Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 8633 ggr
Musiken
11/9/10, 3:41 PM

Hitta ensamtid?

Hur gor ni som ar sambos for att hitta ensamtid? Jag alskar att ha min hemma for det mesta, men ibland ar det ju skont att bara vara ensam. Brukar lata illrarna springa runt hela overvaningen ("varan" vaning da de tva andra i huset bor pa nedervaningen), mala naglarna, bada, trana, vegetera totalt framfor TVn eller datorn och andra saker som det bara ar skont att fa gora sjalv. Spela min musik hogt t.ex. utan att kanna att jag stor nagon.
Jag jobbar och han pluggar. Den enda tiden pa hela veckan da jag ar ensam hemma ar 2 timmar pa tisdagsmornar. Annars sa ar han alltid hemma nar jag aker till jobbet, kommer hem fran jobbet och ar ledig. Brukar forsoka fa honom att stanna i skolan lite langre pa just tisdagar sa att jag far nagra timmar for mig sjalv iaf, men han ar en san som foredrar att plugga hemma. Inte aker han hem till kompisar eller ner pa stan heller, utan all tid spenderas hemma i princip, forutom nar han gar ut och festar, och da foljer jag oftast med ocksa.

Vill ju inte stanga in mig i ett rum liksom, och borjar trottna pa att ga promenader. Sa hur skaffar man sig lite mer ensamtid?

Annons:
Musiken
11/9/10, 5:41 PM
#1

Fick ett litet ryck och oste ur mig lite kanslor for nan timme sedan och sa att jag behovde fa vara ensam ibland och bara gora saker som jag villl, nar jag vill, och tog mig sedan ut pa en loprunda for att fa vara lite ensam och bli kvitt lite irritation. Nar jag kommer till dorren sa ar han pa vag ut for att aka till skolan och plugga lite. Visst kanns det lite hemskt att saga att jag i princip inte vill ha honom hemma, men ibland maste jag bara fa lite luft. Kanns skont att han faktiskt forstod, aven om han var ratt stott och lite sarad forst Kyss Och jag menar, varfor ar inte tisdag en lika bra dag att gora allt han behover i skolan, som en onsdag eller torsdag t.ex. :)

JossanH
11/9/10, 6:25 PM
#2

Killen jobbar ju på annan ort så varannan vecka har jag gott om tid att vara ensam… lite för gott om tid tom..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fridaaaa
11/9/10, 9:10 PM
#3

Jag brukar sätta mig i ett annat rum och göra annat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jenahbella
11/10/10, 1:16 AM
#4

jag å min sambo är med varandra heeeeela tiden typ, vi jobbar tillåme ihop :P 
fick tänka riktigt länge på hur vi har egentid, har inte tänkt på de..
men jag sätter mig nog i ett eget rum och pysslar me saker eller tar en lååång dusch =) då hinner ja tänka lite själv och lyssna på musik =)  
och han vet ja inte :p
vi behöver nog inte så mycket egentid i vårat förhållande.
vi hinner sakna varandra när vi umgås me våra vänner :)
han va föresten hemma från jobbet idag och vi prata om de när ja kom hem att de hade vart så tomt utan varandra  :P

ChristineL
11/10/10, 11:37 AM
#5

Har just nu väldigt dåligt med ensamtid, min sambo jobbar kontorstider och jag har den senaste veckan gått upp med honom vid 6 och sen inte varit hemma förrän vid 20 pga mitt jobb och det börjar kännas nu. Idag ska jag inte vara på jobbet förrän 13 och det är sååå skönt att sitta hopkurad i soffan med båe tv och dator ;) Dagar då jag är ledig och sambon jobbar brukar jag vara dagmatte åt en hund och det är helt underbart!

[Wera]
11/10/10, 7:41 PM
#6

Hmm det kan vara knepigt.

Jag bor ju inte ihop med min pojkvän så jag har mkt ensam tid :P Och han spenderar all sin tid i verkstan så ;)
Alla mina vänners killar är bil-intresserad så när ex. en av mina vänner vill ha ensam tid eller ha en dag med tjejkompisarna åker hennes kille ner till sin verkstad och skruvar :P (+ att hon brukar ha 1-2.5 timmar ensamtid efter och innan skolan tills han slutar jobbet).

Åk iväg och var med tjejkompisarna en dag/kväll? Eller menar du ensamtid som att vara helt ensam och bara vara? Be honom göra något med någon polare kanske? Gå ner på stan och sitt på ett fik för att få tänka och bara ta det lugnt?

Annons:
Bergspuman
11/10/10, 9:21 PM
#7

Jag skulle nog, om jag fysiskt sett inte fick ensamtid, se till att MENTALT avskärma mig, och gå in i min inre grotta.

Kanske begrava mig i en bok, eller korsord, eller vara lite extra länge i duschen.

pyromanen
11/10/10, 9:24 PM
#8

Har stort behov av ensamtid, så jag förstår verkligen hur du känner det.  Lyckligvis är vi lite lika mannen och jag och vi har lagt våra arbetsdagar på olika dagar (båda jobbar deltid). Så iställe för att vara miljövänliga och jobba sammadagar så vi kan samåka i bilen så gör vi tvärtom och jobbar olika dagar.  Vi skyller i o för sig också på att det är bra om nån är hemma när sonen kommer från skolan.

ooja
11/12/10, 6:06 PM
#9

Hm, intressant fråga. Jag har gott om egentid eftersom jag inte jobbar men sambon gör det. Jag går också promenader och då får han inte följa med.

Dock så började ju fundera på hans ensamtid, när han jobbar måste ju det vara annars är vi oftast med varandra när han inte gör annat vilket han ofta inte hinner. Ska börja tänka på det däremot, vill ju inte att stackarn tröttnar på mig! ^^

I alla fall, ang. ditt fall. Jätte bra att killen angagerade sig och åkte till skolan för att plugga i stället men är det så att han inte har någonstans att ta vägen eller något att göra så han behöver vara hemma så kanske din egentid kan vara någon annanstans? Med en vän? Även om ni så bar slötittar tv och pratar lite. Ett gympapass? Jag vet inte vad du har för intressen men sånt kan ju vara ens egentid om det tar en utanför hemet utan karln.

Honestyisdead
11/14/10, 6:36 PM
#10

Nu som särbo har jag gott om egentid. Och det är först nu jag lärt mig uppskatta den. Innan avskydde jag att vara ensam och att vara utan killen.

Nu är det faktiskt skönt. Tänder ljus, dricker kaffe och tittar på vilka "kvinno program" jag än vill :)

thilda-
11/15/10, 7:03 PM
#11

Min sambo jobbar 1 vecka "morgon" och nästa vecka "kväll" och de dagar han kliver upp tidigt på natten och blir borta tills tidigast mitt på dagen så passar jag på att kliver upp tidigt och cyklar/går till stallet och gör mitt eller något annat som jag vill göra själv utan honom. men ibland kan jag ha den oturen att jag jobbar 7 - 16 .. så då brukar de inte bli så mkt egen tid när min arbetsgivare lyckats pricka in så precis.. men jag tycker att det är skönt att få sakna/längta efter min käraste.. de blir mycket mysigare att få vara med honom då.. förut när jag var arbetslös så var vi 24/7 på varann och det fungerar verkligen inte.. jag blev skogstokig på honom

Upp till toppen
Annons: