Annons:
Etikettdejting
Läst 2433 ggr
klampan
2017-07-15 17:57

Hur länge dejtade ni?

Hur länge dejtade ni er partner innan ni var ett par officiellt? Eller ert ex om ni vill berätta.

Annons:
MonicaLagerquist
2017-07-15 18:00
#1

Vi träffades på en fest på det kollektivet jag bodde i då.Han stannade kvar den natten och på den vägen är det. Nu 40 år senare är vi gifta och har fem gemensamma barn.

Stolt ägare till fem La permer

-Aida-
2017-07-15 18:31
#2

typ två veckor med min nuvarande, han hade svårt att bestämma sig. Gapskrattar
Annars brukar jag inte dejta så jätte länge innan jag blir ett par med någon men de får dom vara med att bestämma hur det ska se ut.
Mitt ex önskade jag att vi dejtade under en längre utdragen tid, vissa bakgrunder ska man respektera att de kan ta längre tid men han rusade på och det slutade inte bra, jag bara följde med strömmen typ. Ledsen Så det ser olika ut beroende på saker.

Zadeira
2017-07-15 18:31
#3

Jag och min partner träffades för första gången i slutet av september. Den 16 december blev vi ett par.

Katti
2017-07-15 21:17
#4

1, 5 månad efter att  vi träffades första gången. Innan det "pratade" vi via Mötesplatsen och sedan mail i en månad. Det var drygt tre år sedan!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

fruktgumman
2017-07-15 22:16
#5

Chattade och pratade i telefon i ett par månader. Sedan träffades vi och fikade och det var då vi blev tillsammans. 19,5 år sedan.

lunaticIam
2017-07-15 22:33
#6

Ett halvår.

Annons:
[SuperNaturalBeing]
2017-07-15 22:38
#7

aldrig dejtat någon. Var vänner med båda mina ex något år eller så innan vi till sist fick känslor och blev ihop.

Beautyqueen
2017-07-16 09:09
#8

Det har varit väldigt olika med olika ex. Ibland har jag dejtat killar i några veckor innan vi blev ett par och ibland blev vi ett par efter bara några dagar.

Maria
2017-07-16 10:28
#9

Vi dejtade aldrig utan vi var ett par från första kvällen vi träffades.❤️ 37 år sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
2017-07-16 10:36
#10

Min man var 18 och jag 27 när vi träffades. Vi klickade genast trots åldersskillnaden, men jag trodde verkligen aldrig att det kunde bli något mellan oss. Så jag såg det inte riktigt att vi någonsin dejtade. Men vi träffades första gången i slutet på februari. Till sommaren var vi ett "riktigt par" och flyttade ihop redan i augusti samma år. Nu är det 12 år sedan.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[rumelle]
2017-07-16 19:53
#11

Ca 2 månader

vendelay
2017-07-16 21:15
#12

Vad innebär att "dejta"? 🤔

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

klampan
2017-07-16 22:29
#13

#12 Vad jag menade med min fråga var: Under hur lång tid träffades ni innan ni ansåg er vara ett par

Annons:
Sarafiaklara
2017-07-16 22:46
#14

Några dagar. Nu har vi varit tillsammans i 11 och ett halvt år och gifter oss på lördag ❤️

sp0ngeb0b
2017-07-17 17:44
#15

Vi kände varandra i ett helt år innan vi blev tillsammans. Först umgicks vi som vänner, men sedan började vi umgås mer som ett par. Åkte bort en hel månad i samma veva så vi snackade "som ett par" under hela resan men vi blev tillsammans när jag kom hem. Så man kan väl säga att vi "dejtade" en dryg månad innan vi blev tillsammans.

[Tuulikki]
2017-07-17 21:56
#16

Typ 1,5 månad

soundtrack
2017-07-18 09:55
#17

Vi började prata via ett internet-community och gjorde det i ett par veckor innan vi träffades "på riktigt". Räknade oss som ett par från och med den stunden vi sågs irl första gången. Det är snart 9 år sedan och nu har vi hus och 2 barn :)

Lizelda
2017-07-18 14:09
#18

Känt varandra sen vi var barn, tappade kontakten i ca 10 år, tog upp den för typ tre år sedan, dejtade exakt en månad innan vi blev tillsammans och har vår årsdag 15/8 :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tlover
2017-07-18 22:27
#19

Har aldrig dejtat egentligen. Visst vi var vänner innan men inte så att vi "hade kul" och liknade innan.

Vi räknar att vi blev ihop från första kyssen

Jag brukar skämta om att där vi är ifrån så dejtar man inte, hittar man nån som är ledig och man inte är släkt med så blir man ihop 😃

Vi är förvisso fyrmeningar men ingifta fyrmeningar och det giftemålet skedde efter att vi hade blivit ihop

l'm back

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Bästakompis
2017-07-21 21:27
#21

En "dum" fråga, med dejta, menar ni då typ umgås för att lära känna varann innan man börjar med någon slags sexuell kontakt överhuvudtaget, inte ens pussar? Finns det i Sverige som begrepp? Jag menar här är det väl så när inga religiösa regler styr att man känner attraktion och då bejakar man den, och då är man väl oftast ett par.

Elinmatsdotter
2017-07-27 00:19
#22

Jag och min sambo dejtade i max 4v innan vi räknade oss som ett par. Vi var 20 och 23 när vi träffades och kände inte varandra sen tidigare. Under dom 4 v träffades vi och lagade mat, pratade hela nätterna och drack te, kollade film och sov över (han sov på soffan varje natt). Inget religiöst bakom! bara en kille som ville veta om vi hade något gemensamt över sex och hormoner som var värt att bygga en relation på. Från den dagen vi låg första gången kallade vi oss ett par Villket nu är lite mer än 3 år senn. Jag beundrar och respekterar verkligen hans beslutsamhet att vilja lära känna personen innan kroppen, något jag inte hade stött på innan jag träffade honom vilket gav mig jätte mycket ångest just då och fick mig att känna mig frendzonad (vad dum man är!) och tveka jätte mycket på vad han igentligen ville.

Bästakompis
2017-08-15 23:34
#23

#22, ja, det låter ju lite originellt. Vet inte om jag hade stått ut en hel månad med intensivt umgänge utan att börja bli fysiska, men jag har alltid blivit väldigt starkt förälskad och attraherad av dem jag blivit ihop med.

flocken
2017-08-16 06:54
#24

Några veckor. Då han innan mig hade blivit svårt sviken. Han vågade inte. Men han sov över så ofta han kunde och hälsade på i veckan. Vi hade problemet att han var min chef på jobbet jag var nyanställd. Sen jobbade både min far och bror där. Samt även hans bror. Så vi höll en väldigt låg profil. Även när vi bestämde oss för att vi var ett par så tog det nog en månad innan vi gick ut med det. Nu har det gått 13 år. Hela situationen var så känslig. Han med sin position på jobbet och jag hade alkohol problem.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[LarssonA]
2017-08-21 07:07
#25

Vi var ett par från första sekund vi sågs… otvivelaktigt!

Samma var det med mitt ex.

Så.. jag har nog aldrig dejtat tydligen :D

Ria74
2017-08-21 15:51
#26

Vi träffades en gång och sen var det vi 🙂12 år sedan nu.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

MikaelaS_
2017-08-26 21:00
#27

Gick i samma klass när vi var små, men sen flyttade han och vi tappade kontakten. Sågs någon gång pga gemensamma vänner under tonåren. Sen plötsligt från ingenstans hörde han av sig för fyra år sedan. Vi pratade på Facebook och i telefon i en månads tid. Jag åkte och hälsade på, någon dag senare blev vi ett par och dagen därpå sambos :)

Annons:
[Devya]
2017-08-26 21:24
#28

Ungefär 6 månader så dejtade vi varandra. Vi båda ville inte kalla varandra för pojkvän och flickvän då vi inte visste om vi ville det. Jag tror att vi skulle ha väntat längre än så faktiskt. Med mitt ex så blev jag tillsammans med direkt. Väntade 3år innan vi var intima med varandra men blev ett par redan innan vi hade kysst varandra.

Jess89
2017-09-18 05:35
#29

Skulle gissa på att vi dejta någon/några månad/er lite dålig koll. Nu har det gått snart 11 år och inom en månad blir vi föräldrar för första gången ❤

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

idamadelenemoren
2017-09-18 06:14
#30

Jag och sambon träffades för första gången i början av 2014 kanske, båda med varsin annan partner. Vi fick väl upp ögonen för varandra väldigt tidigt egentligen, men både såg de väl som "dött lopp" eftersom vi hade en annan respektive. Men va väl långa blickar ibland, och sånt. Sommaren 2015 ändrades sättet vi skrev på, även fast jag hade respektive kvar (inte han då). Jag trodde väl att de egentligen bara var en sommarflirt typ, men dumpade mitt ex för honom, vi höll på ett tag, sen avslutade vi allt för insåg hur mycket kaos de skulle skapa. De skapade en hel del kaos, för vi kunde inte hålla oss ifrån varandra. Men sen kom vi väl överens om att vi bara skulle vara kompisar. Han gick tillbaka till sitt ex, vi förlorade kontakten och jag va på väg att flytta ifrån byn vi båda bodde i. Började smått träffa en annan kille 13 mil därifrån, och även om jag tänkte på sambon rätt ofta så la jag det på is liksom. Sen en dag i oktober så hörde han av sig igen och så va hela åkturen igång igen. Så till och från dejtade vi väl i 7-8 månader kanske innan vi gick ut med att vi faktiskt var i ett förhållande, men inofficiellt så var vi det till och från sedan dag 1 :) vi kan inte hålla oss ifrån varandra helt enkelt :) även om dem andra två parterna kanske inte var så överlyckliga över de

Upp till toppen
Annons: