Annons:
Etikettkänslor
Läst 17562 ggr
idaaaa
2010-01-10 23:06

Bara som KK eller har han andra känslor?

Jaha ja som sagt, jag är bara 18 år men har redan varit med om en hel del inom killar och kärlek. Många har sårat mig vilket har satt sina ärr i mitt hjärta och fått mig till att tro. Det inte finns någon där ute som passar just mig, osm behandlar mig väl…

Men som sagt, de finns nu en kille som betyder för mig. Han har visa några få enstaka tecken på att ha lite känslor för mig men jag vet inte riktigt vad ja ska tro. Han verkar bara vela vara sällskap/kk med mig och jag har som känslor för honom och vill att de ska vara mer än bara kk.

Ibland för jag känslor av att han gillar mig mer än som bara det, att han har käsnlor för mig. Vist kanske inte lika starka som jag har för honom men ändå mer än bara som kk.

Är så förvirrad så hade nu hoppats på lite råd och ja någon som kan förklara för mig ang detta..Rynkar på näsan

Annons:
[Fiction]
2010-01-11 02:54
#1

Om han uttryckligen har sagt att han vill ha dig som KK och inte flickvän, får du nog lita på att så är fallet och att han inte hyser några andra känslor utöver det för dig. Det är väldigt lätt att läsa in känslor i någons beteende, allra helst när man är kär och gärna letar efter sådana tecken…

Kanske dags att ta ett litet snack med honom om dina känslor?

ChristineL
2010-01-11 10:45
#2

Håller helt med #1, det enda du kan göra att prata med honom, så är det bara.

Aviendha
2010-01-11 12:56
#3

Oavsett så bör du prata med honom om det, hela grejen med att vara KK förfaller ju om en av parterna fått känslor för den andra. Det kan och mycket troligt, kommer skada dig mycket om du fortsätter trots känslor om de ej är besvarade.

idaaaa
2010-01-11 17:15
#4

Ja ni har rätt. Jag borde ta mig ett snack med honom men är rädd att han då slutar tala med mig över huvudtaget. :S

Vill ju som inte sluta umgås med honom, bara för att jag har met känslor inblandade än vad han har. Och han tvingar mig inte till något vilket är första gången som de inte händer då ja e ve en kille.

För han tvingar mig inte till något, som jag själv inte vill göra.

Nej men ska kanske de detta en chans och se vad som händer för är lite förvirrad. Ibland ger han tecken på att ha mer känslor än bara som kk och ibland inte så kan ju vara att han inte vet själv riktigt hru han vill ha de

Destany
2010-01-12 11:36
#5

Jag har själv varit i din sits jag föll för mig KK o jag vill bara säga ta dig ifrån det.. Jag mådde/mår fruktansvärt dåligt över det att veta att han inte tycker om mig o nu försöker han spela på mina känslor för att få mig isäng igen.. Så bryt dig loss du kommer bara att bli sårad tro mig..

idaaaa
2010-01-12 14:36
#6

#5 jo jag förstår vad du säger. Men känns som ändå fel på något vis. Jag vill inte bli sårad igen men han leker inte med mina känslor de vet jag. Känner honom på tok för väl och han är en helt underbar kille på alla sätt å vis, tvingar mig inte till något jag inte vill.

Det ändå som ja tycker är svårt. Är just det här att jag inte vet riktigt vart ja har honom. För ibland så beter han sig som en pojkvän ska göra m.m. Han visar även känslor ibland som är mer än bara som KK. Och ibland så visar han inga känslor alls och de e just det som gör mig förvirrad, för jag har inga problem att vara kk för som sagt, det kan ju leda till något mer om man har tur..

Annons:
Destany
2010-01-12 22:50
#7

*6 exakt så e denna killen jag föll för.. ibland e han jätte gullig o det känns som vi e ett par sen nästa sekund som skiter han totalt i mig.. han är oxå en underbar kille o jag trodde jag kände honom men vissa killar ljuger jädra bra.. men du får göra som du vill ju =) men jag hade lämnat honom….

[Fiction]
2010-01-12 23:28
#8

#6 Detta beteende behöver ju inte vara ett tecken på att han försöker lura dig, utan snarare att han kanske vill vara förälskad och försöker framkalla sådana känslor genom att bete sig på det där viset men att han inte lyckas och därför är avståndstagande ibland. Jag har själv varit med om samma sak vid ett flertal ggr från killar och varje gång jag har frågat varför de betett sig på det viset, har det varit av just den anledningen.

oh-la
2010-01-13 10:48
#9

#6, exakt så hade jag det med ett kk i 3:an på gymnasiet. ibland när vi träffades kunde han ligga och vilja hålla handen och kolla på film, ibland kunde han bara ignorera mig i korridoren i skolan och det kunde göra superont eftersom jag var kär i honom. säg som det är till ditt kk. säg att du har känslor och fråga hur han vill att ni löser det för det kan inte fortgå i samma spår. antingen får ni lägga ner det helt, eller bli ett par. jag gjorde exakt så och sa till mitt kk att antingen kör vi på och blir ett par, eller så lägger vi ner det och fortsätter på var sitt håll.

kan tillägga att jag och mitt kk nu har varit tillsammans i 3,5 år och är sambos sedan 2 år tillbaks, så att bara fördömma en kk-relation tycker jag är fel. det kan, precis som med alla andra relationer, vara början på något stort eller gå käpprätt åt skogen. men oavsett, frågar du inte får du akdrig veta :)

idaaaa
2010-01-14 12:43
#10

#8  ja det är nog så. Det känns inte som om han försöker lura mig för han försöker ju som inte tvinga mig till något utan vi gör sånt som jag vill. Och är de något som jag intne gillar eller tycker att vi ska göra så då låter vi bli och gör något annat istället..

På ett sätt så känns de som om han vill att det ska bli mer än bara som Kk, jag får sånna signaler ibland men de är inte ofta. Så ja han kanske är rädd eller inte vet hur han ska ta sig till och hur han ska göra..

#9 Ja de e ungefär så för mig just nu. Första gången som jag var hem till honom så frågade han vad jag ville ha ut av detta. Men då svarade jag som inte hur ja känner för honom. Men ja tyck han borde ju se att ja ha känslor för ja försöker som inte dölja dom.

Men jag måste ta å snacka ve honom, om han nu vill snacka ve mig någe mer. Det har tydligen kommit fram folk och frågat honom ang han å mig. Och han tror att ja ha gått å sagt någe även fast andra kan ha sett då vi umgås :S

Bergspuman
2010-01-14 22:36
#11

Suck… När jag läser sånt här tänker jag på en kk jag hade hösten 2006, som jag tyvärr fick känslor för. Jag insåg vartefter att han inte besvarade dem. Dessutom avled hans mamma i den vevan och han skärmade av sig från mig. Jag passade på att försöka skära bort honom ur mitt liv då.

Men han har tagit kontakt gång på gång på nytt, efter det. Jag gick med på att träffa honom en sista gång knappt 1 år efter vårt första möte, men då märkte jag att jag trots allt svalnat, var bara sådär lagomt "het".

När han trots min avmätthet, som han ju borde ha märkt, fortsatte kontakta mig, var jag avvisande och ganska hård.

Killen var ungefär i min ålder, vi hade många gemensamma intressen och liknande bakgrund och utbildning, likartad syn på mkt i tillvaron. Vi borde ha kunnat ha ett enastående bra förhållande. Men han tyckte inte tillräckligt mycket om mig, och jag ville inte nöja mig med det han kunde ge.

Så jag förstod att jag var tvungen att såga honom helt för att kunna gå vidare och hitta kärleken igen. Hitta någon som ville ha MIG, hela mig, och inte bara ville få mig i säng.

Min erfarenhet är alltså att kk är precis vad det låter som: en ren sexkontakt. Och då vill man inte ha ett förhållande. I klartext: Han är inte tillräckligt intresserad av dig. Killar säger ofta så, för att inte behöva säga att de inte är tillräckligt fäst vid en.

En kille som är verkligt intresserad och vill vara tillsammans med en, han beter sig inte ryckigt, han ordar inte om kk. Han hör av sig regelbundet, han kommer ihåg vad man sagt att man ska göra o frågar om det. Han frågar hur man mår. Framför allt behöver man inte tvivla på honom, eller analysera hans beteende. För en kille som verkligen gillar en, han visar det och han blir ängslig för att man själv inte ska vilja ha HONOM.

Jag skulle rekommendera varenda tjej eller kille, som har en kk och får känslor, och vet att känslorna inte är besvarade, att dra därifrån fort som fan, just för att slippa få hjärtat krossat i smulor. Att göra sig fri, så det kan bli plats för en där känslorna är besvarade och ömsesidiga.

[Fiction]
2010-01-15 00:27
#12

#11 Jag kan inte annat än hålla med.

Kommer dessutom genast att tänka på denna bok. Eller filmen som baseras på samma bok.

oh-la
2010-01-15 10:00
#13

#11, personligen är jag glad att jag tog mina känslor för mitt kk på allvar. tack vare det har jag en sambo som älskar mig precis för den jag är. jag visste inte om han hade känslor förrän jag frågade honom. personligen tror jag att det har att göra med att det är lite skamfullt att få känslor när man är i den här typen av förhållande, och därför döljer man dem så mycket som det bara går. min sambo kunde till och med, de gånger vi var med hans vänner som var helt övertygade om att vi skulle bli tillsammans, säga rakt ut när jag hörde att det aldrig skulle bli något mellan oss. ändå sitter vi här idag med katter och lägenhet i ett förhållande som är så bekräftande som det bara kan bli. i ärlighetens namn tror jag inte att man vet förrän man frågat och tagit ett snack om det. trotts att relationen man har i ett kk-förhållande är ganska snäv blir man ändå bra vänner, och då ska man kunna prata med varandra. jag har haft både bra och dåliga erfarenheter av kk-förhållanden, men de har alltid byggt på kommunikation, precis som allt annat. är den andra inte intresserade av att bygga vidare, ja, då är det inget mer man kan göra än att, för sina känslors skull, bryta kontakten.

Annons:
idaaaa
2010-01-15 11:05
#14

Ni har rätt. Alla här har fått mig till att tänka och jag ska prata med honom, men vet inte riktigt när än…

Just nu försöker jag bara få honom att tro på mig och lita på mig, igen efter att han ha fått för sig något om att jag har gått och pratat om honom å mig inför andra,vilket jag INTE har…

Men funkar de inte så ska ja sätta stopp för KK:andet och bara vara vän med honom

Upp till toppen
Annons: