarns närvaro). Otrevligt att vara instängd i ett litet rum? Lättare att kommunicera med andra utanför? Då jag var singel och bodde i egen lägenhet lämnade jag ibland dörren på glänt då jag var ensam hemma, men verkligen inte alltid ens då…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Devya]
2017-06-15 21:50
#39

Hur gör ni som inte tål bajslukt om ni måste på wc efter att er partner har bajsat? Blev bara lite nyfiken då det tycks finnas många som inte klarar av lukten.

Jag tolererar min partners bajslukt lika mycket som min egen faktiskt. Visst är det väl inte en väldoftande lukt men inte tar den kål på mig. Det har hänt flera gånger att jag har behövt in på toan efter att min partner har bajsat. Jag har då inte brytt mig om att det luktar.

Men jag förstår verkligen varför man vill ha dörren stängd då man bajsar. Jag vill åtminstone ha den stängd. Den enda som får komma in på toan är kissekatten för annars börjar hon krafsa på dörren. =P

pyromanen
2017-06-15 22:02
#40

Nu luktar det ju olika mycket olika gångar, ibland tämligen lite ibland riktigt imycket. Om nån i familjen presterat en modell värre då har vi regeln att man öppnar fönstret i vädrar efter sig. Kan kan tycka det är riktigt obehagligt annars. Sen finns det två toaletter i huset, då brukar jag välja den andra om nån nyss bajsat e den ena.

Lojs
2017-06-15 22:17
#41

#39 Jag brukar försöka vänta en stund om det inte är akut om någon av de andra varit på toa innan mig, värre än så är det väl inte?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Honestyisdead
2017-06-16 00:08
#42

#29 Jag andas med munnen och stänger näsan. Precis som på allmänna toaletter :)

Calcifer
2017-06-16 03:06
#43

Jag bor ensam men när jag hade sambo stängde vi alltid dörren båda två. Bajsa är helt naturligt, alla gör det, men då jag ganska ofta pga en tidigare operation kan vara dålig i magen så vill jag dels inte att någon ska höra det och dels inte känna den otroligt trevliga lukten av det. Plus att ibland gör det så ont att jag sitter och stånkar. Jag skulle väl inte påstå att kärleken försvinner om dörren nu skulle vara öppen men jag vill faktiskt vara ifred när jag skiter. Jag skulle inte bli arg på en sambo om de hade dörren öppen men skulle be dem stänga den. Finns det medicinska skäl bakom är det en helt annan femma. Men nä, personligen vill jag ha det stängt då.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

tiger tok
2017-06-16 06:40
#44

Här stänger man dörren.

angest
2017-06-16 08:12
#45

Stängd dörr för oss båda. Bara för att man "tål lukten" så finns det ju ingen anledning att utsätta sig för den när man inte behöver. Måste jag akut på toa direkt efter sambon gjort "nr 2" ja då får man ju stå ut, men annars brukar jag  gärna vänta ett tag tills lukten avtagit.

[LadyK]
2017-06-18 02:09
#46

3 vuxna i lägenhet och alla ska göra sig klara för jobb samma tid, här stängs inga dörrar då man behöver grejer från toan ibland för att fixa till sig.

Fridaaaa
2017-06-21 12:36
#47

Jag stänger om hanär hemma men låser inte om hanbehöver något där inne :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Greta G
2017-06-22 19:27
#48

Har aldrig bajsat med öppen dörr inför någon och kommer inte börja med det heller, vissa saker vill man inte dela med andra utan görs bäst i ensamhet, detta är definitivt en av dessa :)

Annons:
Calcifer
2017-06-22 22:23
#49

Jag är med på att man tex inte löser. Ibland måste man ha nåt från toaletten och sitter man inte så man kan öppna direkt så visst. Men med öppen dörr tänker jag inte en glipa utan helt öppet liksom. Och varför?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[LadyK]
2017-06-25 00:54
#50

Jag tolkade då öppen som olåst.

alicetrött
2017-06-25 09:24
#51

#50 Ts menade nog öppen som i att dörren står helt öppen. Eftersom hon skriver: "De både luktar o låter"

Honestyisdead
2017-06-25 10:47
#52

Ja det syftades ju på öppen dörr som i att man kan stänga den. Inte låst eller olåst. Ganska tydligt tycker jag.

nypisnina
2017-06-25 14:16
#53

För mig är det olika beroende på situation, men jag tycker själv att jag alltid borde stänga för det är ju ingen som vill höra bajsljud eller lukta på det liksom. När jag och min kille vet att den andra är på toa så stänger vi nog inte dörren helt utan har den lite på glänt, men jag stänger alltid när jag bajsar när vi är med varandra, det gör dock inte han, bara om han vet att jag är på språng, då stänger han dörren, eller om han hör att jag kommer gående. Men jag vet inte varför han inte stänger på en gång, haha! Själv tror jag att det är en konstig form av lathet att jag inte stänger dörren varje gång, ibland är det att jag pratar med någon utanför, eller att jag har bråttom och får för mig att det går snabbare att inte stänga… Konstigt det där haha!

MissClue
2017-06-26 10:27
#54

#0 Men varför gör man så? jag är väldigt nyfiken på vad det är som får folk att bajsa med öppen dörr. Är det jobbigt att stänga dörr?klausto?social grej? Begriper det inte. Jag hade klökts kanske spytt om min partner, vän, familjemedlem sket med öppen dörr och man fick sitta i stanken

I love not man the less, but Nature more…

[Tuulikki]
2017-06-26 16:09
#55

Här är dörren stängd och låst

Annons:
Jazmin1e
2017-06-27 00:11
#56

Stängd dörr när bajsar. Vidrigt att sprida bajslukt i hela hemmet 🤮

Pytteliten
2017-06-27 23:31
#57

Hm, jag kissar med öppen dörr och så kanske jag kommer på medan jag sitter där att jag vill göra mer än så och då blir det liksom bara så 😃.

Gaara
2017-07-10 19:52
#58

Nej, vi kan kissa med den andra i rummet men bajsar gör vi enskilt bakom stängda dörrar. X) Har varit tillsammans i 3 år. Har aldrig bajsat med öppen dörr någonsin, inte ens i mitt fem år långa förhållande.

Denna kommentar har tagits bort.
-Aida-
2017-07-19 14:26
#60

Jag tycker att man kan va lite fin i kanten och stänga dörren när man sitter på toan, iallafall jag vill inte höra såna saker i bakgrunden om man typ pausat en film och sitter med mobilen i tystheten och hör ljuden.
Vi stänger alltid dörren och låser, just låsa känns som en trygghet att man är garanterad att få vara ifred.
Sen har jag och mina polare en oskriven regel att om någon har gått på toan så väntar man minst en timme innan man går in bara för att vara artig mot den personen som just va där inne, just för att det kanske luktar, det vet vi inte, men vi vill inte orsaka varandra en pinsam upplevelse genom att sitta i stanken. 😂

Bästakompis
2017-07-22 13:22
#61

Jag tycker man undviker att både kissa och bajsa med öppen dörr, liksom man undviker att prutta och rapa inför partnern, man struntar ju inte heller i sin hygien eller slutar att göra sig fin för den andre hur länge man än har varit ihop?! Lite av både respekt och romantik måste man väl behålla.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: