Annons:
Etikettoff-topic
Läst 629 ggr
angest
7/22/17, 8:31 PM

OT. Skadad fågel

Vet inte vem och var jag ska fråga.

Vad ska man göra om man ser en skadad fågel ute på ens gräsmatta? Den trippade först omkring på mycket vingliga ben men det såg konstigt ut, haltande liksom.   Den verkade väldigt matt och slut och såg skadad ut. Efter en stund ramlade den på sidan. . Det ser inte ut som en unge. Kanske en trast men jag tycker den ser större ut, jag är så dålig på fågelsorter.  Den kommer helt klart inte att överleva om man bara låter den vara men vad gör man annars? Med jämna mellanrum flaxar den med vingarna några gånger sen ligger den stilla en stund innan den flaxar igen.

Jag tycker det är så hemskt när djur plågas och har ont, då är det bättre att den dör direkt men jag vågar verkligen inte döda den. Är det det jag borde göra, försöka döda den?

Annons:
Honestyisdead
7/22/17, 8:52 PM
#1

Ring en jourveterinär för snabbast svar. Om den är väldigt skadad och inte utrotningshotad är nog snabb avlivning det bästa. Men då måste man vara säker på att man dödar.

Men ring och rådfråga

Maria
7/22/17, 8:54 PM
#2

Jag har dödat en del skadade smådjur genom åren. Det är inte trevligt men ett nödvändigt ont.

Oftast har jag bett min man🤫 men har jag varit ensam har jag fått klara av det själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: