Annons:
Etikettförhållande
Läst 2274 ggr
Eva.SE
2017-09-03 08:00

Känner mig sviken

Jag är så ledsen just nu… jag vet inte vad jag ska göra… förhållandet som min sambo och hans ex hade var inte alls bra. De bråkade jättemycket. Hon var extremt taskig till honom även efter det tog slut mellan dem. När vi sedan blev ihop så blev hon ännu taskigare. Förföljde och trakasserade. Han har nämnt för mig flera gånger hur jobbigt han tycker det är och varit så rädd för att förlora mig P.g.a all skit hon hittat på. men för ca 2 månader sedan så slutade hon hålla på. Och allt blev så lugnt och skönt. Anledning till varför det tog slut mellan han och henne var för att han sex-chattade med gamla KK. Ganska grovt. Och helt klart ett stort övertramp mot henne. När han berättade för mig varför det tog slut mellan dem så sa han att han aldrig skulle göra något sådant mot mig. Vår relation såg helt annorlunda ut och han var mycket lyckligare nu. Vilket jag köper helt klart. Jag tror på att man kan förändras som person. En dag så hittade jag denna konversationen på ca 100 sidor. (Pågått under en lång tid) Jag läste allt och blev jätt ledsen och orolig över att han även skulle göra såhär mot mig en dag. Så jag berättade för honom att jag läst papperna (som var utskrivna och låg i en pärm i hans hylla vilket var ganska osmidigt. Jag visste ju om detta men inte in i detalj så som när man läser allting) Han blev jätteledsen över att jag läst det. Förklarade för mig att det var som sagt ett destruktivt förhållande. Han sökte uppmärksamhet hos andra istället för hos sin flickvän. Han grät och jag grät… jag förklarade för honom att även om ni inte gjorde något fysiskt så anser jag att det är otrohet och tycker att det är det största sveket någonsin!! Men efter detta så loggade jag in på hans dator för jag skulle kolla en sak och såg att hans fb var öppen. Så jag öppnadd messenger… hittade där att han skrivit sex-relaterade saker och personliga saker med ett av hans andra KK. (Inte samma) bara någon dag innan jag tog upp det. Där han skriver att han vet inte om han saknar sitt ex eller om han hatar henne. Sen skriver de sex-saker. + de förklarar för varandra att om de två blir singlar igen så skulle de två träffas. Jag är en person som går in helhjärtat i ett förhållande och tänker att jag valt detta förhållande och vill därför att det ska vara för evigt. Inte tillfälligt… har bara haft 2 förhållande (detta inräknat) och är 30 år liksom. Men för att återkomma. Vi satt alltså för bara några dagar sedan och grät tillsammans över något han gjort och sedan lovat att aldrig göra mot mig. För att sedan upptäcka att bara några dagar innan detta så har han gjort exakt det som jag sagt är det absolut största sveket som finns för mig. Han har i princip ljugit mig rakt upp i ansiktet. Jag känner mig helt tom… jag vet inte vad jag ska göra… har ångest i hela kroppen och vet inte hur jag ska lägga fran detta. Han säger att jag är det bästa som hänt honom. Att han är så lycklig med mig. Hela hans familj märker också att han är som en annan person numera sedan han träffat mig. Hur kan man då riskera detta förhållande återigen genom samma sak som bröt upp det förra förhållandet + skriva att han vet inte om han hatar eller saknar sitt ex… Gråter floder i detta ögonblick. För jag inser ju hur dåligt jag mår just nu och jag kan inte vara tillsammans med någon som utsätter mig för detta… men jag älskar ju honom trots allt så himla mycket ändå! känner mig dragen är två håll. Jag vill kunna lita på honom men jag känner att jag inte kan göra det…

Annons:
Herveaux
2017-09-03 09:01
#1

Det jag reagerar på är att du passade på att snoka runt på hans FB när du bara skulle använda hans dator.
Låter inte som du litat på honom helt iaf, då hade du väl knappast läst hans chattkonversationer?
(Nu har varken jag eller maken sociala medier så vet inte om sånt annars är standard i en relation men jag skulle aldrig läsa vad eller vem han pratat med, jag litar fullt på min karl.)

Konfrontera honom och stå för att du passade på att snoka.
Låter som ni har en del att prata ut om, så får ni välja om ni vill hålla ihop eller gå isär när alla korten ligger på bordet.

Otrohet är aldrig OK och vad som går som otrohet är upp till var och en, men snokande tycker jag inte är OK det heller…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
2017-09-03 10:44
#2

#1 Förstår dock att tilliten rubbades lite efter att hon fann de där pappren. Inte för att det ursäktar hennes snokande förstås. Jag säger bara att jag förstår hennes nyfikenhet och hennes rädslor.

Egentligen bra på ett sätt att hon såg allt det där så att hon nu kan ta beslutet om hon faktiskt vill vara tillsammans med någon som har så lätt för att flirta och sexchatta med andra. Det finns så många som är alltför bra på att ljuga och föra folk bakom ljuset så att säga. 

Även om du älskar honom så tror jag att du vet att det här kommer att bli ett stort problem. Ta upp det här att du kollade hans konversationer. Det är viktigt att du erkänner att du har gått igenom hans konversationer, även om det han har gjort är bra mycket värre enligt mig.

Som jag ser det verkar han ha problem med att sluta flirta och sexchatta fast han kan ha det bra i ett förhållande. Vad gör han sen då det blir en period i ert förhållande då det inte är sådär jättebra?

elinnile0
2017-09-03 12:45
#3

Missförstod jag eller hade han sparat sin gamla chattkonversation med kk och satt in i en pärm? Då måste ju det vara något som betyder något för honom om han vill ha det kvar trots att han har ett förhållande.

_Fisken
2017-09-04 07:54
#4

Är det "kärlek o känslor" i chattarna med de andra eller är det ett annat behov som uppfylls? "Går han igång" på dessa chatt?  Får han sexuell upphetsning av dem? Får han bekräftelse? Skriver han i chatten saker som han tror den andre vill höra men han inte alls skulle göra det i verkliga livet?
Vad jag försöker säga är att det finns en skillnad mellan kärlek o känslor som råder mellan två partners och sen "avvikande" stimuli från ex. chatt och/eller porrsurfning. 

Jag tycker att TS talar om hur hon känner det när hon insett detta  och sen att han i sin tur ger en rimlig förklaring och slutar med beteendet.  

Har jag svurit i kyrkan nu?

Sarah
2017-09-04 13:28
#5

Jag läste igenom dina tidigare trådar och du verkar ju aldrig känt dig trygg med den här killen. 

Han verkar ju vilja sexchatta (och hade även varit fysiskt otrogen mot en innan) och han är beredd att riskera inte bara ett förhållande, utan flera för att göra det. Han har smugit bakom ryggen på flera flickvänner och ljuger dig rakt upp i ansiktet. Vad har du för anledning att tro att han skulle vilja sluta med det? Uppenbart är det ngt så viktigt för honom att han tom skriver ut texter från chattarna. Erkänner han att det är ett beroende? Att han har problem? Är han beredd att söka hjälp för det här problemet? 

Jag tror absolut på att folk kan förändras, men då måste man aktivt arbeta med sitt beteende och bygga upp en bättre respekt för andra människor/ sin partner. Hur ska han kunna visa dig det? Du har startat en tråd om att du känner dig bortprioriterad av honom och nu det här. Sen ställer Devya en viktig fråga, även om han ber om ursäkt, även om han förklarar varför och även om han kämpar för att få tillbaka till tillit, hur kommer det att bli när ni har en svacka i framtiden?

Upp till toppen
Annons: