Annons:
Etikettvänskap
Läst 879 ggr
Skogslilja
2017-07-23 11:04

Umgås solo eller i grupp?

Jag är inne på en inre streak; träffar vänner som aldrig förr kan man säga. Personligt sett då. Detta har lett mig till en fundering, kanske en töntig eller oväsentlig en men det finns endå där och jag är nyfiken på vad ni andra tycker!

Vad föredrar ni; umgås med en vän solo, t.ex. gå en promenad eller på ett köpcentrum, ta en fika… Eller umgås i grupp där man är under ett dussin i antal och kanske drar ut och klubbar? Om ni har andra exempel på vad ni tycker känns mest givande och livshöjande så dela gärna med er. ❤️☀️

Annons:
ullis345
2017-07-23 11:45
#1

Föredrar lugn och ro

Skogslilja
2017-07-23 11:49
#2

#1 åh okej, jag älskar lugnet! Brukar alltid ta det lugnt ute på vår tomt och läsa bok, vila eller dansa/träna/ pilla på växterna. 😃

tiger tok
2017-07-23 14:22
#3

Beror helt på vilka vänner!

Skogslilja
2017-07-23 17:23
#4

#3 alright, tror du har en poäng där :D

sp0ngeb0b
2017-07-25 19:08
#5

Detta var ju en svår fråga haha 🤔 Har funderat en stund men tror jag kommit fram till att sådana saker som man kanske oftast gör två och två, typ fika, gå på stan, se på film osv är sånt som jag egentligen absolut hellre gör själv. Jag älskar att vara ensam och göra saker själv. Sedan om jag vill festa, gå ut på puben eller typ ha picknick i parken är det ju trevligt med sällskap men då föredrar jag att vara några stycken.

Skogslilja
2017-07-25 20:06
#6

#5 haha visst? Vad intressant svar. Speciellt att du föredrar att fika ensam; sådant är väldigt svårt för mig. Jag skulle helt ärlig känna mig skamsen om jag satt ensam på ett café, men det är bara för att jag bryr mig om vad andra skulle tänka om de såg mig. Om jag ser någon som sitter ensam på ett café så känner jag bara "Wow, vilken cool/modig tjej." Film har jag också svårt att se på själv, vet inte ens om jag har sett en film ensam. Men kollar serier ensam hela tiden. 😃

Att det känns bäst att shoppa ensam håller jag definitivt med om; eller med mamma för min del då. Vi kör lite i samma takt hon och jag. 👍

Och vad kul, jag förstår. Jag har själv aldrig riktigt reflekterat över detta försän nu så det känns så intressant att höra hur det är för andra så jag tackar för ditt svar! :D

Annons:
[rumelle]
2017-07-26 08:51
#7

Jag föredrar att sitta i soffan och läsa en bok. Eventuellt smsa med en kompis.

Scorpio97
2017-07-26 10:18
#8

Jag umgås nog helst med mig själv eller med några få personer. Handla kläder gör jag helst ensam exempelvis, även om jag gärna går med syrran och shoppar också. Men för mig är det två olika aktiviteter - shoppar jag med syrran gör jag det av sociala skäl, men om jag faktiskt behöver köpa kläder vill jag göra det själv. Det händer att jag fikar, går på bio samt går på crusingar eller andra bilevent själv också. Antingen för att jag inte hittat någon som vill hänga med eller för att jag helt enkelt känner för att gå själv. Ibland är det skönt att kunna gå runt som man vill och inte behöva ta hänsyn till någon annan :) 

När jag vill umgås med någon är det främst en eller några få personer. Oftast min familj. Jag är introvert och att umgås i stora grupper tar på min energi ganska rejält så det är väldigt sällan jag väljer sånna aktiviteter. Har aldrig varit ut på krogen exempelvis.


//Jessie

Greta G
2017-07-26 10:36
#9

Kanske inte ett dussin personer, men typ 3-5 stycken och spela spel är riktigt kul, eller om man äter middag, dricker vin och sen går ut eller bara är hemma och softar.

Är ofta trevligt med tu man hand träffar med men gillar nog mer när man är ett litet gäng. Det blir någon gruppgemenskap där som jag verkligen gillar. När man känner samhörighet.  När gruppen blir för stor så delas den i flera mindre grupper så 3-5 är nog max skulle jag säga :)

[LadyK]
2017-07-26 13:15
#10

Umgås helst med bara mig själv, en joggingrunda eller ett pass på gymmet.

Upp till toppen
Annons: