Annons:
Etikettkänslor
Läst 14486 ggr
[luneri]
7/27/10, 11:29 PM

Hur vet man när man är kär?

Hur vet man när man är kär i en person egentligen?

Jag är rädd att jag blandar ihop kärlek med saknaden av att känna sig uppskattad och närkontakten man har med en partner.

Hur vet man skillnaden på dessa två?

Annons:
Maria
7/28/10, 12:13 AM
#1

Är man kär så vet manFlört Svårt att förklara men då finns inte funderingarna på denna skillnaden t.ex.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
7/28/10, 3:46 PM
#2

Håller med #1.

rebelme
7/28/10, 5:58 PM
#3

ja måste säga att ja kommer ihåg precis hur de kändes mellan mej å min sambo..

Ja blev lite blyg och våga knappt titta på han. påminner lite om en ny kär 13åring…

Å när vi kysstes första gången så pirra de riktigt så där i hela kroppen å ja hade fjärillar i magen. de får ja fortfarande ibland efter 1½ år. de ä underbart

Niini
7/28/10, 7:00 PM
#4

Som tidigare sagt, man bara vet!

Bergspuman
7/28/10, 9:39 PM
#5

När man inte kan sluta tänka på honom. När man blir lycklig och sorgsen samtidigt över att träffas. När det svider i hjärtat över att man ska skiljas åt, trots att man inte sagt adjö än. När man blir panglycklig över ett sms där han skriver något sött. När marken gungar under fötterna därför att han ler mot en.

Skrattande

Lovar, känslan är precis densamma även fast man passerat 40 …

[Fiction]
7/29/10, 12:25 AM
#6

Själv gör jag skillnad på "förälskad" och "kär".

Ni som har skrivit att "man bara vet", tycker jag definierar det jag personligen anser vara förälskelse. Men kär? Nej, i min värld är inte "kär" den där bubbliga känslan som man kan ha i början av en relation; enligt mig är kär-känslan inte lika intensiv som förälskelsen, den är snarare en kombination av att älska och att stundtals drabbas av det där pirret.

Annons:
Sara
7/29/10, 12:30 AM
#7

Kär för mig är när man går runt ler dumt när man tänker på personen. När man är nervös för att träffa honom men ändå överlycklig. När man har en flock elefanter i magen när man ses och när problemen med en relation blir snudd på obefintliga.

Sara

[luneri]
7/30/10, 12:03 AM
#8

#6 det är har du rätt i. förälskelsen försvinner efter ett tag.

Men att veta att man är kär i en person kanske är något man bara vet som ni skrevFörvånad kanske man ska sluta tänka och följa sin magkänsla istället?

Men alltid innan ett förhållande funderar man på eller iaf jag, ifall den personen verkligen är rätt, och om man passar bra ihop. sådant går givetvis inte att veta innan man testat, men ändå försöker man fundera ut det.

kan det vara så att man är rädd för konsekvernserna av kärsleken?

Jag tror att jag borde följa min magkänsla om jag skulle hitta en person jag skulle tycka om. det vore det allra bästa tror jag.

Smaragda
7/30/10, 11:58 PM
#9

När man känner sig hel tillsammans och halv utan varandra.

När man vill dela livet ihop, både sorg och glädje.

Det är kärlek för mig.

CarolineO
8/10/10, 6:04 PM
#10

Jag visste att jag var kär när jag märkte att jag faktiskt ville träffa honom…

Det är inte så konstigt som det låter…
Jag har varit singel i 2,5 år. Innan dess hade jag varit det 2 månader under en 10 årsperiod så det var ruskigt ovant i början.
Efter ett tag vande jag mig, och så sent som i mars i år täntke jag att jag nog trivdes ganska bra med det, och att jag inte skulle stå ut med ett förhållande där man ska träffas hela tiden och bli "kvävd"…
Så träffade jag min nuvarande sambo…
Vi pratade i telefon hela kvällarna (och senare även på dagarna) och träffades 2-3 ggr/v…
Träffarna var underbara!! Även om vi inte gjorde så mkt var det ändå hur härligt som helst!!!
Ett par ggr ringde han och tyckte att jag skulle komma till honom, men jag tyckte att det kunde vänta till dagen efter, eftersom klockan var för mkt…

När jag en dag efter ett möte, och klockan var lika mkt som de gånger han ville jag skulle komma dit och jag innan tyckt det var för sent, insåg att jag ville köra till honom… DÅ visste jag att jag var kär!

Sen gick det av bara farten och  nu bor vi ihop!
Allting gick oerhört fort sen jag väl fattade att jag faktiskt var kär i honom, och ibland undrar jag om jag inte är riktigt klok som inte tig mig tid att tänka efter… Men det skiter jag i…
Jag är kär, rätt och slätt… Långt upp över öronen!

CelsiusT
8/19/10, 7:38 PM
#11

Jag har nyligen drabbats av att en kille gör mig yr, pirrig i kroppen, fjärillar i magen, man vill bara träffas, när man träffas är man nervös osv. Men efter ett litet tag försvann det där och vad fanns kvar? ingenting… jag tror att det jag nyss beskrev är förälskelse.

Det som är kärlek är nog att det finn snågot kvar när förälskelsen försvinner, tror jag.

när man under förälskelsen funderar på om det är kärlek eller ej så tror jag inte det är kärlek. en vän sa till mig att är det inte 100% rätt så är det 100% fel. Är det 100% rätt så behöver man inte tänka.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: