Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 7624 ggr
toodiloo
2/18/11, 11:50 AM

Ni som bor ihop?

Hej! Jag är ute efter lite rådgivning! Jag min sambo har varit ihop i snart 5 år, och levt ihop i 3.5. Jag känner att det är jag som har ansvar för allt och han beter sig rent ut sagt som ett barn. Han orkar inte göra det, han vill inte göra det, och det är inte så roligt att göra det (ex diska o dammsuga). Jag blir så less! Vad tror han? Att allt jag gör, det tycker jag är kul? Sen blir jag också ledsen på att ingenting jag gör räknas. Om jag storhandlar mat (alltid) så tycker ju jag ändå att det är så kul att handla?

Jag pluggar på heltid och han jobbar heltid vilket resulterar i att vi delar på våra gemensamma kostnader procentuellt. Jag betalar ung 35-40 procent av allt och det får jag ofta kastat på mig "du betalar ju ingenting". Jag har också jobbat heltid periodvis, men då har han sagt nåt annat så det har iallafall inte räknats.

Det spelar liksom ingen roll om jag jobbar 12 timmar om dagen (har gjort) för då är mitt jobb så lätt osv, och nu när jag pluggar så är jag ju ändå bara hemma. Hanbrukar också påpeka för mig att "du har ju inga intressen". Mina stora intressen är djur, träning, baka/laga mat, kläder o mode, men det räknas inte. Det som räknas är att han har lagt 100 000tals kronor på att resa och se samma (!) band turnera, år efter år. Det är ett intresse.

JAg vet inte vad jag ska göra? Jag känner att jag är som hans mamma, han gör ingeting någonsin frivilligt utan att jag påpekar att det behövs eller tjatar. Vad gör man? JAg känner att det bästa vore att flytta isär och se om vi fortfarande vill vara tillsammans, men det vägrar han. Antingen eller, menar han. Han har under flera år lovat att han ska bättra sig, mogna och ta mer ansvar men ingenting händer, nu igår sa han att han hade inga planer på att växa upp och att jag fick lära mig att gilla honom som han är.

Råd, tips och hjälp tack!

Annons:
toodiloo
2/18/11, 12:03 PM
#1