Känslor

Hon är arg på mig

2017-08-28 10:52 #0 av: SuperNaturalBeing

Ber egentligen inte om råd eller så, måste bara skriva av mig då jag inte har någon att prata med.

Min kompis har mått dåligt ett bra tag nu, men de senaste dagarna har hon förfallit helt . Kan inte resa sig upp, kan inte duscha , kan ingenting. Hon sa att hon t.o.m inte kunnat borsta tänderna på flera dygn eftersom hon mår så dåligt.

Igår fick hon ett utbrott som gjorde mig rädd och jag bestämde mig för att kontakta hennes syster för att berätta hur det ligger till. Vet själv hur arg jag hade blivit om hon kontaktat min familj och berättat för dem om mitt dåliga mående, men jag kunde inte bara sitta och göra ingenting... Systern uppskattade att jag berättade om det här, men min kompis blev såklart arg. Känner mig som en dålig människa, men samtidigt vad skulle jag göra? Bara låtsas som det regnar? Var bara orolig för min vän. ÄR orolig för min vän.

Anmäl
2017-08-28 10:59 #1 av: Hera

Hon kommer inse med tiden att du gjorde det för att du bryr dig.

Anmäl
2017-08-28 11:06 #2 av: SuperNaturalBeing

#1 hoppas det.

Anmäl
2017-08-28 12:00 #3 av: Aleya

Det var bra gjort att du kontaktade systern. Och förr eller senare inser hon nog att det var för hennes egna bästa och inte för att vara elak.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-08-28 12:48 #4 av: _Fisken

Helt rätt gjort. 

Anmäl
2017-08-28 13:04 #5 av: whitelies

Är man deprimerad så är ilska oftast inblandat, man kan inte tänka klart riktigt. Hon kommer nog förstå så småningom, tycker du har gjort helt rätt.

Anmäl
2017-08-28 14:45 #6 av: SuperNaturalBeing

känns bra att få det bekräftat att jag gjorde rätt. vet det hu egentligen, men ibland måste man höra det från andra.

Anmäl
2017-08-28 15:02 #7 av: Annielle

Ja, helt rätt och omtänksamt! Tummen upp

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.