Annons:
Etikettkriser
Läst 880 ggr
pernillaa
7/28/17, 7:07 PM

Lider av omställningarna

Jag har i 7 månader varit tillsammans med en kille som bor 1 timme ifrån mig. Men p.g.a. hans jobb kan vi inte ses så ofta. Det är i snitt varannan helg. 

Viktigt att veta i det här är att jag är bipolär och jag känner mer och mer att jag inte klarar av omställningen från att ha varit med honom till att komma hem/bli själv med mina barn och alla problemen här. Det tar sån energi av mig och blir som en kalldusch varje gång att komma hem och nu känner jag att jag är påväg in i en depression. 
Han är perfekt på alla sätt och allt är så himla enkelt med honom, men jag känner att jag vill dela vardagen med honom.
Nu har jag 2 barn med 2 olika män som bor här på min ort så jag är låst här. Han har precis köpt och renoverat ett hus som var en dröm som blev verklighet för honom. 
Jag krisar så vansinnigt över det här och får panik och vill bara fly. Kalla fötter på något vis, jag vet inte. Det kanske är övergående. Men nu har jag försökt hantera det här några månader och trodde att jag skulle vänja mig vid omställningarna men jag gör inte det. Känns mer som att det blir värre. Jag träffade honom ganska tätt inpå ett uppbrott från min yngre sons pappa som jag var tillsammans med i 8 år och hade egentligen tänkt vara själv och läka men så blev jag blixtförälskad. Var det för tidigt kanske? 

Nu är jag nyfiken på att få höra om andra som upplevt något liknande. Går det över? Hur gjorde ni?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Sorryimlate
7/28/17, 9:19 PM
#1

Usch vad jobbigt :( Fint att du vill sätta barnens relation till sina pappor i första hand. Är det så att antidepressiva är otänkbara då det kan trigga manin? Har du någon möjlig samtalsterapi? Svårt val, men han gör dig säkert mycket lycklig i nuläget också?

pernillaa
7/28/17, 10:29 PM
#2

Tack för ditt svar. Ja för mig vore det inte en fråga om att strida om att få ta med mig dom utan då skulle jag själv isf välja att kliva ur bilden och bara ha dom varannan helg och det känns helt otänkbart. Ja antidepressiva tar jag inte igen, dels för det du beskrev och dels för att jag inte tål medicin utan får alla möjliga tänkbara bieffekter.
Ja jag går då och då i samtal, dock är hon på semester nu. Han gör mig absolut lycklig, problemet är väl att jag blir för lycklig. :P Allt är perfekt när vi är tillsmmans och jag hamnar som i ett rus och så blir det platt fall när jag blir själv igen. Som att befinna sig i en bergochdalbana…

Ha en bra dag! // Pernilla

pyromanen
7/28/17, 11:02 PM
#3

Kan du ha en strategi för att möta ensamheten hemma. Du vet ju nu att och när det kommer hända…. planera in nån bra aktivitet då som kan hjälpa dig hantera situationen? (Meditation? Dans? Socialt liv? Träning? Musik? )

Upp till toppen
Annons: