Annons:
Etikettförhållande
Läst 2632 ggr
korvmacka2310
2017-09-21 20:24

Han är inte kär längre

Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig längre och måste bara får svar på något sätt.

INNAN DU SVARAR så vill jag att du kommer ihåg att jag är väldigt labil och orkar inte höra "lämna honom" osv, jag förstår själv att det vore det smartaste, men tänker inte göra det.

Så det som har hänt egentligen är att min pojkvän inte riktigt är lika kär i mig längre. Han gjorde slut i somras för att han inte hade samma känslor längre. Vi skildes åt, men smsade hela tiden och några dagar senare var vi tillsammans igen. Jag uppfattade det som att han hade fått tillbaka känslorna och att han var lycklig med mig. Men i helgen så började vi prata lite och jag berättade att jag inte kände att jag fick så mycket kärlek av honom och han berättade att han inte kände lika mycket kärlek och att det inte var så konstigt att jag upplevde det så.  Jag bröt såklart ihop och kan inte ens förstå att det här händer mig  - IGEN. 

Han känner alltså att han inte är lika kär som förut, att det kan kännas "drygt" att pussas och mysa och så och han känner att han tvekar ofta på om han vill vara med mig. Men direkt han tänker på att vi borde göra slut så får han panik och börjar gråta. Jag frågade "Vad VILL du? Om du fick önska, hur skulle allt vara just nu?" och han svarade att han ville vara med mig och att han skulle känna som förut. Han berättar att han inte riktigt kan förstå vad han känner, som att det är en gröt i hjärnan. Vi har provat vara ifrån varandra mer, men han känner inget annorlunda.

Vill tillägga att han fortfarande känner sexuell attraktion.

VAD ska vi göra? Han säger att han älskar mig och att han VILL vara med mig, men han tvekar jättemycket. Jag får panik. Han är verkligen min första äkta kärlek och jag vill inte lämna honom. Jag har en sån känsla av att det kommer bli vi tillslut men jag vill inte ha något hopp och bli deprimerad igen när han gör slut. 

Mina frågor är egentligen: Vad ska han göra? Vad ska jag göra? Hur fan ska jag börja se en framtid utan honom?

Snälla hjälp, jag har fysiskt ont i kroppen och orkar inte må såhär.

Annons:
Aleya
2017-09-21 20:33
#1

Min erfarenhet säger: det kommer bara hålla så länge tills någon av er bara känner att ni inte orkar med att hålla uppe fasaden. Jag kommer säkert låta tråkig och bitter nu men: inget kan vara i all evighet. Och det smärtar som tusan, och särskilt det första förhållandet. Försök att fokusera på att du ska börja må bättre än att försöka få denna killen att få tillbaka känslorna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

korvmacka2310
2017-09-21 22:03
#2

Ingen som har ett vettigt svar?

Aleya
2017-09-21 22:29
#3

#2 vettigt? Du menar ett som är det du VILL höra. Visst kan man sitta och påstå att ja men du bara gör si och så så kommer hans känslor komma åter. Men det är ett påstående och någon lösning som är magisk finns inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
2017-09-21 22:29
#4

#1 gav ett vettigt svar, du kommer nog inte få det svar du vill höra.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Kaoskaos]
2017-09-21 22:40
#5

Jag har själv suttit där ! Med mitt ex . Allt var perfekt , vi passade som handen i hansken. Livet var precis som jag alltid önskat MEN jag tappade känslorna för honom och jag försökte och försökte . Tillslut lämnade jag honom då kag inte kände mer för honom en som en bästa kompis . Mitt råd är att göra slut . Vill du verkligen vara med någon som inte har några känslor för dig ?

Honestyisdead
2017-09-21 23:27
#6

Han kan inte göra något. Har man tappat känslor som han har gjort så måste man acceptera det. Inte stanna för att man önskar att det var som förr och för att det är tryggt. 

Han känner att det är drygt med pussar och ju längre ni stannar i denna situationen ju mer drygt kommer han tycka att det är. Hur gärna ni än vill att det vore annorlunda.

Jag lider med dig och vet hur det är att älska någon innerligt och förlora det man hade. 

Att som han försöka känna något han inte känner brukar göra att man känner ännu mindre pga stressen, känslan av misslyckande och självföraktet man känner för att man "sviker" sin partner.

Det bästa ni kan göra är att inte ha kontakt alls på några månader.  Då kan han tänka utan press och känna efter ordentligt. Och du får lite distans från den hemska känslan av att älska en person som inte älskar dig på samma sätt. 

Och jepp. Det är fruktansvärt jobbigt. Oavsett om man är labil eller inte. Men för att ha någon chans alls på att han ska börja känna mer igen  istället för tvärt om, ser jag inget alternativ. 

Och tänk på att det inte är ok att vara respektlös på nätet bara för att man mår dåligt. Var glad att folk faktiskt lägger ned tid på att svara i din tråd, även om svaren inte är vad du hoppas på.

Annons:
Katti
2017-09-21 23:30
#7

Jo, jag har ett väldigt vettigt svar. Men just det svaret skrev du ju i trådstarten att du inte vill ha, så det tänkte jag bespara dig. Det är troligen fler som tänker som jag, vilket är anledningen till att det är så tyst här.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: