Annons:
Etikettallmänt
Läst 1188 ggr
junijuli
7/23/17, 5:48 PM

Vill bara vara med han

Jag har dejtat denna kille (från tinder) irl nu 3 månader och jag började gilla honom mer och mer. Jag stängde av mot andra som flörtade och tog kontakt med mig. Vill inte hålla på med fler samtidigt. Som sagt träffats 3 månader nu irl (vi har sex regelbundet också) och jag tog mod till mig och sa att jag börjat gilla honom jättemycket och började bli kär i honom, han sa då att han tyckte jättemycket om mig med och att det "kändes så bra med mig"

Jag sa att jag inte ville vara med nån annan (sexuellt) och hoppas att han kände lika. Han sa då att han "har sex med några stycken andra men det han har med mig känns  mycket mer seriöst och äkta"

Jag sa att han såklart får ha hur många vänner han vill av alla kön men jag vill inte dela honom sexuellt med andra. Han sa då att han "börjar så smått att bli kär i mig också men än så länge känns det för tidigt att bli exclusiva" och att han inte visste hur snart vi kunde bli det.

Jag kanske inte är så bra på deiting och så men hur länge ska man behöva gå och må dåligt av att han även har sex med andra. Är det vanligt när man dejtar att man har sex med några stycken en period typ innan man bestämt sig? Jag har bara en klump i magen av att jag går och fantiserar över hur de andra tjejerna är som han också har sex med.

😕

Annons:
junijuli
7/23/17, 5:50 PM
#1

Och vi har ju inte bara ett sexuellt förhållande vill jag tillägga. Vi tränar ihop, lagar mat ihop, ser film ihop och har det så bra när vi ses. Så det är inte som kk bara.

Aleya
7/23/17, 6:03 PM
#2

Om han nu vet vad du tycker men inte kan ge upp sitt sexande med andra och respektera dig så då är han inte värd att vänta på.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
7/23/17, 6:05 PM
#3

Det där hade jag aldrig accepterat.

Han är uppenbarligen inte tillräckligt intresserad av dig utan ser sex med andra som viktigare.

Jag tycker du ska avsluta det.

Herveaux
7/23/17, 6:11 PM
#4

Jag håller med Aleya och Hera.

Jag hade aldrig funnit mig i att vänta på att någon ska bestämma om hen bara vill vara med mig medans hen ligger runt med ett halvt harem. 😐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

junijuli
7/23/17, 6:20 PM
#5

Ja ni har nog rätt. Han säger att han tror att han kommer vilja vara bara med mig men inte än riktigt. Men om jag är viktig för honom borde han kunna välja bort sex med andra. För jag frågade om han verkligen är monogam och det sa han att han är.

[Tismon]
7/23/17, 6:34 PM
#6

Du förtjänar bättre. Nu känner inte jag honom men det låter väldigt mycket som en ursäkt, han säger att han är monogam men beter sig inte så

Annons:
Shailina
7/23/17, 7:00 PM
#7

Du kan inte göra mycket annat än att gilla läget och acceptera hur han känner och vill ha det eller lämna. Inte därmed sagt att du skall acceptera att dela honom, men du kan inte tvinga honom vara exclusive med dig om han inte vill. Du får själv välja om du vill gilla läget och vänta ut honom eller om du skall lämna och se efter någon som inte vill leka runt.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

whitelies
7/23/17, 8:38 PM
#8

Hade han tyckt att det kändes "seriös och äkta" med dig så hade han inte varit med andra, punkt. Typisk härskarteknik för att du ska stanna kvar. Frågan är också om han skulle säga att han bara är med dig framöver, skulle du lita på det då? Jag hade mått piss

pyromanen
7/23/17, 8:54 PM
#9

Tycker du ska stå upp för dig sjålv och säga att du bara vill ha sex och relation med honom om ni är exklusiva. Då får han ta ställning till om han vill det eller inte. Du ska inte alls behöva acceptera det han håller på med nu!

Bästakompis
7/24/17, 2:13 PM
#10

Ni lever redan i ett förhållande och han säger att han "börjar få känslor för dig" Det låter bara extremt känslokallt i mina öron….

junijuli
7/24/17, 3:12 PM
#11

Jag har sagt det till honom nu att så länge han även träffar andra och har sex med dem så kommer jag inte ha sex med honom. Han sa att han tyckte det var tråkigt men att han nog snart övervägde att sluta hålla på med de andra. Men jag vet ärligt inte om jag bara ska stå här med öppna armar och ta emot honom den dagen han eventuellt får för sig att satsa enbart på bara oss.

[Tismon]
7/24/17, 3:53 PM
#12

#11 Starkt av dig, men du får vara bestämd. Det låter som att han bara vill skjuta upp det. "Snart nog att överväga", vad är snart nog i hans ordbok? Är snart en månad till? Två månader till? Flera månader? Han har redan haft tre månader på sig så jag tycker det låter som att han svårt att bli committed och/eller att han bara vill få kunna hålla på med dig samtidigt som han håller på med andra. Tänk så många andra - till och med mycket bättre - personer du skulle kunna träffa under den tiden han "överväger". Ställ ett krav, han bestämmer sig nu: eller så går du vidare. Det hade jag föreslagit i alla fall, för det är inte okej att du ska behöva känna dig såhär.

Lejonhund
7/24/17, 5:21 PM
#13

Jag tänker såhär. Du vet hur du känner, du vill inte leva i en relation med en partner som också har andra i sitt liv. Du har varit tydligt med det. Du kan inte på något sätt styra över hur han prioriterar, men det du VET att du själv inte mår bra av det. 

Jag förstår att det är jättetufft men jag tycker det var ett bra första steg att säga att det inte funkar för dig och att du inte vill ha med sexuellt umgänge. För din egen skull kanske det skulle vara bra att inte ses alls. För att fortsätta umgås och hålla fast så som läget är nu kommer bara göra ont i slutändan. 

Kanske han, om du säger att för dig funkar det inte, inser att det är dig han vill leva med och när han inte får ha kvar dig i sitt liv längre om han också ligger med andra. Kanske det får honom att inse att det är dags att ta det beslutet, att satsa (eller inte). Lätt att vara lite "lat" och inte göra någon förändring om han som nu, ändå får dela livet med både dig och andra, även om du säger att det inte funkar i längden så har det ju funkat fram till nu ur hans perspektiv. 

Kommer han fram till att han inte vill prioritera dig utan låter dig försvinna, så hade det nog inte blivit en så bra relation ändå, då vill ni uppenbarligen olika saker och han känner inte samma som dig. 

Jag själv fallit i fällan, min erfarenhet säger att det aldrig blir bra i slutändan om en faller tillbaka och tänker att det kanske kommer bli ändring snart. Skitsvårt att gå ifrån den man känner sådana känslor kvar och hålla sig borta. Men värt det i slutändan, oavsett om den följer efter eller väljer att låta en gå.

Annons:
SilverRosen
7/25/17, 10:34 AM
#14

Låter som att han försöker köpa sig tid och förhala. Det övergår lätt i lögner ifall du pressar honom till exklusivitet.

Var försiktig, detta är några varningstecken och det är stor chans att han inte alls ser er som mer än kk och trevligt sällskap, alltså ingen djup relation.

Du kan hoppas på det bästa, svälj inte allt han säger med hull och hår och förbered dig på det värsta, på så sätt blir du inte blir lika djupt sårad.

Katti
7/25/17, 4:28 PM
#15

Oj, Det låter väldigt konstigt i mina öron… Jag har inte sex med någon om jag inte redan innan vet att vi har samma syn på den biten.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Beautyqueen
7/27/17, 1:17 PM
#16

Jag hade aldrig accepterat detta. Avsluta det är min åsikt.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: