Annons:
Etikettgrannar
Läst 5453 ggr
Salladshataren
2011-02-10 23:53

Problem med grannar...

Min kille bor i en hyreslägenhet i Växjö. Han har så sjukt äckliga grannar! De både kissar och skiter vid hissen ute i trapphuset. Detta har blivit anmält till de som hyr ut lägenheterna. Men de gör fan inget åt det?!

Detta har hänt flera gånger nu, så äckligt att behöva gå in i trapphuset för att kunna komma in till killens lägenhet Obestämd

Alltså, vad gör man i såna tillfällen när bolaget inte ens bryr sig?! Och han vet med stor säkerhet vilka som gör detta.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
line84
2011-02-11 00:06
#1

Men fy fasen vad äckligt!! Är ni helt säkra på att det är grannarna och inga andra som kommer in för att "jäklas"? Konstigt att de som hyr ut lägenheterna inte gör nåt.. Skrikandes

hus-musen
2011-02-11 00:09
#2

det är ju en sanitär olägenhet, så om inte värden gör något åt det så polisanmäl dem. men då behöver du bevis på att det är dem.

Qui dormit, non peccat

 


Musiken
2011-02-11 00:12
#3

Fota/filma! Kanske inte ar helt lagligt, men kan han fixa det pa nagot satt sa att det ses som att han har det for sin egna skull (typ inter-com system utanfor lagenhetsdorren) sa kan det nog ga.

[AlltIEtt]
2011-02-11 08:22
#4

Kontakta hyregästföreningen, vet i och för sig inte om dom kan hjälpa så men ring och hör,

Om inte bovärden lyssnar så ring istället till hyrevärden och som Musiken säger, se till att ha bevis så ni blir betrodda.

Eller kontakta konsumenombudsmannen, kan alltid fråga hur man kan gå tillväga även om det ej kan ge något.

Gerbilflicka
2011-02-11 09:11
#5

Snacka med städarna också är mitt tips! Jag sommarjobbade som städerska för några år sen, och då var det också folk som höll på sådär… och det måste ha varit bland det värsta jag någonsin varit med om att behöva städa där!! Så städarna kommer garanterat att backa upp dig och vittna om hur det ser ut.

I övrigt tycker jag du redan har fått bra råd. Lycka till!

Salladshataren
2011-02-11 10:44
#6

Städerskan har också anmält det. Killen tog nästan en tjej på bar gärning precis när hon hade gjort sina behov. Sen vet jag inte om man får sätta upp kameror hursomhelst, man ska ha tillstånd och det.

Killen säger om det händer igen så kommer att han gå till media, fast jag har sagt till honom att han borde polisanmäla.

Dessa grannar som håller på är muslimer, ifrån somalia. Tydligen enligt deras religion så får inte kvinnorna gå på toaletten för deras män när de har mens. Pga att de är då orena. Undrar om de uträttar sina behov i trapphuset pga det? Obestämd

Sen kan de hålla på och stå och skrika i sin lägenhet mitt i natten (gärna natten till måndag) Rynkar på näsan Eller gräla som fan… Så de finns en del att klaga på tycker jag. Själv hade jag inte stått ut och bo där med såna människor!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Honestyisdead
2011-02-11 13:04
#7

Men fy f*n vad äckligt! JAg hade sagt till grannarna. Skiter de i vilket (hehe) så hade jag polisanmält. Och varit på de som har huset som en hök!

oh-la
2011-02-11 14:41
#8

kontakta störningsjouren. de hjälper till vid ala former av störning, både bråk på nätterna i trapphuset (som man faktiskt inte får ägna sig åt) och de sanitära olägenheter grannarna ägnar sig åt. fattar inte vad det finns för folk…

http://www.storningsjouren.se/start

att försöka ta saken i egna händer och filma eller fota kan snarare ställa till det för er.

Salladshataren
2011-02-11 15:59
#9

#8 Hade varit jättebra och ringa dem, men vet dock inte om de är anslutna till killens lägenhet, typ Rynkar på näsan

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Hilo]
2011-02-11 16:16
#10

#9 Störningsjouren ska gälla alla lägenheter i fastigheten.. Har gjort där vi bott i alla fall (på alla tre ställerna)

oh-la
2011-02-11 16:31
#11

oavsett om ni är anslutna till störningsjouren eller ej kan du alltid ringa dem och rådfråga… det skadar inte :)

Kalendula
2011-02-11 20:18
#12

Ta foto o o ev filma o skicka anmälan om det till kommunen o polisen! Du kan vara anonym.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

[Mairah]
2011-02-11 20:32
#13

Men fy då säger jag med. Usch vad äckligt!! Kan bara hålla med om vad som sägs tidigare här.

Annons:
Yolle
2013-02-12 11:08
#14

Måste fråga, blev det någon förbättring?

Det blir inte lättare, men DU blir bättre.

Upp till toppen
Annons: