Annons:
Etikettallmänt
Läst 24669 ggr
Fridaaaa
2010-10-02 02:24

Överraskning i vardagen

Vad kan man göra för att överraska sin sambo i vardagen? Liva upp den lite osv och samtidigt bättre på förhållandet? Några bra tips? Får dock ej kosta så mycket då pengar tyvärr inte direkt växer på träd.

Alla förslagär välkomna!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sara
2010-10-02 05:09
#1

Ge en massage? Använd vanlig rapsolja så blir det billigt.

Sara

Fridaaaa
2010-10-02 10:44
#2

#1 bratips :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Musiken
2010-10-02 12:58
#3

Jag brukar fixa till mig lite, typ dra pa mig stockings och sexiga underklader och fixa sminket en vardagskvall for att gora tillvaron lite mer intressant an bara TV-tittande.

Sen ar ju bara sana saker som att ha favoritmaten fardig nar han kommer hem ifran jobbet guld vart, liksom att ha tagit tag i stadningen utan honom.

Han brukar overraska mig genom att kopa vin och fixa maten samtidigt som han klatt upp sig i finskjortan. Sen bjuder han upp till dans i koket :P

Vi har aven borjat ga ut pa krogen bara oss tva, vilket ar kul. Annars sa ar man ju oftast ett gang. Vi brukar ga och ata (behover inte alls vara dyrt. Pub-mat eller pizza funkar skitbra) och sen antingen bio eller direkt ut pa krogen. Pratar med nytt folk, dansar och "raggar" at den andra pa skoj.

Aviendha
2010-10-02 13:14
#4

En gullig lapp i fickan, plånboken, väskan eller vart det nu kan vara så han hittar den spontant.

Ta en promenad i fint väder och gå någonstans där ni inte varit förr/varit sällan och som är fint. Bara ta tiden att njuta av allt fint som finns, kanske med en termos choklad och en filt i ryggsäcken.

Kuddkrig på vardagsrumsgolvet.

Skriv/ritlekar. (Jag börjar skriva en mening och ett enda ord på följande rad och viker bort översta raden, han gör likadant osv tils pappret är fyllt)

Det grundläggande som jag ser det är att interagera. Och då inte på slentrianmässig basis, sådär i förbifarten. Man fångar fokus och fokuserar själv på den andre. Då kan det egentligen vara vad som helst, bara att man gör något tillsammans som endera är kul, fint, gulligt, spännande - ja, något positivt helt enkelt. Det ska ju vara kul och vackert att älska någon och det blir det när man försöker fylla många dagar med sådana stunder.

Bergspuman
2010-10-02 13:31
#5

TIPS:

Säg till honom att komma hem en viss tid en kväll. Ni ska göra något särskilt. Han kommer definitivt att bli nyfiken och förväntansfull. Var hemlighetsfull även om han försöker pumpa dig!

Släck ner i lgh, tänd ljus överallt. Lägg ut lappar med instruktioner. I hallen får han första lappen. Där står: Gå in i badrummet, ta en dusch och gå iförd kallingar till köket.

Där får han nästa lapp. Där står: Ta ett glas (med ngt att dricka, gör i ordning en festlig drink - kan vara vanlig juice med isbitar som du dekorerat på ett kul sätt, med sådant som finns hemma!). Vidare står: Ta av dig kallingarna och gå nu naken in i sovrummet. Följ ljusmarkeringarna. Du har tänt ljus hela vägen till sovrummet.

I sovrummet har du bäddat rent i sängen, och i sängen ligger du, näck och nyduschad och sängbordet innehåller massageolja (bra tips ovan!), några godsaker av det du har hemma samt tända ljus, kanske lite soft music påslagen.

Resten lämnar jag åt deltagarnas fantasi och uppfinningsrikedom Glad.

Bergspuman
2010-10-02 13:36
#6

Mera tips: Man kan färga vattnet med karamellfärg så får man grön eller rosa is i drinken Skrattande

Annons:
[Wera]
2010-10-02 18:03
#7

#5 Härligt tips Flört Tror säkert att min pojkvän inte skulle fatta vad jag höll på med om jag gjorde så helt spontant och skulle istället för att lyda första instruktionen gå runt och leta efter mig och fråga vad jag höll på med. Haha! Skrattande Så förstör han hela grejen istället. Obestämd

Fridaaaa
2010-10-03 20:31
#8

tack för alla tips! Superbra tips :D

#7 haha kanske inte så roligt då nej om dem gör det hehe :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
alicetrött
2017-08-10 09:19
#10

#9  Jag tycker det var hutlöst dyra priser där. 89 spänn för 4 små godisbitar😮

Fridaaaa
2017-08-10 17:40
#11

#10 Du menar nog #8 va?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2017-08-10 18:36
#12

#11 Nej hon menar #9. Ingenting i det inlägget har något som helst med ditt inlägg att göra så det var ett märkligt antagande.

Fridaaaa
2017-08-10 18:50
#13

#12 Vissa skriver fel siffror - därav min fråga :)
Men ser nu att 9 är borta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
_Fisken
2017-08-12 10:12
#14

Jag brukar säga att "idag äter vi middag ute.". Då har jag köpt grillkorv och bröd alt. Färdig potatissallad. Sen har jag alltid lite ved I garaget o en yxa i skuffen. Så åker vi å käkar enkel middag vid nån Grillplats. Mysigt o uppskattat. Det behöver heller inte vara perfekt väder. Det går å klä sig. Behöver inte bli nåt "Projekt".

[Devya]
2017-08-12 23:08
#15

Hur är det ts , vad har du hittat på sedan du skapade tråden? :)

Fridaaaa
2017-08-13 08:21
#16

#15 Det är 7 år sedan, kan omöjligt säga allt eller komma ihåg allt haha :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: